Skocz do zawartości

Stanowiski MTBiGM ws okresowych BTP po zatrzymaniu dow rej


Bogusław Maćkowski

Rekomendowane odpowiedzi

Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w dniu 15.12.2011r. zajęło stanowisko ws wykonywania badań technicznych po zatrzymaniu dowodu rejestracyjnego za brak badań okresowych.

 

W zasadzie nic nie można zarzucić temu stanowisku, gdyż w pełni odzwierciedla stan prawny.

 

Policja zatrzymuje dowód rejestracyjny za brak ważnych badań technicznych i myśl obowiązujących przepisów właściciel pojazdu udaje się do swojego WK celem pobrania tablic tymczasowych (tzw. czerwone tablice C1 na dojazd na BTP) 62 zł. i dopiero wtedy jedzie na BTP okresowe.

 

Jedyną osobą winną takiemu stanowi rzeczy jest właściciel pojazdu który przegapił okresowe badanie techniczne.

 

Padają bardziej liberalne stanowiska jak okazanie zaświadczenia o zarejestrowaniu pojazdu 17 zł. wydawane przez WK na podstawie przepisów o zagubieniu dowodu gdyż tu mamy doczynienia z zatrzymaniem dowodu. Pada pomysł z uwierzytelnioną przez organ WK kserokopią dowodu rejestracyjnego.

 

Cel jest słuszny i nikt nie podpuści diagnosty by podbił przegląd pozytywnie nie pokazując prawdy zawartej w zatrzymanym dowodzie jak inne masy, brak wpisu GAZ, HAK, TAXI itp. i narażał karierę diagnosty przez to.

 

Problem tylko w tym, że przez taką interpretację do jednego kosza wrzucono nie tylko tych którzy przegapili termin badania ale również badania powypadkowe, gdzie klientowi akurat wyskoczył termin następnego badania albo chciał by mu dodatkowe czynności z okresówki wykonano. Ma pecha również ktoś kto wyjechał na drugi koniec Polski na wakacje i zapomni o badaniu a tu policja mu przypomni.

 

Wówczas wykonać badania nie da rady bez powrotu do miejsca zamieszkania.

 

Ubezpieczalnie już mówią zgodnie z prawdą, że dodatkowe badanie to 94zł. a za okresówkę nie zwracają. W skład dodatkowego badania wchodzi nie badanie okresowe tylko czynności z okresowego pod warunkiem, że policjant wyraźnie zaznaczy układ świetlny hamulcowy albo np. kierowniczy do sprawdzenia.

 

Tak czy inaczej jak będę chciał dodatkowo sprawdzić światła i hamulce muszę zapłacić 94 + 98 za okresówkę + 62 za pozwolenie czasowe czerwone tablice i jeszcze zdzierać nity z tablic.

 

Jedyne wyjście jakie widzę to przekonanie MTBiGM by umożliwić otrzymanie zaświadczenia o zarejestrowaniu pojazdu w miejscu przebywania na podstawie dowodu osobistego i danych znanych właścicielowi jak nr VIN, seria i nr dow rej, nr rej - wszystkie te dane będą na pokwitowaniu z policji. Taniej będzie jak podjadę do najbliższego WK i najbliższej SKP niż powrót do miejsca zamieszkania po pozwolenie czasowe.

 

Karta pojazdu odpada bo nie dosyć, że nie dopuszcza tego przepis (tylko dow. rej lub pozwolenie czasowe) to jeszcze kto wpada na pomysł by jechać na wakacje za kartą pojazdu?

 

Tak czy inaczej to stanowisko rozwiewa wątpliwości tym starostwom i diagnostom, które jeszcze pozwalały na wykonywanie okresowych badań bez identyfikacji stanu faktycznego z dowodem rejestracyjnym lub pozwoleniem czasowym jak stanowi Lp. 1.1. załącznika nr 1 do Dz. 155.

 

Apropos od dnia 1.01.2012r. zmieniają się przepisy o tworzeniu przepisów. Nie będzie już identyfikacji przepisu po jego numerze będzie tylko rok, pozycja i numer strony oraz wyłącznie wersja elektroniczna więc skończy się w końcu zakup niepotrzebnych tomów wersji papierowych przed certyfikacją TDT.

 

Aby zakończyć optymistycznie opowiem dzisiejsze wydarzenie z WK w Bydgoszczy. Po tylu latach pracy chyba nic nie zdoła go przebić.

 

Aby wydać dowód rejestracyjny należy między innymi przynieść tablice do zalegalizowania taka srebną naklejka. Czynność tę musi wykonać urzędnik osobiście. Wiecie co robi właściciel pojazdu gdy ma przynitowane tablice do pojazdu? Do tej pory zrywał nity i przynosił tablice. Dzisiaj było inaczej.

Sam trzymałem drzwi (bo akurat szedłem do WC) by umożliwić wejście na halę rejestracyjną. Dwóch mężczyzn wniosło tył ramy pojazdu z pełnym oświetleniem tylnym lewym i prawym oraz przynitowanymi tablicami rejestracyjnymi. Szczęki to nam do kafli spadły :-)

Nikt nie miał serca powiedzieć tym Panom, że mają tablice czarne a ich nie trzeba legalizować ale śmiechu było co nie miara na czele z właścicielami pojazdu.

::hey:shock::shock::lol:;D::hey:shock::shock::lol:;D::hey:shock::shock::lol:;D

opinia MI_zatrzymany dowód okresowe na podstawie pozwolenia czasowego.pdf

opinia MI_zatrzymany dowód okresowe na podstawie zaświadczenia.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 87
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Marek1

    12

  • praktyk

    7

  • Nowicjusz

    6

  • Tytus

    6

 

Jedyne wyjście jakie widzę to przekonanie MTBiGM by umożliwić otrzymanie zaświadczenia o zarejestrowaniu pojazdu w miejscu przebywania na podstawie dowodu osobistego i danych znanych właścicielowi jak nr VIN, seria i nr dow rej, nr rej - wszystkie te dane będą na pokwitowaniu z policji. Taniej będzie jak podjadę do najbliższego WK i najbliższej SKP niż powrót do miejsca zamieszkania po pozwolenie czasowe.

 

 

No a dostęp do CEPiK-u, nie może załatwić sprawy w celu uzyskania aktualnych danych zawartych w DR a celu wykonania OBT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a dostęp do CEPiK-u

 

Staram się patrzeć na realne marzenia. Ten pomysł też rozważaliśmy by SKP miały wgląd w CEPIK w zakresie technicznych danych i wówczas rozwiązuje to wszystkie problemy identyfikacji. Ale tego chyba nie doczekam przed emeryturą a trochę mi jeszcze do niej zostało hehe :evil:

 

Większość stacji postarała się chociaż o wysyłanie SMSów więc klient tydzień wcześniej o ile nie zmienił telefonu ma przypomnienie. Bardzo skuteczne. Inni pocztówki wysyłają i jest to skuteczne o ile ktoś nie zmienił adresu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Policja zatrzymuje dowód rejestracyjny za brak ważnych badań technicznych i myśl obowiązujących przepisów właściciel pojazdu udaje się do swojego WK celem pobrania tablic tymczasowych (tzw. czerwone tablice C1 na dojazd na BTP) 62 zł. i dopiero wtedy jedzie na BTP okresowe.

Mówiliśmy tu już o niezgodności numeru rejestracyjnego , czyli mądry ten pomysł nie jest ,,,

Tak czy inaczej to stanowisko rozwiewa wątpliwości tym starostwom i diagnostom, które jeszcze pozwalały na wykonywanie okresowych badań bez identyfikacji stanu faktycznego z dowodem rejestracyjnym lub pozwoleniem czasowym jak stanowi Lp. 1.1. załącznika nr 1 do Dz. 155.

Jak myślicie , ile WK i diagnostów na dzień dzisiejszy wie o istnieniu tego stanowiska ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a dostęp do CEPiK-u

SKP miały wgląd w CEPIK w zakresie technicznych danych i wówczas rozwiązuje to wszystkie problemy.

Marnie jest ten system zbudowany jeśli n ie ma takiej możliwości a to chyba jedyna prawidłowa droga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy inaczej to stanowisko rozwiewa wątpliwości tym starostwom i diagnostom, które jeszcze pozwalały na wykonywanie okresowych badań bez identyfikacji stanu faktycznego z dowodem rejestracyjnym lub pozwoleniem czasowym jak stanowi Lp. 1.1. załącznika nr 1 do Dz. 155.

To stanowisko niczego nie rozwiewa. Jest tylko kolejnym urzędniczym bełkotem. Ponieważ w obu przypadkach (BO i BD) mamy dokonać identyfikacji pojazdu i dochodzimy do paradoksu, w którym raz jest wszystko w porządku i dokument jest do tego wystarczający a drugim razem już nie. Stąd wiele urzędów przyjmuje zaświadczenia z BO na podstawie pokwitowania bez mrugnięcia okiem i nic z tym stanem rzeczy nie robi aż do momentu W, podczas którego dostanie ognia najmniej zainteresowany jak wspominaliśmy przy okazji innego tematu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karta pojazdu odpada bo nie dosyć, że nie dopuszcza tego przepis (tylko dow. rej lub pozwolenie czasowe) to jeszcze kto wpada na pomysł by jechać na wakacje za kartą pojazdu?

Jaki przepis?

Jaki dokument jest dokumentem odpowiadającym DR? (Proponuje takie pytanie zadać panom z MI)

Jak dla mnie to BT na czerwonych powinno się zakończyć N za niezgodność nalepki identyfikacyjnej z TR i PC!

Kontrowersyjne jest również wpisywanie terminu BT do DR na podstawie zaświadczenia z OBT na którym widnieje inny nr rejestracyjny niz w DR.

Czy nie można wydać PC do istniejacych TR?

Jak zwykle panowie z MI nie mają pojęcia o konsekwencjach wydawania swych interpretacji.

Może warto by było zmienić wzór pokwitowania, któro wystawia policja przy zatrzymaniu DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A np przyjeżdza klient na BT z Pc i tablicami próbnymi zrobiłem to BT odebrał dowód i przyjeżdza po wpis i co znowu niezgodność ponieważ na zaświadczeniu jest nr próbny a w dowodzi inny :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może warto by było zmienić wzór pokwitowania, któro wystawia policja przy zatrzymaniu DR.

To nie ma sensu, bo wypełnione na drodze nie zawsze da się przeczytać ,,,

 

[ Dodano: 28-12-2011, 09:08 ]

To stanowisko niczego nie rozwiewa. Jest tylko kolejnym urzędniczym bełkotem.

Dokładnie ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki dokument jest dokumentem odpowiadającym DR? (Proponuje takie pytanie zadać panom z MI)

Jak dla mnie to BT na czerwonych powinno się zakończyć N za niezgodność nalepki identyfikacyjnej z TR i PC!

Kontrowersyjne jest również wpisywanie terminu BT do DR na podstawie zaświadczenia z OBT na którym widnieje inny nr rejestracyjny niz w DR.

Czy nie można wydać PC do istniejacych TR?

Jak zwykle panowie z MI nie mają pojęcia o konsekwencjach wydawania swych interpretacji.

Może warto by było zmienić wzór pokwitowania, któro wystawia policja przy zatrzymaniu DR.

 

Mnie to równiez zastanawia - jak mam wykonac OBT pojazdu bez zgodnosci naklejek kontrolnych. I na innych numerach rejestracyjnych. I dlaczego majac potwierdzenie rejestracji pojazdu nie mozna mu wydac skierowania na OBT. Kto bedzie wstawial stempel w DR juz po jego odbiorze??? Przeciez nie ja - bo nie badalem auta o tym nr rejestracyjnym. I co z oplata ewidencyjna i eksportem CEP ???

Widze tylko jedno wytlumaczenie - stare jak swiat - kasa kasa kasa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak mam wykonac OBT pojazdu bez zgodnosci naklejek kontrolnych

 

Tablice czerwone i PC nie maja znaków legalizacyjnych.

 

Psuju ale naklejka na szybie jest??? Czy tez trzeba ja usunac??? I co z CEP - bo policja posluguje sie juz ta baza danych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psuju ale naklejka na szybie jest???

 

Szukacie dziury w całym. Jedynym problemem jest co jak wróci po pieczątkę juz na białych blachach. Inne problemy sa wyimaginowane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukacie dziury w całym. Jedynym problemem jest co jak wróci po pieczątkę juz na białych blachach. Inne problemy sa wyimaginowane...

 

No właśnie miałem taki przypadek że badanie na tablicach czerwonych wk oddał dowód i kazał jechać na stacje po wpis a ja dzwonie do wk i mówie że nie wpisze bo pod tym nr, rej. nie mam tego pojazdu i jak mam pobrać OE to odesłałem i WK podbił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psuju ale naklejka na szybie jest???

 

Szukacie dziury w całym. Jedynym problemem jest co jak wróci po pieczątkę juz na białych blachach. Inne problemy sa wyimaginowane...

 

Czyli pobranie OE i wpis do rejestru i eksport CEP to imaginacja???

Psuju - prosze Cie...

 

PS. Zrozumialbym to jesli w programie do BT bylby rozdzial na rodzaj tablic rejestracyjnych.

P.S 2 A co zrobimy jak przyjedzie po pieczatke z uszkodzonymi tablicami (naklejkami na tablicach).

Nie to zebym sie czepial - ale ta interpretacja wprowadzi kolejny balagan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety wobec pisma, które dziś ujrzałem - autorstwa AB muszę Bogusia zmartwić, że stanowisko to może sobie.... ;) Ale czyż tak nie jest z każdym stanowiskiem z MI? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie to też dziwi.Dlaczego dodatkowe badanie techniczne (zatrzymany dowód przez policję np.za ogumienie)można dokonać na podstawie pokwitowania,a badanie okresowe już nie.Przecież w obu przypadkach dokonujemy identyfikacji pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie to też dziwi..

Mnie już nic nie dziwi :cool:

Przeczytaj dobrze tekst na pokwitowaniu: kieruje pojazd na dodatkowe badanie techniczne.

Okresowe to inny zakres niż sprawdzenie usunięcia usterk.

 

[ Dodano: 28-12-2011, 14:28 ]

Psuju ale naklejka na szybie jest???

 

Szukacie dziury w całym. Jedynym problemem jest co jak wróci po pieczątkę juz na białych blachach. Inne problemy sa wyimaginowane...

Dlatego maja wydawać PC na tablice stałe, bez tymczasowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okresowe to inny zakres niż sprawdzenie usunięcia usterk.

To wiem.Ale chodzi mi o identyfikację pojazdu że dokonujemy na podstawie pokwitowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale chodzi mi o identyfikację pojazdu że dokonujemy na podstawie pokwitowania

Tak ale oprucz identyfikacji poodczas OBT trzeba jeszcze sprawdzić warunki dodatkowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.