pormier Napisano 14 Listopad 2011 Share Napisano 14 Listopad 2011 Witam Mam problem z zarejestrowaniem mojego autka Chatenet Media ponieważ w dowodzie rejestracyjnym Francuskim masa własna auta jest wpisana 380kg, aby auto zostało zarejestrowane jako L6e (pojazd czterokołowy lekki) musi byś masa własna do 350kg Zważyłem auto i na wadze pokazało 348kg, mam dokument z ważenia pojazdu, zrobiłem opinie rzeczoznawcy który ustalił dane techniczne pojazdu: Moc 4KW waga 348kg kategoria pojazdu L6e prędkoś max 45km/h Mam również badania techniczne z takimi samymi danymi jak od rzeczoznawcy, zapłaciłem akcyze, odebrałem zaświadczenie Vat 25 i udałem sie do wydziału komunikacji. I tam jest problem ponieważ Pani naczelnik odmówiła mi rejestracji tego pojazdu jako L6e ponieważ dla niej nie można tak sobie zmieni masy własnej pojazdu, nie ważna jest opinia rzeczoznawcy samochodowego i badania techniczne tylko ważne jest to co w dowodzie rejestracyjnym francuskim jest napisane. Powiedzieli mi że mogą zarejestrowa to auto jako zwykłe auto osobowe (jak trabanta bo też jest z plastiku) Proszę o pomoc co mam zrobi aby zarejestrowa to auto jako l6e? Pani Naczelnik żąda zgody producenta na zmiane masy własnej pojazdu. Gdzie sie odwoływa od decyzji Wydziału Komunikacji? Na jakie przepisy prawne sie powoła? Z góry dziękuje za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 14 Listopad 2011 Share Napisano 14 Listopad 2011 Przede wszystkim poproś o odmowę rejestracji na piśmie, to potrafi czasem pomóc, a poza tym Pani nie może nie przyjąć dokumentów do rejestracji składasz papiery razem z wnioskiem o rejestrację i czekasz na odpowiedź jak pisałem na piśmie. Tam będziesz miał pouczenie gdzie się odwołać i jaki termin jest na to odwołanie. A odwołujesz się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego. Poczekaj pewnie odezwie się ktoś z WK i Ci pomoże lepiej ode mnie bo ja tylko diagnosta jestem A swoją drogą trochę dziwne że w DR francuskim jest MW 380 kg może tu nastąpiła jakaś pomyłka przy wystawianiu francuskiego DR albo ktoś coś zakombinował po drodze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Listopad 2011 Share Napisano 14 Listopad 2011 Generalnie z uzyskaniem czegoś z Francji są kłopoty. Ale ostatnio miałem klienta, który w tydzień z prefektury załatwił informacje o pomyłce w nr VIN - czyli można! Pytanie, czy wpis we francuskim DR to faktycznie kwestia pomyłki... Może mógłbyś wstawić skan tego DR tutaj? Droga odwoławcza tak jak Qnick pisze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 14 Listopad 2011 Share Napisano 14 Listopad 2011 Pytanie, czy wpis we francuskim DR to faktycznie kwestia pomyłki... Może mógłbyś wstawić skan tego DR tutaj? Dokładnie bo to może nie być jeszcze koniec kłopotów z rej. tego microcara. Na L6e jego łdowność nie może być większa niż 200kg. Pytanie ile wynosi DMC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 14 Listopad 2011 Share Napisano 14 Listopad 2011 może tu nastąpiła jakaś pomyłka przy wystawianiu francuskiego DR A może MW zagranicą jest z kierowcą a u nas bez różnica - nawet do 75 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 14 Listopad 2011 Share Napisano 14 Listopad 2011 różnica - nawet do 75 kg No ze mną w środku to trochę więcej by było niż 75 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 14 Listopad 2011 Share Napisano 14 Listopad 2011 różnica - nawet do 75 kg No ze mną w środku to trochę więcej by było niż 75 kg No ale Francuzi nie są zbyt rośli, rozmiar ubrań L dla D i GB jest rozmiarem XL dla F i I Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 14 Listopad 2011 Share Napisano 14 Listopad 2011 No ale Francuzi nie są zbyt rośli To nie ma nic do rzeczy. Kierowca jest 75 kg i tyle. Dlatego MW za granicą i w Polsce mogą się różnić. W niektórych krajach jest nawet podane w DR G i G1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 15 Listopad 2011 Share Napisano 15 Listopad 2011 A może MW zagranicą jest z kierowcą a u nas bez różnica - nawet do 75 kg niedawno robiłem UD do francuskiego dowodu i były dwie G i G1 z różnicą dokładnie 75 kg wg ważenia na TUZ-1 MW była jeszcze mniejsza, ale to pewnie zbiornik paliwa nie był na 90% pełny wpisałem niższą wartość i nie obyło się bez telefonu z WK , dlaczego ... wyjaśnienie nt masy kierowcy zakończyło sprawę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 15 Listopad 2011 Share Napisano 15 Listopad 2011 Tak jest dokładnie ,bo nawet PISKP wydało opinie na ten temat - MW z kierowcą i bez i na to należy zwrócić uwagę -jak piszą koledzy wczesniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 15 Listopad 2011 Share Napisano 15 Listopad 2011 Zważyłem auto i na wadze pokazało 348kg, Trzeba pamietać, że podczas ważenia pojazd powinien mieć płyny eksploatacyjne uzupełnione do poziomu nominalnego a zbiornik paliwa zatankowany w 90%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
carlcbr Napisano 15 Listopad 2011 Share Napisano 15 Listopad 2011 We francuskim dowodzie rejestracyjnym pole G to masa własna pojazdu z kierującym a G.1 to masa własna pojazdu bez kierującego i taką wpisuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 15 Listopad 2011 Share Napisano 15 Listopad 2011 MW z kierowcą i bez i na to należy zwrócić uwagę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 15 Listopad 2011 Share Napisano 15 Listopad 2011 w holenderskich też tak jest G i G1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pormier Napisano 15 Listopad 2011 Autor Share Napisano 15 Listopad 2011 Witam Pani naczelnik nadal upiera się przy swoim i nawet nie chce zarejestrowa auta na l7e czyli kategorie prawa jazdy b1. Poprosiłem o odmowe rejestracji na piśmie i w tym tygodniu mam by wzywany do WK i mam by powiadomiony o uzupełnieniu danyc (poprawie w dowodzie rejestracyjnym Francuskim) odmówie takiej poprawy i poprosze o wydanie mi moich dokomentów wraz z pisemną odmową rejestracji. Dowiadywałem się dzisiaj w sąsiednim WK i powiedzieli mi że zarejestrują bez problemu tylko musze posiadac z warsztatu oświadczenie co zostałoo zmienione że auto ma taką wage czyli warsztat z "PKD 45.20.Z - Konserwacja i naprawa pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli" Proszę o pomoc jak powinno byc napisane takie oświadczenie? jaki wzór? Co można zrobi Pani Naczelnik za to że nie zarejestruje mi auta a inny wydział bez problemu? Z góry dziękuje za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Listopad 2011 Share Napisano 15 Listopad 2011 Co można zrobi Pani Naczelnik za to że nie zarejestruje mi auta a inny wydział bez problemu? Nic. Ty się tylko odwołujesz do SKO Proszę o pomoc jak powinno byc napisane takie oświadczenie? jaki wzór? Po co z tym kombinujesz? Przecież nic nie zmieniałeś. Składasz wniosek i stoisz na swoim. W DR francuskim jest błąd, natomiast diagnosta określił prawidłowy parametr. Zaśw.z badania + opinia rzeczoznawcy to dokumenty urzędowe - a nie świstki papieru. Jak Pani z WK chce je ot tak kwestionować, to musi mieć powód. Ona może co najwyżej skonfrontować ich treść z DR i próbować sobie wyjaśniać niezgodności - czy to u producenta, czy to w poprz. WK, zgodnie z paragrafem 1, pkt 3 załącznika nr 2 rozp.w sprawie szczegółowych czynności: "weryfikuje dane zawarte w dowodzie rejestracyjnym lub innym dokumencie stwierdzającym rejestrację pojazdu, wydanym przez organ właściwy w sprawach rejestracji tego pojazdu za granicą, i w przypadku wątpliwości, co do dokumentu lub danych w nim zawartych, wyjaśnia je z tym organem" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pormier Napisano 30 Listopad 2011 Autor Share Napisano 30 Listopad 2011 Witam Dziś po długim czasie oczekiwania na ruch wydziału komunikacji dostałem Wezwanie (treśc w załączniku) Pani naczelnik powiedziała że jak nie chce dostarczac tego dokumentu to żebym napisał oświadczenie że odmawiam dostarczenia dego dokumentu, ona wyda decyzję odmowną i wtedy albo odda mi dokumenty albo moge się odwoływac. Co dalej robic? Nie mam możliwości załatwienia tego dokumentu co Pani naczelnik żąda. Proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 30 Listopad 2011 Share Napisano 30 Listopad 2011 Czy we francuskim DR jest zapis że jest to : kategoria pojazdu L6e i czy sładałeś wniosek o zmianę danych technicznych, przecież nic nie zmieniałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pormier Napisano 30 Listopad 2011 Autor Share Napisano 30 Listopad 2011 Właśnie w DR Francuskim nie ma l6e, w miejscu gdzie to powinno byc nie ma nic napisane (parametr ten ustalił rzeczoznawca oraz Diagnosta). Jest tylko kategoria pojazdu QLEM (co oznacza czterokołowiec lekki). We Francji jest jescze kategoria QLOM (czterokołowiec inny niż lekki l7e). W tym DR co mam jest napisane QLEM. Oczywiście wniosku żadnego nie składałem oprócz tego o rejestracje pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tytus Napisano 30 Listopad 2011 Share Napisano 30 Listopad 2011 Witam Dziś po długim czasie oczekiwania na ruch wydziału komunikacji dostałem Wezwanie (treśc w załączniku) Pani naczelnik powiedziała że jak nie chce dostarczac tego dokumentu to żebym napisał oświadczenie że odmawiam dostarczenia dego dokumentu, ona wyda decyzję odmowną i wtedy albo odda mi dokumenty albo moge się odwoływac. Co dalej robic? Nie mam możliwości załatwienia tego dokumentu co Pani naczelnik żąda. Proszę o pomoc. Pisz oswiadczenie ze jest to import jednostkowy nie podlegajacy homologacji No wlasnie tak dziala prawo i urzednicy w Polsce - pani naczelnik powiedziala nie bo nie a potem radca prawny znalazl podkladke na jej nie. Klasyczny przyklad ze petent ma znac swoje miejsce i juz. Na SKO chyba szkoda czasu i kasy - zarejestruj po prostu w innym WK. Tak robimy to u nas z trudnymi WK Chyba ze masz czas i srodki to ciagnij sprawe - sprawdz terminy odpowiedzi - czy sa zgodne z prawem adminstracyjnym. Ale na ukaranie urzednika nie masz co liczyc - w tym roku bylo rozpatrzonych ponad 100 spraw z czego ukarano finansowo 8 osob. Jak to mowia - kruk krukowi oka nie wykole (choc ja podalbym to w znacznie ostrzejsze formie) P.S. Teraz dopiero zauwazylem ze BWPzO zabezpieczyla sobie tyly przez "bez rozpoznania" czyli nie bedzie decyzji, nie bedzie od czego sie odwolywac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 30 Listopad 2011 Share Napisano 30 Listopad 2011 Jest tylko kategoria pojazdu QLEM (co oznacza czterokołowiec lekki więc o co chodzi podważa dokumenty wystawione i przez Diagnostę i przez Rzeczoznawcę Samochodowego jak jest czterokołowiec lekki we francusim DR i jest to L6e to czego ona chce No to zostaje Ci napisać oświadczenie że odmawiasz dostarczenia w/w dokumentu i się odwoływać do SKO niestety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 30 Listopad 2011 Share Napisano 30 Listopad 2011 zabezpieczyla sobie tyly przez "bez rozpoznania" czyli nie bedzie decyzji Niestety ale masz rację, to sprytny wybieg ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tytus Napisano 30 Listopad 2011 Share Napisano 30 Listopad 2011 Czesc No to zostaje Ci napisać oświadczenie że odmawiasz dostarczenia w/w dokumentu i się odwoływać do SKO niestety DO SKO moze odwolac sie wtedy kiedy decyzja bedzie na tak lub nie - a tu sprawa podanie zostanie bez rozpatrzenia - tak to sobie sprytnie pani naczelnik wymyslila. Praktycznie sprawe biorac wszystko jest na gebe - papiery zostana zwrocone i juz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 30 Listopad 2011 Share Napisano 30 Listopad 2011 Tytus napisał/a:zabezpieczyla sobie tyly przez "bez rozpoznania" czyli nie bedzie decyzji Niestety ale masz rację, to sprytny wybieg ,,, Jeden kwitek i decyzja musi być a potem dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tytus Napisano 30 Listopad 2011 Share Napisano 30 Listopad 2011 Jeden kwitek i decyzja musi być a potem dalej Mylisz sie - "niekompletna" dokumentacja jest podstawa do pozostawienia podania bez rozpatrzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.