Skocz do zawartości

kilka pytań na egzamin


mik8181

Rekomendowane odpowiedzi

Jaki zakres badania powinien wykonac diagnosta przy badaniu pojazdu sprowadzonego z zagranicy w którym w czasie badania stwierdzono wymiane elementów zawieszenia i naprawę elementów blacharskich :

a. zakres badania pierwszego i dodatkowego pojazdu który uczestniczył w wypadku drogowym

b. zakres badania okresowego i specjalistycznego po wypadku drogowym

c. zakres badania pierwszego i specjalistycznego po wypadku drogowym

Koledzy jest sens drążyć temat???

Domyślam się że jest to jakieś pytanie testowe gdzie podaje się odpowiedzi a b c.

Tylko z którego roku ono jest????

 

nie ma sensu bo jest pewnie zle napisane , wiesz jak to jest przed egzaminem - strach ma wielkie oczy :) a tonacy brzytwy się chwyta itd. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 146
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Grzegorz Łódź

    14

  • korbol

    13

  • Tawrija

    13

  • mamil_km

    12

Było sprawdzenie hamulców w N3 roboczy i postojowy pojazd mieści sie na rolach ,i sprawdzenie owalizacji bębnów to było w Poznaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było sprawdzenie hamulców w N3 roboczy i postojowy pojazd mieści sie na rolach ,i sprawdzenie owalizacji bębnów to było w Poznaniu

 

napisz kilka słów na temat tych hamulców i owalizacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpinam sie pod temat tak szczegółowo iutro poprawka w krakowie pasowało by co wiedziec na ten temat

?

 

[ Dodano: 11-07-2013, 16:12 ]

albo ktoś podepnie temat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie chodzi o fakt powolnego naciskania na pedał hamulca. Jeśli do czasu pełnego zatrzymania kół, występuje tzw. "pulsowanie", które będzie na wykresie pokazane, (tak mi się wydaje, iz jest to ukazane na wykresie) to oznaka braku owalizacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też się uczę ale, myślę iż

-- zakładając iz chodzi o pneumatyczny układ

 

Ciśnienie w oponach (róznica nie więcej niż o,2 atm)

Kontrola organoleptyczna całego ukłądu : zawory, przewody, połaczenia, przewody, butle - pod kąłem uszkodzeń i nieszczelności oraz odpowiedniego zamocowania itd.

Spadek ciśnienia w ukł. nie może być większy niż 0,6 atm na jedno zahamowanie

Jeśli jest możliwość to sprawdzić grubość nakładek i bębnów lub klocków i tarcz hamulcowych.

Kontrola układu ostrzegania o zbyt niskim ciśnieniu w ukł. ham.

Można wpisać o kontrolach zwalniacza, abs jeśli są wymagane (w końcu podlegają pod ukł. hamulcowy)

 

Mierzymy siły hamowania na urzadzeniu rolkowym

Silnik może pracować, pedał sprzęgła może być wciśnięty

 

 

wszystko jest w Dz. U. 996 zał I dział I punkt 1 zaraz po identyfikacji pojazdu

mozna wpisać, jakie skuteczności maja być w zależnoći od dat pierwszej rejestracji.

 

[ Dodano: 11-07-2013, 19:31 ]

korbol jesli masz na 13.30 to będziemy razem pisać :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę wrócić do tej wypowiedzi

 

Nie robicie żadnego ADR przy powypadkowym. Żądacie jedynie protokołu TDT z doraźnego badania cysterny z datą po wypadku. Kilka osób tak oblało tą opisówkę (w zakresie badania napisali ADR).

 

Bo jak ma się do tego ??

 

[ Dodano: 12-07-2013, 11:14 ]

korbol co by się nie okazało, iż już razem pisaliśmy (takie mam dziwne przeczucie, że nawet na jeden kurs chodziliśmy )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki jak tam na egzaminie dziś jak zwykle sito ,napisze ktoś jaka była opisowka czy jakieś przykładowe pytania jeśli pamiętacie :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś o 13.30 były tylko osoby które wczęśniej już coś zaliczyły oraz diagności poszerzający swoje uprawnienia. Teoretyczny zaliczyło ponad 10 osób.

 

Tak więc od dziś część teoretyczna cała zaliczona.

 

Pytanie opisowe (bło długie więc mogę niedokładnie napisać)

Opisz szczegółowo procedurę badania pojazd jest wyposażony w cztery reflektory przednie z czego dwa reflektory posiadają światła mijania i drogowe a dwa tylko drogowe. Światła są wyposażone w żarówki halogenowe. Pojazd posiada regulację wysokości świateł. Jak rozpoznać reflektor do ruchu lewostronnego. Jakie czynności wykonasz przed rozpoczęciem badania ?

 

Tak mniej więcej brzmiało pytanie

 

korbol nie zapisałem twojego numeru więc nie miałem jak tyrknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mecher, zakres badania dodatkowego

skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, z zastrzeżeniem pkt 4, lub noszącego ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego – obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów i układów, w sposób określony w pkt 0–10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia i w dziale I załącznika nr 2 do rozporządzenia
Jak widać nie ma tu mowy o zakresie badania ADR. Natomiast w zał. nr 2 dział I pkt. 1.4 jest mowa o
Brak dokumentu potwierdzającego sprawność urządzenia' date=' wydanego po terminie wydania skierowania na badanie. UI[/quote']I tyle masz zrobić przy okazji tego badania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w jest błąd w pytaniu opisowym zamieszczonym wcześniej.

 

wniosek - wszystko trzeba samemu porównywać, sprawdzać i wyciągać wnioski.

Bo pewnie przez to badanie dodatkowe ADR miałem tą opisówkę do poprawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem i błąd od tego nie zniknął.

Jeśli ci chodzi, że ktoś naprostwał błąd, to owszem, po prawie ośmiu miesiącach, to też zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ci chodzi, że ktoś naprostwał błąd, to owszem, po prawie ośmiu miesiącach, to też zauważyłem.

I to była odpowiedź na Twoje pytanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam byłem 12. 07. 2013 opisówka była:Pojazd jest wyposażony w cztery reflektory przednie z czego dwa reflektory posiadają światła mijania i drogowe a dwa tylko drogowe. Światła są wyposażone w żarówki halogenowe. Pojazd posiada regulację wysokości świateł. Jak przeprowadzić sprawdzenie świateł w tym pojeździe. Jakie czynności powinien wykonać diagnosta. Opisz sprawdzenie światłości świateł drogowych. Jak rozpoznać reflektor do ruchu lewostronnego?

 

[ Dodano: 13-07-2013, 10:23 ]

dodam jeszcze kilka opisówek może komuś sie pżydadza bede wklejał tu bo nie wiem jak dodac załącznik :lol:

 

Na uprawnioną stację kontroli pojazdów stawił się samochód osobowy marki OPEL ASTRA III zarejestrowany po raz pierwszy 01.08.2010 r. o dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej 1965 kg. Pojazd ma zatrzymany dowód rejestracyjny przez Policję z adnotacją na pokwitowaniu "uszkodzone hamulce". Podczas badania hamulców w/w pojazdu na stanowisku rolkowym przy sile nacisku na pedał hamulca roboczego mniejszej od 50 daN doszło do zablokowania hamulców na osi przedniej i tylnej. Z urządzenia odczytano następujące dane:

 dla osi przedniej, przy nacisku na pedał hamulca wynoszącym 40 daN siły hamowania wyniosły 2,2 kN dla prawego koła i 2,6 kN dla lewego koła;

 dla osi tylnej, przy nacisku na pedał hamulca wynoszącym 30 daN siły hamowania wyniosły 1,2 kN dla prawego koła i 1,5 kN dla lewego koła;

Opisać sposób dalszego postępowania diagnosty po stwierdzeniu powyższych wyników pomiarów.

 

T*= Σ ( T x )

gdzie ;

T- siła hamowania uzyskana ze wszystkich kół danej osi

T*- obliczeniowa siła hamowania h-ca roboczego ( KN)

Pd- dopuszczalny nacisk na pedał h-ca roboczego wg § 2 ust.1 pkt.3

Pz – zmierzony nacisk na pedał h-ca roboczego

T*= ((2,2 + 2,6) x ) + ((1,2 + 1,5) x )

T* = (4,8 x 1,25) + (2,7 x 1,66 ) = 6 + 4,48 = 10,48 kN

z* = x 100 %

gdzie

z* - obliczeniowy wskaźnik skuteczności hamowania w %

P – siła ciężkości od dopuszczalnej masy całkowitej badanego pojazdu (kN) przyjmując do obliczeń 1 kN = siła ciężkości 100 kg masy własnej pojazdu.

z* = x 100 % = 0,5333 x 100 % = 53,3 %

zmin - minimalny wymagany wskaźnik skuteczności hamowania

Minimalna wartość wskaźnika skuteczności hamowania w % hamulca roboczego dla samochodu osobowego zarejestrowanego po raz pierwszy 01.08.2010 r. wynosi 58 % (Dz. U. Nr. 32/03 zał. 7 tabela 2)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korbol tam na dole masz jak wchodzisz w odp jest dodaj załącznik ,no właśnie ktoś już tam wcześniej pisał ze było o tych światłach na opisówce ,jak by ktoś miał jeszcze jakieś opisowki to fajnie jak by coś dodał :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...
Na SKP przyjechał samochód osobowy ze skierowaniem od policjanta na badanie powypadkowe.

Masa własna pojazdu wynosi 1325 kg

Opisz pomiar skuteczności tłumienia zawieszenia metodą EUSAMA

 

Przygotowanie pojazdu: regulacja ciśnienia w ogumieniu do wartości nominalnej.

Pomiar wykonano z masą własną 1325 kg + kierowca

Wyniki badania osi przedniej

koło prawe—60 %

koło lewe ---74%

Wyniki badania osi tylnej

koło prawe---40%

koło lewe----29%

 

Wyniki badań są zgodne z zasadami oceny według metody EUSAMA jeżeli:

a) stopień przylegania koła do podłoża jest równy lub większy niż:

- 15% dla pojazdu o masie własnej nie większej niż 900 kg,

- 20% dla pojazdu o masie własnej większej niż 900 kg i nie większej niż 1500 kg,

- 25% dla pojazdu o masie własnej większej niż 1500 kg,

b) względna wartość różnicy stopnia przylegania kół na tej samej osi jest mniejsza lub równa 30% wartości większej, w przypadku gdy mniejszy stopień przylegania koła na tej samej osi nie przekracza 35%,

c) bezwzględna wartość różnicy stopnia przylegania kół na tej samej osi jest mniejsza lub równa 15%, w przypadku gdy mniejszy stopień przylegania koła na tej samej osi przekracza 35%.

Analizując wyniki pomiarów należy stwierdzić, że dla badanego pojazdu o masie własnej 1362 kg:

a) stopień przylegania każdego koła do podłoża jest większy niż 20%

b) względna wartość różnicy stopnia przylegania kół osi tylnej wynosi x 100 % =

27,5 %

c) względna wartość różnicy stopnia przylegania kół osi przedniej wynosi x 100 % =

19%

d) bezwzględna wartość różnicy stopnia przylegania osi przedniej wynosi 74 – 60 = 14%,

a osi tylnej wynosi 40 – 29 = 11%

Pojazd spełnia wymagania w zakresie skuteczności tłumienia zawieszenia

 

Panowie odświeżę temat o ile w wartości bezwzględnej nie ma problemu tak i względnej skąd się bierze wynik 27,5 oraz 19 ? czy wymagania dla metody EUSAMA są określone tylko w Dz. Ust. 996 ? Nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezwzględna wartość różnicy to matematyczna różnica między wartościami (liczymy ją wtedy, kiedy słabszy amortyzator na osi ma stopień przylegania większy niż 35% )

 

w powyższym przypadku dotyczy to osi przedniej, czyli:

 

74-60=14 dopuszczalna różnica dla bezwzględnej wynosi 15, czyli niemalże na styk spełnia przepisy (wynik pozytywny)

 

Natomiast względna różnica liczona jest z proporcji, (pomijam specjalnie wartości % stopnie przylegania ponieważ masz jeszcze do tego znaleźć różnicę w stopniach i się to miesza), liczymy wtedy gdy słabszy amortyzator na osi nie przekracza 35% stopnia przylegania ( tak jest w poniższym przypadku 29<35

 

oś tylna:

 

40 i 29 , bierzemy:

 

40 - 100%

29 - x

 

Mnożymy co się da na krzyż i dzielimy przez to co zostaję, czyli 29*100%/40 = 72,5%, co znaczy że 29 to jest 72,5% wartości 40, odejmujemy 100% - 72,5% = 27,5% to jest względna różnica. Dopuszczalna różnica dla tego przykładu to 30%, różnica amortyzatorów jest mniejsza (25%), więc wynik również pozytywny.

 

Ze względu na sprawność słabszego amortyzatora pozostałe obliczenia są nieprawidłowe (19 i 11)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obliczenia są nieprawidłowe

lub opcja następna

korbol pomylił się przy pisaniu

Pomiar wykonano z masą własną 1325 kg + kierowca

...

Analizując wyniki pomiarów należy stwierdzić, że dla badanego pojazdu o masie własnej 1362 kg

kierowca ważył 37 kg :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź

Gdzie można znaleźć w Dz. Ust. informacji odnośnie obliczania tych parametrów ?

Z tego wszystkiego rozumiem że to jest że amortyzatory na jednej osi mierzy w 3 krokach:

1. Stopień przylegania

2.Wartość względna

3. Wartość bezwzględna

Z tego co uczyli to robi się tylko dla pojazdów do 3.5 t ? niezależnie czy osobowy czy autobus czy ciężarowy ?

Bo przecież dla przykładu skoda Octavia może być osobowym lub ciężarowym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.