Skocz do zawartości

bankowozy klasy C


Darek :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Tak? To proszę mi wskazać przepis zabraniający posiadania bankowozu. Pan Kowalski może mieć bankowozów ile chce natomiast vatu nie może sobie z zakupu tych pojazdów odliczyć i potem od kosztów eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
  • Odpowiedzi 236
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    28

  • Marek1

    24

  • Jacdiag

    15

  • Psuj

    14

Top Posters In This Topic

Posted Images

Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 12 listopada 2012 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać ochrona wartości pieniężnych przechowywanych i transportowanych przez przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne

 

Data ogłoszenia: 2012-11-16

Dziennik Ustaw 2012 /1262

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 12 listopada 2012 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać ochrona wartości pieniężnych przechowywanych i transportowanych przez przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne

 

No i skończą się bankowozy, jak ktoś zadzwoni będzie proste pytanie o szyby i fajrant :evil::D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2) po ppkt 1 dodaje się ppkt 1a w brzmieniu:

"1a) szyby wykonane w klasie co najmniej BR1, według normy PN-EN 1063 (lub w klasie równoważnej), bez możliwości ich otwierania;".

kontra
5. Szyby pojazdu:

1)

2) powinny być umocowane w taki sposób lub sporządzone z takiego tworzywa, aby w razie konieczności istniała możliwość wyjścia na zewnątrz pojazdu co najmniej przez jeden otwór okienny z każdej strony pojazdu;

= N w każdym przypadku :!::evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2) po ppkt 1 dodaje się ppkt 1a w brzmieniu:

"1a) szyby wykonane w klasie co najmniej BR1, według normy PN-EN 1063 (lub w klasie równoważnej), bez możliwości ich otwierania;".

kontra
5. Szyby pojazdu:

1)

2) powinny być umocowane w taki sposób lub sporządzone z takiego tworzywa, aby w razie konieczności istniała możliwość wyjścia na zewnątrz pojazdu co najmniej przez jeden otwór okienny z każdej strony pojazdu;

= N w każdym przypadku :!::evil:

 

A jak będzie oryginał nówka z homologacją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2) po ppkt 1 dodaje się ppkt 1a w brzmieniu:

"1a) szyby wykonane w klasie co najmniej BR1, według normy PN-EN 1063 (lub w klasie równoważnej), bez możliwości ich otwierania;".

kontra
5. Szyby pojazdu:

1)

2) powinny być umocowane w taki sposób lub sporządzone z takiego tworzywa, aby w razie konieczności istniała możliwość wyjścia na zewnątrz pojazdu co najmniej przez jeden otwór okienny z każdej strony pojazdu;

= N w każdym przypadku :!::evil:

 

A jak będzie oryginał nówka z homologacją?

 

Z powyrzszego wynika, że nawet fabryka tego noe wyprodukuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że wyprodukuje, ale będzie to miało homo i cenę kosmiczną.

Oczywiście mówimy o bankowozach z prawdziwego zdarzenia, a nie AUDI Q7, czy Mercedesy S ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że wyprodukuje, ale będzie to miało homo i cenę kosmiczną.

i w taki oto prosty sposób pojazdy specjalne pseudo bankowozy Q7 & inne S-klsse są historią :ok:evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak wyprodukują szyby w drzwiach bez możliwości ich otwierania, z możliwośią wyjścia na zewnątrz pojazdu co najmniej przez jeden otwór okienny z każdej strony pojazdu. Dla mnie to byłby raczej jakiś cud.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak wyprodukują szyby w drzwiach bez możliwości ich otwierania, z możliwośią wyjścia na zewnątrz pojazdu co najmniej przez jeden otwór okienny z każdej strony pojazdu. Dla mnie to byłby raczej jakiś cud.

 

A mało to jeździ pojazdów nie zgodnych z warunkami, a mają na to homologację i wtedy wynik P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak wyprodukują szyby w drzwiach bez możliwości ich otwierania, z możliwośią wyjścia na zewnątrz pojazdu co najmniej przez jeden otwór okienny z każdej strony pojazdu. Dla mnie to byłby raczej jakiś cud.

 

A mało to jeździ pojazdów nie zgodnych z warunkami, a mają na to homologację i wtedy wynik P.

 

Raczej powinny mieć odstępstwo. Może ktoś kiedyś zrobi z tym porządek, bo to zawsze jest gwóźdź do trumny diagnosty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(Dz. U. z dn. 16.11.2012 r.Poz. 1262) rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać ochrona wartości pieniężnych przechowywanych i transportowanych przez przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne - i porzeczka poszła w górę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Volvo już zapowiedziało, że nie jest w stanie spełnić wymagań szyb pancernych i przestaje produkować bankowozy klasy C. Problem tylko co z tymi pojazdami, które już były za uznane za klasę C.

W zasadzie jeśli nie ma różnicy w datach rejestracji i okresu przejściowego to każdy pojazd-bankowóz musi mieć szybę pancerną czyli od n owego roku koniec odliczeń VAT przy bankowozach typu C i jak by na to nie spojrzeć zmiana rodzaju pojazdu ze specjalnego na zwykłą osobówkę lub ciężarówkę z kratką :x

 

Jedyny z tego plus, że za pierwszym razem odliczono VAT i jego amortyzację. :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem tylko co z tymi pojazdami, które już były za uznane za klasę C.

 

Certyfikat PIMOTU który ja widziałem był dawany na 3 lata a co po tym czasie ::?

 

Certyfikatu nie odnowi bo nie spełni warunków ale w DR nadal pozostaje Pojazd specjalny -bankowóz i co z tym fantem przymusowa zmiana konstrukcyjna :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Certyfikat PIMOTU który ja widziałem był dawany na 3 lata a co po tym czasie ::?

 

A na co certyfikat komu - nawet jakby i 10 lat był ważny, skoro przepisy o warunkach technicznych się zmieniają?? Zresztą jakoś średnio widzę w ogóle umocowanie tych certyfikatów w obrocie administracyjnym :?

Czy przymusowa zmiana...? no dla klienta raczej tak, bo inaczej na badaniu N - tak?

 

Inna sprawa - czy mam rozumieć, że bankowóz klasy C od tej chwili będą mogły mieć wyłącznie Policja i wojsko + służby?? Bo każdy inny chyba tylko z odstępstwem, co??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na co certyfikat komu - nawet jakby i 10 lat był ważny, skoro przepisy o warunkach technicznych się zmieniają??

 

No to za rok na badaniu N i co dalej :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Volvo już zapowiedziało, że nie jest w stanie spełnić wymagań szyb pancernych i przestaje produkować bankowozy klasy C. Problem tylko co z tymi pojazdami, które już były za uznane za klasę C.

W zasadzie jeśli nie ma różnicy w datach rejestracji i okresu przejściowego to każdy pojazd-bankowóz musi mieć szybę pancerną czyli od n owego roku koniec odliczeń VAT przy bankowozach typu C i jak by na to nie spojrzeć zmiana rodzaju pojazdu ze specjalnego na zwykłą osobówkę lub ciężarówkę z kratką :x

 

Jedyny z tego plus, że za pierwszym razem odliczono VAT i jego amortyzację. :x

 

Są okresy przejściowe. Dla pojemników 3 miesiące od dnia wejścia rozporządzenia ,a dla szyb 2 lata od dnia wejścia rozporządzenia.

 

§2.Bankowozy, o których mowa w załączniku nr 5 do rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 września 2010 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać ochrona wartości pieniężnych przechowywanych i transportowanych przez przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne i które w dniu wejścia w życie niniejszego rozporządzenia nie spełniają wymogu:

1) o którym mowa w pkt 1 ppkt 1 załącznika nr 5 do rozporządzenia, w brzmieniu nadanym niniejszym rozporządzeniem, mogą być wykorzystywane do transportu wartości pieniężnych, nie dłużej jednak niż przez okres trzech miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszego rozporządzenia;

2) o którym mowa w pkt 1 ppkt 1a załącznika nr 5 do rozporządzenia, w brzmieniu nadanym niniejszym rozporządzeniem, mogą być wykorzystywane do transportu, wartości pieniężnych, nie dłużej jednak niż przez okres dwóch lat od dnia wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
2) po ppkt 1 dodaje się ppkt 1a w brzmieniu:

"1a) szyby wykonane w klasie co najmniej BR1, według normy PN-EN 1063 (lub w klasie równoważnej), bez możliwości ich otwierania;".

kontra
5. Szyby pojazdu:

1)

2) powinny być umocowane w taki sposób lub sporządzone z takiego tworzywa, aby w razie konieczności istniała możliwość wyjścia na zewnątrz pojazdu co najmniej przez jeden otwór okienny z każdej strony pojazdu;

= N w każdym przypadku :!::evil:

 

Ciekawe jak wyprodukują szyby w drzwiach bez możliwości ich otwierania, z możliwośią wyjścia na zewnątrz pojazdu co najmniej przez jeden otwór okienny z każdej strony pojazdu. Dla mnie to byłby raczej jakiś cud.

 

Zawsze można wypchnąć, nikt nie mówi, że przyspawana być musi. :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę mi powiedzieć taką rzecz - czy w Dz.U.Nr 32, bądź samej ustawie PoRD jest wyraźne odniesienie, że warunki techniczne dla pojazdu specjalnego przystosowanego do przewozu wartości należy sprawdzać zgodnie ze wskazanym tu na wstępie rozporządzeniem w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać ochrona wartości pieniężnych przechowywanych i transportowanych przez przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ? :)

 

Więc po kiego grzyba zabawy w określanie, czy to bankowóz B, C, czy sre przepraszam za wyrażenie...? Gdzie w dokumentach pojazdu to określacie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.