Skocz do zawartości

Zmaina z cężarowego na specjalny-piec.


mirek.g

Rekomendowane odpowiedzi

Klient chce zmienić rodzaj z pojazdu ciężarowego-skrzynia na specjalny.Zamontował piec do podgrzewania farby do malowania lini na drogach.Pytanie,chyba nie ma przeciwskazań poza kwestią klasyfikacji,chyba specjalny-inny (piec).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak to wygląda? Zbiornik z opcją grzania, to ciągle ciężarowy. Wozi tą farbę, czy tylko "stacjonarnie" ją grzeje?

 

Zresztą - na specjalny nie można zmieniać bo nie miał tak homo - rurek Ci zaraz wszystko wytłumaczy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rurek Ci zaraz wszystko wytłumaczy

:D

 

Zamontował piec do podgrzewania farby do malowania lini na drogach.

 

Nie widząc trudno powiedzieć. Musisz rozpatrzyć, czy

Wozi tą farbę, czy tylko "stacjonarnie" ją grzeje?

 

Ja uważam, że jeśli jest to zamontowane na stałe jako zabudowa to może być specjalnym, jeśli wrzucił to tylko na pakę jako ładunek to jest nadal ciężarowy... ostateczna ocena zmian zależy od oglądającego diagnosty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rurek tyko pan Król ze stolicy , radzę dokładnie czytac :-D rurek na temat zmian ma trochę inne podejście o czym pisane było wczoraj :)

 

[ Dodano: 17-12-2011, 13:33 ]

i jako prosty nie kumaty diagnosta nadal czekam na odpowiedż czy możliwa jest zmiana konstrukcyjna polegajaca na zmianie rodzaju pojazdu osobowego na specjalny np.

zmiana osobowego busa na pogrzebowy , albo np. pożarniczy jesli ktos zrobił go tak że

spełnia warunki poj. specjalnego ,a nie potrzebuję docinków i innych takich .

 

[ Dodano: 17-12-2011, 13:50 ]

jeśli ktos był z tego forum w Krakowie 4 12 2011 na szkoleniu to słyszał słowa pana Króla

że nie można zmieniać przyczepy ciężarowej na rolniczą bo rolnicza jest homolodowana tak a cięzarowa inaczej nie podając na to żadnego paragrafu . Zadzwoniłem więc do jednego z organizatorów tegoż szkolenia z zapytaniem odp. była taka ; powiedz rolnikowi że są to duże koszty a po drugie taka przyczepa bedzie ograniczona co do km/h :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako prosty nie kumaty diagnosta nadal czekam na odpowiedż czy możliwa jest zmiana konstrukcyjna polegajaca na zmianie rodzaju pojazdu osobowego na specjalny np.

zmiana osobowego busa na pogrzebowy , albo np. pożarniczy jesli ktos zrobił go tak że

spełnia warunki poj. specjalnego

 

Słuchaj prosty diagnosto :evil:

 

Skoro masz jasny zapis w art.66, że można dokonać zmiany rodzaju pojazdu, o ile wykona ja właściwy przedsiębiorca, skoro masz cały Dz.U.155 traktujący między innymi o badaniu technicznym pojazdu, w którym dokonano zmian konstrukcyjnych, sposobie wyznaczania terminu badań dla takich pojazdów itd... to o co Ty właściwie pytasz?? Przecież odpowiedź jest oczywista - MOŻNA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...odp. była taka ; powiedz rolnikowi że są to duże koszty a po drugie taka przyczepa bedzie ograniczona co do km/h :)

Czyli powiedz rolnikowi aby się odpier****ł bo nie wie jak urgyźć temat.

Ja tam chętnie swoją przyczepę zmienię z ciężarowej na rolniczą bo i tak ciągniki które mam jeżdzą 23, 28 i 30km/h. Przyczepa więc szybciej nie pojedzie ;)

 

A przynajmiej nie będę dostawał kwitów z wojska że w razie wojny itp mam im ją dostarczyć,

niższe ubezpieczenie, niższy koszt BT i na 2 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


jeśli ktos był z tego forum w Krakowie 4 12 2011 na szkoleniu to słyszał słowa pana Króla
że nie można zmieniać przyczepy ciężarowej na rolniczą bo rolnicza jest homolodowana tak a cięzarowa inaczej nie podając na to żadnego paragrafu . Zadzwoniłem więc do jednego z organizatorów tegoż szkolenia z zapytaniem odp. była taka ; powiedz rolnikowi że są to duże koszty a po drugie taka przyczepa bedzie ograniczona co do km/h :)
 
Witam. Powiem tak ; ja bylem na szkoleniu w Bydgoszczy w dniu 25 września i to co napisałeś wyżej a to co ja się dowiedziałem na szkoleniu ,ale w Bydgoszczy to ten Pan Król powiedział ci coś nie tak. Zmiana rodzaju przyczepy ciężarowej na ciężarową rolniczą musi zostać dokonana zgodnie z § 45 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakres ich niezbędnego wyposażenia[D.U.z 2003 r.Nr.32 poz.262 z póżn. zm.]
 
-§7 ust.7 zderzak lub urządzenie ochronne ,nie dotyczy to przyczepy samowyładowczej dłużycowej.Urządzenie ochronne ,powinna posiadać przyczepa zarejestrowana po raz pierwszy po 31 grudnia 1998 r
 
-§ 11ust.1pkt.1 numer VIN i Tabliczkę Znamionową.
 
-§ 11 ust.5 przyczepa powinna być wyposażona w opony pneumatyczne, o nośności dostosowanej do nacisku koła oraz dostosowane do maksymalnej prędkości pojazdu, ciśnienie w ogumieniu powinno być zgodne z zaleceniamiwytwórni dla danej opony i obciążeniu pojazdu.
 
Wskażniki graniczne zużycia opony takie same jak dla pozostałych pojazdów
 
-§ 47 ust 1-swiatła zgodnie z § 12 ust.1,pkt.2-12 i 15 oraz § 13 warunki techniczne dot.świateł ,[tak samo jak przyczepy samochodowe]
 
-§ 48 ust.2-dwa niezależnie działające układy hamulcowe [roboczy i postojowy]
 
Ponadto zgodnie z załącznikiem Nr.1 rozporzadzenia Ministra Infrastruktury w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach.
a]-urządzenie sprzęgowo-zaczepowe i złącze elektryczne ciągnik rolniczy -przyczepa powinno być sprawne techniczne.
 
Na urzadzeniu sprzęgającym przyczepy powinna znajdować się tabliczka lub trwałe ocechowanie określające przez producenta zaczepu następujące parametry techniczne;
-klasę zaczepu ,ucha dyszla np.D-50-C-standartowe ucho dyszla przyczepy
-siła pozioma występujaca między pojazdem ciągnącym a przyczepą Dc w KN
-maksymalne obciążenie statyczne obciążenie pionowe -S
 
b]-złącza przewodów hamulcowych przyczepy powinny być szczelne i nie uszkodzone
c]-układ hamulcowy i elektryczny przyczepy powinien być kompatybilny z ciągnikiem rolniczym i odwrotnie.
W takim razie jeżeli ciężarowa przyczepa samochodowa będzie spełniała w/w wymogi techniczne to po wykonaniu badania przyczepy z wynikiem pozytywnym , diagnosta jest zobowiązany wystawić opis zmian konstrukcyjnych dokonanych w pojeżdzie ,powodujących zmianę rodzaju z przyczepy samochodowej na przyczepę ciężarową rolniczą.
Mając na uwadze przepisy dot.warunków technicznych pojazdów i ich niezbędnego wyposażenia, w przypadku zmiany rodzaju ciężarowej przyczepy samochodowej na ciężarową przyczepę rolniczą możemy stwierdzić ,że w tym przypadku występuje tylko konieczność wymiany opon przyczepy z samochodowych na wolnobieżne rolnicze.
Opony przyczepy ciężarowej rolniczej powinny spełniać wymogi regulaminu Nr.106 EKG ONZ.
 
Jednym słowem zmiana polegała by na to wychodzi , tylko na zmianie opon po spełnieniu w/w wymagań.
 
I co ty na to. Wychodzi ,że co szkolenie to inaczej szkolą :-D

 

[ Dodano: 17-12-2011, 17:42 ]

Regulamin Nr.106 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych [EKGONZ]-jednolite przepisy dotyczące homologacji opon pneumatycznych do pojazdów rolniczych i ich przyczep.

Obejmujący wszystkie obowiązujące teksty , w tym -Suplement 8 do pierwotnej wersji regulaminu -data wejścia w życie dnia 17 marca 2010 r.

 

Materiał został przygotowany przez Pana Czesława Wróblewskiego.-konsultant-specjalista ds.warunków technicznych pojazdów i ich wyposażenia oraz badań technicznych pojazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o "gorsze" tylko o opony zaprojektowane głównie ,lecz nie wyłącznie do pojazdów wykorzystywanych w rolnictwie i leśnictwie[pojazdy o napędzie silnikowym w kategorii T], maszyn rolniczych [o napędzie silnikowym i zaczepnych] i przyczep rolniczych i oznaczane według symboli kategorii prędkości odpowiadających prędkości 65 km/h[symbol prędkości "D" i niżej.

Opony mają odpowiednie symbole tak jak>>opona trakcyjna i opona do przyczep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli pan |Król sie gubi , chyba że ten w |Krakowie to był kto inny . :(

blakop mam dz. u. 155 . zmiany wkonuję ładnych naście lat ,różne i dziekuje za jasne stanowisko w tej sprawie :-D:-D:-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opona trakcyjna i opona do przyczep.

 

Pojadę dalej,czyli p-pa rolnicza na oponach "normalnych" przdstawiona do badania dostaje N?Chyba nie? kurde!!!

Te warunki ktore przdstawiłeś to raczej w drugą stronę ,zmiana rolniczej na ciężarową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj "mirek" ja jestem z tym tematem jeszcze dobrze nie oznany . Przypuszczam ,że trzeba mieć wykaz opon tzn. rozmiary itd. Co do kodów klasyfikacji opon to mam .No i jeszcze na oponie musi się znależć znak homologacji typu opony EKG którego wzór miej więcej wygląda tak>> to jest tylko przykład>

w kółku homologacja np.E4 a dalej 106R-002439 .

tak mam w tych dokumentach ze szkolenia.

 

A co do wyniku badania to z tych materiałów wychodzi ,że wynik badania to >>N i ja tak bym dał .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli wystarczy diagnosta do zmiany rodzaju przyczepy?

Czy też zmian musi dokonać firma posiadająca uprawnienia do zmian rodzaju pojazdu (czy jak to się zwie)?

Zamieniam kółka w mojej D633 (ciężarowa) na rolnicze i starczy aby była przyczepą ciężarową rolniczą (niższe BT i na dwa lata, zero tłumaczeń w UG że użytkuję do celów rolniczych, wojsko się może bujać ze swoimi kwitami)?

 

 

A co byś zrobił gdybym na badanie przyciągnął D46 (01-01-1979) która jest na kółkach 825-20?

N czy P?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.