Skocz do zawartości

niezgodność danych


Janusz S

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Przyjechał na badanie techn. pojazd sprowadzony z anglii.I juz pierwszy problem na poczatek:numer vin w dow. rej. nie zgadza sie z numerem na samochodzie-dokladnie chodzi o jedna litere której brakuje w dowodzie(dziewiata) Co z tym zrobic

Prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klient musi naprostować papiery w Anglii a potem dopiero wrócić do Ciebie.Czasami można to załatwić meilowo/telefonicznie i pocztą,ale to już zależy od uprzejmości urzędników w anglii ( pewnie problemy będa tym większe im wiecej "naszych" mieszka w okolicy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co z tym zrobic

OBT wynik N - niezgodność VIN pojazdu z dokumentami

 

i skąd pewność że brakuje akurat znaku na 9 pozycji

 

przykładowy VIN

SARRFMWNYY5080361

SARRFMWNNYY508036

określ w którym jest błąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za szybkie podpowiedzi!!

Też myslalem zeby nic nie robic bo identyfikacja nie przechodzi,a jesli chodzi o dziewiata pozycje to widze to na tabliczce i na "ramie" bo brakuje tylko w papierach (dopisana tyle ze olowkiem)

A jeszcze jedno prosze :kierownica przelozona juz czy zadac jeszcze jakies dodatkowe dokPozdrawiamumenty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj ja to pewnie zbytnio nie pomogę CI.Dopiero uczę się może wypowiedzą się doświadczeni diagności.Ja to widzę tak.Jest to auto po zmianach konstrukcyjnych dlatego wykonać trzeba jeszcze badanie ZMIANY KONSTRUKCYJNE czyli musisz zażądać dokumentu z zakładu których tych zmian dokonał oraz dla własnego bezpieczeństwa OPINII RZECZOZNAWCY.Tak ja bym zrobił ale niech się wypowiedzą inni bardziej doświadczeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kierownica przelozona juz czy zadac jeszcze jakies dodatkowe dokPozdrawiamumenty?

 

Jak chcesz go posłać na drzewo to niech przyniesie zaświadczenie od producenta pojazdu lub jego uprawnionego przedstawiciela że dany pojazd może zostać przerobiony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze jedno prosze :kierownica przelozona juz czy zadac jeszcze jakies dodatkowe dokPozdrawiamumenty?

Wszystko zależy od tego jak wygląda ta przeróbka, jeżeli widzisz i jesteś jej pewny to niczego nie żądasz tylko działasz normalne badanie, jeżeli masz wątpliwości to opinia rzeczoznawcy itd...

Jest to auto po zmianach konstrukcyjnych dlatego wykonać trzeba jeszcze badanie ZMIANY KONSTRUKCYJNE

Według naszych przepisów, przełożenie kierownicy, to nie są zmiany konstrukcyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według naszych przepisów, przełożenie kierownicy, to nie są zmiany konstrukcyjne.
:ok

http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/E16FB099A5

2011-04-21 orzeczenie prawomocne

ODNOŚNIE POZOSTAŁYCH OŚMIU SAMOCHODÓW, W KTÓRYCH DOKONANO PRZEŁOŻENIA UKŁADU KIEROWNICZEGO Z STRONY PRAWEJ NA LEWĄ, SKARŻĄCY STWIERDZIŁ, ŻE PRZEPISY PRAWA NIE ZABRANIAJĄ TEGO TYPU MODYFIKACJI UKŁADU KIEROWNICZEGO. ART. 66 UST. 4 USTAWY OKREŚLAJĄC ZAKRES DOPUSZCZALNYCH MODYFIKACJI SAMOCHODU NIE ZABRANIA DOKONYWANIA ZMIAN KONSTRUKCYJNYCH POJAZDU, W TYM PRZEŁOŻENIA UKŁADU KIEROWNICZEGO. WYRAŹNIE ZABRANIA SIĘ JEDYNIE DOKONYWANIA ZMIAN KONSTRUKCYJNYCH ZMIENIAJĄCYCH RODZAJ POJAZDU. PRZY ZMIANIE KIEROWNICY RODZAJ POJAZDU NIE ZMIENIA SIĘ, POZOSTAJE ON SAMOCHODEM OSOBOWYM. CO WIĘCEJ Z OBOWIĄZUJĄCYCH PRZEPISÓW PRAWA WYNIKA, ŻE NIE WYMAGA SIĘ W TAKIEJ SYTUACJI DODATKOWEGO BADANIA TECHNICZNEGO. MIANOWICIE ART. 81 USTAWY ORAZ § 2 UST. 1 PKT 2 ROZPORZĄDZENIA MINISTRA INFRASTRUKTURY Z DNIA 16 GRUDNIA 2003 R. W SPRAWIE ZAKRESU I SPOSOBU PRZEPROWADZENIA BADAŃ TECHNICZNYCH POJAZDÓW ORAZ WZORÓW DOKUMENTÓW STOSOWANYCH PRZY TYCH BADANIACH, NAKAZUJĄ PRZEPROWADZENIE DODATKOWEGO BADANIA TECHNICZNEGO TYLKO W PRZYPADKU ZMIAN KONSTRUKCYJNYCH, KTÓRE POWODUJĄ ZMIANĘ DANYCH ZAPISANYCH W DOWODZIE REJESTRACYJNYM. DOWÓD REJESTRACYJNY NATOMIAST NIE ZAWIERA INFORMACJI DOTYCZĄCEJ POŁOŻENIA UKŁADU KIEROWNICZEGO.

 

POLSKIE PRZEPISY NIE ZABRANIAJĄ DOKONYWANIA PRZEŁOŻENIA UKŁADÓW KIEROWNICZYCH.

 

W DOWODZIE REJESTRACYJNYM NIE MA DANYCH WSKAZUJĄCYCH PO KTÓREJ STRONIE UMIESZCZONA JEST KIEROWNICA, A NADTO Z POUCZENIA ZAMIESZCZONEGO W TYM DOKUMENCIE WYNIKA, IŻ WŁAŚCICIEL POJAZDU ZOBOWIĄZANY JEST ZGŁOSIĆ ORGANOWI, KTÓRY WYDAŁ DOWÓD REJESTRACYJNY W TERMINIE 30 DNI WSZELKIE ZMIANY DANYCH ALE TYLKO TYCH, KTÓRE ZAWARTE SĄ W DOWODZIE REJESTRACYJNYM.

 

MAJĄC POWYŻSZE ROZWAŻANIA NA UWADZE WOJEWÓDZKI SĄD ADMINISTRACYJNY W GDAŃSKU NA MOCY ART. 145 § 1 UST. 1 PKT 1 LIT. C) W ZWIĄZKU Z ART. 135 USTAWY Z DNIA 30 SIERPNIA 2002 R. – PRAWO O POSTĘPOWANIU PRZED SĄDAMI ADMINISTRACYJNYMI (DZ. U. NR 153, POZ. 1270 ZE ZM.) UCHYLIŁ ZASKARŻONĄ DECYZJĘ A TAKŻE POPRZEDZAJĄCĄ JĄ DECYZJĘ ORGANU PIERWSZEJ I DRUGIEJ INSTANCJI.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na marginesie z jakich przepisów wynika że przełożenie kierownicy to nie są zmiany konstrukcyjne?

 

DzU32 par. 3 ust.1 pkt.5

5) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym,

Czyli zmiany konstrukcyjne to zmiany które zmieniają rodzaj pojazdu albo powodują zmiane zapisów w DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie mam racji ale przełożenie kierownicy to zmiana konstrukcyjna i powinno być wykonane dodatkowe badanie techniczne(Art.81 pkt.11 ppkt.3),(Dz.u 155 $3.1 ust5)

W którym dokonano zmian konstrukcyjnych LUB wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rej.....,z wyłączeniem montażu do zasilania gazem...

Czyli zmiana konstrukcyjna nie musi powodować zmian danych w dowodzie rej.Wyklucza się tylko montaż instalacji gazowej.

Przynajmniej ja tak to rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W którym dokonano zmian konstrukcyjnych LUB wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rej...

Też tak uważam, ale jak widać Polski nadal są dwie ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana przeznaczenia użytkowania pojazdu nie jest zmianą konstrukcyjną.

Kwestia na ile jest to ingerencja w konstrukcję pojazdu i znowu będzie to zależało od interpretacji ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W którym dokonano zmian konstrukcyjnych LUB wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rej...

Też tak uważam, ale jak widać Polski nadal są dwie ,,,

 

Jakie dwie...

Nie ważne co zmienisz, konstrukcję czy jakieś elementy.

Istotna jest tylko ta zmiana która prowadzi do zmian zapisów w DR i tylko ta podlega DBT dla pojazdu w którym dokonano zmian.

W tym również zmiana rodzaju pojazdu jeżeli jest dokonana przez uprawnionego przedsiębiorcę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istotna jest tylko ta zmiana która prowadzi do zmian zapisów w DR

To znaczy, że przekładane angliki rejestrujesz bez jakichkolwiek dokumentów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sięz Markiem1. Gdyby każda zmiana konstrukcyjna powodowała konieczność wykonania DBT wtedy musielibyśmy uzyskać definicję zmiany konstrukcyjnej lub katalog zmian w pojeździe, które oznaczają zmianę konstrukcyjną. Przykład: zmiana skrzyni biegów z 5-cio biegowej na 6-cio biegową, zmiana ogumienia dętkowego na bezdętkowe, zmian wycieraczek przegubowych na bezprzegubowe, wymiana szyby białej na "solarną" itp. Popadlibyśmy w paranoję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sięz Markiem1

Zgoda, ale spójrzcie pod kątem przekładki anglika,,,

po pierwsze, nie jest to tylko kwestia kierownicy,

po drugie, często odbywa się z ingerencją w konstrukcję,

a po trzecie co z homologacją ???

zawsze będą różne zdania na ten temat ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zastanowieniu się i analizie tego co napisali w ustawie i rozporządzeniu przyznaję rację Markowi1.Tzn.przełożenie kierownicy nie jest zmianą konstrukcyjną która powoduje dodatkowa badanie(zmiany konstrukcyjne).Rzeczywiście źle interpretowałem ten zapis:"w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę w dow.rej."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sięz Markiem1

Zgoda, ale spójrzcie pod kątem przekładki anglika,,,

po pierwsze, nie jest to tylko kwestia kierownicy,

po drugie, często odbywa się z ingerencją w konstrukcję,

a po trzecie co z homologacją ???

zawsze będą różne zdania na ten temat ,,,

 

Anglikowi, po przeróbce nie robi się przecież DBT po zmianach konstrukcyjnych bo zresztą co należałoby wtedy napisać w tym badaniu?

 

Przepisy o obowiązku uzyskiwania homologacji dotyczą tylko nowych pojazdów:

Art. 68. 1. Producent lub importer nowego pojazdu samochodowego, ci.gnika

rolniczego, motoroweru, tramwaju lub przyczepy oraz przedmiotow ich wyposażenia lub

cz..ci jest obowi.zany uzyska. dla ka.dego nowego typu tych pojazdow, przedmiotu ich

wyposażenia i cz..ci .wiadectwo homologacji wydane przez ministra właściwego do spraw

transportu.

 

Są dokonywane naprawy pojazdów z ingerencjami w konstrukcję większymi niż przekładka anglika i nie ma z nimi problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.