Tawrija Napisano 10 Lipiec 2013 Share Napisano 10 Lipiec 2013 Jaki zakres badania powinien wykonac diagnosta przy badaniu pojazdu sprowadzonego z zagranicy w którym w czasie badania stwierdzono wymiane elementów zawieszenia i naprawę elementów blacharskich :a. zakres badania pierwszego i dodatkowego pojazdu który uczestniczył w wypadku drogowym b. zakres badania okresowego i specjalistycznego po wypadku drogowym c. zakres badania pierwszego i specjalistycznego po wypadku drogowym Koledzy jest sens drążyć temat??? Domyślam się że jest to jakieś pytanie testowe gdzie podaje się odpowiedzi a b c. Tylko z którego roku ono jest???? nie ma sensu bo jest pewnie zle napisane , wiesz jak to jest przed egzaminem - strach ma wielkie oczy a tonacy brzytwy się chwyta itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
korbol Napisano 11 Lipiec 2013 Share Napisano 11 Lipiec 2013 Witam był ktoś na egzaminie 4 lipca jakie były opisówki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danhal Napisano 11 Lipiec 2013 Share Napisano 11 Lipiec 2013 Było sprawdzenie hamulców w N3 roboczy i postojowy pojazd mieści sie na rolach ,i sprawdzenie owalizacji bębnów to było w Poznaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tawrija Napisano 11 Lipiec 2013 Share Napisano 11 Lipiec 2013 Było sprawdzenie hamulców w N3 roboczy i postojowy pojazd mieści sie na rolach ,i sprawdzenie owalizacji bębnów to było w Poznaniu napisz kilka słów na temat tych hamulców i owalizacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
korbol Napisano 11 Lipiec 2013 Share Napisano 11 Lipiec 2013 podpinam sie pod temat tak szczegółowo iutro poprawka w krakowie pasowało by co wiedziec na ten temat ? [ Dodano: 11-07-2013, 16:12 ] albo ktoś podepnie temat ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 11 Lipiec 2013 Share Napisano 11 Lipiec 2013 Ogólnie chodzi o fakt powolnego naciskania na pedał hamulca. Jeśli do czasu pełnego zatrzymania kół, występuje tzw. "pulsowanie", które będzie na wykresie pokazane, (tak mi się wydaje, iz jest to ukazane na wykresie) to oznaka braku owalizacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
korbol Napisano 11 Lipiec 2013 Share Napisano 11 Lipiec 2013 Mecher, a opisał byś całe badanie jak to powinno byc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 11 Lipiec 2013 Share Napisano 11 Lipiec 2013 Ja też się uczę ale, myślę iż -- zakładając iz chodzi o pneumatyczny układ Ciśnienie w oponach (róznica nie więcej niż o,2 atm) Kontrola organoleptyczna całego ukłądu : zawory, przewody, połaczenia, przewody, butle - pod kąłem uszkodzeń i nieszczelności oraz odpowiedniego zamocowania itd. Spadek ciśnienia w ukł. nie może być większy niż 0,6 atm na jedno zahamowanie Jeśli jest możliwość to sprawdzić grubość nakładek i bębnów lub klocków i tarcz hamulcowych. Kontrola układu ostrzegania o zbyt niskim ciśnieniu w ukł. ham. Można wpisać o kontrolach zwalniacza, abs jeśli są wymagane (w końcu podlegają pod ukł. hamulcowy) Mierzymy siły hamowania na urzadzeniu rolkowym Silnik może pracować, pedał sprzęgła może być wciśnięty wszystko jest w Dz. U. 996 zał I dział I punkt 1 zaraz po identyfikacji pojazdu mozna wpisać, jakie skuteczności maja być w zależnoći od dat pierwszej rejestracji. [ Dodano: 11-07-2013, 19:31 ] korbol jesli masz na 13.30 to będziemy razem pisać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
korbol Napisano 11 Lipiec 2013 Share Napisano 11 Lipiec 2013 nom tez mam na 13 30 ;p zabieram sie za nauke. całość zdajesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 11 Lipiec 2013 Share Napisano 11 Lipiec 2013 gazy i opisówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
korbol Napisano 12 Lipiec 2013 Share Napisano 12 Lipiec 2013 ja jeszcze do tego adr . to moj tel 507986893 dzwoń jak bedziesz to pogadamy;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 12 Lipiec 2013 Share Napisano 12 Lipiec 2013 Muszę wrócić do tej wypowiedzi Nie robicie żadnego ADR przy powypadkowym. Żądacie jedynie protokołu TDT z doraźnego badania cysterny z datą po wypadku. Kilka osób tak oblało tą opisówkę (w zakresie badania napisali ADR). Bo jak ma się do tego ?? [ Dodano: 12-07-2013, 11:14 ] korbol co by się nie okazało, iż już razem pisaliśmy (takie mam dziwne przeczucie, że nawet na jeden kurs chodziliśmy ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danhal Napisano 12 Lipiec 2013 Share Napisano 12 Lipiec 2013 Chłopaki jak tam na egzaminie dziś jak zwykle sito ,napisze ktoś jaka była opisowka czy jakieś przykładowe pytania jeśli pamiętacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 12 Lipiec 2013 Share Napisano 12 Lipiec 2013 Dziś o 13.30 były tylko osoby które wczęśniej już coś zaliczyły oraz diagności poszerzający swoje uprawnienia. Teoretyczny zaliczyło ponad 10 osób. Tak więc od dziś część teoretyczna cała zaliczona. Pytanie opisowe (bło długie więc mogę niedokładnie napisać) Opisz szczegółowo procedurę badania pojazd jest wyposażony w cztery reflektory przednie z czego dwa reflektory posiadają światła mijania i drogowe a dwa tylko drogowe. Światła są wyposażone w żarówki halogenowe. Pojazd posiada regulację wysokości świateł. Jak rozpoznać reflektor do ruchu lewostronnego. Jakie czynności wykonasz przed rozpoczęciem badania ? Tak mniej więcej brzmiało pytanie korbol nie zapisałem twojego numeru więc nie miałem jak tyrknąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 12 Lipiec 2013 Share Napisano 12 Lipiec 2013 Mecher, zakres badania dodatkowego skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, z zastrzeżeniem pkt 4, lub noszącego ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego – obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów i układów, w sposób określony w pkt 0–10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia i w dziale I załącznika nr 2 do rozporządzeniaJak widać nie ma tu mowy o zakresie badania ADR. Natomiast w zał. nr 2 dział I pkt. 1.4 jest mowa o Brak dokumentu potwierdzającego sprawność urządzenia' date=' wydanego po terminie wydania skierowania na badanie. UI[/quote']I tyle masz zrobić przy okazji tego badania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 12 Lipiec 2013 Share Napisano 12 Lipiec 2013 Czyli w jest błąd w pytaniu opisowym zamieszczonym wcześniej. wniosek - wszystko trzeba samemu porównywać, sprawdzać i wyciągać wnioski. Bo pewnie przez to badanie dodatkowe ADR miałem tą opisówkę do poprawki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 12 Lipiec 2013 Share Napisano 12 Lipiec 2013 Czyli w jest błąd w pytaniu opisowym zamieszczonym wcześniej. A przeczytałeś cały ten temat? http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=11744 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 12 Lipiec 2013 Share Napisano 12 Lipiec 2013 Czytałem i błąd od tego nie zniknął. Jeśli ci chodzi, że ktoś naprostwał błąd, to owszem, po prawie ośmiu miesiącach, to też zauważyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 12 Lipiec 2013 Share Napisano 12 Lipiec 2013 Jeśli ci chodzi, że ktoś naprostwał błąd, to owszem, po prawie ośmiu miesiącach, to też zauważyłem. I to była odpowiedź na Twoje pytanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
korbol Napisano 13 Lipiec 2013 Share Napisano 13 Lipiec 2013 Witam byłem 12. 07. 2013 opisówka była:Pojazd jest wyposażony w cztery reflektory przednie z czego dwa reflektory posiadają światła mijania i drogowe a dwa tylko drogowe. Światła są wyposażone w żarówki halogenowe. Pojazd posiada regulację wysokości świateł. Jak przeprowadzić sprawdzenie świateł w tym pojeździe. Jakie czynności powinien wykonać diagnosta. Opisz sprawdzenie światłości świateł drogowych. Jak rozpoznać reflektor do ruchu lewostronnego? [ Dodano: 13-07-2013, 10:23 ] dodam jeszcze kilka opisówek może komuś sie pżydadza bede wklejał tu bo nie wiem jak dodac załącznik Na uprawnioną stację kontroli pojazdów stawił się samochód osobowy marki OPEL ASTRA III zarejestrowany po raz pierwszy 01.08.2010 r. o dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej 1965 kg. Pojazd ma zatrzymany dowód rejestracyjny przez Policję z adnotacją na pokwitowaniu "uszkodzone hamulce". Podczas badania hamulców w/w pojazdu na stanowisku rolkowym przy sile nacisku na pedał hamulca roboczego mniejszej od 50 daN doszło do zablokowania hamulców na osi przedniej i tylnej. Z urządzenia odczytano następujące dane: dla osi przedniej, przy nacisku na pedał hamulca wynoszącym 40 daN siły hamowania wyniosły 2,2 kN dla prawego koła i 2,6 kN dla lewego koła; dla osi tylnej, przy nacisku na pedał hamulca wynoszącym 30 daN siły hamowania wyniosły 1,2 kN dla prawego koła i 1,5 kN dla lewego koła; Opisać sposób dalszego postępowania diagnosty po stwierdzeniu powyższych wyników pomiarów. T*= Σ ( T x ) gdzie ; T- siła hamowania uzyskana ze wszystkich kół danej osi T*- obliczeniowa siła hamowania h-ca roboczego ( KN) Pd- dopuszczalny nacisk na pedał h-ca roboczego wg § 2 ust.1 pkt.3 Pz – zmierzony nacisk na pedał h-ca roboczego T*= ((2,2 + 2,6) x ) + ((1,2 + 1,5) x ) T* = (4,8 x 1,25) + (2,7 x 1,66 ) = 6 + 4,48 = 10,48 kN z* = x 100 % gdzie z* - obliczeniowy wskaźnik skuteczności hamowania w % P – siła ciężkości od dopuszczalnej masy całkowitej badanego pojazdu (kN) przyjmując do obliczeń 1 kN = siła ciężkości 100 kg masy własnej pojazdu. z* = x 100 % = 0,5333 x 100 % = 53,3 % zmin - minimalny wymagany wskaźnik skuteczności hamowania Minimalna wartość wskaźnika skuteczności hamowania w % hamulca roboczego dla samochodu osobowego zarejestrowanego po raz pierwszy 01.08.2010 r. wynosi 58 % (Dz. U. Nr. 32/03 zał. 7 tabela 2) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danhal Napisano 13 Lipiec 2013 Share Napisano 13 Lipiec 2013 Korbol tam na dole masz jak wchodzisz w odp jest dodaj załącznik ,no właśnie ktoś już tam wcześniej pisał ze było o tych światłach na opisówce ,jak by ktoś miał jeszcze jakieś opisowki to fajnie jak by coś dodał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diagnostagdansk Napisano 20 Styczeń 2015 Share Napisano 20 Styczeń 2015 Na SKP przyjechał samochód osobowy ze skierowaniem od policjanta na badanie powypadkowe.Masa własna pojazdu wynosi 1325 kg Opisz pomiar skuteczności tłumienia zawieszenia metodą EUSAMA Przygotowanie pojazdu: regulacja ciśnienia w ogumieniu do wartości nominalnej. Pomiar wykonano z masą własną 1325 kg + kierowca Wyniki badania osi przedniej koło prawe—60 % koło lewe ---74% Wyniki badania osi tylnej koło prawe---40% koło lewe----29% Wyniki badań są zgodne z zasadami oceny według metody EUSAMA jeżeli: a) stopień przylegania koła do podłoża jest równy lub większy niż: - 15% dla pojazdu o masie własnej nie większej niż 900 kg, - 20% dla pojazdu o masie własnej większej niż 900 kg i nie większej niż 1500 kg, - 25% dla pojazdu o masie własnej większej niż 1500 kg, b) względna wartość różnicy stopnia przylegania kół na tej samej osi jest mniejsza lub równa 30% wartości większej, w przypadku gdy mniejszy stopień przylegania koła na tej samej osi nie przekracza 35%, c) bezwzględna wartość różnicy stopnia przylegania kół na tej samej osi jest mniejsza lub równa 15%, w przypadku gdy mniejszy stopień przylegania koła na tej samej osi przekracza 35%. Analizując wyniki pomiarów należy stwierdzić, że dla badanego pojazdu o masie własnej 1362 kg: a) stopień przylegania każdego koła do podłoża jest większy niż 20% b) względna wartość różnicy stopnia przylegania kół osi tylnej wynosi x 100 % = 27,5 % c) względna wartość różnicy stopnia przylegania kół osi przedniej wynosi x 100 % = 19% d) bezwzględna wartość różnicy stopnia przylegania osi przedniej wynosi 74 – 60 = 14%, a osi tylnej wynosi 40 – 29 = 11% Pojazd spełnia wymagania w zakresie skuteczności tłumienia zawieszenia Panowie odświeżę temat o ile w wartości bezwzględnej nie ma problemu tak i względnej skąd się bierze wynik 27,5 oraz 19 ? czy wymagania dla metody EUSAMA są określone tylko w Dz. Ust. 996 ? Nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 20 Styczeń 2015 Share Napisano 20 Styczeń 2015 Bezwzględna wartość różnicy to matematyczna różnica między wartościami (liczymy ją wtedy, kiedy słabszy amortyzator na osi ma stopień przylegania większy niż 35% ) w powyższym przypadku dotyczy to osi przedniej, czyli: 74-60=14 dopuszczalna różnica dla bezwzględnej wynosi 15, czyli niemalże na styk spełnia przepisy (wynik pozytywny) Natomiast względna różnica liczona jest z proporcji, (pomijam specjalnie wartości % stopnie przylegania ponieważ masz jeszcze do tego znaleźć różnicę w stopniach i się to miesza), liczymy wtedy gdy słabszy amortyzator na osi nie przekracza 35% stopnia przylegania ( tak jest w poniższym przypadku 29<35 oś tylna: 40 i 29 , bierzemy: 40 - 100% 29 - x Mnożymy co się da na krzyż i dzielimy przez to co zostaję, czyli 29*100%/40 = 72,5%, co znaczy że 29 to jest 72,5% wartości 40, odejmujemy 100% - 72,5% = 27,5% to jest względna różnica. Dopuszczalna różnica dla tego przykładu to 30%, różnica amortyzatorów jest mniejsza (25%), więc wynik również pozytywny. Ze względu na sprawność słabszego amortyzatora pozostałe obliczenia są nieprawidłowe (19 i 11) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 20 Styczeń 2015 Share Napisano 20 Styczeń 2015 obliczenia są nieprawidłowe lub opcja następna korbol pomylił się przy pisaniu Pomiar wykonano z masą własną 1325 kg + kierowca ... Analizując wyniki pomiarów należy stwierdzić, że dla badanego pojazdu o masie własnej 1362 kg kierowca ważył 37 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diagnostagdansk Napisano 20 Styczeń 2015 Share Napisano 20 Styczeń 2015 Dzięki za szybką odpowiedź Gdzie można znaleźć w Dz. Ust. informacji odnośnie obliczania tych parametrów ? Z tego wszystkiego rozumiem że to jest że amortyzatory na jednej osi mierzy w 3 krokach: 1. Stopień przylegania 2.Wartość względna 3. Wartość bezwzględna Z tego co uczyli to robi się tylko dla pojazdów do 3.5 t ? niezależnie czy osobowy czy autobus czy ciężarowy ? Bo przecież dla przykładu skoda Octavia może być osobowym lub ciężarowym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.