Skocz do zawartości

druciarstwo Polaków


Norbert Jezierski

Rekomendowane odpowiedzi

Pomalutku z tymi osądamia, bo nie żebym tam robił jakąś reklamę, ale jak widać cuda się zdarzają w motoryzacji.

Czyli nie styropian, nie pszczoły, nie pióra, a wychodzi żywa TONA ładowności:

5ae1a801b696c_SuperLekkazabudowaIVECO.gif.b6945d823a2aa893c7fc8c8e4dbb635c.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

ile trzeba takich akcji ,aby zrobiło się normalnie

 

Samochody dostawcze wagi ciężkiej

 

Lubuscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego wzięli na celownik samochody dostawcze o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Podczas porannych działań kontrolnych zatrzymali do ważenia 11 przeładowanych tego typu pojazdów. Rekordzista ważył o 2,5 t za dużo.

 

Inspektorzy z WITD w Gorzowie Wielkopolskim przeprowadzili akcję eliminowania z ruchu przeładowanych samochodów dostawczych na lubuskim odcinku autostrady A2 w poniedziałek (30 października 2017 r.). Do kontroli drogowej zatrzymywali pojazdy poruszające się w kierunku zachodniej granicy.

 

W tym celu korzystali z systemu preselekcyjnego ważenia pojazdów, który okazał się dokładny w stu procentach. Wszystkie wskazane przez system samochody dostawcze były przeładowane względem ich dopuszczalnej masy całkowitej.

 

Niechlubnym rekordzistą był samochód ciężarowy przewożący cebulę. Pojazd ten wraz z ładunkiem ważył 6 000 kg, tj. o 2 500 kg za dużo względem jego dopuszczalnej masy całkowitej, wynoszącej 3 500 kg. Kolejnym „liderem" był pojazd, którym przewożono maszyny. Wraz z ładunkiem ważył prawie 5 000 kg przy 3 500 kg dopuszczalnej masy całkowitej. Dodatkowo jego stan techniczny znacząco odbiegał od obwiązujących norm i przepisów, co było powodem zatrzymania dowodu rejestracyjnego.

 

Wszystkim 11 kierowcom zakazano dalszej jazdy i polecono rozładowanie nadmiaru towaru. Ponadto nałożono na nich 14 mandatów karnych na łączną kwotę 1 800 złotych.

http://www.gitd.gov.pl/dla-mediow/aktualnosci/samochody-dostawcze-wagi-ciezkiej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 mandatów karnych na łączną kwotę 1 800 złotych
przy takich wielkich karach tego procederu się nie ukróci-przy wysokich karach porządek zrobiłby się szybko,dla nas POLAKÓW nie ma innego bata
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o 2, 3 tony przeciążenia, co to jest, ten to troszkę przeciążył:

http://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-polskie-drogi/wiadomosci/news-inspektorzy-nie-mogli-uwierzyc-w-wynik-wazenia-tego-auta,nId,2459653

 

[ Dodano: 04-11-2017, 21:45 ]

następny "kwiatek"

https://moto.wp.pl/samochod-dostawczy-z-40-kg-ladownosci-pomyslowosc-polakow-nie-zna-granic-6183408614578305a

 

[ Dodano: 05-11-2017, 11:46 ]

przyznam, że wzbudził mój "podziw" swoją inwencją:

https://www.poboczem.pl/fotosy/zdjecie,iId,2416624,iSort,1,iTime,3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Mnie również :shock:

 

[ Dodano: 18-11-2017, 21:29 ]

"To nie podbije Pan?"

"Jestem klientem, płacę i wymagam"

"Dam Panu stówę, podbij Pan"

"Ja nie będę dokładał do tego auta"

"To auto w ogóle nie jeździ"

"Ja nic nie muszę wiedzieć o aucie"

IMG-20171116-00562.thumb.jpg.98d53703a994cd2acd0e7e862dce0a54.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alkohol wagi ciężkiej

 

Blisko 6,5 tony ważył samochód dostawczy o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, przewożący alkohol, którego zatrzymali do kontroli drogowej dolnośląscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego na terenie Wałbrzycha............................................

 

 

 

 

Przekroczenie dopuszczalnej ładowności i dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego. Jest także przejawem nieuczciwej konkurencji. Z praktyki Inspekcji Transportu Drogowego wynika, iż określona w dowodzie rejestracyjnym dopuszczalna masa całkowita pojazdu jest częstokroć przekraczana. Niejednokrotnie w sposób rażący!

 

Wynika to z faktu, iż podmioty wykonujące przewóz drogowy chcą przewieźć jak największe ilości ładunku z obejściem przepisów, m.in. o stosowaniu urządzeń rejestrujących (tachografów), czasu pracy kierowców, uiszczania elektronicznej opłaty drogowej oraz obowiązku posiadania licencji czy też kierowania kierowców na badania lekarskie, psychologiczne oraz szkolenia. Takie działania stanowią nieuczciwą konkurencję wobec przewoźników wykonujących przewozy drogowe pojazdami lub zespołami pojazdów, których dopuszczalna masa całkowita przekracza 3 500 kg.

 

 

http://www.gitd.gov.pl/dla-mediow/aktualnosci/alkohol-wagi-ciezkiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróćcie uwagę, że ni napisali jaka była wysokość mandatu, bo za przeładunki w pojazdach do 3,5 t kara wynosi śmieszne 500 zł. Dlatego się to opłaca. Zarobek na przeładunkach w 3,5 tonówkach jest taki, że 500 to pestka. Do tego brak tacho, a co za tym idzie kontroli czasu pracy, więc chodzą takie "busy" po 12-16 godzin bez stopa. Do tego śmiesznie niskie podatki, brak podatku od środków transportu czy ViaToll-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
Po kontroli Inspekcji Transportu Drogowego diagnostą zajmie się prokuratura

 

13 grudnia 2017r. inspektorzy transportu drogowego z Gdańska przeprowadzili rekontrolę stanu technicznego autobusów komunikacji miejskiej w powiecie tczewskim. Zaplanowana kontrola w dniu 13 grudnia 2017r. była wynikiem dwóch poprzednich kontroli wykonanych pod koniec listopada, które zakończyły się zatrzymaniem 8 dowodów rejestracyjnych autobusów miejskich i skierowaniem sprawy do Prokuratury Rejonowej w Tczewie z podejrzeniem popełnieniem przestępstwa poświadczenia nieprawdy przez jednego z diagnostów.

..................................................................................................................................

http://www.gitd.gov.pl/dla-mediow/aktualnosci/po-kontroli-inspekcji-transportu-drogowego-diagnosta-zajmie-sie-prokuratura

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwiększenia uprawnień dla posiadaczy prawa jazdy kat. B nie będzie

Marek Chodkiewicz, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa pisze: minister Infrastruktury nie zamierza prowadzić prac nad zmianą przepisów dotyczących zwiększenia uprawnień kierowców w zakresie kat. B.

Poseł Paweł Szramka wystąpił do ministra infrastruktury z interpelacją nr 16805 w sprawie uprawnień kierowców do kierowania pojazdami. Propozycje rozszerzenia uprawnień kierujących pojazdami w zakresie prawa jazdy kat. B zaproponowali przedstawiciele środowiska kierowców uzasadniając, iż w niektórych krajach Europy kierowca, który posiada prawo jazdy kategorii B (pojazdy do 3,5 tony) dłużej niż 5 lat automatycznie nabywa prawa do kierowania pojazdami o masie całkowitej do 7,5 tony, bez konieczności zdawania na kat. C. Przepis ten eliminuje z dróg przeładowane busy, których kierowcy starają się naginać przepisy. Dzięki temu nasze drogi mogą stać się bezpieczniejsze, a służby drogowe mogą mieć mniej obowiązków. Obecnie w Polsce nie ma przepisów, które przewidywałyby rozwiązanie pośrednie pomiędzy kat. B a C. Poprzez wprowadzenie nowych przepisów doprowadzimy do oszczędności w kieszeniach kierowców; ożywienia sprzedaży na rynku samochodów do 7,5 tony; wyeliminowania z dróg przeciążonych busów; zwiększenia wpływów do budżetu z systemu Viatol; zmniejszenia ilości Tirów na drogach na rzecz mniejszych samochodów dostawczych – czytamy w uzasadnieniu wniosku. Poseł Szramka wystąpił do ministra z zapytaniem o ewentualne rozważenie zmiany przepisów.

 

W imieniu resortu wypowiedział się wiceminister Marek Chodkiewicz przypominając, iż wynikające z art. 6 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami przepisy dotyczące zakresu pojazdów którymi można kierować posiadając prawo jazdy poszczególnych kategorii są bezpośrednim przeniesieniem do prawa polskiego przepisów dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2006/126/WE w sprawie praw jazdy oraz przepisów Konwencji o ruchu drogowym, sporządzonej w Wiedniu dnia 8 listopada 1968 r. - Żaden z powyższych aktów prawnych nie pozwala Państwu członkowskiemu na wprowadzenie na swoim terytorium odstępstwa polegającego na zezwoleniu kierowcom posiadającym prawo jazdy kategorii B na kierowanie pojazdami o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t – konkludował minister. I odpowiedział posłowi: - Mając na względzie powyższe uprzejmie informuję, że Minister Infrastruktury nie zamierza prowadzić prac nad zmiana przepisów w proponowanym przez Posła zakresie. (jm)

 

https://www.prawodrogowe.pl/informacje/kronika-legislacyjna/zwiekszenia-uprawnien-dla-posiadaczy-prawa-jazdy-kat-b-nie-bedzi

 

a ja sadziłem ,że jest prawo jazdy C 1 ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawo jazdy C 1 ....

Trzeba zapłacić za kurs ...

trzeba zapłacić za egzamin

 

dłużej niż 5 lat automatycznie nabywa prawa do

za darmo

 

niedopuszczalne :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja sadziłem ,że jest prawo jazdy C 1 ....

 

bo jest :D . tylko trzeba na kurs chodzic i egzamin zdać ... Ja osobiscie jestem przeciw temu aby ktoś z kat B mógł jexdzić cięższym pojazdem . to juz trochę inna technika jazdy itd. tak samo jak z kat b ( staż ponad 3 lata ) można jeździć moto 125 ccm ( można sobie więcej kuku zrobić ). a może mechanik po np 5 letnim stażu z automatu nabywa uprawnienia diagnosty ? :evil:

wesołych świąt...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może mechanik po np 5 letnim stażu z automatu nabywa uprawnienia diagnosty ?
Bo to mało razy słyszałem że mechanik powiedział że to jest jeszcze dobre, a ja się czepiam... :razz:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanik powiedział że to jest jeszcze dobre, a ja się czepiam

 

Wniosek-p...pa mechanik ,nie dba o swoją kasę i klienta.Powinien być zadowolony że "wysyłasz" mu klientów :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to mało razy słyszałem że mechanik powiedział że to jest jeszcze dobre, a ja się czepiam...

 

najlepszy przykład to hamulec ręczny , my na rolkach widzimy jak hamuje , czy hamuje itd. . mechanik zaciągnie dźwignie recznego i próbuje przepchnąć auto , jak nie przepchnie to powie - panie , przecież trzyma to czego się czepia ( a jedno koło nie hamuje ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.