Skocz do zawartości

kilka pytań na egzamin


mik8181

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki ja nie mam pytań :) Wymęczyłem wszystkim dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi i że się nie zniechęcili bo wiem że pytania należą do kategorii "oczywista oczywistość"

 

jeszcze będziesz miał dużo pytań :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 146
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Grzegorz Łódź

    14

  • korbol

    13

  • Tawrija

    13

  • mamil_km

    12

  • 2 weeks later...

Mam problem z interpretacją pytania i proszę o waszą opinie:

 

W jakich terminach przeprowadza się badania okresowe pojazdu marki "SAM" - ciągnika rolniczego:

a) przed upływem 3 lat od dnia pierwszej rejestracji, a następnie przed upływem każdych kolejnych 2 lat od dnia przeprowadzenia badania,

b)corocznie

c)2 lata od dnia pierwszej rejestracji a następnie corocznie.

 

Problem polega na tym czy ten pojazd traktować jako SAM czyli corocznie czy normalnie jako ciągnik rolniczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem polega na tym czy ten pojazd traktować jako SAM czyli corocznie czy normalnie jako ciągnik rolniczy.

 

Zawsze tym co stawiają na opcję, żeby bardziej traktować go jako SAM, a nie patrzeć jaki to pojazd (w sensie rodzaj) daje przykład autobusu. Fabryczny autobus będziesz badał co pół roku, a autobus marki SAM tylko co rok - bo to SAM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabryczny autobus będziesz badał co pół roku, a autobus marki SAM tylko co rok - bo to SAM?

 

Jeszcze lepszy przykład to autobus z gazem. Też miałby być corocznie?

 

Dlatego jedyna słuszna i prawidłowa odpowiedź to terminy określone w art. 81 ust. 7, czyli:

 

a) przed upływem 3 lat od dnia pierwszej rejestracji, a następnie przed upływem każdych kolejnych 2 lat od dnia przeprowadzenia badania,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months later...

edytowany z odpowiedziami:

 

Teraz ja potrzebuję małego rozjaśnienia:

 

1) Pojazd z hamulcami pneumatycznymi, badanie hamulców opóźnieniomierzem. Czy montujemy manometr w siłownik? NIE

 

2) Czytając forum (odnośnie badania powypadkowego ADR) natrafiłem na informację o kontroli geometrycznej osi i porównaniu z osią symetrii pojazdu. Gdzie w ustawach znajdę informację o konieczności sprawdzenia geometrycznej osi pojazdu? Zał.2 Dział I 1.3 - brak takiej informacji. Jest tylko: kąt pochylenia koła, zbieżność, śladowość, nierównoległość osi.

Wg mnie przy badaniu powypadkowym przyczepy/naczepy robimy: pochylenie koła, zbieżność, śladowość i nierównoległość. Proszę mnie poprawić.

 

3) Odnośnie pojazdu ospojlerowanego i badania jego geometrii. Na pytanie jakim urządzeniem wystarczy odpowiedzieć, że urządzeniem do badania geometrii pojazdu w technologii 3D czy ta odpowiedź jest błędna. Jest dopuszczalne na SKP mierzenie kąta pochylenia koła jakimś "manulanym" sposobem(nie używając przyrządu do geometrii)? Czy jest możliwość odstąpienia od wykonania geometrii dla takiego pojazdu? Urządzenie 3D, bądź inne urządzenie będące na wyposażeniu stacji + przedłużki

4) Jak sprawdzić zawieszenie i połączenia w ukł. kierowniczym, który nie może wjechać na kanał (np. Multicar)? Prawdopodobnie samochód nie mieści się jedynie na rolkach- na kanał wjedzie. Jeżeli nie- lewarek .

5) Auto osobowe z gazem, sprowadzone z NL. Na kursie (i na forum) mówiono, że sprawdza się tłumienie amortyzatorów.

a)Gdzie jest o tym napisane w ustawie? Dla auta sprowadzonego z zagranicy robimy to badanie amorów? pomiar zbieżności (na płycie)? nie robimy

b)Robimy OBT + DIP? Istnieje coś takiego jak OBT przed pierwszą rejestracją w kraju?

c) Czy dla takiego pojazdu sprawdzamy tylko decyzję TDT i szczelność czy lecimy cały załącznik V? przegląd okresowy + GAZ + DIP

 

Dodam, że opcji szukaj używałem i przewertowałem mnóstwo tematów.

Niektóre posty z poprzednich lat wg mnie mogą być już nieaktualne i delikatnie zbijają z tropu. Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1-nie

2-tabela - powypadkowe - pojazd

3-3D lub przedłużacze /to dodatkowe wyposażenie i nie wszyscy je mają na SKP/

4-na zewnątrz np lewarek - to że nie wejdzie na rolki nie oznacza że nie zmieści się na konale

5-a o tym to całe szpalty na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 1 - tak - masz to ujęte w 776 § 3 ust 1 pkt 1 z odesłaniem do § 2.,

Ad 2 - co masz na myśli pisząc o śladowości i nierównoległości?

Ad 3 - jeżeli posiadasz przyrząd dopuszczony na SKP to nie ma z tym problemu. Wykonanie tego niedopuszczonym przyrządem może być zakwestionowane, zwłaszcza jego wynik.

Ad 4 - można zakryć kanał, można się położyć pod pojazd... dlatego diagnosta musi mieć doświadczenie.

5) Auto osobowe z gazem, sprowadzone z NL. Na kursie (i na forum) mówiono, że sprawdza się tłumienie amortyzatorów.

Korzystasz z nieaktualnych dzienników ustaw.

Istnieje coś takiego jak OBT przed pierwszą rejestracją w kraju?

Istnieje, art 83 ust 1 pkt 3 PoRD.

c) Czy dla takiego pojazdu sprawdzamy tylko decyzję TDT i szczelność czy lecimy cały załącznik V?

Przecież to jest badanie okresowe, na "zwykłym" okresowym również tego nie sprawdzasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) IVVO mówi nie, adam1501 mówi tak :lol:

2) cytuję z tabeli zał 2, dział I, 1.3.

http://zapodaj.net/c0074ff6fc14e.jpg.html

c0074ff6fc14e.jpg.html

1- śladowość (przesunięcie linowe osi przy zachowaniu ich równoległości), 2 - nierównoległość (przesunięcie kątowe osi względem siebie)

Śladowość i nierównoległość to nie jest to samo co odchylenie osi geometrycznej od osi symetrii pojazdu.

 

5) Czyli wykonuję pełny okresowy przegląd + GAZ.

Nie wykonuję badania amortyzatorów oraz kontroli geometrii pojazdu.

Wystawiam zaświadczenie o wykonaniu badania technicznego, a w nim wpisuję LPG i w uwagach numer decyzji TDT + wypełniam DIP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) IVVO mówi nie, adam1501 mówi tak :lol:

A jak wg Ciebie powinno to wyglądać, na podstawie cytowanych przepisów?

1- śladowość (przesunięcie linowe osi przy zachowaniu ich równoległości), 2 - nierównoległość (przesunięcie kątowe osi względem siebie)

Śladowość i nierównoległość to nie jest to samo co odchylenie osi geometrycznej od osi symetrii pojazdu.

Dobrze, dodaj do tego teraz oś geometryczną.

Czyli wykonuję pełny okresowy przegląd + GAZ

+DIP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) IVVO mówi nie, adam1501 mówi ta

Badanie opóźnieniomierzem nie na stanowisku -takie zadałeś pytanie

 

dokładnie o to mi chodziło. Czyli przy opóźnieniomierzu nie montujemy manometru w siłownik. OK.

 

 

Dobrze, dodaj do tego teraz oś geometryczną.

 

Tylko gdzie jest napisane, że wyznaczenie osi geometrycznej jest wymagane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dzięki za podpowiedzi, szczególnie za te dotyczące przeglądu auta z gazem, bo takie pytanie mi się wczoraj na egzaminie trafiło :) Teoria zdana.

Pojazd z gazem LPG, przed pierwszą rejestracją.

 

1) Jakich dokumentów wymagasz: protokół TDT na zbiornik z datą ważności co najmniej na dzień badania, DR lub dokument mu odpowiadający

 

2) Szczegółowo zakres badania instalacji gazowej: przepisałem cały załącznik V pomijając punkty, które nie dotyczą LPG

 

3) Czynności wstępne: sprawdzenie danych w protokole TDT z danymi na zbiorniku, kontrola szczelności (organoleptyczna i za pomocą detektora) instalacji gazowej przed wjazdem na SKP.

 

4) Jakie dokumenty wydasz po badaniu: DIP + zaświadczenie o wykonanym badaniu technicznym. Określam wynik badania. Jeżeli pojazd spełnia wymagania to w uwagach wpisuję LPG oraz numer decyzji TDT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lub dokument mu odpowiadający

Nie ma takiego tworu. Zweryfikuj z § 2 Dz.U. 776

Jeżeli pojazd spełnia wymagania to w uwagach wpisuję LPG oraz numer decyzji TDT.

W uwagach wpisujesz to co się tyczy decyzji dozorowej, a LPG do pkt 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było napisane jakie dokumenty wystawiasz a nie co w nich piszesz. Przez nadgorliwość sam raz poległem. Szanowna komisja tego nie lubi. BTW załącznik 5 jest częścią zaświadczenia więc polegli Ci, którzy nie napisali że DIP też, bo mimo że całość pytania była o LPG to piszesz też rodzaj paliwa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I widzisz @Hawk - jakbym jako egzaminator chciał Cię usadzić zapytałbym jaki będzie wynik badania pojazdu zarejestrowanego w kraju (zwykłe OBT) ,który:

- ma zdeinstalowaną (!) w pojeździe instalację LPG

- wykreśloną adnotację w DR na temat zasilania gazem przez WK z datą w miarę bieżącą

- w polu "P3" DR (rodzaj paliwa) wpis "P / LPG"

 

8)

 

Powodzenia w zawodzie :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.