Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

mik8181

kilka pytań na egzamin

Polecane posty

mik8181

kilka pytań na egzamin

 

[ Dodano: 02-12-2011, 17:08 ]

może komuś się coś przyda

egzamin diagnosty.doc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64

To chyba pierwszy tak dokładny zestawik na tym forum . To są pytania z egzaminu czy z jakiegoś vademecum?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mik8181

te pytanka dostałem na kursie i muszę przyznać mam z nimi mały problem ale komuś też mogą się przydać na egzamin mój 07.12.2011r a wdaje mi się że coraz mniej wiem :(

 

[ Dodano: 02-12-2011, 17:37 ]

może wspólnie rozwiążemy ten test :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaz1234

Witam

 

Masz może kolego odp do tych pytań .14 grudnia mam egzamin z ADR .Przydały by mi się jakieś nowe materiały .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mik8181

przykro mi ale nie mam dlatego zaproponowałem żeby je tu wspólnie rozwiązać

 

[ Dodano: 05-12-2011, 10:02 ]

1a, 2c,3a, 4a,5a,6b, 7c, 8c, 9c,10c, 11c,12c, 13c, 14c, 15b, 16b, 17c, 18a, 19c, 20a, 21c,22a,23b,24b,25c, 26c, 27b, 28c, 29c, 30c

może ktoś to zweryfikuje?

 

[ Dodano: 05-12-2011, 13:09 ]

szanowni koledzy pomóżcie te odpowiedzi zweryfikować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dwoju79
kilka pytań na egzamin

 

[ Dodano: 02-12-2011, 17:08 ]

może komuś się coś przyda

wysli mi prosze na emial pytania mam 14 egzamin i chciałbym jak najwiecej ich miec

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaz1234

Witam

 

Jak byś mógł mi też przesłać te pytania to też był bym bardzo wdzięczny.Mam również egz 14 w Krakowie i wszystkie materiały sa przydatne

tomaz1234@wp.pl z góry serdecznie dziekuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bosma

te pytania owszem ciekawe ale na pewno opanowanie ich nie pozwoli zaliczyć całego egzaminu a są coraz gorsze ja zdawałem 7.8.2011 w poznaniu zaliczyłem wszystko oprócz bus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cdario

Ja 13.06.2013 w Gdańsku miałem w opisowym Opel Astra H zarejestrowana po 28.07.2010 , Dmc 1900.

Były podane siły hamowania poszczególnych kół , naciski na pedał hamulca.należało obliczyć różnicę , WSH i OWSH , podać wynik badania.

A z ADR zapamiętałem.

Podaj jaki materiał należy do klasy 4,1

a)żrące

b)samoreaktywne

c)w kontakcie z wodą wydziela gazy palne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tawrija
Ja 13.06.2013 w Gdańsku miałem w opisowym Opel Astra H zarejestrowana po 28.07.2010 , Dmc 1900.

Były podane siły hamowania poszczególnych kół , naciski na pedał hamulca.należało obliczyć różnicę , WSH i OWSH , podać wynik badania.

A z ADR zapamiętałem.

Podaj jaki materiał należy do klasy 4,1

a)żrące

b)samoreaktywne

c)w kontakcie z wodą wydziela gazy palne

 

Dzięki za cenne info mam pytanie

Czy przy pytaniu opisowym można korzystać z DZ.U.? - jak to wyglada ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz
Czy przy pytaniu opisowym można korzystać z DZ.U.? - jak to wyglada ?
Jak najbardziej. Czasem opisówki to nic innego jak przepisywanie odpowiednich przepisów. Innym razem Dz. U. same z siebie niewiele wnoszą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tawrija
Czy przy pytaniu opisowym można korzystać z DZ.U.? - jak to wyglada ?
Jak najbardziej. Czasem opisówki to nic innego jak przepisywanie odpowiednich przepisów. Innym razem Dz. U. same z siebie niewiele wnoszą.

 

 

A ta część ADR w której sa podane klasy materiałów niebezpiecznych tez jest ? na kursie mi mówili że nas dotyczy tylko część 9-ta z wymaganiami dla pojazdów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz

Dziewiątka jest na pewno i faktycznie ta Cię obowiązuje, bo w niej są wymagania techniczne dot. pojazdów. Klasy niestety trzeba znać. Nie pamiętam czy były dostępne do wglądu. Wydaje mi się, że nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
Nie pamiętam czy były dostępne do wglądu. Wydaje mi się, że nie.
W Poznaniu dostępna jest tylko część 9 ADR, nie wiem jak w pozostałych oddziałach TDT.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
korbol

W Krakowie tylko cz.9

 

[ Dodano: 04-07-2013, 15:18 ]

Na SKP przyjechał samochód osobowy ze skierowaniem od policjanta na badanie powypadkowe.

Masa własna pojazdu wynosi 1325 kg

Opisz pomiar skuteczności tłumienia zawieszenia metodą EUSAMA

 

Przygotowanie pojazdu: regulacja ciśnienia w ogumieniu do wartości nominalnej.

Pomiar wykonano z masą własną 1325 kg + kierowca

Wyniki badania osi przedniej

koło prawe—60 %

koło lewe ---74%

Wyniki badania osi tylnej

koło prawe---40%

koło lewe----29%

 

Wyniki badań są zgodne z zasadami oceny według metody EUSAMA jeżeli:

a) stopień przylegania koła do podłoża jest równy lub większy niż:

- 15% dla pojazdu o masie własnej nie większej niż 900 kg,

- 20% dla pojazdu o masie własnej większej niż 900 kg i nie większej niż 1500 kg,

- 25% dla pojazdu o masie własnej większej niż 1500 kg,

b) względna wartość różnicy stopnia przylegania kół na tej samej osi jest mniejsza lub równa 30% wartości większej, w przypadku gdy mniejszy stopień przylegania koła na tej samej osi nie przekracza 35%,

c) bezwzględna wartość różnicy stopnia przylegania kół na tej samej osi jest mniejsza lub równa 15%, w przypadku gdy mniejszy stopień przylegania koła na tej samej osi przekracza 35%.

Analizując wyniki pomiarów należy stwierdzić, że dla badanego pojazdu o masie własnej 1362 kg:

a) stopień przylegania każdego koła do podłoża jest większy niż 20%

b) względna wartość różnicy stopnia przylegania kół osi tylnej wynosi x 100 % =

27,5 %

c) względna wartość różnicy stopnia przylegania kół osi przedniej wynosi x 100 % =

19%

d) bezwzględna wartość różnicy stopnia przylegania osi przedniej wynosi 74 – 60 = 14%,

a osi tylnej wynosi 40 – 29 = 11%

Pojazd spełnia wymagania w zakresie skuteczności tłumienia zawieszenia

 

[ Dodano: 04-07-2013, 15:20 ]

Na stację przyjeżdża sam. osob. na badanie w którym dzień wcześniej zamontowano hak, jakie badanie należy wykonać.

 

Rodzaj badania – badanie dodatkowe polegające na sprawdzeniu prawidłowości przystosowania pojazdu do ciągnięcia przyczep

Wydany dokument: zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu

Zakres badania – prawidłowość montażu, sprawdzenie tabliczki znamionowej i oznaczeń potwierdzających spełnienie wymagań homologacyjnych, sprawdzenie prawidłowości połączeń elektrycznych, sprawdzenie lub ustalenie DMC przyczepy i DMC zespołu pojazdów.

Wynik badania – nie określa się

Przy ustalaniu DMC przyczepy należy wziąć następujące warunki:

 

Dla przyczep z hamulcem

Dmc ciągniętej przyczepy przez pojazd samochodowy nie może przekroczyć

- wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego (wartość podana na tabliczce znamionowej haka)

- DMC tego pojazdu (tabliczka znamionowa),

- maksymalnej masy ciągniętej p-py określonej dla tego pojazdu podanej przez producenta (tabliczka znamionowa pojazdu lub inne wiarygodne dostępne katalogi)

- 3500 kg

Przykład

Dmc pojazdu 1800kg

Dmce zespołu pojazdów 2800 kg

Wartość znamionowa haka 2000 kg

Obliczamy

DMC p-py = Dmc zespołu pojazdu (2800) minus Dmc pojazdu(1800)

DMC p-py = 1000kg.

Podsumowując

1. Dmc przyczepy mniejsze od wartości znamionowej haka – warunek spełniony.

2. Dmc przyczepy mniejsze od 3,5t – warunek spełniony .

Dmc ciągniętej przyczepy z hamulcem dla tego pojazdu wynosi 1000kg

 

Dla przyczep bez hamulca

Dmc ciągniętej przyczepy przez pojazd samochodowy nie może przekroczyć

- maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta, lub połowy DMC tego pojazdu; należy zastosować wartość mniejszą

- 750 kg

- wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego(wytrzymałości haka)

Przykład :

Maksymalna masa p-py określona przez producenta 1000kg

Dmc pojazdu 1800kg , ½ Dmc pojazdu = 900kg

Wartość znamionowa haka 2000 kg

Podsumowanie :

1/2 DMC pojazdu 900 kg jest mniejsza od masy przyczepy określonej przez producenta. Ale nie może przekroczyć 750 kg czyli DMC ciągniętej przyczepy wynosi 750 kg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tawrija

Dzieki kolego za przykłady

Ale chyba nie potrzebie liczyłeś wzgledna róznicę osi przedniej bo przyleganie jest powyżej 35% i bezwzwgledną osi tylnej .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cdario
Czy przy pytaniu opisowym można korzystać z DZ.U.? - jak to wyglada ?
Jak najbardziej. Czasem opisówki to nic innego jak przepisywanie odpowiednich przepisów. Innym razem Dz. U. same z siebie niewiele wnoszą.

 

 

A ta część ADR w której sa podane klasy materiałów niebezpiecznych tez jest ? na kursie mi mówili że nas dotyczy tylko część 9-ta z wymaganiami dla pojazdów

 

9-ta jest oddzielnie w formacie A5

niema 5-tki z opisami oznakowań pojazdów przewożące materiały niebezpieczne i 8-ki z wyposażeniem pojazdów

 

[ Dodano: 04-07-2013, 21:47 ]

Dzieki kolego za przykłady

Ale chyba nie potrzebie liczyłeś wzgledna róznicę osi przedniej bo przyleganie jest powyżej 35% i bezwzwgledną osi tylnej .

Masz racje że nie musiał liczyć względną przód i bezwzgledną tył , ale dzięki jemu zrozumiałem na czym polega różnica względna i bezwzględna.

Dzieki kolego Korbol.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
korbol

Pojazd jest wyposażony w cztery reflektory przednie z czego dwa reflektory posiadają światła mijania i drogowe a dwa tylko drogowe. Światła są wyposażone w żarówki halogenowe. Pojazd posiada regulację wysokości świateł. Jak przeprowadzić sprawdzenie świateł w tym pojeździe. Jakie czynności powinien wykonać diagnosta. Opisz sprawdzenie światłości świateł drogowych. Jak rozpoznać reflektor do ruchu prawostronnego?

 

Przygotowanie pojazdu do badania świateł:

 sprawdzenie i regulacja ciśnienia w oponach;

 sprawdzenie działania i ustawienie regulatora świateł umieszczonego w pojeździe na pozycję „0”;

 sprawdzenie działania przełącznika i kontrolek na tablicy rozdzielczej;

Przygotowanie urządzenia do badania świateł:

 wypoziomowanie urządzenia;

 bazowanie optyczne urządzenia;

 ustawienie na urządzeniu wartości pochylenia strumienia światła odpowiadającej wartości pochylenia zamieszczonej na obudowie reflektora (wartość pochylenia podana jest w % lub w cm/10 m).

Przeprowadzenie kontroli prawidłowości działania świateł polega na:

 sprawdzeniu czy na szkle reflektora lub obudowie lampy jest napis HCR lub HC/R dla reflektorów wyposażonych w światła drogowe i mijania oraz HR dla reflektorów wyposażonych tylko w światła drogowe;

 sprawdzeniu stanu świateł i ich działania;

 sprawdzeniu kierunku ruchu, reflektor przeznaczony do ruchu prawostronnego posiada na szkle reflektora u dołu strzałkę grotem skierowaną w lewo lub nie posiada strzałki;

 sprawdzeniu ustawienia świateł drogowych i mijania, światła mijania powinny mieć wyraźną granice światła i cienia i powinny być asymetryczne (oświetlać bardziej prawą część drogi);

 dokonaniu odczytu za pomocą przyrządu do kontroli ustawienia świateł odchylenia strumienia światła świateł mijania i drogowych w płaszczyźnie poziomej i pionowej,

a następnie porównania tego odchylenia z wartościami dopuszczalnymi; odchylenie strumienia światła mijania płaszczyźnie poziomej nie może przekraczać 5cm na 10m w lewo i 20cm na 10m w prawo, a w płaszczyźnie pionowej 3 cm na 10 m w górę lub 5 cm na 10 m w dół; odchylenie strumienia światła drogowego płaszczyźnie poziomej nie może przekraczać 20 cm na 10 m w lewo lub w prawo, a w płaszczyźnie pionowej 5 cm na 10 m w górę lub w dół;

 dokonaniu pomiaru światłości świateł drogowych (pomiar powinien być dokonany przy średniej prędkości obrotowej silnika), a następnie porównaniu otrzymanych wartości z wartościami określonymi w przepisach;

a) suma światłości wszystkich świateł drogowych nie może być mniejsza niższa niż 30 kcd i przekraczać 225 kcd;

b) różnica światłości w którejkolwiek parze świateł nie może przekroczyć 30% światłości większej - w przypadku gdy światłość większa przekracza 40 kcd, lub 50% światłości większej - w przypadku gdy światłość większa nie przekracza 40 kcd.

 

[ Dodano: 05-07-2013, 10:57 ]

Na SKP przyjechał samochód osobowy z instalacją gazową ze skierowaniem od policjanta za brak wpisu w dowodzie rejestracyjnym GAZ. Ponieważ za tydzień upływa termin ważności badania okresowego właściciel prosi o wykonanie badania okresowego.

Opisać tok postępowania diagnosty

Właściciel pojazdu powinien zgłosić się do wydziału komunikacji okazać dokumenty na montaż gazu wydział komunikacji powinien dokonać wpis GAZ i wówczas właściciel powinien pojechać na SKP i wykonać badanie okresowe pojazdu.

W przypadku gdy właściciel pojazdu przyjedzie na SKP ze skierowaniem od policjanta za brak wpisu GAZ diagnosta nie może wykonać badania okresowego z wynikiem pozytywnym, gdyż właściciel nie posiada dowodu rejestracyjnego, a usunięcie przyczyny zatrzymania dowodu nie następuje w wyniku wykonania badania na stacji diagnostycznej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tawrija

Czy na pewno reflektor przeznaczony do ruchu prawostronnego ma miec strzałkę w lewo , czy tylko uniwersalne maja strzałki w lewo i w prawo a do ruchu lewostronnego strzałke w prawo , z tego co mi mówili na kursie to reflektor prawostronny nie ma strzałki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
korbol

I teraz pytanie ostatnio byłem na egzaminie i opisówka była taka . Na badanie przyjeżdza pojazd (przyczepa) cysterna O4 do przewozu materiałów niebezpiecznych po wypadku drogowym ,w wyniku kolizji drogowej uszkodzeniu uległy elementy konstrukcji ramy oraz cysterny.

-potrzebne dokumenty

-jakie badanie przeprowadzasz

-opisz szczegółowo pomiar zbieżności kół (cysterna)

-jakie dokumenty wystawia diagnosta

Proszę o dokładne opisanie tego pytania bo gubie sie w tym wszystkim.

Takie pytanie jeszcze czy policjant zawsze zatrzymóję dowód rej cysterny ?

 

Tawrija,

bez-prawostronny

<-->-prawo strony i lewostronny

<- lewostronny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mamil_km

Na SKP przyjechał samochód osobowy z instalacją gazową ze skierowaniem od policjanta za brak wpisu w dowodzie rejestracyjnym GAZ. Ponieważ za tydzień upływa termin ważności badania okresowego właściciel prosi o wykonanie badania okresowego.

Opisać tok postępowania diagnosty

Właściciel pojazdu powinien zgłosić się do wydziału komunikacji okazać dokumenty na montaż gazu wydział komunikacji powinien dokonać wpis GAZ i wówczas właściciel powinien pojechać na SKP i wykonać badanie okresowe pojazdu.

W przypadku gdy właściciel pojazdu przyjedzie na SKP ze skierowaniem od policjanta za brak wpisu GAZ diagnosta nie może wykonać badania okresowego z wynikiem pozytywnym, gdyż właściciel nie posiada dowodu rejestracyjnego, a usunięcie przyczyny zatrzymania dowodu nie następuje w wyniku wykonania badania na stacji diagnostycznej.

 

Normalnie jakby przyjechał na badanie okresowe i miał dowód to wynik P , tak jak to określa 996 - 10.5 d)Brak odpowiedniej adnotacji w dowodzie rejestracyjnym lub odpowiadającym mu dokumencie. - Usterka Drobna. Zgadza się ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mecher
I teraz pytanie ostatnio byłem na egzaminie i opisówka była taka . Na badanie przyjeżdza pojazd (przyczepa) cysterna O4 do przewozu materiałów niebezpiecznych po wypadku drogowym ,w wyniku kolizji drogowej uszkodzeniu uległy elementy konstrukcji ramy oraz cysterny.

-potrzebne dokumenty

-jakie badanie przeprowadzasz

-opisz szczegółowo pomiar zbieżności kół (cysterna)

-jakie dokumenty wystawia diagnosta

Proszę o dokładne opisanie tego pytania bo gubie sie w tym wszystkim.

Takie pytanie jeszcze czy policjant zawsze zatrzymóję dowód rej cysterny ?

 

Już zamieszczałem to pytanie, jednak bez odpowiedzi

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=12425&postdays=0&postorder=asc&start=120

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz
teraz pytanie ostatnio byłem na egzaminie i opisówka była taka . Na badanie przyjeżdza pojazd (przyczepa) cysterna O4 do przewozu materiałów niebezpiecznych po wypadku drogowym ,w wyniku kolizji drogowej uszkodzeniu uległy elementy konstrukcji ramy oraz cysterny.

-potrzebne dokumenty

-jakie badanie przeprowadzasz

-opisz szczegółowo pomiar zbieżności kół (cysterna)

-jakie dokumenty wystawia diagnosta

Proszę o dokładne opisanie tego pytania bo gubie sie w tym wszystkim.

Miałem tą opisówkę na egzaminie i zdałem. Napisałem tak:

-dokumenty: pokwitowanie za zatrzymany DR, protokół z doraźnego badania TDT cysterny po wypadku,

- badanie dodatkowe pojazdu skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy,

- pomiar zbieżności - już kilkukrotnie był podawany dobry materiał, ale przy okazji podepnę po raz kolejny http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/366/geometria-wieloosiowych-ukladow-jezdnych.html

- zaświadczenie o przeprowadzonym dodatkowym badaniu technicznym.

I to tyle. Nie ma się co rozpisywać o czynnościach wykonywanych przy okazji BT, bo nie o tym jest pytanie.

Takie pytanie jeszcze czy policjant zawsze zatrzymóję dowód rej cysterny ?
Wypadek musiał być poważny skoro uszkodzeniu uległa rama. W takim przypadku zawsze zatrzymuje, zwłaszcza, że to ADR.
Już zamieszczałem to pytanie, jednak bez odpowiedzi
Nie wiem dlaczego to przeoczyłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.