Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

julian

autobus na ciężarówkę

Polecane posty

julian

Mam pytanie czy samochód ciężarowy przebudowany na autobus można ponownie

zmienić rodzaj pojazdu na ciężarowy .chodzi o PORD art.66 ust.4 pkt.5 i 6

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

A jakie widzisz przeciwwskazania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
julian

Czy samochód cięzarowy po przebudowie nie utracił homologacji gdyż przy następnej przebudowie z autobusu na samochód ciężarowy nie ma możliości powrotu do wersji

przed przebudową na autobus.Zaspawane drzwi przesuwne,usunięcie przedniego siedzenia pasażera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Mam pytanie czy samochód ciężarowy przebudowany na autobus można ponownie

zmienić rodzaj pojazdu na ciężarowy .chodzi o PORD art.66 ust.4 pkt.5 i 6

 

Homologacja dotyczy zmian dokonywanych w fabrycznie nowych pojazdach.

Zmiany w używanym pojeździe są możliwe ale tej zmiany musi dokonać tzw. uprawniony przedsiębiorca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max72

Celem odświeżenia, autobus Sprinter DMC 4,2 t na ciężarowy 9 osobowy, fotele zdemontowane, pozostałe pozostają na swoich miejscach + przegroda. Data pierwszej rej. 2008. Można czy nie, co o tym sądzicie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdog
Można czy nie, co o tym sądzicie

ja uważam że można, ale DMC nadal zostaje 4,2 t

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

§ 9c zezwala na coś takiego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max72
ale DMC nadal zostaje 4,2 t

oczywiście

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Ciężko byłoby zamieszać z DMC przy takich zmianach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdog
§ 9c zezwala na coś takiego

ale 9c bardziej tyczy się sam.ciężarowych , a Ty zmieniasz z autobusu na ciężarowy :) a w tych przepisach nic nie mówi się o takich zmianach, więc skoro nie zabraniają to według mojej oceny można :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30

...a co z przegrodą? Skąd się wzięła ? Ktoś ją kiedyś przebadał / dopuścił ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

- a czy jest mus wykonania takiego czegoś dla tematycznego pojazdu rejestrowanego w 2008 roku???

 

Bo przepisy jakoś tak dziwacznie są poukładane.

 

Najpierw piszą, że "pojazd, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustawy, powinien spełniać wymagania i warunki techniczne w zakresie dokonanych zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów, obowiązujące w dniu dokonania zmiany rodzaju pojazdu".

 

A dalej piszą, że "w samochodzie ciężarowym o podrodzaju VAN, o maksymalnej masie całkowitej do 7,5 tony, powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o wytrzymałości określonej w § 1 załącznika nr 14 do rozporządzenia, z zastrzeżeniem pkt 10;

spełnienie tych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu/typu pojazdu kategorii N;

stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max72
stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r.
i tu mam właśnie dylemat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
traper
Celem odświeżenia, autobus Sprinter DMC 4,2 t na ciężarowy 9 osobowy, fotele zdemontowane, pozostałe pozostają na swoich miejscach + przegroda. Data pierwszej rej. 2008. Można czy nie, co o tym sądzicie.

W pierwszej kolejnosci nalezy sprawdzić, czy spełni on wymagania okreslone w punkcie 3.6 Załącznika II Dyrektywy 2007/46/WE.

Jesl chodzi o przegrodę, to moim zdaniem bez dokumentu z jednostki uprawnionej

( PIMOT,ITS, BOSMAL ), nie możemy zrobić, gdyż wymagania dotyczące przegrody stosujemy do wszystkich pojazdów zarejestrowanych po dniu 31 grudnia 2016, oraz pojazdów w ktorych dokonano zmian konstruukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu po tej dacie, gdyż musi on spełnić warunki obowiązujące w dniu dokonania zmiany rodzaju pojazdu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Prościej chyba przerobić taki autobus na samochód osobowy, bo przynajmniej problem przegrody odpada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock
W pierwszej kolejnosci nalezy sprawdzić, [...]

- w pierwszej kolejności to te trzy przepisy należy rozgryźć z naciskiem na daty stosowania/obowiązywania/rejestracji i z naciskiem na zmianę rodzaju:

2a. Pojazd, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustawy, powinien spełniać wymagania i warunki techniczne w zakresie dokonanych zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów, obowiązujące w dniu dokonania zmiany rodzaju pojazdu.
7) w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości;

przepis stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz pierwszy w okresie od dnia 30 maja 1999 r. do dnia 31 grudnia 2016 r.;

9) w samochodzie ciężarowym o podrodzaju VAN, o maksymalnej masie całkowitej do 7,5 tony, powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o wytrzymałości określonej w § 1 załącznika nr 14 do rozporządzenia, z zastrzeżeniem pkt 10;

spełnienie tych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu/typu pojazdu kategorii N;

stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

- no i jak dalej z tym dylematem?

Wszelkie dylematy powinien rozwiać końcowy fragment:

9) w samochodzie ciężarowym o podrodzaju VAN, o maksymalnej masie całkowitej do 7,5 tony, powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o wytrzymałości określonej w § 1 załącznika nr 14 do rozporządzenia, z zastrzeżeniem pkt 10;

spełnienie tych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu/typu pojazdu kategorii N;

stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym;

Natomiast przepis jest o tyle 'gupi', że co niby należałoby wymienić w samochodzie po tej dacie rejestracji aby przegrodę poddać badaniu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.