Skocz do zawartości

bankowozy klasy C


Darek :-)

Rekomendowane odpowiedzi

A od kiedy DR niemiecki

 

Od zawsze (odkąd jesteśmy w Unii)

 

gdzie za 70 euro wpiszą

 

W polskim wpiszą za jeszcze mniejszą kasę. Baaaa - OBT kosztuje jeszcze mniej :) Czyli nic nie warte te dokumenty.

 

Ja nie twierdzę, że wiem jak sprawdzić wszystkie te punkty z pkt 5. Stwierdzam tylko fakt, że skoro wystawiono urzędowy dokument, który potwierdza, że pojazd jest taki, a taki, to dlaczego każdorazowo na SKP mam to od nowa udowadniać??? Paranoja jakaś...

 

A jak Ty masz prawo jazdy na drodze, to do kontroli wystarczy, czy każdorazowo policjantowi musisz udokumentować protokoły z egzaminu, zaświadczenia z kursu, badania lekarskie itd? No zastanów się, Twoje rozumowanie do tego zmierza... Mierzi nas biurokracja i absurdy... ale nie jak sami je tworzymy, co nie? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 236
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    28

  • Marek1

    24

  • Jacdiag

    15

  • Psuj

    14

Top Posters In This Topic

Posted Images

Darek :-) napisał/a:

gdzie za 70 euro wpiszą

 

 

W polskim wpiszą za jeszcze mniejszą kasę. Baaaa - OBT kosztuje jeszcze mniej :) Czyli nic nie warte te dokumenty.

Jest tylko jedno ale. Tam wiedzą, że samochód u nich nie będzie jeździł bo kupił je chytry Polak. Dlaczego nie mieli by wpisać co chytry Polak chce i jeszcze 70€ zarobić? W razie co chytry Polak da "napiwek" diagnoście który przyklepie to i owo. Po czym bezstresowo zarejestruje swój bankowóz i będzie się cieszył, że wydymał jeszcze bardziej chytry Rząd.

:nook

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma kolega w zupełności rację, tylko pytanie samo sunie się na usta kogo stać na takie samochody ::? Odpowiedź jest chyba jasna .................................. ::claus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zjawił się u mnie klient z salonu Volvo z następującymi pytaniami:

 

1.Czy mogą dokonać przeróbki na bankowóz typu C przed rejestracją czy muszą najpierw zarejestrować auto podstawa prawna

 

2.Podstawa prawna do wymogu posiadania certyfikatu z PIMOT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w histori BT były: składaki ,krateczki , bentleje specjalne-pomoce drogowe a teraz mamy jaguary -bankowozy klasy C. wszscy zarabiaja a diagnosta bedzie sie tłumaczył . :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zjawił się u mnie klient z salonu Volvo z następującymi pytaniami:

 

1.Czy mogą dokonać przeróbki na bankowóz typu C przed rejestracją czy muszą najpierw zarejestrować auto podstawa prawna

 

2.Podstawa prawna do wymogu posiadania certyfikatu z PIMOT

 

Odnośnie pkt. 1

Jeżeli dokonują przeróbki w fabrycznie nowym pojeździe to na pewno będą miały zastosowanie przepisy dot. homologacji art. 68 PoRd

 

1. Producent lub importer nowego pojazdu samochodowego, ciągnika

rolniczego, motoroweru, tramwaju lub przyczepy oraz przedmiotów ich wyposażenia lub

części jest obowiązany uzyskać dla każdego nowego typu tych pojazdów, przedmiotu ich

wyposażenia i części świadectwo homologacji wydane przez ministra właściwego do spraw

transportu.

 

5. Za producenta, o którym mowa w ust. 1, uważa się również podmiot dokonujący

montażu lub zabudowy pojazdów.

 

12. W razie wprowadzenia zmian w typie pojazdu, przedmiocie wyposażenia lub częściwpływających na zmianę warunków stanowiących podstawę wydania świadectwa

homologacji, producent lub importer jest obowiązany uzyskać zmianę posiadanego

świadectwa homologacji polegającą na rozszerzeniu świadectwa homologacji danego typu

pojazdu, przedmiotu wyposażenia lub części.

 

Co do drugiego pytania:

To nie wiem jak wygląda ten certyfikat z PIMOTu ale na pewno jest on dokumentem na podstawie którego można uzyskać rozszerzenie pierwotnej homologacji.

 

Jeżeli na przeróbki uzyskuje się zmianę św. homologacji to SKP nic do tego nie ma i nie jest właściwym adresatem tych pytań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zjawił się u mnie klient z salonu Volvo z następującymi pytaniami:

 

1.Czy mogą dokonać przeróbki na bankowóz typu C przed rejestracją czy muszą najpierw zarejestrować auto podstawa prawna

 

2.Podstawa prawna do wymogu posiadania certyfikatu z PIMOT

 

Odnośnie pkt. 1

Jeżeli dokonują przeróbki w fabrycznie nowym pojeździe to na pewno będą miały zastosowanie przepisy dot. homologacji art. 68 PoRd

 

1. Producent lub importer nowego pojazdu samochodowego, ciągnika

rolniczego, motoroweru, tramwaju lub przyczepy oraz przedmiotów ich wyposażenia lub

części jest obowiązany uzyskać dla każdego nowego typu tych pojazdów, przedmiotu ich

wyposażenia i części świadectwo homologacji wydane przez ministra właściwego do spraw

transportu.

 

5. Za producenta, o którym mowa w ust. 1, uważa się również podmiot dokonujący

montażu lub zabudowy pojazdów.

 

12. W razie wprowadzenia zmian w typie pojazdu, przedmiocie wyposażenia lub częściwpływających na zmianę warunków stanowiących podstawę wydania świadectwa

homologacji, producent lub importer jest obowiązany uzyskać zmianę posiadanego

świadectwa homologacji polegającą na rozszerzeniu świadectwa homologacji danego typu

pojazdu, przedmiotu wyposażenia lub części.

 

Co do drugiego pytania:

To nie wiem jak wygląda ten certyfikat z PIMOTu ale na pewno jest on dokumentem na podstawie którego można uzyskać rozszerzenie pierwotnej homologacji.

 

Jeżeli na przeróbki uzyskuje się zmianę św. homologacji to SKP nic do tego nie ma i nie jest właściwym adresatem tych pytań.

 

 

Dzięki Marek.Piwo dla Ciebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadne piwo, bo Marek1 pominął ust.17 pkt 4 :) Żadne tam homo - wystarczy oświadczenie dowolnego warsztatu samochodowego, że to zbudował jako 1 szt (a tak zapewne będzie) :) Cały art 68 leci nam do .... w związku z tym :)

 

Ad.2) Podstaw brak. Co najwyżej opinia rzeczoznawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadne piwo, bo Marek1 pominął ust.17 pkt 4 :) Żadne tam homo - wystarczy oświadczenie dowolnego warsztatu samochodowego, że to zbudował jako 1 szt (a tak zapewne będzie) :) Cały art 68 leci nam do .... w związku z tym :)

 

Ad.2) Podstaw brak. Co najwyżej opinia rzeczoznawcy.

 

Z tego co mi Pan z salonu powiedział ma 200 sztuk aut...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadne piwo, bo Marek1 pominął ust.17 pkt 4 :) Żadne tam homo - wystarczy oświadczenie dowolnego warsztatu samochodowego, że to zbudował jako 1 szt (a tak zapewne będzie) :) Cały art 68 leci nam do .... w związku z tym :)

 

Ad.2) Podstaw brak. Co najwyżej opinia rzeczoznawcy.

 

Moja odpowiedź to odpowiedź na konkretne zadane pytanie.

Nie było pytania o rozwiązanie najkorzystniejsze dla producenta/importera. :P

No i problem ile tych jednych szt. rocznie można...

 

[ Dodano: 27-12-2011, 22:32 ]

Żadne piwo, bo Marek1 pominął ust.17 pkt 4 :) Żadne tam homo - wystarczy oświadczenie dowolnego warsztatu samochodowego, że to zbudował jako 1 szt (a tak zapewne będzie) :) Cały art 68 leci nam do .... w związku z tym :)

 

Ad.2) Podstaw brak. Co najwyżej opinia rzeczoznawcy.

 

Z tego co mi Pan z salonu powiedział ma 200 sztuk aut...

 

Przy takiej ilości to na pewno przez zmianę homologacji, to chyba najbardziej opłacalne bo przedstawia do badania 1 szt a nie wszystkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w histori BT były: składaki ,krateczki , bentleje specjalne-pomoce drogowe a teraz mamy jaguary -bankowozy klasy C. wszscy zarabiaja a diagnosta bedzie sie tłumaczył . :x

 

O przepraszam u mnie ostatnio był Jaguar - pomoc drogowa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takiej ilości to na pewno przez zmianę homologacji,

 

Wystarczy, że inny model alarmu założy, albo kasetę o dwa centymetry w lewo :(

 

Natomiast po zmianach konstrukcyjnych to na przedstawiającemu do badania ciąży obowiązek udowodnienia spełnienia warunków technicznych i norm. Jak z tacho, ogranicznikiem, zwalniaczem, abs-em - nie możemy sprawdzić osobiście, proszę przedstawić odpowiedni dokument.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takiej ilości to na pewno przez zmianę homologacji,

 

Wystarczy, że inny model alarmu założy, albo kasetę o dwa centymetry w lewo :(

To juz kwestia tych którzy kontrolują zgodność typu z homo.

 

 

Natomiast po zmianach konstrukcyjnych to na przedstawiającemu do badania

I z tym jest właśnie problem bo jak pojazd jest fabrycznie nowy, nierejestrowany to nie można wykonać samych zmian konstrukcyjnych bez zmiany homo.

Właśnie prze art.68 PoRd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I z tym jest właśnie problem bo jak pojazd jest fabrycznie nowy, nierejestrowany to nie można wykonać samych zmian konstrukcyjnych bez zmiany homo.

Właśnie prze art.68 PoRd...[/quo/]

 

Czyli jeżeli mają nowe auta to jak dokonają zmiany to musi być zmiana w homologacji,a jak zarejestrują najpierw samochód i go przerobią to już nie potrzeba rozszerzenia homo??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie robisz żadnych zmian konstrukcyjnych, tylko okresowe przed I rejestracją z DIP!

 

To juz kwestia tych którzy kontrolują zgodność typu z homo.

 

Jak podłożą to jako jednostkowe to już będzie Twoja kwestia :) Co Ty się mamisz tą homologacją... W garbate aniołki wierzysz? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blakop,napisz w takim razie jak Ty byś podszedł do tematu.Przyjeżdża nowe auto na stację i klient chce zarejestrować jako bankowóz typu C.Co sprawdzasz i czego żądasz od klienta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie robisz żadnych zmian konstrukcyjnych, tylko okresowe przed I rejestracją z DIP!

 

Okresowe przed I rej z DIPem :shock:

To on jest sprowadzony z zagranicy :o

Przecież ten pojazd jest fabrycznie nowy więc jaki przegląd przed I rej. :razz:

Idzie do WK z fakturą i tam mu rejestrują.

 

Co Ty się mamisz tą homologacją... W garbate aniołki wierzysz? ;)

W to to akurat nie, ale jest takie pismo w PISKP w którym ktoś słusznie wyłuszcza, że nie można na zrobić zmian w fabr. nowym pojeździe na podstawie zmian konstrukcyjnych bez zmian homologacji.

 

Polecam jeszcze raz lekturę art. 68 PoRd gdzie jest wyraźnie napisane kogo i w jakim przypadku obowiązuje występowanie o nowe homo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W to to akurat nie, ale jest takie pismo w PISKP w którym ktoś słusznie wyłuszcza, że nie można na zrobić zmian w fabr. nowym pojeździe na podstawie zmian konstrukcyjnych bez zmian homologacji.

 

Marek - czy Ty rozumiesz co się do Ciebie pisze? :? Pojazd w którym dokonałeś zmian - zabudowałeś, cokolwiek - w ilości jednej sztuki tego typu w danym roku nie podlega obowiązkowi uzyskania świadectwa homologacji - art 68.17 pkt 4. Rozumiesz to?

 

A jak zrozumiesz w końcu, to chyba rozumiesz, że Twoje zdziwienie jest co najmniej zastawiające:

 

Okresowe przed I rej z DIPem :shock:

 

Marek1 - od kiedy masz uprawnienia? Naprawdę nigdy nie słyszałeś o jednostkowych zabudowach?? :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Okresowe przed I rej z DIPem :shock:

 

Marek1 - od kiedy masz uprawnienia? Naprawdę nigdy nie słyszałeś o jednostkowych zabudowach?? :?

 

Oczywiście że są ale czy tez 200 szt Volvo bankowozów C to jest ten przypadek jednostkowej zabudowy?

 

Co do stażu w zawodzie to ja jeszcze dobrze pamiętam pierwsze przeróbki Lanosów na ciężarowe /z kratką/ na podstawie właśnie jednostkowej zabudowy.

Akurat nie ja, ale koledzy grubo się tłumaczyli z DBT tych pojazdów po przeróbkach ponieważ była jedna firma która tych przeróbek dokonała setki a uszczuplenie dochodów skarbu państwa przypisano jednemu diagnoście który tych DBT wykonał najwięcej.

Kwota o jaką był oskarżony przekraczała najśmielsze wyobrażenia.

Po dwóch latach dali sobie w końcu spokój ale kolegę ta presja zniszczyła. :(

Tak więc poszukiwany następny odważny co się podłoży pod te 200 szt "bankowozów" z przyczyn podatkowych :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że są ale czy tez 200 szt Volvo bankowozów C to jest ten przypadek jednostkowej zabudowy

 

Wystarczy przesunąć kasetę na pieniądze w inne miejsce i już masz zabudowę jednostkową i tak jeszcze 200 razy i masz 200 szt. zabudów jednostkowych zwolnionych z obowiązku homologacji bo przecież w każdym aucie sejf będzie gdzie indziej :-P

 

Marek gdzie Ty żyjesz i My wszyscy zresztą, nie wiesz że Polak da radę :evil::evil::evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.