Marek1 Napisano 10 Styczeń 2012 Share Napisano 10 Styczeń 2012 Kolego mmiodzio okresy przejsciowe na te wyszczególnienia już sie pokończyły teraz praktycznie wszyskie powyżej 3,5 tony mają posiadać ogranicznik prędkości. Wyjątkiem są te co napisałem powyżej. Pokończyły się te cząstkowe okresy przejściowe na które wprowadzanie ograniczników bylo rozpisane. Te główne obowiązują nadal. Nie można rozpatrywać art.66 ust.1a PoRd w oderwaniu od Ustawy z 20.04.2004 DzU 92 poz 884 z 2004r bo ustawa ta obowiązuje nadal a w niej: Art. 3. 1. Przepis art. 66 ust. 1a ustawy, o której mowa w art. 1, w stosunku do: 1) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 10 t, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 12 t i ciągnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi powyżej 12 t, nie dotyczy: a) pojazdów zarejestrowanych przed dniem 1 stycznia 1988 r., 2) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 10 t, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, ale nie przekraczającej 12 t, i ciągnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi powyŜej 3,5 t, ale nie przekraczającą 12 t, nie dotyczy: a) pojazdów zarejestrowanych przed dniem 1 października 2001 r., Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 10 Styczeń 2012 Share Napisano 10 Styczeń 2012 Pokończyły się te cząstkowe okresy przejściowe na które wprowadzanie ograniczników bylo rozpisane.Te główne obowiązują nadal. Nie można rozpatrywać art.66 ust.1a PoRd w oderwaniu od Ustawy z 20.04.2004 DzU 92 poz 884 z 2004r bo ustawa ta obowiązuje nadal a w niej: Art. 3. 1. Przepis art. 66 ust. 1a ustawy, o której mowa w art. 1, w stosunku do: 1) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 10 t, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 12 t i ciągnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi powyżej 12 t, nie dotyczy: a) pojazdów zarejestrowanych przed dniem 1 stycznia 1988 r., 2) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 10 t, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, ale nie przekraczającej 12 t, i ciągnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi powyŜej 3,5 t, ale nie przekraczającą 12 t, nie dotyczy: a) pojazdów zarejestrowanych przed dniem 1 października 2001 r., Też tak uważam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 10 Styczeń 2012 Share Napisano 10 Styczeń 2012 Kolego " Diagnosto" bez urazy ,ale dużo jeszcze czytania przed tobą . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mik8181 Napisano 14 Styczeń 2012 Share Napisano 14 Styczeń 2012 od 2 stycznia 2008r bo do dnia 1stycznia 2008 roku ci co nie zdazyli muslieli zalozyc ogranicznik wiec my wymagamy go na BO od dnia 2 stycznia 2008r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thesperado Napisano 15 Luty 2012 Share Napisano 15 Luty 2012 Kolego mmiodzio okresy przejsciowe na te wyszczególnienia już sie pokończyły teraz praktycznie wszyskie powyżej 3,5 tony mają posiadać ogranicznik prędkości. Wyjątkiem są te co napisałem powyżej. Kolego " Diagnosto" bez urazy ,ale dużo jeszcze czytania przed tobą . mmiodzio, choć podzielam twoją interpretacje to nie mogę pozbyć się wątpliwości ponieważ taki zapis jak poniżej może powodować wątpliwości (fragment Dz.U 92.) Art. 3. 1. Przepis art. 66 ust. 1a ustawy, o której mowa w art. 1, w stosunku do: 1) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 10 t, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 12 t i ciągnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi powyżej 12 t, nie dotyczy: a) pojazdów zarejestrowanych przed dniem 1 stycznia 1988 r., b) pojazdów wykorzystywanych w krajowym transporcie drogowym, niezarobkowym krajowym przewozie drogowym oraz w międzynarodowym transporcie drogowym i niezarobkowym międzynarodowym przewozie drogowym na terytorium państw niebędących członkami Unii Europejskiej - do dnia 1 stycznia 2008 r.; Czytają powyższe zapisy z Dz.U. 92, można także dojść do wniosku, że pojazdy, o których mowa w pkt 1, zarejestrowane przed dniem 01.01.1988 ogranicznika mieć nie muszą po dziś dzień zgodnie z podpunktem a, ale gdy są wykorzystywane w sposób opisany w podpunkcie b mieć powinny od dnia 02.01.2008. Jednocześnie mam świadomość, że niewiele jest pojazdów wymienionych w podpunkcie a, i nie będących pojazdami z podpunktu b., nie mniej jednak są. A skoro są to ... . Uważam że diagności czytania i główkowania co autor miał na myśli, a później ujednolicania tego wszystkiego to mają już za dużo. Dojdzie do tego, że diagnosta otrzyma uprawnienia jak poza warunkami, które spełniać trzeba dzisiaj będzie magistrem prawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 15 Luty 2012 Share Napisano 15 Luty 2012 Uważam że diagności czytania i główkowania co autor miał na myśli, a później ujednolicania tego wszystkiego to mają już za dużo. Masz słuszną rację. . Lecz niestety możemy tylko ponarzekać . Dlatego wkleję do tego postu pewne materiały ,może Ci drogi kolego pomogą. Ja też je dostałem od kolegi Diagnosty i są dla mnie pomocne [gdyż pamięć jest zawodna]. Ogranicznik prędkości w ciężarówce.pdf Ogranicznik prędkości w autobusie.pdf BEZ OGRANICZNIKA.doc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thesperado Napisano 15 Luty 2012 Share Napisano 15 Luty 2012 Te algorytmy, które czas już bardzo uprościł znam, lecz mimo wszystko dziękuję. W kwestii ograniczników jak pisałem mamy wspólny pogląd choć jak pisałem w przednim poście mam pewne wątpliwości bo zapisy w Dz.U. 92 są jakby dwuznaczne. Inna sprawa, że pewnie "eksperci", którzy nad tym pracowali zapomnieli już, ze nad czymś takim pracowali i co mieli na myśli tworząc zapisy ustawy. mmiodzio, będę miał kilka pytań w temacie MON-owski, a wiem, że temat jest Ci bliski. Zbieram w tej kwestii informacje i za jakiś czas w stosownym dziale założę temat. Było by miło gdybyś tam zajrzał . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 15 Luty 2012 Share Napisano 15 Luty 2012 Dobrze ,nie widzę problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 18 Czerwiec 2012 Share Napisano 18 Czerwiec 2012 Nie dotyczy poj. ADR. Dotyczy. Te wykonujące przewozy ADR muszą mieć ograniczniki według takich samych zasad jak pozostałe pojazdy. Natomiast już na mocy ustawy ADR wszystkie pojazdy pow. 3.5 T wykonujące przewozy ADR, rejestrowane po 31.12.2007 już obligatoryjnie muszą mieć ogranicznik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 29 Maj 2014 Share Napisano 29 Maj 2014 Czyli wszystkie autobusy i ciężarówki pow. 3,5 t zarejestrowane od 01.10.2001 muszą posiadać ogranicznik? Oprócz oczywiście wymienionych wyjątków w PORD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 29 Maj 2014 Share Napisano 29 Maj 2014 Czyli wszystkie autobusy i ciężarówki pow. 3,5 t zarejestrowane od 01.10.2001 muszą posiadać ogranicznik? Oprócz oczywiście wymienionych wyjątków w PORD. Do takiego wniosku się to wszystko sprowadza. Należy to jednak właściwie odczytać w odniesieniu do autobusu. Od tej daty, ogranicznik ma mieć KAŻDY autobus bez względu na DMC, ten o masie do 3,5 t również. No i należy dodać, że KAŻDY autobus /poza miejskim/ ma mieć tachograf również bez względu na DMC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 29 Maj 2014 Share Napisano 29 Maj 2014 Od tej daty, ogranicznik ma mieć KAŻDY autobus bez względu na DMC, ten o masie do 3,5 t również. nie każdy 1a. Autobus, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i ciągnik samochodowy, dla którego określono dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów powyżej 3,5 t, powinny być wyposażone w homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lub jednostkę przez niego upoważnioną, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 100 km/h, a samochodu ciężarowego i ciągnika samochodowego do 90 km/h. 1b. Przepis ust. 1a nie dotyczy pojazdu: 3) nierozwijającego, ze względów konstrukcyjnych, prędkości większej niż odpowiednio określone w ust. 1a; IMHO - co poeta miał na myśli w 2008 r - rozbite na atomy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 29 Maj 2014 Share Napisano 29 Maj 2014 Jac, please, przecież marbie już napisał: Oprócz oczywiście wymienionych wyjątków w PORD. [ Dodano: 29-05-2014, 21:31 ] Natomiast w 2008 roku kończyły się ostatnie okresy przejściowe w których te pojazdy mogły jeszcze nie posiać ogranicznika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 29 Maj 2014 Share Napisano 29 Maj 2014 Marek1, nie odniosłem się do tekstu marbie-go, tylko do ogranicznik ma mieć KAŻDY autobus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 29 Maj 2014 Share Napisano 29 Maj 2014 nie odniosłem się do tekstu marbiego No, a ja odnosiłem się do postu marbiego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.