mik8181 Napisano 2 Grudzień 2011 Share Napisano 2 Grudzień 2011 kilka pytań na egzamin [ Dodano: 02-12-2011, 17:08 ] może komuś się coś przyda egzamin diagnosty.doc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 2 Grudzień 2011 Share Napisano 2 Grudzień 2011 To chyba pierwszy tak dokładny zestawik na tym forum . To są pytania z egzaminu czy z jakiegoś vademecum? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mik8181 Napisano 2 Grudzień 2011 Autor Share Napisano 2 Grudzień 2011 te pytanka dostałem na kursie i muszę przyznać mam z nimi mały problem ale komuś też mogą się przydać na egzamin mój 07.12.2011r a wdaje mi się że coraz mniej wiem [ Dodano: 02-12-2011, 17:37 ] może wspólnie rozwiążemy ten test Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaz1234 Napisano 3 Grudzień 2011 Share Napisano 3 Grudzień 2011 Witam Masz może kolego odp do tych pytań .14 grudnia mam egzamin z ADR .Przydały by mi się jakieś nowe materiały . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mik8181 Napisano 3 Grudzień 2011 Autor Share Napisano 3 Grudzień 2011 przykro mi ale nie mam dlatego zaproponowałem żeby je tu wspólnie rozwiązać [ Dodano: 05-12-2011, 10:02 ] 1a, 2c,3a, 4a,5a,6b, 7c, 8c, 9c,10c, 11c,12c, 13c, 14c, 15b, 16b, 17c, 18a, 19c, 20a, 21c,22a,23b,24b,25c, 26c, 27b, 28c, 29c, 30c może ktoś to zweryfikuje? [ Dodano: 05-12-2011, 13:09 ] szanowni koledzy pomóżcie te odpowiedzi zweryfikować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dwoju79 Napisano 6 Grudzień 2011 Share Napisano 6 Grudzień 2011 kilka pytań na egzamin [ Dodano: 02-12-2011, 17:08 ] może komuś się coś przyda wysli mi prosze na emial pytania mam 14 egzamin i chciałbym jak najwiecej ich miec Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaz1234 Napisano 6 Grudzień 2011 Share Napisano 6 Grudzień 2011 Witam Jak byś mógł mi też przesłać te pytania to też był bym bardzo wdzięczny.Mam również egz 14 w Krakowie i wszystkie materiały sa przydatne tomaz1234@wp.pl z góry serdecznie dziekuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bosma Napisano 10 Grudzień 2011 Share Napisano 10 Grudzień 2011 te pytania owszem ciekawe ale na pewno opanowanie ich nie pozwoli zaliczyć całego egzaminu a są coraz gorsze ja zdawałem 7.8.2011 w poznaniu zaliczyłem wszystko oprócz bus 100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majewski_adr Napisano 2 Czerwiec 2013 Share Napisano 2 Czerwiec 2013 prosiłbym o podeslanie pytań majewski_adr@wp.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cdario Napisano 4 Lipiec 2013 Share Napisano 4 Lipiec 2013 Ja 13.06.2013 w Gdańsku miałem w opisowym Opel Astra H zarejestrowana po 28.07.2010 , Dmc 1900. Były podane siły hamowania poszczególnych kół , naciski na pedał hamulca.należało obliczyć różnicę , WSH i OWSH , podać wynik badania. A z ADR zapamiętałem. Podaj jaki materiał należy do klasy 4,1 a)żrące b)samoreaktywne c)w kontakcie z wodą wydziela gazy palne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tawrija Napisano 4 Lipiec 2013 Share Napisano 4 Lipiec 2013 Ja 13.06.2013 w Gdańsku miałem w opisowym Opel Astra H zarejestrowana po 28.07.2010 , Dmc 1900.Były podane siły hamowania poszczególnych kół , naciski na pedał hamulca.należało obliczyć różnicę , WSH i OWSH , podać wynik badania. A z ADR zapamiętałem. Podaj jaki materiał należy do klasy 4,1 a)żrące b)samoreaktywne c)w kontakcie z wodą wydziela gazy palne Dzięki za cenne info mam pytanie Czy przy pytaniu opisowym można korzystać z DZ.U.? - jak to wyglada ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 4 Lipiec 2013 Share Napisano 4 Lipiec 2013 Czy przy pytaniu opisowym można korzystać z DZ.U.? - jak to wyglada ?Jak najbardziej. Czasem opisówki to nic innego jak przepisywanie odpowiednich przepisów. Innym razem Dz. U. same z siebie niewiele wnoszą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tawrija Napisano 4 Lipiec 2013 Share Napisano 4 Lipiec 2013 Czy przy pytaniu opisowym można korzystać z DZ.U.? - jak to wyglada ?Jak najbardziej. Czasem opisówki to nic innego jak przepisywanie odpowiednich przepisów. Innym razem Dz. U. same z siebie niewiele wnoszą. A ta część ADR w której sa podane klasy materiałów niebezpiecznych tez jest ? na kursie mi mówili że nas dotyczy tylko część 9-ta z wymaganiami dla pojazdów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 4 Lipiec 2013 Share Napisano 4 Lipiec 2013 Dziewiątka jest na pewno i faktycznie ta Cię obowiązuje, bo w niej są wymagania techniczne dot. pojazdów. Klasy niestety trzeba znać. Nie pamiętam czy były dostępne do wglądu. Wydaje mi się, że nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 4 Lipiec 2013 Share Napisano 4 Lipiec 2013 Nie pamiętam czy były dostępne do wglądu. Wydaje mi się, że nie. W Poznaniu dostępna jest tylko część 9 ADR, nie wiem jak w pozostałych oddziałach TDT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
korbol Napisano 4 Lipiec 2013 Share Napisano 4 Lipiec 2013 W Krakowie tylko cz.9 [ Dodano: 04-07-2013, 15:18 ] Na SKP przyjechał samochód osobowy ze skierowaniem od policjanta na badanie powypadkowe. Masa własna pojazdu wynosi 1325 kg Opisz pomiar skuteczności tłumienia zawieszenia metodą EUSAMA Przygotowanie pojazdu: regulacja ciśnienia w ogumieniu do wartości nominalnej. Pomiar wykonano z masą własną 1325 kg + kierowca Wyniki badania osi przedniej koło prawe—60 % koło lewe ---74% Wyniki badania osi tylnej koło prawe---40% koło lewe----29% Wyniki badań są zgodne z zasadami oceny według metody EUSAMA jeżeli: a) stopień przylegania koła do podłoża jest równy lub większy niż: - 15% dla pojazdu o masie własnej nie większej niż 900 kg, - 20% dla pojazdu o masie własnej większej niż 900 kg i nie większej niż 1500 kg, - 25% dla pojazdu o masie własnej większej niż 1500 kg, b) względna wartość różnicy stopnia przylegania kół na tej samej osi jest mniejsza lub równa 30% wartości większej, w przypadku gdy mniejszy stopień przylegania koła na tej samej osi nie przekracza 35%, c) bezwzględna wartość różnicy stopnia przylegania kół na tej samej osi jest mniejsza lub równa 15%, w przypadku gdy mniejszy stopień przylegania koła na tej samej osi przekracza 35%. Analizując wyniki pomiarów należy stwierdzić, że dla badanego pojazdu o masie własnej 1362 kg: a) stopień przylegania każdego koła do podłoża jest większy niż 20% b) względna wartość różnicy stopnia przylegania kół osi tylnej wynosi x 100 % = 27,5 % c) względna wartość różnicy stopnia przylegania kół osi przedniej wynosi x 100 % = 19% d) bezwzględna wartość różnicy stopnia przylegania osi przedniej wynosi 74 – 60 = 14%, a osi tylnej wynosi 40 – 29 = 11% Pojazd spełnia wymagania w zakresie skuteczności tłumienia zawieszenia [ Dodano: 04-07-2013, 15:20 ] Na stację przyjeżdża sam. osob. na badanie w którym dzień wcześniej zamontowano hak, jakie badanie należy wykonać. Rodzaj badania – badanie dodatkowe polegające na sprawdzeniu prawidłowości przystosowania pojazdu do ciągnięcia przyczep Wydany dokument: zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu Zakres badania – prawidłowość montażu, sprawdzenie tabliczki znamionowej i oznaczeń potwierdzających spełnienie wymagań homologacyjnych, sprawdzenie prawidłowości połączeń elektrycznych, sprawdzenie lub ustalenie DMC przyczepy i DMC zespołu pojazdów. Wynik badania – nie określa się Przy ustalaniu DMC przyczepy należy wziąć następujące warunki: Dla przyczep z hamulcem Dmc ciągniętej przyczepy przez pojazd samochodowy nie może przekroczyć - wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego (wartość podana na tabliczce znamionowej haka) - DMC tego pojazdu (tabliczka znamionowa), - maksymalnej masy ciągniętej p-py określonej dla tego pojazdu podanej przez producenta (tabliczka znamionowa pojazdu lub inne wiarygodne dostępne katalogi) - 3500 kg Przykład Dmc pojazdu 1800kg Dmce zespołu pojazdów 2800 kg Wartość znamionowa haka 2000 kg Obliczamy DMC p-py = Dmc zespołu pojazdu (2800) minus Dmc pojazdu(1800) DMC p-py = 1000kg. Podsumowując 1. Dmc przyczepy mniejsze od wartości znamionowej haka – warunek spełniony. 2. Dmc przyczepy mniejsze od 3,5t – warunek spełniony . Dmc ciągniętej przyczepy z hamulcem dla tego pojazdu wynosi 1000kg Dla przyczep bez hamulca Dmc ciągniętej przyczepy przez pojazd samochodowy nie może przekroczyć - maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta, lub połowy DMC tego pojazdu; należy zastosować wartość mniejszą - 750 kg - wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego(wytrzymałości haka) Przykład : Maksymalna masa p-py określona przez producenta 1000kg Dmc pojazdu 1800kg , ½ Dmc pojazdu = 900kg Wartość znamionowa haka 2000 kg Podsumowanie : 1/2 DMC pojazdu 900 kg jest mniejsza od masy przyczepy określonej przez producenta. Ale nie może przekroczyć 750 kg czyli DMC ciągniętej przyczepy wynosi 750 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tawrija Napisano 4 Lipiec 2013 Share Napisano 4 Lipiec 2013 Dzieki kolego za przykłady Ale chyba nie potrzebie liczyłeś wzgledna róznicę osi przedniej bo przyleganie jest powyżej 35% i bezwzwgledną osi tylnej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cdario Napisano 4 Lipiec 2013 Share Napisano 4 Lipiec 2013 Czy przy pytaniu opisowym można korzystać z DZ.U.? - jak to wyglada ?Jak najbardziej. Czasem opisówki to nic innego jak przepisywanie odpowiednich przepisów. Innym razem Dz. U. same z siebie niewiele wnoszą. A ta część ADR w której sa podane klasy materiałów niebezpiecznych tez jest ? na kursie mi mówili że nas dotyczy tylko część 9-ta z wymaganiami dla pojazdów 9-ta jest oddzielnie w formacie A5 niema 5-tki z opisami oznakowań pojazdów przewożące materiały niebezpieczne i 8-ki z wyposażeniem pojazdów [ Dodano: 04-07-2013, 21:47 ] Dzieki kolego za przykładyAle chyba nie potrzebie liczyłeś wzgledna róznicę osi przedniej bo przyleganie jest powyżej 35% i bezwzwgledną osi tylnej . Masz racje że nie musiał liczyć względną przód i bezwzgledną tył , ale dzięki jemu zrozumiałem na czym polega różnica względna i bezwzględna. Dzieki kolego Korbol. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
korbol Napisano 5 Lipiec 2013 Share Napisano 5 Lipiec 2013 Pojazd jest wyposażony w cztery reflektory przednie z czego dwa reflektory posiadają światła mijania i drogowe a dwa tylko drogowe. Światła są wyposażone w żarówki halogenowe. Pojazd posiada regulację wysokości świateł. Jak przeprowadzić sprawdzenie świateł w tym pojeździe. Jakie czynności powinien wykonać diagnosta. Opisz sprawdzenie światłości świateł drogowych. Jak rozpoznać reflektor do ruchu prawostronnego? Przygotowanie pojazdu do badania świateł: sprawdzenie i regulacja ciśnienia w oponach; sprawdzenie działania i ustawienie regulatora świateł umieszczonego w pojeździe na pozycję „0”; sprawdzenie działania przełącznika i kontrolek na tablicy rozdzielczej; Przygotowanie urządzenia do badania świateł: wypoziomowanie urządzenia; bazowanie optyczne urządzenia; ustawienie na urządzeniu wartości pochylenia strumienia światła odpowiadającej wartości pochylenia zamieszczonej na obudowie reflektora (wartość pochylenia podana jest w % lub w cm/10 m). Przeprowadzenie kontroli prawidłowości działania świateł polega na: sprawdzeniu czy na szkle reflektora lub obudowie lampy jest napis HCR lub HC/R dla reflektorów wyposażonych w światła drogowe i mijania oraz HR dla reflektorów wyposażonych tylko w światła drogowe; sprawdzeniu stanu świateł i ich działania; sprawdzeniu kierunku ruchu, reflektor przeznaczony do ruchu prawostronnego posiada na szkle reflektora u dołu strzałkę grotem skierowaną w lewo lub nie posiada strzałki; sprawdzeniu ustawienia świateł drogowych i mijania, światła mijania powinny mieć wyraźną granice światła i cienia i powinny być asymetryczne (oświetlać bardziej prawą część drogi); dokonaniu odczytu za pomocą przyrządu do kontroli ustawienia świateł odchylenia strumienia światła świateł mijania i drogowych w płaszczyźnie poziomej i pionowej, a następnie porównania tego odchylenia z wartościami dopuszczalnymi; odchylenie strumienia światła mijania płaszczyźnie poziomej nie może przekraczać 5cm na 10m w lewo i 20cm na 10m w prawo, a w płaszczyźnie pionowej 3 cm na 10 m w górę lub 5 cm na 10 m w dół; odchylenie strumienia światła drogowego płaszczyźnie poziomej nie może przekraczać 20 cm na 10 m w lewo lub w prawo, a w płaszczyźnie pionowej 5 cm na 10 m w górę lub w dół; dokonaniu pomiaru światłości świateł drogowych (pomiar powinien być dokonany przy średniej prędkości obrotowej silnika), a następnie porównaniu otrzymanych wartości z wartościami określonymi w przepisach; a) suma światłości wszystkich świateł drogowych nie może być mniejsza niższa niż 30 kcd i przekraczać 225 kcd; b) różnica światłości w którejkolwiek parze świateł nie może przekroczyć 30% światłości większej - w przypadku gdy światłość większa przekracza 40 kcd, lub 50% światłości większej - w przypadku gdy światłość większa nie przekracza 40 kcd. [ Dodano: 05-07-2013, 10:57 ] Na SKP przyjechał samochód osobowy z instalacją gazową ze skierowaniem od policjanta za brak wpisu w dowodzie rejestracyjnym GAZ. Ponieważ za tydzień upływa termin ważności badania okresowego właściciel prosi o wykonanie badania okresowego. Opisać tok postępowania diagnosty Właściciel pojazdu powinien zgłosić się do wydziału komunikacji okazać dokumenty na montaż gazu wydział komunikacji powinien dokonać wpis GAZ i wówczas właściciel powinien pojechać na SKP i wykonać badanie okresowe pojazdu. W przypadku gdy właściciel pojazdu przyjedzie na SKP ze skierowaniem od policjanta za brak wpisu GAZ diagnosta nie może wykonać badania okresowego z wynikiem pozytywnym, gdyż właściciel nie posiada dowodu rejestracyjnego, a usunięcie przyczyny zatrzymania dowodu nie następuje w wyniku wykonania badania na stacji diagnostycznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tawrija Napisano 5 Lipiec 2013 Share Napisano 5 Lipiec 2013 Czy na pewno reflektor przeznaczony do ruchu prawostronnego ma miec strzałkę w lewo , czy tylko uniwersalne maja strzałki w lewo i w prawo a do ruchu lewostronnego strzałke w prawo , z tego co mi mówili na kursie to reflektor prawostronny nie ma strzałki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
korbol Napisano 5 Lipiec 2013 Share Napisano 5 Lipiec 2013 I teraz pytanie ostatnio byłem na egzaminie i opisówka była taka . Na badanie przyjeżdza pojazd (przyczepa) cysterna O4 do przewozu materiałów niebezpiecznych po wypadku drogowym ,w wyniku kolizji drogowej uszkodzeniu uległy elementy konstrukcji ramy oraz cysterny. -potrzebne dokumenty -jakie badanie przeprowadzasz -opisz szczegółowo pomiar zbieżności kół (cysterna) -jakie dokumenty wystawia diagnosta Proszę o dokładne opisanie tego pytania bo gubie sie w tym wszystkim. Takie pytanie jeszcze czy policjant zawsze zatrzymóję dowód rej cysterny ? Tawrija, bez-prawostronny <-->-prawo strony i lewostronny <- lewostronny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 5 Lipiec 2013 Share Napisano 5 Lipiec 2013 Było już porusane na forum: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=142&postdays=0&postorder=asc&start=45 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mamil_km Napisano 5 Lipiec 2013 Share Napisano 5 Lipiec 2013 Na SKP przyjechał samochód osobowy z instalacją gazową ze skierowaniem od policjanta za brak wpisu w dowodzie rejestracyjnym GAZ. Ponieważ za tydzień upływa termin ważności badania okresowego właściciel prosi o wykonanie badania okresowego. Opisać tok postępowania diagnosty Właściciel pojazdu powinien zgłosić się do wydziału komunikacji okazać dokumenty na montaż gazu wydział komunikacji powinien dokonać wpis GAZ i wówczas właściciel powinien pojechać na SKP i wykonać badanie okresowe pojazdu. W przypadku gdy właściciel pojazdu przyjedzie na SKP ze skierowaniem od policjanta za brak wpisu GAZ diagnosta nie może wykonać badania okresowego z wynikiem pozytywnym, gdyż właściciel nie posiada dowodu rejestracyjnego, a usunięcie przyczyny zatrzymania dowodu nie następuje w wyniku wykonania badania na stacji diagnostycznej. Normalnie jakby przyjechał na badanie okresowe i miał dowód to wynik P , tak jak to określa 996 - 10.5 d)Brak odpowiedniej adnotacji w dowodzie rejestracyjnym lub odpowiadającym mu dokumencie. - Usterka Drobna. Zgadza się ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 5 Lipiec 2013 Share Napisano 5 Lipiec 2013 I teraz pytanie ostatnio byłem na egzaminie i opisówka była taka . Na badanie przyjeżdza pojazd (przyczepa) cysterna O4 do przewozu materiałów niebezpiecznych po wypadku drogowym ,w wyniku kolizji drogowej uszkodzeniu uległy elementy konstrukcji ramy oraz cysterny.-potrzebne dokumenty -jakie badanie przeprowadzasz -opisz szczegółowo pomiar zbieżności kół (cysterna) -jakie dokumenty wystawia diagnosta Proszę o dokładne opisanie tego pytania bo gubie sie w tym wszystkim. Takie pytanie jeszcze czy policjant zawsze zatrzymóję dowód rej cysterny ? Już zamieszczałem to pytanie, jednak bez odpowiedzi http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=12425&postdays=0&postorder=asc&start=120 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 5 Lipiec 2013 Share Napisano 5 Lipiec 2013 teraz pytanie ostatnio byłem na egzaminie i opisówka była taka . Na badanie przyjeżdza pojazd (przyczepa) cysterna O4 do przewozu materiałów niebezpiecznych po wypadku drogowym ,w wyniku kolizji drogowej uszkodzeniu uległy elementy konstrukcji ramy oraz cysterny.-potrzebne dokumenty -jakie badanie przeprowadzasz -opisz szczegółowo pomiar zbieżności kół (cysterna) -jakie dokumenty wystawia diagnosta Proszę o dokładne opisanie tego pytania bo gubie sie w tym wszystkim. Miałem tą opisówkę na egzaminie i zdałem. Napisałem tak: -dokumenty: pokwitowanie za zatrzymany DR, protokół z doraźnego badania TDT cysterny po wypadku, - badanie dodatkowe pojazdu skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, - pomiar zbieżności - już kilkukrotnie był podawany dobry materiał, ale przy okazji podepnę po raz kolejny http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/366/geometria-wieloosiowych-ukladow-jezdnych.html - zaświadczenie o przeprowadzonym dodatkowym badaniu technicznym. I to tyle. Nie ma się co rozpisywać o czynnościach wykonywanych przy okazji BT, bo nie o tym jest pytanie. Takie pytanie jeszcze czy policjant zawsze zatrzymóję dowód rej cysterny ? Wypadek musiał być poważny skoro uszkodzeniu uległa rama. W takim przypadku zawsze zatrzymuje, zwłaszcza, że to ADR.Już zamieszczałem to pytanie, jednak bez odpowiedzi Nie wiem dlaczego to przeoczyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.