Skocz do zawartości

kilka pytań na egzamin


mik8181

Rekomendowane odpowiedzi

To badanie dotyczy pojazdów do 3,5t (rodzaj nieistotny) oraz tylko w nielicznych przypadkach, a przede wszystkim przy badaniu pokolizyjnym.

 

Źródła szukaj w rozporządzenie 996

 

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20120000996

 

strona 58

 

1. ok, ale wcześniej ciśnienie w ogumieniu, poza tym jest minimalna wartość przylegania dla pojedynczego amortyzatora zależna od masy własnej pojazdu (na stronie 58)

2. albo 3 zależy od przylegania słabszego amortyzatora na danej osi. Przeczytaj przepis, może Ci się trochę rozjaśni, liczymy albo względną albo bezwzględną wartość różnicy dla danej osi, nie da się zgodnie z przepisami wykonać obu obliczeń dla jednej osi, te warunki się wykluczają :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 146
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Grzegorz Łódź

    14

  • korbol

    13

  • Tawrija

    13

  • mamil_km

    12

To badanie dotyczy pojazdów do 3,5t (rodzaj nieistotny)

wg DzU 2012 996 zał 2

lp. 1.2.1.

1.2.1. Pomiar skuteczności tłumienia zawieszenia (dotyczy tylko samochodu osobowego)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok czyli sprawa jasna

Musi spełnić warunek w zależności od masy przylegania koła do podłoża jeżeli go NIE spełni to nie ma co liczyć dalej wynik NEGATYWNY jeżeli go spełni to

 

w zależności czy stopień przylegania przekracza czy nie przekracza ( tu od razu upierdliwe pytanie a co jeśli akurat jest 35 % ) tych 35 % to stosujemy metodę

2 względną gdzie obliczamy na krzyż

lub

3 bez względną gdzie po prostu odejmujemy niższą od wyższej

 

Co to są te nieliczne przypadki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To badanie dotyczy pojazdów do 3,5t (rodzaj nieistotny)

wg DzU 2012 996 zał 2

lp. 1.2.1.

1.2.1. Pomiar skuteczności tłumienia zawieszenia (dotyczy tylko samochodu osobowego)

 

Człowiek uczy się całe życie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to są te nieliczne przypadki ?

Dz.U.poz 996 ze zm.

Przeczytaj dokładnie

 

§ 3. 1. Zakres dodatkowego badania technicznego pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 11 ustawy:

to będziesz wiedział.

Specjalnie nie napiszę dokładnie co to są te "nieliczne przypadki" ponieważ jak sam przeczytasz to lepiej zapamiętasz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi :)

Czytałem od deski do deski materiały szkoleniowe

Dz. Ust. 951 Warunki techniczne cały nawet porównywałem z tym ze strony ministerstwa

Dz. Ust. 996 Zakres i sposób wykonywania badań cały nawet porównywałem z tym ze strony ministerstwa

Prawo o ruchu drogowym wybrane Dział I rozdział 1 oraz 3 i kontrola ruchu drogowego

I inne wybrane przez ośrodek szkolenia ustawy

i nigdzie nie mogę znaleźć informacji gdzie by było napisane coś w stylu:

"pojazdy do 3,5 t podlegają badaniu skuteczności tłumienia opisanym w Dz. Ust. 996 załącznik 2 dział 1 punkt 1.2.1. niezależnie od przeznaczenia"

To że pojazdy do 3,5 t podlegają badaniu amortyzatorów dowiedziałem się ze szkolenia i tego forum potwierdziłem info ale w przepisach nie znalazłem. Zresztą na "chłopski" rozum było to logiczne że nie sprawdzę nawet na okręgówce amortyzatorów pojazdu N3.

Czy ktoś się orientuje gdzie szukać albo chociaż dać znać coś w stylu nikt się nie zagłębia w takie sprawy tak jest i tego się trzymamy :) Jestem świeży próbuje zdobyć uprawnienia i motam się jak młody jastrząb .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi :)

Czytałem od deski do deski materiały szkoleniowe

 

To trzeba przeczytać kilkanaście razy...

 

i nigdzie nie mogę znaleźć informacji gdzie by było napisane coś w stylu:

"pojazdy do 3,5 t podlegają badaniu skuteczności tłumienia opisanym w Dz. Ust. 996 załącznik 2 dział 1 punkt 1.2.1. niezależnie od przeznaczenia"

 

W tabelce na stronie 58 w kolumnie po lewej jest napisane:

 

"1.2.1. Pomiar skuteczności tłumienia zawieszenia (dotyczy tylko samochodu osobowego)"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem od deski do deski materiały szkoleniowe

Bardziej nastaw się na czytanie aktów prawnych.Materiały szkoleniowe to też różne interpretacje przepisów,które niekoniecznie muszą być takie jak Panów z TDT.

Później w pracy przekonasz się sam :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie tego nie zauważyłem - nie dokładne czytanie wychodzi.

 

Dzięki za pomoc czyli wychodzi na to że ---> tylko samochody osobowe czyli jak jest ---->

Skoda Octavia i ma wpisane w dowodzie rejestracyjnym samochód osobowy to robimy

a jak ta sama

Skoda Octavia z zamontowana kratką ze zmienionym dowodem rejestracyjnym będzie miała wypadek i jest w dowodzie wpisane samochód ciężarowy i jest po wypadku to już nie robimy badania amortyzatorów :)

 

Dla osób które w przyszłości będą być może korzystać z materiału

Samochód osobowy – pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu pasażerów, zdolny do przewożenia nie więcej niż dziewięciu osób, wraz z kierowcą[1], oraz ich bagażu[2]. Dopuszczalna masa całkowita samochodu osobowego może wynosić do 3500 kg

 

Wszystkim dziękuje za odpowiedzi pytanie zostało w 100 % wyczerpane !:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie z

materiału
szkoleniowego.

Bo w ustawie PoRD mamy

40) samochód osobowy - pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą oraz ich bagażu;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopuszczalna masa całkowita samochodu osobowego może wynosić do 3500 kg

 

A to gdzie wyczytałeś???

 

Pewnie z

diagnostagdansk napisał/a:

materiału

szkoleniowego.

 

albo pomylił z kat. N1 - pojazdy o masie maksymalnej nieprzekraczającej 3,5 tony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W podlinkowanych tematach znajdziesz, że nie ma ograniczenia DMC dla samochodów osobowych, a pewne marki i modele (USA - np. HUMMER) będą zawsze ten parametr przebijać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie to jest tak jak mówicie

 

Samochód osobowy - pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą oraz ich bagażu

 

Że do 3.5 t i że musi mieć wpis w dowodzie to moja interpretacja.

Do 3,5 t się zgadzam ale z tym wpisie w dowodzie rejestracyjnym to właśnie chodziło mi o kat

M1

robimy bad amortyzatorów

oraz

 

N1

nie robimy badania

Prawda czy nie prawda ?

 

 

Życie diagnosty w praktyce przestaje wyglądać tak słodko jak to na kursie przedstawione ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda czy nie prawda ?

1.2.1. Pomiar skuteczności tłumienia zawieszenia (dotyczy tylko samochodu osobowego)

 

Życie diagnosty w praktyce przestaje wyglądać tak słodko jak to na kursie przedstawione ....

:ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgupiałem

to ta Skoda Octavia z kratką i wpisie w dowodzie rejestracyjnym samochód ciężarowy będzie podlegała pod te badanie ?? <---1.2.1. Pomiar skuteczności tłumienia zawieszenia (dotyczy tylko samochodu osobowego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ja nie mam pytań :) Wymęczyłem wszystkim dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi i że się nie zniechęcili bo wiem że pytania należą do kategorii "oczywista oczywistość"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.