Skocz do zawartości

druciarstwo Polaków


Norbert Jezierski

Rekomendowane odpowiedzi

Na pole też trzeba dojechać. Może ten ciągnik w ogóle na co dzień jest nieużywany ? Wątpię aby ktoś jeździł z takimi wyciekami bo by go koszty zjadły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może dorabia w firmie gdzie płyny eksploatacyjne ma za darmo? :)

 

No właśnie - na pole tez trzeba dojechać. Drogą publiczną często.

A tu wychodzi na to, że jak jedzie hamuje i świeci to po co badania jakieś, rejestracje... Domyślam się, że i wszelkie homologacje są tu zbyteczne - prawda? Czyli generalnie cały system chory, skoro wystarczy, że jedzie :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autobus 90 km/h - zwykłe badanie

Autobus 100 km/h - zwykłe badanie + dodatkowe badanie

Autobus z ograniczeniem poniżej 90 km/h - bez badań

 

Dobrze rozumuję? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No - jak sam piszesz - zmniejszają się te wymagania tak, że pojazdy rozwijające prędkość powiedzmy 40 km/h nie powinny mieć już żadnych wymagań - byle hamowały i świeciły 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autobus 90 km/h

a który tyle może jechać :?:(z zastrzeżeniem ust. 4)

 

3.Prędkość dopuszczalna poza obszarem zabudowanym, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5, wynosi w przypadku:

1)samochodu osobowego, motocykla lub samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t:

a)na autostradzie - 140 km/h,

b)na drodze ekspresowej dwujezdniowej - 120 km/h,

c)na drodze ekspresowej jednojezdniowej oraz na drodze dwujezdniowej co najmniej o dwóch pasach przeznaczonych dla każdego kierunku ruchu - 100 km/h,

d)na pozostałych drogach - 90 km/h;

2) zespołu pojazdów lub pojazdu niewymienionego w pkt 1:

a)na autostradzie, drodze ekspresowej lub drodze dwujezdniowej co najmniej o dwóch pasach przeznaczonych dla każdego kierunku ruchu - 80 km/h,

b)na pozostałych drogach - 70 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może jechać
czy nie może jechać - ważne w jakim jest stanie technicznym i jakie stwarza zagrożenie dla innych uczestników ruchu i jeżeli jest w takim stanie jak ten ciągnik nie powinien wjechać na drogę publiczną ,a czy w innych miejscach nie spowoduje zagrożenia życia -nie był bym tego pewny.. :shock::shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a który tyle może jechać :?:(z zastrzeżeniem ust. 4)

Czyli mój błąd. Szczerze mówiąc nawet tego nie wiedziałem.

 

nie powinien wjechać na drogę publiczną ,a czy w innych miejscach nie spowoduje zagrożenia życia -nie był bym tego pewny.. :shock::shock:

A te "inne" miejsca to gdzie są ? Bo jeżeli ktoś jeździ sobie ciągnikiem po szklarni to po co mu przegląd ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co mu przegląd ?
no właśnie po co w tym kraju przegląd - a jeżeli jest ogrodnikiem i nie ma wiedzy technicznej - to po to aby wiedział czy ten ciągnik jest sprawny i zatrzyma się w odpowiednim momencie i skręci gdzie trzeba a nie zdemoluje mu tej szklarni .
po co mu przegląd ?
wielu kierowców podchodzi do tego tematu tak -panie ja wiem ,że jest sprawny to postaw pan pieczątkę.. :cool::x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-panie ja wiem ,że jest sprawny to postaw pan pieczątkę.

Ja w takim przypadku wysyłam delikwenta do punktu wyrabiania pieczątek i niech sobie zrobi swoją i sam sobie postawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze, że "znafca" z TVN-u czarne plamy na drodze podpisał pod zdjęciem jako wycieki oleju NAPĘDOWEGO ;)

Czytajmy ze zrozumieniem, napisał: "wycieki z układu napędowego".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze, że "znafca" z TVN-u czarne plamy na drodze podpisał pod zdjęciem jako wycieki oleju NAPĘDOWEGO ;)

Czytajmy ze zrozumieniem, napisał: "wycieki z układu napędowego".

 

Czytajmy ze zrozumieniem, chodzi o podpis pod zdjęciem, a nie to, co w treści wiadomości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8080 kg „żywej” masy

O 230% dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu przekroczył jeden z kierujących przewożąc alkohol. Pojazd ze względu na niestabilność stwarzał zagrożeniem dla innych uczestników ruchu. Trzy kontrole – trzy przeładowane pojazdy, to bilans działań prowadzonych przez inspektorów WITD we Wrocławiu.

15 lutego inspektorzy z dolnośląskiego wojewódzkiego inspektoratu transportu drogowego skontrolowali w Legnicy trzy pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, którymi wykonywana była działalność gospodarcza w zakresie dystrybucji artykułów spożywczych. We wszystkich trzech przypadkach doszło do znacznego przekroczenia dopuszczalnej masy całkowitej i ładowności pojazdu. Po zważeniu ustalono, że masa pierwszego pojazdu wynosi 6120 kg, drugiego 7300 kg, a trzeciego 8080 kg.

Masa rzeczywista najlżejszego z ważonych pojazdów przekraczała dopuszczalną masę całkowitą o ponad 75 %, kolejnego ponad dwukrotnie, a najcięższego aż o 230% jego dopuszczalnej masy. Pojazdem przewożony był alkohol, a kierowca umieścił ładunek w taki sposób, że pojazd mocno przechylał się na prawą stronę, co skutkowało jego niestabilnością podczas wykonywania manewrów.

Kierowców dwóch pierwszych pojazdów ukarano mandatami karnymi. Kierujący najcięższym pojazdem odmówił przyjęcia mandatu stwierdzając, że nie popełnił żadnego wykroczenia. W tym przypadku inspektorzy ITD skierowali wniosek o ukaranie do sądu. Na uwagę zasługuje fakt, iż ten sam kierowca prowadził pojazd już wcześniej ważony. Wówczas jego rzeczywista masa wynosiła 8260 kg.

 

 

http://www.gitd.gov.pl/dla-mediow/aktualnosci/8080-kg-zywej-masy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sad_madman, trochę błądzisz. To nie zwykły autobus ma niższe wymagania, tylko 100 ma wyższe. Rozumiesz niuans?

Niuansu nie widzę bo z logicznego punktu widzenia wychodzi na to samo. Zresztą nieważne - dla mnie kluczowe jest to, że im teoretycznie większa prędkość tym większe wymagania względem bezpieczeństwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na uwagę zasługuje fakt, iż ten sam kierowca prowadził pojazd już wcześniej ważony. Wówczas jego rzeczywista masa wynosiła 8260 kg.

Wniosek - kary nie są zbyt dotkliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domowe okno zamiast przedniej szyby

38-letni kierowca jechał ciężarówką ze zniszczoną kabiną i uszkodzoną naczepą. Aby ułatwić sobie prowadzenie pojazdu zamontował w miejsce przedniej szyby domowe okno. Policjanci ukarali mężczyznę mandatem i zabrali dowody rejestracyjne.Policja otrzymała w czwartek po południu informację, że rozbita ciężarówka jedzie obwodnicą Białegostoku. Zatrzymała kierowcę do kontroli tuż za granicami miasta, w Porosłach. Komenda Wojewódzka Policji w Białymstoku przekazała, że 38-letni mieszkaniec Przasnysza siedział "w niemal doszczętnie zniszczonej kabinie". - Z uwagi na to, że przez pękniętą przednią szybę widoczność była znacznie ograniczona, aby ułatwić sobie prowadzenie pojazdu kierowca zamontował tam "domowe" okno. Przymocował je używając pianki montażowej, a obok wstawił kawałek pleksi - dodał przedstawiciel komendy. Mężczyzna dostał 200 zł mandatu. Ze względu na zły stan techniczny pojazdu policjanci zatrzymali również dowody rejestracyjne zarówno ciągnika jak i naczepy. Pojazd trafił na pobliski parking.

 

http://www.tvn24.pl/w-rozbitej-ciezarowce-zamontowal-domowe-okno,718402,s.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aby ułatwić sobie prowadzenie pojazdu kierowca zamontował tam "domowe" okno. Przymocował je używając pianki montażowej

:shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.