Skocz do zawartości

Zabudowa nowego pojazdu + dolozenie osi


Tytus

Rekomendowane odpowiedzi

3. Okresowe badanie techniczne po raz pierwszy jest przeprowadzane przed pierwszą rejestracją pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

4. Badaniu, o którym mowa w ust. 3, nie podlega:

1) nowy pojazd, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji, o którym mowa w art. 68 ust. 1, lub zostało wydane zwolnienie z obowiązku homologacji, o którym mowa w art. 70,

2) nowy pojazd sprowadzony z zagranicy, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji zgodnie ze wspólnotową procedurą homologacji przez właściwy organ państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederację Szwajcarską lub państwo członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym,

3) zarejestrowany pojazd sprowadzony z państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym:

a) na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji zgodnie ze wspólnotową procedurą homologacji przez właściwy organ państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym w okresie od dnia pierwszej rejestracji za granicą do dnia terminu okresowego badania technicznego określonego w ust. 5, lub b) w którego dowodzie rejestracyjnym lub innym dokumencie wydanym przez właściwy organ państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym przedstawionym do rejestracji, zawarta jest informacja o wykonanym badaniu technicznym i jego terminie ważności - z wyjątkiem taksówki osobowej, pojazdu uprzywilejowanego lub pojazdu odpowiednio przystosowanego lub wyposażonego zgodnie z przepisami o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych, pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym dozorowi technicznemu oraz pojazdu przystosowanego konstrukcyjnie do ruchu lewostronnego.

 

i po co tu diagnosta :?::?: i OBT

 

Jeszcze jedno - badanie tego jednostkowego importu moge wykonac

i nie mówcie że to jest jedyne sprowadzone Volvo w tym roku :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I sumienie cię nie boli? :evil:

 

Ani troche - lubie szefa i lubie dla niego zarabiac kase - a to flotowy pojazd. No i stoi kolejnych 10 szt "importow jednostkowych"

 

To weź się chłopie kur@a zdecyduj, bo ja już nie mam siły... A klient nie powinien mieć homo na pojazd niekompletny?

 

Zabudowa jednostkowa nie podlega homologacji (jest oswiadczenie)

 

Jesteś w końcu diagnostą czy rzecznikiem klienta?

 

Patrz odpowiedz nr 1 :)

Frontem do klienta - takie czasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KUR@@@@na...

okazalo sie ze auto import z NL ale faktura z Volvo Polska bedzie...

I caly misterny plan w pisu...

 

[ Dodano: 24-11-2011, 13:39 ]

juz z 15 szt pogonilem - tych zarejestrowanych.

To faktycznie, masz się czym chwalić ,,,

 

Nie ja je rejestrowalem nie mam sobie nic do zarzucenia, a Ty robisz "P" dla takich aut???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Okresowe badanie techniczne po raz pierwszy jest przeprowadzane przed pierwszą rejestracją pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

4. Badaniu, o którym mowa w ust. 3, nie podlega:

1) nowy pojazd, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji, o którym mowa w art. 68 ust. 1, lub zostało wydane zwolnienie z obowiązku homologacji, o którym mowa w art. 70,

2) nowy pojazd sprowadzony z zagranicy, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji zgodnie ze wspólnotową procedurą homologacji przez właściwy organ państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederację Szwajcarską lub państwo członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym,

3) zarejestrowany pojazd sprowadzony z państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym:

a) na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji zgodnie ze wspólnotową procedurą homologacji przez właściwy organ państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym w okresie od dnia pierwszej rejestracji za granicą do dnia terminu okresowego badania technicznego określonego w ust. 5, lub b) w którego dowodzie rejestracyjnym lub innym dokumencie wydanym przez właściwy organ państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym przedstawionym do rejestracji, zawarta jest informacja o wykonanym badaniu technicznym i jego terminie ważności - z wyjątkiem taksówki osobowej, pojazdu uprzywilejowanego lub pojazdu odpowiednio przystosowanego lub wyposażonego zgodnie z przepisami o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych, pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym dozorowi technicznemu oraz pojazdu przystosowanego konstrukcyjnie do ruchu lewostronnego.

 

i po co tu diagnosta :?::?: i OBT

 

Wiesz ze to troche martwy przepis - robimy OBT lub ustalenie danych nawet jesli pojazd ma wazne badania techniczne w UE. Bo tego żądaja WK. Ganiaja klientow a oni sie na to godza.

Ale nie odbiegajmy od tematu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ani troche - lubie szefa i lubie dla niego zarabiac kase

to aby nie spełnił się tekst z twojego podpisu ...

Pamietaj !!! Kazdy dobry uczynek bedzie ukarany

 

Ale nie odbiegajmy od tematu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ani troche - lubie szefa i lubie dla niego zarabiac kase

to aby nie spełnił się tekst z twojego podpisu ...

Pamietaj !!! Kazdy dobry uczynek bedzie ukarany

 

Ale nie odbiegajmy od tematu...

 

:D:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sobie czytam i moim zdaniem można ten pojazd zarejestrować maksymalnie na 20t

ponieważ podwozie zostało wykonane przez producenta pojazdu podstawowego (niekompletnego) na wartość maksymalną 20t,

 

wartość 18t została określona przepisami administracyjnymi dla pojazdu 2 osiowego

teraz jeżeli ten pojazd posiada 3 osie można dociągnąć do 20t (inne rozłożenie nacisków)

 

Normalnie jeżeli pojazd jest kupiony w Polsce to diler powinien posiadać homologację na pojazd niekompletny i kartę pojazdu w której WK dokonuje zmian po zabudowie podwozia

 

Jeżeli jest sprowadzony i ma być rejestrowany w zgodzie z art.68 ust.17 pkt.4 Ust. PoRD

owszem może być po przeprowadzeniu badań i stosownym oświadczeniu

 

tylko uważał bym na te 23t bo kto i na jakiej podstawie to zmienił (firma dokonująca zabudowy) ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pojazdy kategorii N3 nie ma unijnych homologacji jeszcze. Jakby to faktycznie był z zagranicy, to ten jednostkowy import przeszedłby bez niczego... I liczy się to, czy dla tego importera to jest jedna sztuka w roku - a nie czy to jedyny pojazd tego typu w kraju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby to faktycznie był z zagranicy, to ten jednostkowy import przeszedłby bez niczego... I liczy się to, czy dla tego importera to jest jedna sztuka w roku

 

No i stoi kolejnych 10 szt "importow jednostkowych"

 

Ciekawy jestem jak oni zrobią import jednej sztuki rocznie skoro będzie ich kilkanaście :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy jestem jak oni zrobią import jednej sztuki rocznie skoro będzie ich kilkanaście

 

Jak to jak :) Zmienią rozstaw osi 2 i 3 o kilka mm tak by w każdym aucie był inny i już jest 10 sztuk po jednej sztuce (przecież każdy pojazd różni się rozstawem osi) :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy jestem jak oni zrobią import jednej sztuki rocznie skoro będzie ich kilkanaście

 

Jak to jak :) Zmienią rozstaw osi 2 i 3 o kilka mm tak by w każdym aucie był inny i już jest 10 sztuk po jednej sztuce (przecież każdy pojazd różni się rozstawem osi) :razz:

 

:ok:ok:ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy jestem jak oni zrobią import jednej sztuki rocznie skoro będzie ich kilkanaście

W zasadzie w samych pojazdach nic nie zmieniają ponieważ i tak samych podwozi bez zabudowy nie można zarejestrować

zmiany są robione po zabudowie na kompletnych pojazdach min na wymiarach, masie własnej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie w samych pojazdach nic nie zmieniają ponieważ i tak samych podwozi bez zabudowy nie można zarejestrować
:ok

wystarczy, że zabudowy będą sie nieco różniły :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.