Skocz do zawartości

minimalna głębokość bieżnika


Volvas

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie do Panów Diagnostów : jaka jest minimalna głębokość bieżnika w motocyklach? Chodzi głównie o pojazd typu"ścigacz". Czy tak jak w przepisie - min1,6 mm czy może być mniej?

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam przepis TEN (Dz.U. nr32 par11 ust.7 p.4) i nie znam INNEGO. Przyjechał Na badanie Motocykl (ścigacz) i klient opowiedział swoją historię dot. toczącej się sprawy w sądzie w po wypadku, w którym stwierdzono że przyczyną była zbyt niska rzeźba bieżnika(1,5mm) Gość się odwołał i sprawy jeszcze nie wygrał-ale jest "rozwojowa" co oznacza dla niego że chyba ją wygra:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie może być na równo bo wtedy nie wiesz kiedy się zużyła. Może już dawno temu i wtedy opona i wskaźnik zużywają się dalej tak samo! Musi być choćby minimalnie więcej bieżnika niż ogranicznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie może być na równo bo wtedy nie wiesz kiedy się zużyła. Może już dawno temu i wtedy opona i wskaźnik zużywają się dalej tak samo! Musi być choćby minimalnie więcej bieżnika niż ogranicznika.

Ja już kilka razy miałem spięcie z klientami o to ale mój prymitywny ,plastikowy wskaznik zawsze wyjasnia takie sytuacje :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie może być na równo bo wtedy nie wiesz kiedy się zużyła. Może już dawno temu i wtedy opona i wskaźnik zużywają się dalej tak samo! Musi być choćby minimalnie więcej bieżnika niż ogranicznika.

 

no tak :P ale chodzi głównie o to, że producent może ustalić więcej niż 1,6mm dla danego modelu opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w porządku. Z tym że 1,6 jest dla opon bez ogranicznika, a opony z punktem bezpieczeństwa do tej wysokości jaką wyznacza. Więc może być 2mm ale jak jest na równo to do śmieci z oponą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jest na równo to do śmieci z oponą.
E tam zaraz do śmieci, w niedalekiej przeszłości widywałem nacinane rowki w oponach i głębokość znowu była ok. Tak na marginesie to jak to wygląda z prawnego punktu widzenia ,bo jakoś sobie nie przypominam.Wiem na pewno że w ciężarowych są opony przewidziane do nacinania ale jak to jest w przypadku osobówek??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem na pewno że w ciężarowych są opony przewidziane do nacinania ale jak to jest w przypadku osobówek??

Opony w których dopuszczalne jest pogłebianie rzeźbt bieżnika maja dopisek Regroovable.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 years later...

Zeskanuje oponę, zmierzy głębokość bieżnika - w czasie jazdy!

Nokian Tyres razem z siecią serwisów samochodowych Vianor wprowadza na rynek nową technologię SnapSkan. To przełomowe rozwiązanie mierzy głębokość bieżnika w czasie podróży, a następnie udostępnia wyniki analizy kierowcy. SnapSkan stworzono w oparciu o najwyższej klasy technologię skanowania 3D. Usługa ułatwia codzienną jazdę kierowcom, jest bezpłatna, a pomiar przebiega w mgnieniu oka. Dzięki niej właściciele samochodów mają jedno zmartwienie mniej, a bezpieczeństwo milionów użytkowników dróg ulegnie zdecydowanej poprawie.

 

Nokian Tyres wprowadza na rynek pierwsze na świecie rozwiązanie, które wie więcej o stanie opon niż sam kierowca. Mowa tu o rewolucyjnej usłudze SnapSkan – to zupełnie nowa metoda szybkiego i skutecznego pomiaru głębokości bieżnika i sprawdzania bezpieczeństwa opony dzięki zastosowaniu technologii skanowania 3D. Zautomatyzowany najazdowy skaner sprawdza stan opon, podczas gdy kamera identyfikuje pojazd na podstawie numeru rejestracyjnego. Po zakończeniu skanowania kierowca może otrzymać bezpłatny raport ze stanu opon w wiadomości tekstowej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej. Raport przygotowywany jest bez względu na to, którego producenta opony zamontowano w samochodzie. Co ważne, aby dokonać pomiaru, nie ma potrzeby instalacji żadnych dodatkowych urządzeń w samochodzie.

 

Usługa skanowania SnapSkan zostanie udostępniona w pobliżu najczęściej odwiedzanych przez kierowców miejsc,

np. na parkingach. Usługa będzie oferowana we współpracy z siecią serwisów oponiarskich i samochodowych Vianor, w których użytkownicy pojazdów będą mogli również zaczerpnąć informacji o kosztach zakupu nowych, bezpiecznych opon. Technologia została opracowana we współpracy z fińskimi partnerami, firmami Futurice i Affecto. Kontrola głębokości bieżnika nie byłaby możliwa bez zastosowania unikalnej technologii skanowania 3D, opatentowanej przez firmę Sigmavision z Wielkiej Brytanii.

 

SnapSkan zwiększa świadomość kierowców dotyczącą stanu opon

 

Badania wykazały, że ok. 25% wypadków spowodowanych złym stanem opon jest związanych z głębokością bieżnika poniżej minimalnego poziomu. Opony premium i głębokość bieżnika mają istotny wpływ na bezpieczeństwo jazdy –zależy od nich na przykład droga hamowania lub odporność na aquaplaning. Korzystając z opon w dobrym stanie kierowca oraz pozostali użytkownicy drogi zyskują więcej czasu na reakcję i mają większe pole manewru. Nowa technologia skanowania SnapSkan sprawia, że monitorowanie poziomu bezpieczeństwa opon jest proste i szybkie, ponieważ informacje nt. bieżnika są przesyłane do właściciela pojazdu drogą elektroniczną. Dzięki temu zawsze wiadomo, kiedy należy pomyśleć o zmianie opon.

 

https://www.warsztat.pl/dzial/117-serwis-ogumienia/artykuly/zeskanuje-opone-zmierzy-glebokosc-bieznika-w-czasi,50911

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usługa ułatwia codzienną jazdę kierowcom, jest bezpłatna
I co? Znowu idzie o bezpieczeństwo??? Ja powiem tak - g.....o tu chodzi kasę i po raz wtóry pod przykrywką "bezpieczeństwa".

 

Usługa ułatwia codzienną jazdę kierowcom, jest bezpłatna

:evil:

Usługa będzie wliczona odpowiednio do

Usługa będzie oferowana we współpracy z siecią serwisów oponiarskich i samochodowych Vianor, w których użytkownicy pojazdów będą mogli również zaczerpnąć informacji o kosztach zakupu nowych, bezpiecznych opon.

A bezpieczne to oczywiście będą tylko

Nokian

 

Ja tylko chciałem zwrócić uwagę na to , że my ludzie "istoty myślące" staliśmy się "upośledzeni" i już sami nie potrafimy zmierzyć i cenić głębokość bieżnika...

 

Nokian Tyres wprowadza na rynek pierwsze na świecie rozwiązanie, które wie więcej o stanie opon niż sam kierowca.

Upokarzające -nas LUDZI...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale teraz to już bredzisz. To że umiesz ocenić stan bieżnika to rewelacja, ale duża część społeczeństwa tego nie umie. Nokian już teraz ma fajny patent na określanie wysokości bieżnika, a mianowicie "wycięte" w protektorze 8-6-4-*. W miarę ścierania się gumy cyferki znikają począwszy od najwyższej. Proste i skuteczne.

performance-blocks-nokian-wrd4_vl.jpg.1768796102ca996b70b1890f216cba0e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale teraz to już bredzisz. To że umiesz ocenić stan bieżnika to rewelacja, ale duża część społeczeństwa tego nie umie.

Może i bredzę, ale ja w szkole uczyłem posługiwać się linijką i wiem jak wygląda podziałka, a ta wiedza już pozwala zmierzyć i ocenić głębokość bieżnika...

 

W miarę ścierania się gumy cyferki znikają począwszy od najwyższej. Proste i skuteczne.

Dla tych co znają cyferki :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

duża część społeczeństwa tego nie umie

I nie będzie umiała jak nie zechce się nauczyć . Jak się nie chce schylić żeby zobaczyć wskaźniki ,to i do cyferek karku nie zegnie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No akurat linijka to nie najlepsze narzędzie do mierzenia głębokości

Ale podziałki można się na niej nauczyć . Chyba o to chodziło, że podstaw uczą w szkole podstawowej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No gdzieżby linijką w szkole mierzyć cokolwiek. Taka linijka za dyscyplinę służyła.

A jeszcze ten no... Paralaksy... Poli Raksy błąd?

E tam. To już lepiej na oko. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zechce się nauczyć
niczego się nie chcą nauczyć ,a jak przyjeżdżają na badania to mówią jaki maja sprawny samochód ,najlepszy na świecie ,a opony łyse jak kolano ..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.