Darek :-) Napisano 19 Grudzień 2011 Share Napisano 19 Grudzień 2011 I co o tym sądzicie? Dz.U.nr 166 poz.1128 z dnia 7.09.2010r najciekawsze: Załącznik nr 5 OGÓLNE WYMAGANIA TECHNICZNE DLA BANKOWOZU TYPU C 1. Bankowóz typu C powinien być wyposażony w: 1) pojemniki specjalistyczne co najmniej klasy "D" w stojakach umożliwiających mocowanie i wyjmowanie pojemników przez osoby uprawnione albo urządzenia do przechowywania wartości pieniężnych klasy co najmniej 1; 2) immobiliser spełniający wymagania dyrektywy Rady nr 74/61/EWG z dnia 17 grudnia 1973 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich w zakresie urządzeń zabezpieczających pojazdy silnikowe przed bezprawnym użyciem (Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 13, t. 2, str. 49), zwanej dalej "dyrektywą 74/61/EWG", lub Regulaminu nr 116 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych -Jednolite wymagania techniczne dotyczące ochrony pojazdów silnikowych przed bezprawnym użyciem, zwanego dalej "regulaminem nr 116 EKG ONZ"; 3) modułowy samochodowy system alarmowy spełniający wymagania dyrektywy 74/61/EWG lub regulaminu nr 116 EKG ONZ, posiadający co najmniej następujące właściwości: a) funkcję "panika" włączaną i wyłączaną jednym przyciskiem pilota radiowego i dodatkowym wyłącznikiem wewnątrz przedziału osobowego, b) rezerwowe zasilanie, c) dodatkową syrenę alarmową, d) czujniki ochrony wnętrza, e) blokadę pracy silnika, f) tryb serwisowy, g) sygnalizację alarmową wszystkimi światłami kierunkowskazów; 4) monitorowany z zewnątrz system lokalizacji satelitarnej i system sygnalizacji napadu; 5) system transmisji alarmu przekazujący co najmniej informacje o: a) położeniu i prędkości pojazdu. b) otwarciu i zamknięciu drzwi przedziału ładunkowego i osobowego, c) stanie alarmowania samochodowego systemu alarmowego, d) włączeniu i wyłączeniu silnika pojazdu; 6) oświetlenie przedziału z pojemnikami. 2. Urządzenia elektroniczne i elektryczne zamontowane w pojeździe powinny spełniać, w zakresie kompatybilności elektromagnetycznej, wymagania dyrektywy Rady nr 72/245/EWG z dnia 20 czerwca 1972 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do tłumienia zakłóceń radioelektrycznych wywoływanych przez silniki z zapłonem iskrowym stosowane w pojazdach silnikowych Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 13, t. 1, str. 226) lub regulaminu nr 10 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych - Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów w zakresie kompatybilności elektromagnetycznej. 3. Dodatkowa instalacja elektryczna pojazdu (po zabudowie) powinna spełniać wymagania normy PN-S 76021 (rodzaje i zakres badań według punktu 4.1.b tablica 2 kolumna 4 tej normy). 4. W bankowozie typu C nie dopuszcza się stosowania instalacji gazowej. Jak to można sprawdzić w trakcie badania?????? Ciekawe strony warte pooglądania można się dużo ciekawych rzeczy dowiedzieć: http://www.bankowoztypuc.pl/ http://www.cbz.pl/index.php/pl/produkty/pojemniki-specjalistyczne http://www.transportpieniedzy.pl/ Dz.U.2010-166_1128.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 19 Grudzień 2011 Share Napisano 19 Grudzień 2011 wg artykułu w jednej z gazet aby osobowy stał się bankowozem musi otrzymać certyfikat zgodności z wymogami bankowozu. Certyfikat taki wydaje PIMOT i jest on ważny 3 lata, po tym terminie trzeba go odnowić. I jeszcze jeden zapis: na bankowóz nie można przerobić samochodu, którego jest się właścicielem. Można jedynie kupić już taki przerobiony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 19 Grudzień 2011 Share Napisano 19 Grudzień 2011 Jak to można sprawdzić w trakcie badania?????? Prosisz o dokumenty potwierdzające klasę pojemnika, immobilisera i alarmu. 99% wymięknie na starcie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 20 Grudzień 2011 Share Napisano 20 Grudzień 2011 Bardzo dobry jest artykuł w Motorze z zeszlego tygodnia,polecam właśnie na ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 20 Grudzień 2011 Share Napisano 20 Grudzień 2011 .............................................. I jeszcze jeden zapis: na bankowóz nie można przerobić samochodu, którego jest się właścicielem. Można jedynie kupić już taki przerobiony. Może jaśniej? A sprzedający, czyj sprzedaje pojazd [jest jego właścicielem]? Chyba chodzi o to, że można po zakupie dokonać odliczeń? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klosek Napisano 20 Grudzień 2011 Share Napisano 20 Grudzień 2011 Witam. Panowie, a co powiecie na temat zmiany konstrukcyjnej z samochodu osobowego na bankowóz typu C: - co wymagac przy takim badaniu, - na co zwrócic szczególna uwagę. A pytam bo znajomy chce zrobic taki właśnie myk i sądząc po tonie głosu bardzo mu zależy ( w sensie jest wstanie załatwiać wszytkie certifikaty o które tylko poproszę). Stąd moje pytanie co wymagać?? I jeszcze takie pytanie czy te przepisy powyższe zastępują przepisy z tego dziennika Dz.U 129 poz 858 z 1998r ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 20 Grudzień 2011 Share Napisano 20 Grudzień 2011 w sensie jest wstanie załatwiać wszytkie certifikaty o które tylko poproszę) Jeżeli będzie miał dokumenty potwierdzające spełnienie warunków załącznika 5 ,to mu zrobisz przegląd bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 20 Grudzień 2011 Share Napisano 20 Grudzień 2011 i znów prztoczę slowa ze szkolenia w Krakowie pana z Warszawy który mówił że bankowozy powinny miec op. PIMOTU ,który prowadzi badania homologacyjne bankowozów typu. C , na badaniu klient powinien miec taki dokument . a my robimy badanie okresowe i sprawdzamy tylko czy ma kasetke na kase , i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 20 Grudzień 2011 Share Napisano 20 Grudzień 2011 .............................................. I jeszcze jeden zapis: na bankowóz nie można przerobić samochodu, którego jest się właścicielem. Można jedynie kupić już taki przerobiony. Może jaśniej? A sprzedający, czyj sprzedaje pojazd [jest jego właścicielem]? Chyba chodzi o to, że można po zakupie dokonać odliczeń? pisałem to właśnie na podstawie tego artykulu w Motorze. "... W ten sposób przerobić mozna praktycznie każde auto - nowe lub używane. Warunek? Trzeba kupić pojazd wcześniej przygotowany przez dealera. Zmiana przeznaczenia auta osobowego na bankowóz nie jest mozliwa, jeżeli już ktoś jest jego właścicielem..." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Grudzień 2011 Share Napisano 20 Grudzień 2011 rurek... zmień szkolących Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 20 Grudzień 2011 Share Napisano 20 Grudzień 2011 rurek... zmień szkolących - powiem mu [ Dodano: 20-12-2011, 19:38 ] a jakie to dokumenty potwierdzaja spełnienie war. zał 5 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klosek Napisano 20 Grudzień 2011 Share Napisano 20 Grudzień 2011 Czyli jeżeli klient przyjedzie samochodem przerobionym na bankowóz klasy C z certyfikatami np.: firmy CBZ, to można przerobić go czy żądać zaświadczenia z PIMOT?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 20 Grudzień 2011 Share Napisano 20 Grudzień 2011 Czyli jeżeli klient przyjedzie samochodem przerobionym na bankowóz klasy C to można przerobić Mozna jeśli ci udowodni spełnienie tych warunków: 1) pojemniki specjalistyczne co najmniej klasy "D" w stojakach umożliwiających mocowanie i wyjmowanie pojemników przez osoby uprawnione albo urządzenia do przechowywania wartości pieniężnych klasy co najmniej 1;2) immobiliser spełniający wymagania dyrektywy Rady nr 74/61/EWG z dnia 17 grudnia 1973 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich w zakresie urządzeń zabezpieczających pojazdy silnikowe przed bezprawnym użyciem (Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 13, t. 2, str. 49), zwanej dalej "dyrektywą 74/61/EWG", lub Regulaminu nr 116 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych -Jednolite wymagania techniczne dotyczące ochrony pojazdów silnikowych przed bezprawnym użyciem, zwanego dalej "regulaminem nr 116 EKG ONZ"; 3) modułowy samochodowy system alarmowy spełniający wymagania dyrektywy 74/61/EWG lub regulaminu nr 116 EKG ONZ, posiadający co najmniej następujące właściwości: a) funkcję "panika" włączaną i wyłączaną jednym przyciskiem pilota radiowego i dodatkowym wyłącznikiem wewnątrz przedziału osobowego, b) rezerwowe zasilanie, c) dodatkową syrenę alarmową, d) czujniki ochrony wnętrza, e) blokadę pracy silnika, f) tryb serwisowy, g) sygnalizację alarmową wszystkimi światłami kierunkowskazów; 4) monitorowany z zewnątrz system lokalizacji satelitarnej i system sygnalizacji napadu; 5) system transmisji alarmu przekazujący co najmniej informacje o: a) położeniu i prędkości pojazdu. b) otwarciu i zamknięciu drzwi przedziału ładunkowego i osobowego, c) stanie alarmowania samochodowego systemu alarmowego, d) włączeniu i wyłączeniu silnika pojazdu; 6) oświetlenie przedziału z pojemnikami. 2. Urządzenia elektroniczne i elektryczne zamontowane w pojeździe powinny spełniać, w zakresie kompatybilności elektromagnetycznej, wymagania dyrektywy Rady nr 72/245/EWG z dnia 20 czerwca 1972 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do tłumienia zakłóceń radioelektrycznych wywoływanych przez silniki z zapłonem iskrowym stosowane w pojazdach silnikowych Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 13, t. 1, str. 226) lub regulaminu nr 10 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych - Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów w zakresie kompatybilności elektromagnetycznej. 3. Dodatkowa instalacja elektryczna pojazdu (po zabudowie) powinna spełniać wymagania normy PN-S 76021 (rodzaje i zakres badań według punktu 4.1.b tablica 2 kolumna 4 tej normy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 20 Grudzień 2011 Share Napisano 20 Grudzień 2011 czyli należałoby wołać atest PIMOT-u, chyba ze wk wpisuje z automatu nowe dane do dowodu po okazaniu tego atestu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andmat Napisano 20 Grudzień 2011 Share Napisano 20 Grudzień 2011 Prosisz o dokumenty potwierdzające klasę pojemnika, immobilisera i alarmu. 99% wymięknie na starcie... Mozna jeśli ci udowodni spełnienie tych warunków: Jaka jest podstawa prawna żeby diagnosta wymagał dokumentów potwierdzających klasy, dyrektywy, czy regulaminy potwierdzające odpowiednie urządzenia bankowozu typu C? Na jakiej podstawie właściciel (użytkownik) ma udowadniać spełnienie warunków zawartych w załączniku nr 5? Moim zdaniem nie ma żadnej delegacji, żeby diagnosta sprawdzał dokumenty, czy wyposażenie bankowozu. Certyfikacja bankowozów. http://www.pimot.org.pl/pol/certyfikacja/oferta-certyfikacji-bankowozow-oraz-pojazdow-do-przewozu-wartoci-pieninych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 20 Grudzień 2011 Share Napisano 20 Grudzień 2011 poważna firma dokonująca przewozów gotówki nie będzie sobie zawracała dupy jakimiś przeróbkami, tylko zainwestują w coś z górnej półki, żeby w razie W ich ubezpieczalnia nie odmówiła wypłaty odszkodowania, a bankowozy C a'la BMW 7 czy inne Bentleye to będzie taki sam pic jak np ciężarówka z lanosa hatchback-a a wystarczy w google grafika wpisać bankowóz typ c i porównać obrazki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek :-) Napisano 20 Grudzień 2011 Autor Share Napisano 20 Grudzień 2011 PIMOT wyda certyfikat i jest OK, ale my zgodnie z wszelkimi przepisami możemy żądać tylko opinii rzeczoznawcy samochodowego który jest na liście MI. Tylko jaki rzeczoznawca sprawdzi wszystkie urządzenia zawarte w załączniku nr 5 rozporządzenia ?????? Przypominam,że opinia rzeczoznawcy musi mieć nadany numer, a często panowie o tym zapominają -wiadomo z jakich powodów Dzisiaj zadzwoniłem do PIMOTU i rozmawiałem z Panem który bardzo dokładnie wyjaśnił mi sprawę, koszt badania, sprawdzenia i wystawienia certyfikatu ok 3500zł. W załącznikach dokumenty które wymaga PIMOT; jeżeli diagnosta dostanie taki certyfikat to bez obaw wykona badanie, a opinia rzeczoznawcy jakoś za mną nie przemawia - chyba, że rzeczoznawca napisze w opinii " pojazd spełnia wymogi rozporządzenia MSWiA z dnia 07.10.2010r oraz posiada wyposażenie zgodnie z załącznikiem nr 5 " w co wątpię. http://www.pimot.org.pl/pol/certyfikacja/oferta-certyfikacji-bankowozow-oraz-pojazdow-do-przewozu-wartoci-pieninych Certyfikat_P-47-11_z.pdf Wniosek o certyfikację bankowozu.doc Wykaz dokumentów pojazdu-bankowozu.doc Zamówienie zintegrowane.doc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 20 Grudzień 2011 Share Napisano 20 Grudzień 2011 na stronie PIMOT-u jest jeszcze "informator o certyfikacji ... " i w nim "Etap 2: przegląd nie wiem co autor miał na myśli - czy to jest równe OBT + DBT ale mają OSKP prawie na przeciwko - ul. Jagiellońska 80 to może robią ... Informator o certyfikacji pojazdów przystosowanych do przewozu wartości pieniężnych.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 21 Grudzień 2011 Share Napisano 21 Grudzień 2011 czy ja nie o tym samym pisałem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 21 Grudzień 2011 Share Napisano 21 Grudzień 2011 ale mają OSKP prawie na przeciwko - ul. Jagiellońska 80 Radziłbym się upewnić ,bo ponoć już nie , z tego co pamiętam kanał mieli nieprzelotowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
praktyk Napisano 22 Grudzień 2011 Share Napisano 22 Grudzień 2011 W załącznikach dokumenty które wymaga PIMOT; jeżeli diagnosta dostanie taki certyfikat to bez obaw wykona badanie, a opinia rzeczoznawcy jakoś za mną nie przemawia - chyba, że rzeczoznawca napisze w opinii " pojazd spełnia wymogi rozporządzenia MSWiA z dnia 07.10.2010r oraz posiada wyposażenie zgodnie z załącznikiem nr 5 " w co wątpię. Dajcie sobie już spokój z tymi wymyślankami . Skarpetę trza przygotować , sprawdzić czy jest wyprana aby gwiazdor się nie cofnął z prezentami. Póki co jedynym źródłem mądrości lub głupoty jest DZ.U 155 § 1. Badania techniczne polegają na:1) sprawdzeniu, czy pojazd odpowiada warunkom technicznym określonym w: a) ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, zwanej dalej "ustawą", ustawie z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535, z późn. zm.3)), ustawie z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176, z późn. zm.4)) lub ustawie z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654, z późn. zm.5)), b) rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262, z późn. zm.6)), zwanego dalej "rozporządzeniem o warunkach technicznych", c) przepisach wydanych na podstawie art. 66 ust. 5a ustawy, d) rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz. U. z 2007 r. Nr 186, poz. 1322 oraz z 2009 r. Nr 74, poz. 634), e) przepisach o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych, jeżeli pojazd jest przystosowany do przewozu tych towarów, f) międzynarodowych porozumieniach dotyczących transportu drogowego, oraz 2) ocenie prawidłowości działania pojazdu. Chcecie wprowadzić nowe badanie techniczne związane przeznaczeniem pojazdu do przewozu osób i pieniędzy. Jeden wozi w portfeliku a drugi w skrzynce z zabezpieczeniami i to jak na razie guzik obchodzi diagnostę a także policje. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek :-) Napisano 22 Grudzień 2011 Autor Share Napisano 22 Grudzień 2011 Jeżeli na pierwsze badanie pojazdu sprowadzonego przyjedzie bankowóz gdzie w DR ma wpisane iż jest bankowozem to według mnie nie możemy zrobić pozytywnego badania jeżeli nie przedstawi świadectwa homologacji (jeżeli zabudowe robił producent) albo certyfikat z PIMOT-u iż samochód odpowiada warunkom zgodnym z Dz.U nr 166. Bankowóz nie może mieć zamontowanej instalacji gazowej - co też się może zdarzyć ze względu na oszczędności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 22 Grudzień 2011 Share Napisano 22 Grudzień 2011 Jeżeli na pierwsze badanie pojazdu sprowadzonego przyjedzie bankowóz gdzie w DR ma wpisane iż jest bankowozem to według mnie nie możemy zrobić pozytywnego badania jeżeli nie przedstawi świadectwa homologacji (jeżeli zabudowe robił producent) albo certyfikat z PIMOT-u A na ten certyfikat z PIMOTU to nie będziesz potrzebował jeszcze jakiegoś certyfikatu, że ten certyfikat jest prawidłowym certyfikatem? I jakieś dokumenty potwierdzające certyfikację PIMOTU by się przydały, co? No - tradycyjnie zezwolenie z powiatowej rady narodowej, zaświadczenie od komendanta dzielnicy + dyspensa od plebana Zastanów się Darek - masz dokument URZĘDOWY, poświadczający pewien stan prawny. I Ty masz na badaniu jedynie to sprawdzić - wynika badania P, albo N. O ile dla pojazdu niezarejestrowanego, bez DR wszelki dokumenty i zaświadczenia zmierzające do ustalenia nieznanych danych pojazdu można obronić, o tyle dla pojazdu z DR, to już do absurdu prowadzi... Jeśli DR nic nie jest dla Ciebie wart, to i dla WK Twoje badanie również - prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek :-) Napisano 22 Grudzień 2011 Autor Share Napisano 22 Grudzień 2011 A od kiedy DR niemiecki gdzie za 70 euro wpiszą iż pojazd jest bankowozem lub innym pojazdem np ciężarowy gdzie ładowność jest 400kg nie należy żądać dokumentu potwierdzającego stan faktyczny a dokładnie załącznik nr 5. Czy jesteś w stanie to wszystko sprawdzić na stacji ? Jak sprawdzisz: 1) pojemniki specjalistyczne co najmniej klasy "D" w stojakach umożliwiających mocowanie i wyjmowanie pojemników przez osoby uprawnione albo urządzenia do przechowywania wartości pieniężnych klasy co najmniej 1; 2) immobiliser spełniający wymagania dyrektywy Rady nr 74/61/EWG z dnia 17 grudnia 1973 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich w zakresie urządzeń zabezpieczających pojazdy silnikowe przed bezprawnym użyciem (Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 13, t. 2, str. 49), zwanej dalej "dyrektywą 74/61/EWG", lub Regulaminu nr 116 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych -Jednolite wymagania techniczne dotyczące ochrony pojazdów silnikowych przed bezprawnym użyciem, zwanego dalej "regulaminem nr 116 EKG ONZ"; 3) modułowy samochodowy system alarmowy spełniający wymagania dyrektywy 74/61/EWG lub regulaminu nr 116 EKG ONZ, posiadający co najmniej następujące właściwości: a) funkcję "panika" włączaną i wyłączaną jednym przyciskiem pilota radiowego i dodatkowym wyłącznikiem wewnątrz przedziału osobowego, b) rezerwowe zasilanie, c) dodatkową syrenę alarmową, d) czujniki ochrony wnętrza, e) blokadę pracy silnika, f) tryb serwisowy, g) sygnalizację alarmową wszystkimi światłami kierunkowskazów; 4) monitorowany z zewnątrz system lokalizacji satelitarnej i system sygnalizacji napadu; 5) system transmisji alarmu przekazujący co najmniej informacje o: a) położeniu i prędkości pojazdu. b) otwarciu i zamknięciu drzwi przedziału ładunkowego i osobowego, c) stanie alarmowania samochodowego systemu alarmowego, d) włączeniu i wyłączeniu silnika pojazdu; 6) oświetlenie przedziału z pojemnikami. 2. Urządzenia elektroniczne i elektryczne zamontowane w pojeździe powinny spełniać, w zakresie kompatybilności elektromagnetycznej, wymagania dyrektywy Rady nr 72/245/EWG z dnia 20 czerwca 1972 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do tłumienia zakłóceń radioelektrycznych wywoływanych przez silniki z zapłonem iskrowym stosowane w pojazdach silnikowych Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 13, t. 1, str. 226) lub regulaminu nr 10 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych - Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów w zakresie kompatybilności elektromagnetycznej. 3. Dodatkowa instalacja elektryczna pojazdu (po zabudowie) powinna spełniać wymagania normy PN-S 76021 (rodzaje i zakres badań według punktu 4.1.b tablica 2 kolumna 4 tej normy). bo ja uważam, że nie jesteśmy w stanie większości tego sprawdzić, a nikt nie przedstawi Ci żądanych dokumentów potwierdzających iż ten samochód to posiada - chyba że przedstawi świadectwo homologacji gdzie czarno na białym będzie napisane że to bankowóz. A tak naprawdę licząc jest to prosty sposób ominięcia akcyzy 18% + podatek VAT 23% a przy samochodzie wartości około 250 tyś zł wychodzi niezła sumka 102500zl o tyle taniej można kupić auto. Tylko ktoś się musi podłożyć aby to osiągnąć. Po jakimś czasie znowu będzie głośno o przekrętach diagnostów jak z ciężarówkami. Uważam każdy będzie robił jak chce nie mój to interes w końcu każdy ma świadomość jaką ma odpowiedzialność za niewłaściwie zrobione badanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 22 Grudzień 2011 Share Napisano 22 Grudzień 2011 zaświadczenie od komendanta dzielnicy + dyspensa od plebana Z tym to nie będzie żadnego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.