Skocz do zawartości

Badanie pojazdów Policji


pentagram

Rekomendowane odpowiedzi

w tym przypadku to nie rozumiem jak można mieć wątpliwości

A jednak, poważniejsi od nas(wydawać by się mogło) takie wątpliwości mają,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam dlatego że zrobiliśmy badanie radiowozu bez dodatkowego i niestety na drugi dzień pojazd powrócił, musielismy poprawić badanie, bo nie przyjęto faktury w komendzie wojewódzkiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też pobieram za war. dodatkowe czy to uprzywilejowany czy taxi czy co tam jeszcze a inni nie i dlatego taksówkarze mijają mnie szerokim łukiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6. Okresowe badanie techniczne samochodu osobowego, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej

masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, motocykla lub przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej

nieprzekraczającej 3,5 t przeprowadza się przed upływem 3 lat od dnia pierwszej rejestracji, następnie

przed upływem 5 lat od dnia pierwszej rejestracji i nie później niż 2 lata od dnia przeprowadzenia

poprzedniego badania technicznego, a następnie przed upływem kolejnego roku od dnia przeprowadzenia badania. Nie dotyczy to pojazdu przewożącego towary niebezpieczne, taksówki osobowej, pojazdu

samochodowego konstrukcyjnie przeznaczonego do przewozu osób w liczbie od 5 do 9,

wykorzystywanego do zarobkowego transportu drogowego osób, pojazdu marki "SAM", pojazdu

zasilanego gazem, pojazdu uprzywilejowanego oraz pojazdu używanego do nauki jazdy lub egzaminu

państwowego, które podlegają corocznym badaniom technicznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś wie,dlaczego pojazdy policyjne rodzaj -osobowe mają terminy NBT 1 rok od nowego?
Chodzi ci zapewne o nieoznakowany.Z tego co wiem jest w MSW rozporzadzenie wewnetrzne aby takim pojazdom robić okresowe co roku.My teraz robimy duzo policyjnych i tez pryjeżdzają takie właśnie roczne.Zastanawiałem sie już nad tym i myślę,że jak przyjedzie taki do mnie jeszcze bez badania tzn. bez pieczątki to dam na 2 lata.Tzw. nieoznakowane chociaż "koguciki" leża pod siedzeniem podłączenia nie widać do instalacji w pojeżdzie i dlatego traktuję je jako cywilne tym bardziej ,że maja D.R. cywilne a jak on będzie jechcal na sygnale to już mnie nie obchodzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast ja dzwoniłem do mojej Komendy Wojewódzkiej i tam przysłowiowa pani Halinka powiedziała,że u nich wszystkie pojazdy są traktowane jako uprzywilejowane.

Wracając do Twojego postu to mimo braku pieczątki stacyjnej będzie wyznaczony termin roczny od daty I rejestr. i wtedy już nie możesz dać na dwa lata.

DR cywilne ale przez kogo wydane?,Komenta idt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzw. nieoznakowane chociaż "koguciki" leża pod siedzeniem podłączenia nie widać do instalacji w pojeżdzie i dlatego traktuję je jako cywilne

 

A ZURY albo innego sterownika sygnałów zmiennych też nie widzisz?

 

tym bardziej ,że maja D.R. cywilne

Ale są zarejestrowane na komendy miejskie i wojewódzkie a to już "cywilne" nie jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast ja dzwoniłem do mojej Komendy Wojewódzkiej i tam przysłowiowa pani Halinka powiedziała,że u nich wszystkie pojazdy są traktowane jako uprzywilejowane.

Według mojej skromnej wiedzy ta Pani jest w błędzie. Czym innym jest pojazd uprzywilejowany, czyli:

38) pojazd uprzywilejowany - pojazd wysyłający sygnały świetlne w postaci niebieskich świateł błyskowych i jednocześnie sygnały dźwiękowe o zmiennym tonie, jadący z włączonymi światłami mijania lub drogowymi; określenie to obejmuje również pojazdy jadące w kolumnie, na której początku i na końcu znajdują się pojazdy uprzywilejowane wysyłające dodatkowo sygnały świetlne w postaci czerwonego światła błyskowego;

- a czym innym pojazd specjalny:

36) pojazd specjalny - pojazd samochodowy lub przyczepę przeznaczone do wykonywania specjalnej funkcji, która powoduje konieczność dostosowania nadwozia lub posiadania specjalnego wyposażenia; w pojeździe tym mogą być przewożone osoby i rzeczy związane z wykonywaniem tej funkcji;

 

37) pojazd używany do celów specjalnych - pojazd samochodowy przystosowany w sposób szczególny do przewozu osób lub ładunków, używany przez Siły Zbrojne Rzeczypospolitej Polskiej, Policję, Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencję Wywiadu, Służbę Kontrwywiadu Wojskowego, Służbę Wywiadu Wojskowego, Centralne Biuro Antykorupcyjne, Straż Graniczną, kontrolę skarbową, Służbę Celną, jednostki ochrony przeciwpożarowej, Inspekcję Transportu Drogowego i Służbę Więzienną;

Wykonując badanie radiowozu robicie OBT POJAZDU SPECJALNEGO/UŻYWANEGO DO CELÓW SPECJALNYCH. Na podstawie:

7. Minister właściwy do spraw wewnętrznych, Minister Obrony Narodowej, minister właściwy do spraw finansów publicznych oraz Minister Sprawiedliwości w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw transportu określą, w drodze rozporządzenia, warunki techniczne pojazdów specjalnych i używanych do celów specjalnych Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, kontroli skarbowej, Służby Celnej, Służby Więziennej i straży pożarnej.

wydano ostatnio to:

ROZPORZĄDZENIE MINISTRÓW:

SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1), OBRONY NARODOWEJ, FINANSÓW2) ORAZ SPRAWIEDLIWOŚCI

 

z dnia 2 sierpnia 2011 r.

 

w sprawie warunków technicznych pojazdów specjalnych i pojazdów używanych do celów specjalnych Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, kontroli skarbowej, Służby Celnej, Służby Więziennej i straży pożarnej3)

- które to określa wymagania dla pojazdów specjalnych.

 

Teraz przechodzimy do najważniejszego pytania, czyli:

Może ktoś wie,dlaczego pojazdy policyjne rodzaj -osobowe mają terminy NBT 1 rok od nowego?

Otóż powyższą kwestię reguluje:

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1), MINISTRA FINANSÓW2)ORAZ MINISTRA OBRONY NARODOWEJ

 

z dnia 11 lipca 2011 r.

 

w sprawie badań technicznych pojazdów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, Policji i innych pojazdów użytkowanych w sposób szczególny

- a mianowicie artykuł:

§ 5.

1. Badania techniczne pojazdów specjalnych Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej i Policji przeprowadza się corocznie. Przepis art. 81 ust. 2 ustawy stosuje się odpowiednio.

 

2. Badania techniczne innych niż określone w ust. 1 pojazdów użytkowanych w sposób szczególny przeprowadza się w terminach określonych w art. 81 ust. 2—10 ustawy.

 

3. Badanie techniczne pojazdów, o których mowa w ust. 1 i 2, wyłączonych z użytkowania na okres nie krótszy niż 1 rok i poddanych zabiegom konserwacyjnym, przeprowadza się bezpośrednio przed ponownym odnowieniem cyklu przechowywania.

 

4. Badania techniczne pojazdów z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym dozorowi technicznemu przeprowadza się na warunkach określonych w art. 81 ust. 12 i 13 ustawy.

I tak jeszcze dla jasności coby nie trzeba było szukać przypomnę treść art. 81 PORD:

Art. 81.

(...)

 

2. Badania techniczne dzieli się na badania okresowe i badania dodatkowe.

 

3. Okresowe badanie techniczne po raz pierwszy jest przeprowadzane przed pierwszą rejestracją pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

 

4. Badaniu, o którym mowa w ust. 3, nie podlega:

 

1) nowy pojazd, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji, o którym mowa w art. 68 ust. 1, lub zostało wydane zwolnienie z obowiązku homologacji, o którym mowa w art. 70,

 

2) nowy pojazd sprowadzony z zagranicy, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji zgodnie ze wspólnotową procedurą homologacji przez właściwy organ państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederację Szwajcarską lub państwo członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym,

 

3) zarejestrowany pojazd sprowadzony z państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym:

 

a) na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji zgodnie ze wspólnotową procedurą homologacji przez właściwy organ państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym w okresie od dnia pierwszej rejestracji za granicą do dnia terminu okresowego badania technicznego określonego w ust. 5, lub

 

b) w którego dowodzie rejestracyjnym lub innym dokumencie wydanym przez właściwy organ państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym przedstawionym do rejestracji, zawarta jest informacja o wykonanym badaniu technicznym i jego terminie ważności

 

- z wyjątkiem taksówki osobowej, pojazdu uprzywilejowanego lub pojazdu odpowiednio przystosowanego lub wyposażonego zgodnie z przepisami o przewozie towarów niebezpiecznych, pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym dozorowi technicznemu oraz pojazdu przystosowanego konstrukcyjnie do ruchu lewostronnego.

 

5. Okresowe badanie techniczne pojazdu przeprowadza się corocznie, z zastrzeżeniem ust. 6-10.

 

6. Okresowe badanie techniczne samochodu osobowego, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, motocykla lub przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t przeprowadza się przed upływem 3 lat od dnia pierwszej rejestracji, następnie przed upływem 5 lat od dnia pierwszej rejestracji i nie później niż 2 lata od dnia przeprowadzenia poprzedniego badania technicznego, a następnie przed upływem kolejnego roku od dnia przeprowadzenia badania. Nie dotyczy to pojazdu przewożącego towary niebezpieczne, taksówki osobowej, pojazdu samochodowego konstrukcyjnie przeznaczonego do przewozu osób w liczbie od 5 do 9, wykorzystywanego do zarobkowego transportu drogowego osób, pojazdu marki "SAM", pojazdu zasilanego gazem, pojazdu uprzywilejowanego oraz pojazdu używanego do nauki jazdy lub egzaminu państwowego, które podlegają corocznym badaniom technicznym.

 

7. Okresowe badanie techniczne ciągnika rolniczego, przyczepy rolniczej oraz motoroweru przeprowadza się przed upływem 3 lat od dnia pierwszej rejestracji, a następnie przed upływem każdych kolejnych 2 lat od dnia przeprowadzenia badania.

 

8. Przepisy ust. 6 i 7 dotyczą również pojazdów, o których mowa w ust. 6 i 7, zarejestrowanych po raz pierwszy za granicą. W tym przypadku za dzień pierwszej rejestracji, o której mowa w ust. 6 i 7, przyjmuje się dzień pierwszej rejestracji za granicą.

 

9. Okresowe badanie techniczne autobusu przeprowadza się przed upływem roku od dnia pierwszej rejestracji i następnie co 6 miesięcy.

 

10. Przyczepa lekka i pojazd zabytkowy nie podlegają okresowym badaniom technicznym. W przypadku pojazdu zabytkowego, wykorzystywanego do zarobkowego transportu drogowego podlega on corocznym badaniom technicznym.

 

(...)

 

12. Badanie techniczne pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym dozorowi technicznemu może być przeprowadzone po przedstawieniu dokumentu wydanego przez właściwy organ dozoru technicznego, stwierdzającego sprawność urządzenia technicznego.

 

13. W razie powstania trudności w ustaleniu parametrów pojazdu, badanie techniczne może być przeprowadzone po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a.

 

(...)

Chyba powyższe troszkę rozjaśniło temat ::?:):D;D::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli z tego wynika,że opłata pojazdu do celów specjalnych do 3,5 t 98 zł,natomiast pojazd oznaczony popularny radiowóz 98 + 50 zl.Jeszcze kwestia wideorejestratora czy wymagamy legalizację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli z tego wynika,że opłata pojazdu do celów specjalnych do 3,5 t 98 zł
Mi chodziło o pojazdy osobowe czyli normalny D.R. cywilny rodz. pojazdu osobowy a że zrejestrowany na Kom. Woj. to co mnie to obchodzi może nim jeżdzi księgowa albo jakiś inny agent Tomek :cool: ?

 

[ Dodano: 16-12-2011, 09:44 ]

Jeszcze kwestia wideorejestratora czy wymagamy legalizację?
W jakim DZ.U. pisze,że wymagana jest na to legalizacja?Ja przynajmniej o tym nie słyszałem?

 

[ Dodano: 16-12-2011, 09:51 ]

1. Badania techniczne pojazdów specjalnych Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej i Policji przeprowadza się corocznie. Przepis art. 81 ust. 2 ustawy stosuje się odpowiednio.
No właśnie specjalnych a jak w D.R. stoi osobowy to traktuję go jako osobowy.Chociaż przyjeżdzały 2-letnie i też mialy robione bad. po roku i naprawdę nie widać było w nim żadnych "kogucików" :) na szczęście miały już pieczątki i z określeniem terminu nie było problemu tylko co będzie jak przyjedzie taki jeszcze "nowy" na pierwsze badanie po roku użytkowania?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co będzie jak przyjedzie taki jeszcze "nowy" na pierwsze badanie po roku użytkowania?

 

Nic nie będzie ,ja u siebie w JW jeżeli w DR jest napisane -osobowy tak jak mają >ABW , SKW , Policja i inne o których nie mogę pisać ,daję na 3, 2, 1rok .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daję na 3, 2, 1rok .

 

używanym jako uprzywilejowane też?

 

6. Okresowe badanie techniczne samochodu osobowego, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej

masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, motocykla lub przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej

nieprzekraczającej 3,5 t przeprowadza się przed upływem 3 lat od dnia pierwszej rejestracji, następnie

przed upływem 5 lat od dnia pierwszej rejestracji i nie później niż 2 lata od dnia przeprowadzenia

poprzedniego badania technicznego, a następnie przed upływem kolejnego roku od dnia przeprowadzenia badania. Nie dotyczy to pojazdu przewożącego towary niebezpieczne, taksówki osobowej, pojazdu

samochodowego konstrukcyjnie przeznaczonego do przewozu osób w liczbie od 5 do 9,

wykorzystywanego do zarobkowego transportu drogowego osób, pojazdu marki "SAM", pojazdu

zasilanego gazem, pojazdu uprzywilejowanego oraz pojazdu używanego do nauki jazdy lub egzaminu

państwowego, które podlegają corocznym badaniom technicznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co będzie jak przyjedzie taki jeszcze "nowy" na pierwsze badanie po roku użytkowania?

 

Nic nie będzie ,ja u siebie w JW jeżeli w DR jest napisane -osobowy tak jak mają >ABW , SKW , Policja i inne o których nie mogę pisać ,daję na 3, 2, 1rok .

Tylko czemu jakm wspomnialem wczesniej te "osobowe" maja na rok z tym,że robione badanie bylo na stacji policyjnej.Także podzielam twoj tok rozumowania,że terminy badania dla tych "osobówek"mimo że w D.R. stoi właściciel K.Woj. policji to 3,2,1.

 

[ Dodano: 19-12-2011, 10:02 ]

Ale Policja jako osobowy Przyjacielu to niewidziałem
Masz na myśli oznakowane bo ja widziałem i zdarzaja sie buble,że D.R. policyjny i stoi osobowy.A nieoznakowane i osobowy to juz normalka i wcale nie wiem czy to ABW,CBA czy może tylko "kryminalna"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.