Volvas Napisano 30 Listopad 2011 Share Napisano 30 Listopad 2011 Pytanie do Panów Diagnostów : jaka jest minimalna głębokość bieżnika w motocyklach? Chodzi głównie o pojazd typu"ścigacz". Czy tak jak w przepisie - min1,6 mm czy może być mniej? pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 30 Listopad 2011 Share Napisano 30 Listopad 2011 Czy tak jak w przepisie - min1,6 mm czy może być mniej? a znasz jakiś inny przepis że może być mniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz1971 Napisano 30 Listopad 2011 Share Napisano 30 Listopad 2011 Na torze w Poznaniu mogą mieć mniej ,na drogach publicznych muszą mieć 1,6 mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Volvas Napisano 30 Listopad 2011 Autor Share Napisano 30 Listopad 2011 Znam przepis TEN (Dz.U. nr32 par11 ust.7 p.4) i nie znam INNEGO. Przyjechał Na badanie Motocykl (ścigacz) i klient opowiedział swoją historię dot. toczącej się sprawy w sądzie w po wypadku, w którym stwierdzono że przyczyną była zbyt niska rzeźba bieżnika(1,5mm) Gość się odwołał i sprawy jeszcze nie wygrał-ale jest "rozwojowa" co oznacza dla niego że chyba ją wygra:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 30 Listopad 2011 Share Napisano 30 Listopad 2011 1,6mm lub równo z kontrolką zużycia naniesiona przez producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luket Napisano 30 Listopad 2011 Share Napisano 30 Listopad 2011 Nie może być na równo bo wtedy nie wiesz kiedy się zużyła. Może już dawno temu i wtedy opona i wskaźnik zużywają się dalej tak samo! Musi być choćby minimalnie więcej bieżnika niż ogranicznika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz1971 Napisano 30 Listopad 2011 Share Napisano 30 Listopad 2011 Nie może być na równo bo wtedy nie wiesz kiedy się zużyła. Może już dawno temu i wtedy opona i wskaźnik zużywają się dalej tak samo! Musi być choćby minimalnie więcej bieżnika niż ogranicznika. Ja już kilka razy miałem spięcie z klientami o to ale mój prymitywny ,plastikowy wskaznik zawsze wyjasnia takie sytuacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 30 Listopad 2011 Share Napisano 30 Listopad 2011 Nie może być na równo bo wtedy nie wiesz kiedy się zużyła. Może już dawno temu i wtedy opona i wskaźnik zużywają się dalej tak samo! Musi być choćby minimalnie więcej bieżnika niż ogranicznika. no tak ale chodzi głównie o to, że producent może ustalić więcej niż 1,6mm dla danego modelu opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luket Napisano 30 Listopad 2011 Share Napisano 30 Listopad 2011 No w porządku. Z tym że 1,6 jest dla opon bez ogranicznika, a opony z punktem bezpieczeństwa do tej wysokości jaką wyznacza. Więc może być 2mm ale jak jest na równo to do śmieci z oponą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz1971 Napisano 30 Listopad 2011 Share Napisano 30 Listopad 2011 jak jest na równo to do śmieci z oponą. E tam zaraz do śmieci, w niedalekiej przeszłości widywałem nacinane rowki w oponach i głębokość znowu była ok. Tak na marginesie to jak to wygląda z prawnego punktu widzenia ,bo jakoś sobie nie przypominam.Wiem na pewno że w ciężarowych są opony przewidziane do nacinania ale jak to jest w przypadku osobówek?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 30 Listopad 2011 Share Napisano 30 Listopad 2011 Wiem na pewno że w ciężarowych są opony przewidziane do nacinania ale jak to jest w przypadku osobówek?? Opony w których dopuszczalne jest pogłebianie rzeźbt bieżnika maja dopisek Regroovable. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 30 Listopad 2011 Share Napisano 30 Listopad 2011 Regroovable. Kiedys widziałem to w starych porządnych AUTOSANACH.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 13 Grudzień 2016 Share Napisano 13 Grudzień 2016 Zeskanuje oponę, zmierzy głębokość bieżnika - w czasie jazdy! Nokian Tyres razem z siecią serwisów samochodowych Vianor wprowadza na rynek nową technologię SnapSkan. To przełomowe rozwiązanie mierzy głębokość bieżnika w czasie podróży, a następnie udostępnia wyniki analizy kierowcy. SnapSkan stworzono w oparciu o najwyższej klasy technologię skanowania 3D. Usługa ułatwia codzienną jazdę kierowcom, jest bezpłatna, a pomiar przebiega w mgnieniu oka. Dzięki niej właściciele samochodów mają jedno zmartwienie mniej, a bezpieczeństwo milionów użytkowników dróg ulegnie zdecydowanej poprawie. Nokian Tyres wprowadza na rynek pierwsze na świecie rozwiązanie, które wie więcej o stanie opon niż sam kierowca. Mowa tu o rewolucyjnej usłudze SnapSkan – to zupełnie nowa metoda szybkiego i skutecznego pomiaru głębokości bieżnika i sprawdzania bezpieczeństwa opony dzięki zastosowaniu technologii skanowania 3D. Zautomatyzowany najazdowy skaner sprawdza stan opon, podczas gdy kamera identyfikuje pojazd na podstawie numeru rejestracyjnego. Po zakończeniu skanowania kierowca może otrzymać bezpłatny raport ze stanu opon w wiadomości tekstowej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej. Raport przygotowywany jest bez względu na to, którego producenta opony zamontowano w samochodzie. Co ważne, aby dokonać pomiaru, nie ma potrzeby instalacji żadnych dodatkowych urządzeń w samochodzie. Usługa skanowania SnapSkan zostanie udostępniona w pobliżu najczęściej odwiedzanych przez kierowców miejsc, np. na parkingach. Usługa będzie oferowana we współpracy z siecią serwisów oponiarskich i samochodowych Vianor, w których użytkownicy pojazdów będą mogli również zaczerpnąć informacji o kosztach zakupu nowych, bezpiecznych opon. Technologia została opracowana we współpracy z fińskimi partnerami, firmami Futurice i Affecto. Kontrola głębokości bieżnika nie byłaby możliwa bez zastosowania unikalnej technologii skanowania 3D, opatentowanej przez firmę Sigmavision z Wielkiej Brytanii. SnapSkan zwiększa świadomość kierowców dotyczącą stanu opon Badania wykazały, że ok. 25% wypadków spowodowanych złym stanem opon jest związanych z głębokością bieżnika poniżej minimalnego poziomu. Opony premium i głębokość bieżnika mają istotny wpływ na bezpieczeństwo jazdy –zależy od nich na przykład droga hamowania lub odporność na aquaplaning. Korzystając z opon w dobrym stanie kierowca oraz pozostali użytkownicy drogi zyskują więcej czasu na reakcję i mają większe pole manewru. Nowa technologia skanowania SnapSkan sprawia, że monitorowanie poziomu bezpieczeństwa opon jest proste i szybkie, ponieważ informacje nt. bieżnika są przesyłane do właściciela pojazdu drogą elektroniczną. Dzięki temu zawsze wiadomo, kiedy należy pomyśleć o zmianie opon. https://www.warsztat.pl/dzial/117-serwis-ogumienia/artykuly/zeskanuje-opone-zmierzy-glebokosc-bieznika-w-czasi,50911 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 13 Grudzień 2016 Share Napisano 13 Grudzień 2016 Usługa ułatwia codzienną jazdę kierowcom, jest bezpłatnaI co? Znowu idzie o bezpieczeństwo??? Ja powiem tak - g.....o tu chodzi kasę i po raz wtóry pod przykrywką "bezpieczeństwa". Usługa ułatwia codzienną jazdę kierowcom, jest bezpłatna Usługa będzie wliczona odpowiednio do Usługa będzie oferowana we współpracy z siecią serwisów oponiarskich i samochodowych Vianor, w których użytkownicy pojazdów będą mogli również zaczerpnąć informacji o kosztach zakupu nowych, bezpiecznych opon. A bezpieczne to oczywiście będą tylko Nokian Ja tylko chciałem zwrócić uwagę na to , że my ludzie "istoty myślące" staliśmy się "upośledzeni" i już sami nie potrafimy zmierzyć i cenić głębokość bieżnika... Nokian Tyres wprowadza na rynek pierwsze na świecie rozwiązanie, które wie więcej o stanie opon niż sam kierowca. Upokarzające -nas LUDZI... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luket Napisano 15 Grudzień 2016 Share Napisano 15 Grudzień 2016 Ale teraz to już bredzisz. To że umiesz ocenić stan bieżnika to rewelacja, ale duża część społeczeństwa tego nie umie. Nokian już teraz ma fajny patent na określanie wysokości bieżnika, a mianowicie "wycięte" w protektorze 8-6-4-*. W miarę ścierania się gumy cyferki znikają począwszy od najwyższej. Proste i skuteczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 15 Grudzień 2016 Share Napisano 15 Grudzień 2016 Ale teraz to już bredzisz. To że umiesz ocenić stan bieżnika to rewelacja, ale duża część społeczeństwa tego nie umie. Może i bredzę, ale ja w szkole uczyłem posługiwać się linijką i wiem jak wygląda podziałka, a ta wiedza już pozwala zmierzyć i ocenić głębokość bieżnika... W miarę ścierania się gumy cyferki znikają począwszy od najwyższej. Proste i skuteczne. Dla tych co znają cyferki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 15 Grudzień 2016 Share Napisano 15 Grudzień 2016 Dla tych co znają cyferk inna z firm wypuściła opony które w miarę zużycia zmieniają barwę z czarnej na czerwoną .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 15 Grudzień 2016 Share Napisano 15 Grudzień 2016 duża część społeczeństwa tego nie umie I nie będzie umiała jak nie zechce się nauczyć . Jak się nie chce schylić żeby zobaczyć wskaźniki ,to i do cyferek karku nie zegnie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Grudzień 2016 Share Napisano 15 Grudzień 2016 No akurat linijka to nie najlepsze narzędzie do mierzenia głębokości czegokolwiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 15 Grudzień 2016 Share Napisano 15 Grudzień 2016 Chodziło mi bardziej o umiejętność nabytą w szkole podstawowej z odczytywania podziałki i jednostek miary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 15 Grudzień 2016 Share Napisano 15 Grudzień 2016 No akurat linijka to nie najlepsze narzędzie do mierzenia głębokości Ale podziałki można się na niej nauczyć . Chyba o to chodziło, że podstaw uczą w szkole podstawowej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Grudzień 2016 Share Napisano 15 Grudzień 2016 No gdzieżby linijką w szkole mierzyć cokolwiek. Taka linijka za dyscyplinę służyła. A jeszcze ten no... Paralaksy... Poli Raksy błąd? E tam. To już lepiej na oko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 16 Grudzień 2016 Share Napisano 16 Grudzień 2016 nie zechce się nauczyćniczego się nie chcą nauczyć ,a jak przyjeżdżają na badania to mówią jaki maja sprawny samochód ,najlepszy na świecie ,a opony łyse jak kolano .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekmuza Napisano 17 Grudzień 2016 Share Napisano 17 Grudzień 2016 minimum 1,6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 17 Grudzień 2016 Share Napisano 17 Grudzień 2016 minimum 1,6 a zimowe 1,6 to śmietnik .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.