Skocz do zawartości

Projekt zmian PoRD


DARIO64

Rekomendowane odpowiedzi

Andrzej nam się poważnie rozchorował i nie wiem, czy sobie tam poradzą. Jest problem z tym projektem - ma być opiniowany przez Dyrektora TDT i wątpię czy wtej wersji przejdzie. :/

Pozwolę sobie przypomnieć kolegom, że poprzednie projekty były bardziej przychylne. Co tam status firmy , kasa sie do tej pory liczyła. :) .

A teraz nic ? ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz nic ?

Przed chwilą na szybkiego przejrzałem projekt .

Czy ja dobrze widzę/nie widzę trzech magicznych dużych liter ? Nie wymienili ani razu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kukałem ale masz nz myśli.....TDT..

Dokładnie

 

[ Dodano: 17-12-2011, 23:25 ]

Taki kamuflaż może się okazać jeszcze bardziej niebezpieczny ,,

To niekoniecznie musi być kamuflaż ,mógł się pojawić nowy gracz (czytaj znajomy) , z tego co pobieżnie przeczytałem jednostką upoważnioną może być każdy kto ma 40000 zeta i spełnia pozostałe warunki .

Nie za bardzo to przypomina sytuację SKP i ustawę o swobodzie działalności gospodarczej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż ja widzę...długo oczekiwana definicja "nowego pojazdu" :)

 

61) nowy pojazd – pojazd fabrycznie nowy, który nie był zarejestrowany;

 

I teraz wszystko jasne! :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

61) nowy pojazd – pojazd fabrycznie nowy, który nie był zarejestrowany;

 

Nie ma się czego cieszyć, zaraz będzie 100 dywagacji czy po przejechaniu 1000 km i 10 latach będzie nadal fabrycznie nowy, mimo, że nie rejestrowany... :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Szanowni koledzy a jeszcze nie tak dawno temu tak się przekomarzaliśmy na temat tej ustawy.

http://www.forum.norcom.pl/viewtopic.php?p=110414&sid=69604069ccd8d203a7ba551f33a67f04#110414

Jestem dziwnie spokojny o losy tej ustawy i wierzę, że po raz kolejny znajdzie swoje miejsce na zasłużonym śmietniku historii. Traktuje ją jako kolejne sondowanie naszego środowiska. Nie słyszałem aby ten projekt przeszedł jakiekolwiek konsultacje ale jest Pan bliżej tej grupy opiniotwórczej, to ja się mogę mylić.
Nie widzę żadnych podstaw do twierdzenia, że ustawa ta nie wejdzie w życie. Pytanie jest tylko jedno - kiedy i w jakim kształcie. Co do tego nie mam obecnie żadnych złudzeń. Jeśli mamy go uznać tylko za sondowanie, to niech wchodzi jak najszybciej, bo kolejne wersje są coraz gorsze dla diagnostów. Aż strach pomyśleć co zostanie dopisane przy następnych tzw. sondowaniach.

Ja osobiście obstawiam początek nowej kadencji Sejmu, gdyż projekt nie należy do pakietu przedwyborczego PO i nie będzie głosowany teraz co naraziłoby go na wyrzucenie do kosza z końcem kadencji.

Co do konsultacji polecam stronę 131 dokumentu. Alibi projektodawcy w tym względzie jest dobrze udokumentowane.

http://www.forum.norcom.pl/viewtopic.php?p=110632&sid=75b0a82ef1aa523ec7f62db7f5b323b8#110632

Pytanie jest tylko jedno - kiedy i w jakim kształcie. Co do tego nie mam obecnie żadnych złudzeń.
Art. 175. Ustawa wchodzi w życie z dniem 11 lutego 2012 r.' date=' z wyjątkiem:[/quote'] Ja myślę sobie że wpierw trzeba by było zmienić parę ustaw a nie tą ustawą inne, ten numer teraz nie przejdzie. Przede wszystkim musi być zmieniona ustawia z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym (Dz. U. Nr 122, poz. 1321, z późn. zm.) art. 44 ust. 1, Take próby podjęto w ostatnich dniach, chyba się Pan ze mną zgodzi choć prawnikiem nie jestem.?

Co zaś do homologacji to trzeba wpierw znaleźć „filantropów” którzy zainwestują przynajmniej kilka milionów w specjalistyczne laboratoria po to, by zbierać okruszki z Tedetowskiego stołu. Podmiot musi uzyskać akredytację na którą Dyrektor TDT nie ma żadnego wpływu a więc odzyskanie poniesionych nakładów zamortyzuje się bodaj po 50 latach.

Tylko w chorej wyobraźni może powstać projekt że OSKP z obecnym wyposażeniem może przeprowadzać badania homologacyjne. Badać pojazdy i wyposażenie np. na wytrzymałość zgniotu, sprawność pasów bezpieczeństwa itd. Szanowni koledzy ten projekt to obraz nędzy i rozpaczy o wiedzy jaką dysonuje projektodawca lub robi to świadomie, że jakoś tam będzie. Sami zresztą o tym piszecie i to bardzo trafnie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
Tylko w chorej wyobraźni może powstać projekt że OSKP z obecnym wyposażeniem może przeprowadzać badania homologacyjne.

 

 

"...Nowością w tej ustawie będzie także możliwość tzw. jednostkowego dopuszczenia do ruchu. Zapis ten dotyczy pojazdów, które nie posiadają homologacji ponieważ zostały zmodyfikowane i nie spełniają już swojej pierwotnej funkcji. W takich przypadkach, właściciel lub przedsiębiorca będzie zwolniony z obowiązku uzyskania świadectwa, jeśli w ciągu 12 miesięcy wprowadza na rynek nie więcej, niż 1 taki pojazd. Takie przepisy są skierowane przede wszystkim do właścicieli samochodów dostawczych, którzy przerobili swoje auta np. na busy. Po takiej modyfikacji, pojazd otrzyma wspomniane już jednostkowe dopuszczenie do ruchu, jeśli przejdzie badania w Instytucie Transportu Samochodowego. Koszt takiego badania będzie wynosił 800 zł...."

 

A to już jakiś konkret o ile przejdzie :?:

 

Jak bedziemy taką "modyfikację" weryfikować na SKP np.po roku od dopuszczenia jednostkowego przez ITS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to już jakiś konkret o ile przejdzie

 

Coś cena mocno zmalała, bo we wczesniejszym projekcie było 5000zł :)

Rozumiem, że będzie to tez dotyczyło wszystkich pojazdów z homologacja wieloetapową jesli zostania zamontowana zabudowa bez homologacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko w chorej wyobraźni może powstać projekt że OSKP z obecnym wyposażeniem może przeprowadzać badania homologacyjne.

A to już jakiś konkret o ile przejdzie :?:

Przejdzie , przejdzie już się o to postaram.... :evil:

Jest tam bardzo wiele ciekawych rozwiązań i co najważniejsze nie ma już tam co drugiego zdnaia,

Dyrektor TDT,..... Dyrektor TDT..... itd itd.

 

Ocena na podstawie dokumentu ITS :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś cena mocno zmalała, bo we wczesniejszym projekcie było 5000zł
Gdyby taka cena została to sprawa buso-blaszaków umarła by śmiercią naturalną. A tak to wymyślono sposób, aby takie pojazdy nadal przerabiać i na tym zarabiać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ocena na podstawie dokumentu ITS :oops:

 

A jak tak ,to musi byc taki zapis w projekcie,bo później będą teksty ..."na jakiej podstawie pan żąda tego dokumentu"... :? np przy przeróbce "ciężarowego" na busa i innych cudach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby taka cena została to sprawa buso-blaszaków umarła by śmiercią naturalną. A tak to wymyślono sposób, aby takie pojazdy nadal przerabiać i na tym zarabiać.

 

Też tak myślę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie ile jednostkowych pojazdów dziennie robi się w kraju? I to wszystko ma obsłużyć jedna stacja w kraju? Bardzo ciekawe... W ogóle - przedsiębiorca z Warszawy i powiedzmy Sanoka będzie miał rzeczywiście równe szanse...

 

Uważam, że przynajmniej w każdym województwie powinna być jedna taka stacja (niech i by sobie nawet była ITS'owska).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to wszystko ma obsłużyć jedna stacja w kraju? Bardzo ciekawe... W ogóle - przedsiębiorca z Warszawy i powiedzmy Sanoka będzie miał rzeczywiście równe szanse...

 

Ale to chyba nie nasz problem ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to chyba nie nasz problem ????

 

Stwarzanie równych szans wszystkim przedsiębiorcom, a nie kolejne faworyzowanie warszawki to powinien być problem nas wszystkich. Nie można być krótkowzrocznym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stwarzanie równych szans wszystkim przedsiębiorcom, a nie kolejne faworyzowanie warszawki to powinien być problem nas wszystkich. Nie można być krótkowzrocznym...

 

Masz rację, ale jak prywatne firmy dostaną mozliwość wykonywania takich badań, to ich jakość zapewne zejdzie na psy. Widząc jaki jest poziom BT w naszym kraju to ja raczej jestem za monopolem w tej dziedzinie :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale na pewno nie tylko w Wawie

Na pewno sama W-wa to za mało. Powinno być przynajmniej z 5 takich osrodków a i w każdym mieście wojewódzkim pewnie by sie taki utrzymał. Przy okazji mogli by dostac SAM-y w prezencie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale na pewno nie tylko w Wawie

Na pewno sama W-wa to za mało. Powinno być przynajmniej z 5 takich osrodków a i w każdym mieście wojewódzkim pewnie by sie taki utrzymał. Przy okazji mogli by dostac SAM-y w prezencie.

:ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.