cortez76 Napisano 21 Styczeń 2015 Share Napisano 21 Styczeń 2015 Dzięki ja nie mam pytań Wymęczyłem wszystkim dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi i że się nie zniechęcili bo wiem że pytania należą do kategorii "oczywista oczywistość" jeszcze będziesz miał dużo pytań Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 22 Styczeń 2015 Share Napisano 22 Styczeń 2015 jeszcze będziesz miał dużo pytań A najwięcej takich, co to mają niejedną poprawną odpowiedź,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart51 Napisano 3 Luty 2015 Share Napisano 3 Luty 2015 Mam problem z interpretacją pytania i proszę o waszą opinie: W jakich terminach przeprowadza się badania okresowe pojazdu marki "SAM" - ciągnika rolniczego: a) przed upływem 3 lat od dnia pierwszej rejestracji, a następnie przed upływem każdych kolejnych 2 lat od dnia przeprowadzenia badania, b)corocznie c)2 lata od dnia pierwszej rejestracji a następnie corocznie. Problem polega na tym czy ten pojazd traktować jako SAM czyli corocznie czy normalnie jako ciągnik rolniczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 3 Luty 2015 Share Napisano 3 Luty 2015 Tu zdania są podzielone, jednak większośc jest raczej za opcją 3-2-2 (odp.a) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Luty 2015 Share Napisano 3 Luty 2015 Problem polega na tym czy ten pojazd traktować jako SAM czyli corocznie czy normalnie jako ciągnik rolniczy. Zawsze tym co stawiają na opcję, żeby bardziej traktować go jako SAM, a nie patrzeć jaki to pojazd (w sensie rodzaj) daje przykład autobusu. Fabryczny autobus będziesz badał co pół roku, a autobus marki SAM tylko co rok - bo to SAM? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 3 Luty 2015 Share Napisano 3 Luty 2015 bart51, może byś trochę poszukał http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=8259 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=9436 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 3 Luty 2015 Share Napisano 3 Luty 2015 Fabryczny autobus będziesz badał co pół roku, a autobus marki SAM tylko co rok - bo to SAM? Jeszcze lepszy przykład to autobus z gazem. Też miałby być corocznie? Dlatego jedyna słuszna i prawidłowa odpowiedź to terminy określone w art. 81 ust. 7, czyli: a) przed upływem 3 lat od dnia pierwszej rejestracji, a następnie przed upływem każdych kolejnych 2 lat od dnia przeprowadzenia badania, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart51 Napisano 4 Luty 2015 Share Napisano 4 Luty 2015 Dzięki za rozjaśnienie sprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Asdzronk Napisano 1 Grudzień 2015 Share Napisano 1 Grudzień 2015 edytowany z odpowiedziami: Teraz ja potrzebuję małego rozjaśnienia: 1) Pojazd z hamulcami pneumatycznymi, badanie hamulców opóźnieniomierzem. Czy montujemy manometr w siłownik? NIE 2) Czytając forum (odnośnie badania powypadkowego ADR) natrafiłem na informację o kontroli geometrycznej osi i porównaniu z osią symetrii pojazdu. Gdzie w ustawach znajdę informację o konieczności sprawdzenia geometrycznej osi pojazdu? Zał.2 Dział I 1.3 - brak takiej informacji. Jest tylko: kąt pochylenia koła, zbieżność, śladowość, nierównoległość osi. Wg mnie przy badaniu powypadkowym przyczepy/naczepy robimy: pochylenie koła, zbieżność, śladowość i nierównoległość. Proszę mnie poprawić. 3) Odnośnie pojazdu ospojlerowanego i badania jego geometrii. Na pytanie jakim urządzeniem wystarczy odpowiedzieć, że urządzeniem do badania geometrii pojazdu w technologii 3D czy ta odpowiedź jest błędna. Jest dopuszczalne na SKP mierzenie kąta pochylenia koła jakimś "manulanym" sposobem(nie używając przyrządu do geometrii)? Czy jest możliwość odstąpienia od wykonania geometrii dla takiego pojazdu? Urządzenie 3D, bądź inne urządzenie będące na wyposażeniu stacji + przedłużki 4) Jak sprawdzić zawieszenie i połączenia w ukł. kierowniczym, który nie może wjechać na kanał (np. Multicar)? Prawdopodobnie samochód nie mieści się jedynie na rolkach- na kanał wjedzie. Jeżeli nie- lewarek . 5) Auto osobowe z gazem, sprowadzone z NL. Na kursie (i na forum) mówiono, że sprawdza się tłumienie amortyzatorów. a)Gdzie jest o tym napisane w ustawie? Dla auta sprowadzonego z zagranicy robimy to badanie amorów? pomiar zbieżności (na płycie)? nie robimy b)Robimy OBT + DIP? Istnieje coś takiego jak OBT przed pierwszą rejestracją w kraju? c) Czy dla takiego pojazdu sprawdzamy tylko decyzję TDT i szczelność czy lecimy cały załącznik V? przegląd okresowy + GAZ + DIP Dodam, że opcji szukaj używałem i przewertowałem mnóstwo tematów. Niektóre posty z poprzednich lat wg mnie mogą być już nieaktualne i delikatnie zbijają z tropu. Proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 1 Grudzień 2015 Share Napisano 1 Grudzień 2015 1-nie 2-tabela - powypadkowe - pojazd 3-3D lub przedłużacze /to dodatkowe wyposażenie i nie wszyscy je mają na SKP/ 4-na zewnątrz np lewarek - to że nie wejdzie na rolki nie oznacza że nie zmieści się na konale 5-a o tym to całe szpalty na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 1 Grudzień 2015 Share Napisano 1 Grudzień 2015 Ad 1 - tak - masz to ujęte w 776 § 3 ust 1 pkt 1 z odesłaniem do § 2., Ad 2 - co masz na myśli pisząc o śladowości i nierównoległości? Ad 3 - jeżeli posiadasz przyrząd dopuszczony na SKP to nie ma z tym problemu. Wykonanie tego niedopuszczonym przyrządem może być zakwestionowane, zwłaszcza jego wynik. Ad 4 - można zakryć kanał, można się położyć pod pojazd... dlatego diagnosta musi mieć doświadczenie. 5) Auto osobowe z gazem, sprowadzone z NL. Na kursie (i na forum) mówiono, że sprawdza się tłumienie amortyzatorów. Korzystasz z nieaktualnych dzienników ustaw. Istnieje coś takiego jak OBT przed pierwszą rejestracją w kraju? Istnieje, art 83 ust 1 pkt 3 PoRD. c) Czy dla takiego pojazdu sprawdzamy tylko decyzję TDT i szczelność czy lecimy cały załącznik V? Przecież to jest badanie okresowe, na "zwykłym" okresowym również tego nie sprawdzasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Asdzronk Napisano 1 Grudzień 2015 Share Napisano 1 Grudzień 2015 1) IVVO mówi nie, adam1501 mówi tak 2) cytuję z tabeli zał 2, dział I, 1.3. http://zapodaj.net/c0074ff6fc14e.jpg.html 1- śladowość (przesunięcie linowe osi przy zachowaniu ich równoległości), 2 - nierównoległość (przesunięcie kątowe osi względem siebie) Śladowość i nierównoległość to nie jest to samo co odchylenie osi geometrycznej od osi symetrii pojazdu. 5) Czyli wykonuję pełny okresowy przegląd + GAZ. Nie wykonuję badania amortyzatorów oraz kontroli geometrii pojazdu. Wystawiam zaświadczenie o wykonaniu badania technicznego, a w nim wpisuję LPG i w uwagach numer decyzji TDT + wypełniam DIP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 1 Grudzień 2015 Share Napisano 1 Grudzień 2015 1) IVVO mówi nie, adam1501 mówi tak A jak wg Ciebie powinno to wyglądać, na podstawie cytowanych przepisów? 1- śladowość (przesunięcie linowe osi przy zachowaniu ich równoległości), 2 - nierównoległość (przesunięcie kątowe osi względem siebie)Śladowość i nierównoległość to nie jest to samo co odchylenie osi geometrycznej od osi symetrii pojazdu. Dobrze, dodaj do tego teraz oś geometryczną. Czyli wykonuję pełny okresowy przegląd + GAZ +DIP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 1 Grudzień 2015 Share Napisano 1 Grudzień 2015 1) IVVO mówi nie, adam1501 mówi ta Badanie opóźnieniomierzem nie na stanowisku -takie zadałeś pytanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Asdzronk Napisano 1 Grudzień 2015 Share Napisano 1 Grudzień 2015 1) IVVO mówi nie, adam1501 mówi ta Badanie opóźnieniomierzem nie na stanowisku -takie zadałeś pytanie dokładnie o to mi chodziło. Czyli przy opóźnieniomierzu nie montujemy manometru w siłownik. OK. Dobrze, dodaj do tego teraz oś geometryczną. Tylko gdzie jest napisane, że wyznaczenie osi geometrycznej jest wymagane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 1 Grudzień 2015 Share Napisano 1 Grudzień 2015 Idealna śladowość jest wtedy kiedy oś geometryczna pokrywa się z osią symetrii pojazdu...Resztę sobie doczytaj... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 1 Grudzień 2015 Share Napisano 1 Grudzień 2015 Czyli przy opóźnieniomierzu nie montujemy manometru w siłownik. Oczywiście, że nie, bo niby do czego ten manometr podłączyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Asdzronk Napisano 3 Grudzień 2015 Share Napisano 3 Grudzień 2015 Panowie dzięki za podpowiedzi, szczególnie za te dotyczące przeglądu auta z gazem, bo takie pytanie mi się wczoraj na egzaminie trafiło Teoria zdana. Pojazd z gazem LPG, przed pierwszą rejestracją. 1) Jakich dokumentów wymagasz: protokół TDT na zbiornik z datą ważności co najmniej na dzień badania, DR lub dokument mu odpowiadający 2) Szczegółowo zakres badania instalacji gazowej: przepisałem cały załącznik V pomijając punkty, które nie dotyczą LPG 3) Czynności wstępne: sprawdzenie danych w protokole TDT z danymi na zbiorniku, kontrola szczelności (organoleptyczna i za pomocą detektora) instalacji gazowej przed wjazdem na SKP. 4) Jakie dokumenty wydasz po badaniu: DIP + zaświadczenie o wykonanym badaniu technicznym. Określam wynik badania. Jeżeli pojazd spełnia wymagania to w uwagach wpisuję LPG oraz numer decyzji TDT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 3 Grudzień 2015 Share Napisano 3 Grudzień 2015 lub dokument mu odpowiadający Nie ma takiego tworu. Zweryfikuj z § 2 Dz.U. 776 Jeżeli pojazd spełnia wymagania to w uwagach wpisuję LPG oraz numer decyzji TDT. W uwagach wpisujesz to co się tyczy decyzji dozorowej, a LPG do pkt 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hawk Napisano 3 Grudzień 2015 Share Napisano 3 Grudzień 2015 Było napisane jakie dokumenty wystawiasz a nie co w nich piszesz. Przez nadgorliwość sam raz poległem. Szanowna komisja tego nie lubi. BTW załącznik 5 jest częścią zaświadczenia więc polegli Ci, którzy nie napisali że DIP też, bo mimo że całość pytania była o LPG to piszesz też rodzaj paliwa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Grudzień 2015 Share Napisano 3 Grudzień 2015 I widzisz @Hawk - jakbym jako egzaminator chciał Cię usadzić zapytałbym jaki będzie wynik badania pojazdu zarejestrowanego w kraju (zwykłe OBT) ,który: - ma zdeinstalowaną (!) w pojeździe instalację LPG - wykreśloną adnotację w DR na temat zasilania gazem przez WK z datą w miarę bieżącą - w polu "P3" DR (rodzaj paliwa) wpis "P / LPG" Powodzenia w zawodzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Grudzień 2015 Share Napisano 4 Grudzień 2015 jaki będzie wynik badania Zgodny z rozporządzeniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.