blakop Napisano 28 Listopad 2011 Share Napisano 28 Listopad 2011 Ale przecież na etapie homologacji nikt nie wie, czy będzie HAK w osobówce, czy nie... A jak jest wpis ni określono to co? Nie wolno HAKa założyć? Jak niby chcesz to skonfrontować po kilku latach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 28 Listopad 2011 Share Napisano 28 Listopad 2011 W tym punkcie jest "znak homologacji urządzenia sprzęgającego O ILE JEST ZAMOCOWANE" gdyby ktoś sobie zażyczył go mieć. że ono tam jest, ani że go nie ma sam podkreśliłeś, a twierdzisz, że nie wiesz czy jest bo gdyby napisali "o ile jest przewidziane*/możliwe*/dopuszczone* zamocowanie" to wtedy można uznać, że nie będzie wiadomo o obecności haka * opcje do wyboru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Listopad 2011 Share Napisano 28 Listopad 2011 Powtarzam - na etapie produkcji prawie żadna osobówka nie ma haka!! Ten wpis w homo nie świadczy o tym, że pojazd w fabrcyce jest wyposażany w HAK!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 28 Listopad 2011 Share Napisano 28 Listopad 2011 Ten wpis w homo nie świadczy o tym, że pojazd w fabrcyce jest wyposażany w HAK!! Po konsultacjach z działem homologajci jednej z niemieckich marek muszę przyznać Ci blakop, rację. Faktycznie jeśli jest zamontowany fabryczny hak, to jest podany znak homologacji urządzenia sprzegającego w świadectwie homologacji pojazdu ale nie jest to wykładnikiem przystosowania pojazdu do ciągnięcia przyczep i mimo wszystko należy przeprowadzić DBT na SKP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 28 Listopad 2011 Share Napisano 28 Listopad 2011 Adnotacja HAK może być wpisana tylko na podstawie BT, także homologacja nic nie ma do tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
winerek Napisano 28 Listopad 2011 Share Napisano 28 Listopad 2011 Adnotacja HAK może być wpisana tylko na podstawie BT, także homologacja nic nie ma do tego. PoRD, art.71 4. Zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t i przyczepy albo autobusu i przyczepy może być dopuszczony do ruchu po uzyskaniu odpowiedniej adnotacji w dowodzie rejestracyjnym pojazdu silnikowego, dokonanej na podstawie przeprowadzonego badania technicznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 28 Listopad 2011 Share Napisano 28 Listopad 2011 Adnotacja HAK może być wpisana tylko na podstawie BT, także homologacja nic nie ma do tego. Bo nie ma tzw. "fabrycznych" haków i dlatego ewidentnym błędem WK jest wpisywanie haka na podstawie faktury zakupu pojazdu z pominięciem DBT prawidłowości przystosowania pojazdu do holowania pryczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 29 Listopad 2011 Share Napisano 29 Listopad 2011 Bo nie ma tzw. "fabrycznych" haków Owszem są i kosztują dużo mniej niz kupione w dziale akcesoriów. Bez problemu mozna zamówić fabryczny hak do Sprintera czy do dostawczych Iveco. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 29 Listopad 2011 Share Napisano 29 Listopad 2011 Spora część aut terenowych ma od razu HAK oraz wynalazki typu nowa CORSA (hak za tablicą). No jest trochę bałaganu z tym... Prawdą jest, że HAK na etapie produkcji, a dokładany potem, duża różnica cenowa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 29 Listopad 2011 Share Napisano 29 Listopad 2011 Bo nie ma tzw. "fabrycznych" haków Owszem są i kosztują dużo mniej niz kupione w dziale akcesoriów. Bez problemu mozna zamówić fabryczny hak do Sprintera czy do dostawczych Iveco. Fabrycznych, w sensie wyposażanych w hak już na etapie produkcji W przeważającej większości jest to hak montowany przez dealera a wpisywany do DR na podstawie faktury a nie DBT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 29 Listopad 2011 Share Napisano 29 Listopad 2011 W przeważającej większości jest to hak montowany przez dealera No sęk w tym, że nie zawsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 29 Listopad 2011 Share Napisano 29 Listopad 2011 W przeważającej większości jest to hak montowany przez dealera No sęk w tym, że nie zawsze no i jeszcze jak na podstawie faktury, odróżnić który jest który Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 29 Listopad 2011 Share Napisano 29 Listopad 2011 No właśnie nie odróżnisz hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 29 Listopad 2011 Share Napisano 29 Listopad 2011 no i jeszcze jak na podstawie faktury, odróżnić który jest który Jeżeli jest faktura za hak, to jest to hak zamontowany w serwisie, bo cena tych zamontowane na linii produkcyjnej wliczona jest w cenę samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 29 Listopad 2011 Share Napisano 29 Listopad 2011 Ale inf.na FV - pojazd wyposażony w fabryczny hak holowniczy też może oznaczać obie sytuacje Tak naprawdę jest to bubel... A nawet nie będę Wam pisał jak to będzie wyglądało po 1 stycznia np. w IVECO (a podejrzewam, że w wielu innych markach również) bo o w ogóle będzie bigos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.