Skocz do zawartości

Sam ciężarowy DB Sprinter 9 miejsc.


mirek.g

Rekomendowane odpowiedzi

jeżeli pojazd BB do 3,5 T ma wiecej niż 6 miejsc siedzących oprócz siedzenia kierowcy to NIE JEST ON UZNAWANY z pojazd kat. N
No przecież to samo napisałem.. Taki pojazd nie dostanie homologacji na N1 czyli nie wyjedzie z fabryki jakoN1, ale przepisy o warunkach technicznych dopuszczaję zmiany konstrukcyjne. I gdzie tu rewelacje?
uważanie nieprawidłowości montażu siedzeń za UD' date=' to jednak jest bardzo kuriozalne[/quote'] Ja nie dyskutuję o odczuciach tylko cytuję przepis.
użycie pasów bezpieczeństwa i siedzeń zintegrowanych z pasami zagraża BRD
Nikt tu nie pisał o ponownym montażu używanych pasów a jedynie o teoretycznej możliwości przebudowania pojazdu BB-van na osiem miejsc plus kierowca.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt tu nie pisał o ponownym montażu używanych pasów a jedynie o teoretycznej możliwości przebudowania pojazdu BB-van na osiem miejsc plus kierowca.

 

Czyli reasumując, można czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dz. U. 32:

§ 9a. W samochodzie cięŜarowym kategorii N1 o nadwoziu rodzaju AB, AC, AF lub BB, o których mowa w

przepisach o homologacji pojazdów, mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie

ilości miejsc, jeŜeli:

1) liczba miejsc nie przekracza osiem (bez kierowcy) i

2) P - ((M +75) + N x 68) ≥ N x 68, gdzie:

P - dopuszczalna masa całkowita pojazdu w kg,

M - masa własna pojazdu,

N - liczba miejsc, nie licząc miejsca kierowcy.

 

No to co z tym paragrafem? O czym on mówi i w jakich przypadkach można z niego skorzystać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to widzę tak - pojazd ciężarowy o podrodzaju AB, AC, AF lub BB który po przebudowie nie spełni warunków określonych dalszą częścią przepisu nie będzie dłużej samochodem ciężarowym o podrodzaju AB, AC, AF lub BB. ALE!!! Może być nadal samochodem ciężarowym o podrodzaju "INNY". :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale taki 9-cio miejscowy to własnie spełni dalsze warunki przepisu. Dlaczego więc miałby nie pozostać N1, van.

 

W rozporządzeniu z 24.10.2005 w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep jest zupełnie inny zapis, który mówi o max 6-miejsc bez kierowcy dla pojazdu BB do 3,5 T VAN.

Przy większej ilości miejsc nie jest on uważany z pojazd kat. N1.

Tak samo stoi w piśmie ITS.

 

Wygląda na to, że par. 9a z DzU 32 rzeczywiście dopuszcza 8 miejsc bez kierowcy przy takiej przeróbce.

Pismo ITS.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W rozporządzeniu z 24.10.2005 w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep jest zupełnie inny zapis, który mówi o max 6-miejsc bez kierowcy dla pojazdu BB do 3,5 T VAN.

Przy większej ilości miejsc nie jest on uważany z pojazd kat. N1.

Ja jestem "za krótki" aby ocenić czy rozporządzenie o homologacji może być aktem prawnym, na który można się powołać podczas badania na SKP czy nie. Nie wiem dlaczego jest taka rozbieżność w tych rozporządzeniach. Być może zadziałał tu mechanizm "lub czasopisma"?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony w rozporządzeniu o homologacjach jest jasny zapis, że jak N1/VAN, to liczba miejsc max.6, a z drugiej strony są wydawane homologacje na VAN z liczbą miejsc 9... No chyba, że były wydane wcześniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem "za krótki" aby ocenić czy rozporządzenie o homologacji może być aktem prawnym, na który można się powołać podczas badania na SKP czy nie.

 

Myślę, że zapis który zacytowałeś z DzU 32 jednoznacznie to rozstrzyga i jest wystarczającą podstawą.

Można dokonać takich zmian w samochodzie ciężarowym i może to być do 8 miejsc bez kierowcy, czyli w sumie 9 miejsc.

 

Inną sprawą jest że zapis ten jest inny niż w rozporządzeniu o homo i interpretacji ITS wyprowadzonej z tego rozporządzenia.

Natomiast jest zgodny z zapisem w PoRD który mówi że ciężarowy może mieć 9 miejsc.

 

[ Dodano: 30-11-2012, 08:21 ]

Z jednej strony w rozporządzeniu o homologacjach jest jasny zapis, że jak N1/VAN, to liczba miejsc max.6, a z drugiej strony są wydawane homologacje na VAN z liczbą miejsc 9... No chyba, że były wydane wcześniej?

 

Możliwe że tak.

Rozporządzenie o homologacji z takim zapisem weszło w 2004 roku.

Jednak ciekawe że par. 9 z DzU 32 daje podstawę do zmian konstrukcyjnych liczby miejsc na większą niż dopuszczona w rozporządzeniu o homo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.