mirek.g Napisano 16 Grudzień 2011 Share Napisano 16 Grudzień 2011 Klient chce zmienić rodzaj z pojazdu ciężarowego-skrzynia na specjalny.Zamontował piec do podgrzewania farby do malowania lini na drogach.Pytanie,chyba nie ma przeciwskazań poza kwestią klasyfikacji,chyba specjalny-inny (piec). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Grudzień 2011 Share Napisano 16 Grudzień 2011 Ale jak to wygląda? Zbiornik z opcją grzania, to ciągle ciężarowy. Wozi tą farbę, czy tylko "stacjonarnie" ją grzeje? Zresztą - na specjalny nie można zmieniać bo nie miał tak homo - rurek Ci zaraz wszystko wytłumaczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 16 Grudzień 2011 Share Napisano 16 Grudzień 2011 rurek Ci zaraz wszystko wytłumaczy Zamontował piec do podgrzewania farby do malowania lini na drogach. Nie widząc trudno powiedzieć. Musisz rozpatrzyć, czy Wozi tą farbę, czy tylko "stacjonarnie" ją grzeje? Ja uważam, że jeśli jest to zamontowane na stałe jako zabudowa to może być specjalnym, jeśli wrzucił to tylko na pakę jako ładunek to jest nadal ciężarowy... ostateczna ocena zmian zależy od oglądającego diagnosty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 17 Grudzień 2011 Share Napisano 17 Grudzień 2011 nie rurek tyko pan Król ze stolicy , radzę dokładnie czytac rurek na temat zmian ma trochę inne podejście o czym pisane było wczoraj [ Dodano: 17-12-2011, 13:33 ] i jako prosty nie kumaty diagnosta nadal czekam na odpowiedż czy możliwa jest zmiana konstrukcyjna polegajaca na zmianie rodzaju pojazdu osobowego na specjalny np. zmiana osobowego busa na pogrzebowy , albo np. pożarniczy jesli ktos zrobił go tak że spełnia warunki poj. specjalnego ,a nie potrzebuję docinków i innych takich . [ Dodano: 17-12-2011, 13:50 ] jeśli ktos był z tego forum w Krakowie 4 12 2011 na szkoleniu to słyszał słowa pana Króla że nie można zmieniać przyczepy ciężarowej na rolniczą bo rolnicza jest homolodowana tak a cięzarowa inaczej nie podając na to żadnego paragrafu . Zadzwoniłem więc do jednego z organizatorów tegoż szkolenia z zapytaniem odp. była taka ; powiedz rolnikowi że są to duże koszty a po drugie taka przyczepa bedzie ograniczona co do km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Grudzień 2011 Share Napisano 17 Grudzień 2011 jako prosty nie kumaty diagnosta nadal czekam na odpowiedż czy możliwa jest zmiana konstrukcyjna polegajaca na zmianie rodzaju pojazdu osobowego na specjalny np.zmiana osobowego busa na pogrzebowy , albo np. pożarniczy jesli ktos zrobił go tak że spełnia warunki poj. specjalnego Słuchaj prosty diagnosto Skoro masz jasny zapis w art.66, że można dokonać zmiany rodzaju pojazdu, o ile wykona ja właściwy przedsiębiorca, skoro masz cały Dz.U.155 traktujący między innymi o badaniu technicznym pojazdu, w którym dokonano zmian konstrukcyjnych, sposobie wyznaczania terminu badań dla takich pojazdów itd... to o co Ty właściwie pytasz?? Przecież odpowiedź jest oczywista - MOŻNA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 17 Grudzień 2011 Share Napisano 17 Grudzień 2011 ...odp. była taka ; powiedz rolnikowi że są to duże koszty a po drugie taka przyczepa bedzie ograniczona co do km/h Czyli powiedz rolnikowi aby się odpier****ł bo nie wie jak urgyźć temat. Ja tam chętnie swoją przyczepę zmienię z ciężarowej na rolniczą bo i tak ciągniki które mam jeżdzą 23, 28 i 30km/h. Przyczepa więc szybciej nie pojedzie A przynajmiej nie będę dostawał kwitów z wojska że w razie wojny itp mam im ją dostarczyć, niższe ubezpieczenie, niższy koszt BT i na 2 lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 17 Grudzień 2011 Share Napisano 17 Grudzień 2011 jeśli ktos był z tego forum w Krakowie 4 12 2011 na szkoleniu to słyszał słowa pana Królaże nie można zmieniać przyczepy ciężarowej na rolniczą bo rolnicza jest homolodowana tak a cięzarowa inaczej nie podając na to żadnego paragrafu . Zadzwoniłem więc do jednego z organizatorów tegoż szkolenia z zapytaniem odp. była taka ; powiedz rolnikowi że są to duże koszty a po drugie taka przyczepa bedzie ograniczona co do km/h Witam. Powiem tak ; ja bylem na szkoleniu w Bydgoszczy w dniu 25 września i to co napisałeś wyżej a to co ja się dowiedziałem na szkoleniu ,ale w Bydgoszczy to ten Pan Król powiedział ci coś nie tak. Zmiana rodzaju przyczepy ciężarowej na ciężarową rolniczą musi zostać dokonana zgodnie z § 45 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakres ich niezbędnego wyposażenia[D.U.z 2003 r.Nr.32 poz.262 z póżn. zm.] -§7 ust.7 zderzak lub urządzenie ochronne ,nie dotyczy to przyczepy samowyładowczej dłużycowej.Urządzenie ochronne ,powinna posiadać przyczepa zarejestrowana po raz pierwszy po 31 grudnia 1998 r -§ 11ust.1pkt.1 numer VIN i Tabliczkę Znamionową. -§ 11 ust.5 przyczepa powinna być wyposażona w opony pneumatyczne, o nośności dostosowanej do nacisku koła oraz dostosowane do maksymalnej prędkości pojazdu, ciśnienie w ogumieniu powinno być zgodne z zaleceniamiwytwórni dla danej opony i obciążeniu pojazdu. Wskażniki graniczne zużycia opony takie same jak dla pozostałych pojazdów -§ 47 ust 1-swiatła zgodnie z § 12 ust.1,pkt.2-12 i 15 oraz § 13 warunki techniczne dot.świateł ,[tak samo jak przyczepy samochodowe] -§ 48 ust.2-dwa niezależnie działające układy hamulcowe [roboczy i postojowy] Ponadto zgodnie z załącznikiem Nr.1 rozporzadzenia Ministra Infrastruktury w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach.a]-urządzenie sprzęgowo-zaczepowe i złącze elektryczne ciągnik rolniczy -przyczepa powinno być sprawne techniczne. Na urzadzeniu sprzęgającym przyczepy powinna znajdować się tabliczka lub trwałe ocechowanie określające przez producenta zaczepu następujące parametry techniczne;-klasę zaczepu ,ucha dyszla np.D-50-C-standartowe ucho dyszla przyczepy-siła pozioma występujaca między pojazdem ciągnącym a przyczepą Dc w KN-maksymalne obciążenie statyczne obciążenie pionowe -S b]-złącza przewodów hamulcowych przyczepy powinny być szczelne i nie uszkodzone c]-układ hamulcowy i elektryczny przyczepy powinien być kompatybilny z ciągnikiem rolniczym i odwrotnie.W takim razie jeżeli ciężarowa przyczepa samochodowa będzie spełniała w/w wymogi techniczne to po wykonaniu badania przyczepy z wynikiem pozytywnym , diagnosta jest zobowiązany wystawić opis zmian konstrukcyjnych dokonanych w pojeżdzie ,powodujących zmianę rodzaju z przyczepy samochodowej na przyczepę ciężarową rolniczą.Mając na uwadze przepisy dot.warunków technicznych pojazdów i ich niezbędnego wyposażenia, w przypadku zmiany rodzaju ciężarowej przyczepy samochodowej na ciężarową przyczepę rolniczą możemy stwierdzić ,że w tym przypadku występuje tylko konieczność wymiany opon przyczepy z samochodowych na wolnobieżne rolnicze.Opony przyczepy ciężarowej rolniczej powinny spełniać wymogi regulaminu Nr.106 EKG ONZ. Jednym słowem zmiana polegała by na to wychodzi , tylko na zmianie opon po spełnieniu w/w wymagań. I co ty na to. Wychodzi ,że co szkolenie to inaczej szkolą [ Dodano: 17-12-2011, 17:42 ] Regulamin Nr.106 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych [EKGONZ]-jednolite przepisy dotyczące homologacji opon pneumatycznych do pojazdów rolniczych i ich przyczep. Obejmujący wszystkie obowiązujące teksty , w tym -Suplement 8 do pierwotnej wersji regulaminu -data wejścia w życie dnia 17 marca 2010 r. Materiał został przygotowany przez Pana Czesława Wróblewskiego.-konsultant-specjalista ds.warunków technicznych pojazdów i ich wyposażenia oraz badań technicznych pojazdów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 17 Grudzień 2011 Autor Share Napisano 17 Grudzień 2011 Z tymi oponami,to być może jest tak jak piszesz,ale czy przy zmianie rodzaju z ciężarowej na rolniczą trzeba zmieniać opony na "gorsze"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 17 Grudzień 2011 Share Napisano 17 Grudzień 2011 Tu nie chodzi o "gorsze" tylko o opony zaprojektowane głównie ,lecz nie wyłącznie do pojazdów wykorzystywanych w rolnictwie i leśnictwie[pojazdy o napędzie silnikowym w kategorii T], maszyn rolniczych [o napędzie silnikowym i zaczepnych] i przyczep rolniczych i oznaczane według symboli kategorii prędkości odpowiadających prędkości 65 km/h[symbol prędkości "D" i niżej. Opony mają odpowiednie symbole tak jak>>opona trakcyjna i opona do przyczep. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 17 Grudzień 2011 Share Napisano 17 Grudzień 2011 czyli pan |Król sie gubi , chyba że ten w |Krakowie to był kto inny . blakop mam dz. u. 155 . zmiany wkonuję ładnych naście lat ,różne i dziekuje za jasne stanowisko w tej sprawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 17 Grudzień 2011 Autor Share Napisano 17 Grudzień 2011 opona trakcyjna i opona do przyczep. Pojadę dalej,czyli p-pa rolnicza na oponach "normalnych" przdstawiona do badania dostaje N?Chyba nie? kurde!!! Te warunki ktore przdstawiłeś to raczej w drugą stronę ,zmiana rolniczej na ciężarową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 17 Grudzień 2011 Share Napisano 17 Grudzień 2011 taaa |Ntrzeba mu dać , bo tak to ja rolnik do sam. ciężarowego zapnie [ Dodano: 17-12-2011, 19:00 ] tak naprawdę to nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 17 Grudzień 2011 Autor Share Napisano 17 Grudzień 2011 Wg. mnie może mieć takie opony (lepsze). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 17 Grudzień 2011 Share Napisano 17 Grudzień 2011 Słuchaj "mirek" ja jestem z tym tematem jeszcze dobrze nie oznany . Przypuszczam ,że trzeba mieć wykaz opon tzn. rozmiary itd. Co do kodów klasyfikacji opon to mam .No i jeszcze na oponie musi się znależć znak homologacji typu opony EKG którego wzór miej więcej wygląda tak>> to jest tylko przykład> w kółku homologacja np.E4 a dalej 106R-002439 . tak mam w tych dokumentach ze szkolenia. A co do wyniku badania to z tych materiałów wychodzi ,że wynik badania to >>N i ja tak bym dał . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 17 Grudzień 2011 Share Napisano 17 Grudzień 2011 czyli wystarczy diagnosta do zmiany rodzaju przyczepy? Czy też zmian musi dokonać firma posiadająca uprawnienia do zmian rodzaju pojazdu (czy jak to się zwie)? Zamieniam kółka w mojej D633 (ciężarowa) na rolnicze i starczy aby była przyczepą ciężarową rolniczą (niższe BT i na dwa lata, zero tłumaczeń w UG że użytkuję do celów rolniczych, wojsko się może bujać ze swoimi kwitami)? A co byś zrobił gdybym na badanie przyciągnął D46 (01-01-1979) która jest na kółkach 825-20? N czy P? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 18 Grudzień 2011 Share Napisano 18 Grudzień 2011 Wyżej w poście napisałem jakie warunki musi spełnić przyczepa rolnicza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 18 Grudzień 2011 Share Napisano 18 Grudzień 2011 no to już leżę bo numeru VIN nie ma żadna stara przyczepa. Mają tylko numer ramy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.