malymis Napisano 2 Styczeń 2012 Share Napisano 2 Styczeń 2012 Sprawa jest skomplikowana. Zrobilem kilka miesiecy temu pierwszy przeglad dla sprowadzonego auta. Niestety nie zdazylem go zarejestrowac w Polsce. Mieszkam za granica i po prostu wrocilem tym samochodem do UK. Zalozylem tam instalacje gazowa. Teraz znow jestem w Polsce i na stacji diagnostycznej powiedziano mi , ze nie da sie zalegalizowac w Polsce LPG bo mam juz pierwszy przeglad. Oczywiscie nie mam zadnych kwitow na to bo w UK daja certyfikat, ktory do nikomu nie jest potrzebny oprocz wlascicieli kilku marek samochodow , ktorzy moga na LPG wjezdzac za darmo do centrum Londynu. Dla mnie ok. Moge zaplacic po raz drugi za ten przeglad ale czy wogole mozna go zrobic drugi raz? Czy ma jakas date waznosci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 2 Styczeń 2012 Share Napisano 2 Styczeń 2012 Moge zaplacic po raz drugi za ten przeglad ale czy wogole mozna go zrobic drugi raz? Czy ma jakas date waznosci? Możesz zrobić drugi bez problemu (ewentualnie na innej SKP). Tylko na zbiornik gazu musisz mieć polski dozór techniczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malymis Napisano 2 Styczeń 2012 Autor Share Napisano 2 Styczeń 2012 Dzieki. Juz nawet wyczytalem jak ten dozor zrobic. Dziwne , ze na stacji mi tego nie powiedzieli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 2 Styczeń 2012 Share Napisano 2 Styczeń 2012 Może się czegoś wystraszyli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 2 Styczeń 2012 Share Napisano 2 Styczeń 2012 Jeśli nie ma wpisu GAZ w DR LPG to raczej nie tak prosto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malymis Napisano 2 Styczeń 2012 Autor Share Napisano 2 Styczeń 2012 Nie ma czego. Auto nie przerabiane. Normalne LHD tylko na brytyjskich blachach a ja bardzo pokojowy. Instalacja sekwencyjna profesjonalnie zalozona. Dlatego wolalbym juz jezdzic na obcych tablicach niz demontowac bo za duzo mnie to kosztowalo. Ostatnim razem byly totalne korowody. W koncu na ktorejs stacji trafil sie taki starszy gosc , ktory spojzal na numer seryjny i odrazu stwierdzil, ze auto nie jest przekladka. nie przeszkadzal mu nawet brak nabitych numerow nadwozia. Drugi diagnosta klocil sie z nim jeszcze ale ustapil. Ja nie wiem co bedzie jak moj drugi wynalazek przywioze. Mam zamiar wrocic do kraju i predzej czy pozniej bede musial wszystko pozalatwiac ale po kilku latach za granica odwyklem od tego domu wariatow. Nie ma takiej opcji zeby byl wpis w DR bo w UK nie ma czegos takiego jak wpis w DR. Zglasza sie tylko do ubezpieczalni ewentualnie do TfL zeby za darmo jezdzic w centrum Londynu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 2 Styczeń 2012 Share Napisano 2 Styczeń 2012 Jeśli nie ma wpisu GAZ w DR LPG to raczej nie tak prosto. Dokładnie. Fakt montażu instalacji lub dwupaliwowość powinno być odnotowane w zagranicznym dowodzie rejestracyjnym. W innym wypadku do legalizacji tego w Polsce jest potrzebna faktura na montaż i wyciąg świadectwa homologacji na instalację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 2 Styczeń 2012 Share Napisano 2 Styczeń 2012 nie przeszkadzal mu nawet brak nabitych numerow nadwozia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 2 Styczeń 2012 Share Napisano 2 Styczeń 2012 Nie ma takiej opcji zeby byl wpis w DR bo w UK nie ma czegos takiego jak wpis w DR. A rodzaj zasilanego paliwa? nie przeszkadzal mu nawet brak nabitych numerow nadwozia. Że jak???? Co to za marka i model? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malymis Napisano 2 Styczeń 2012 Autor Share Napisano 2 Styczeń 2012 Niektore auta w niektorych krajach maja numery tylko na podszybiu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 2 Styczeń 2012 Share Napisano 2 Styczeń 2012 pewnikiem "hamerykański" i ma tylko za szybą ; i może dlatego brak nabitych numerow nadwozia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 2 Styczeń 2012 Share Napisano 2 Styczeń 2012 TfL zeby za darmo jezdzic w centrum Londynu. T Wy tam macie klawe życie,bo u nas chcąc jeżdzić to trzeba zatankować za wlasne pieniądze. To taki żarcik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malymis Napisano 2 Styczeń 2012 Autor Share Napisano 2 Styczeń 2012 Kiedys mialem Buicka Regala , ktory numery mial tylko na tabliczce przyczepionej niegdys w Niemczech. Oprocz tego nigdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 2 Styczeń 2012 Share Napisano 2 Styczeń 2012 Kiedys mialem Buicka Regala W hamerykańcach się zgodzę, że numer jest na podszybiu, ale nastawialiśmy się na europejczyka i stąd to zdziwienie. Co do gazu to jak wyżej, do zalegalizowania w Polsce musisz mieć faktura na montaż i wyciąg świadectwa homologacji na instalację. Chyba, że był juz "zalegalizowany" za granicą. Jeśli nie był to pewnie i tak to gdzieś załatwisz, ale nie bez naruszenia prawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malymis Napisano 2 Styczeń 2012 Autor Share Napisano 2 Styczeń 2012 Rodzaj paliwa - petrol. Gdyby fabrycznie mial LPG to byloby wbite. albo gdyby przyjechal juz z instalacja LPG do UK. Bo wtedy nastepuje pierwsza rejestracja do systemu. Tutaj LPG jest praktyczne bo przechodzac MOT diagnosty nie obchodzi czym jest zasilany pojazd. Wjezdza sie na LPG i wyniki sa jak przy super ekologicznym Priusie . [ Dodano: 02-01-2012, 17:46 ] TfL zeby za darmo jezdzic w centrum Londynu. T Wy tam macie klawe życie,bo u nas chcąc jeżdzić to trzeba zatankować za wlasne pieniądze. To taki żarcik. Ha ha . Ci co musze wjezdzac tak sie nie ciesza bo to sporo kosztuje naprawde. Dlatego niektore firmy jak Jeep zrobily taka homologacje, i teraz np Cherokee jako pojazd ekologiczny moze jezdzic po cantrum za free. Niestety taka homologacja jest droga i nie oplaci sie jej robic na pojedyncze egzemplarze ale sporo ludzi zaklada instalacje i odkrywa to po fakcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 2 Styczeń 2012 Share Napisano 2 Styczeń 2012 Może się czegoś wystraszyli No najpewniej tego, że zrobili OBT pojazdu ze światłami asymetrycznymi dla RHD a już na pewno z symetrycznymi Bo przecież nikt Ci w Anglii nie mruga, że oślepiasz [ Dodano: 02-01-2012, 21:17 ] Instalacja sekwencyjna profesjonalnie zalozona...... za duzo mnie to kosztowalo. Zakładałeś gaz w Anglii Polsce za te pieniądze miałbyś pewnie wtrysk gazu a sekwencję za połowę tego co w Anglii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malymis Napisano 2 Styczeń 2012 Autor Share Napisano 2 Styczeń 2012 Tutaj nikt nie wymienia symetrycznych swiatel. W Polsce juz nawet policja sobie odpuszcza. Tak samo w Niemczech. Nikt tez nie mruga bo amerykanskie swiatla nie oslepiaja Kto ma amcara ten wie jak swieca. Co do instalacji to juz sie zmienilo odkad Polacy weszli mocno na rynek. Sekwencje juz za 850-1000 f zalozysz bez problemu w Londynie. Podatki sa tu duzo nizsze niz w Polsce wiec jakos sie ludziom oplaci. Kiedys owszem zalozenie sekwencji kosztowalo 2500 i dostawalo sie od Anglika zmasakrowany samochod z dziura na srodku tylnego blotnika. Podobnie bylo z mechanikami i naprawami. Dlatego trzeba szukac polskiego zakladu choc moich samochodow to nawet Polacy robic nie chca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 3 Styczeń 2012 Share Napisano 3 Styczeń 2012 W Polsce juz nawet policja sobie odpuszcza Trzeba się brodatego zapytać czy już odpuszcza . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 3 Styczeń 2012 Share Napisano 3 Styczeń 2012 amerykanskie swiatla nie oslepiaja Nie chodzi o oślepianie ,tylko o lepsze oświetlanie pobocza drogi(asymetria)=bezpieczeństwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 3 Styczeń 2012 Share Napisano 3 Styczeń 2012 Nie chodzi o oślepianie ,tylko o lepsze oświetlanie pobocza drogi(asymetria)=bezpieczeństwo Kolega się takimi pierdołami nie przejmuje bo wie, że zajmie się tymi światłami prokurator jak potrąci pieszego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 3 Styczeń 2012 Share Napisano 3 Styczeń 2012 Nie chodzi o oślepianie ,tylko o lepsze oświetlanie pobocza drogi(asymetria)=bezpieczeństwo Jest to najbardziej widoczne gdy przegląda się statystyki wypadków, gdzie zimą najwięcej ofiar smiertelnych stanowia piesi. Tutaj nikt nie wymienia symetrycznych swiatel. W Polsce juz nawet policja sobie odpuszcza. Tak Ci się tylko wydaje. Zmienisz zdanie gdy potrącisz pieszego i biegły orzeknie, ze miałeś nieprawidłowe reflektory. Wtedy to Ty będziesz winny a nie pijany pieszy co wtoczył Ci sie pod samochód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbych1916 Napisano 3 Styczeń 2012 Share Napisano 3 Styczeń 2012 Zmienisz zdanie gdy potrącisz pieszego i biegły orzeknie, ze miałeś nieprawidłowe reflektory a kierowca-właściciel powie że był na przeglądzie i tam mu powiedzieli że mogą być takie światła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 3 Styczeń 2012 Share Napisano 3 Styczeń 2012 a kierowca-właściciel powie że był na przeglądzie i tam mu powiedzieli że mogą być takie światła Za stan techniczny pojazdu odpowiada kierujący a nieznajomośc prawa niczego nie tłumaczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malymis Napisano 3 Styczeń 2012 Autor Share Napisano 3 Styczeń 2012 Zawsze znajda sie zyczliwi z dobrymi radami. Moze dlatego Polska jest takim porabanym krajem, ze tylu tu madrali , ktorzy wszystko wiedza najlepiej. Bardzo glupi ci Amerykanie , ze maja takie swiatla. Tam nie ma pieszych przeciez. Jacy glupi sa Niemcy , ktorzy pozwalaja samodzielnie tankowac gaz. Zreszta Holendrzy, Belgowie, Brytyjczycy i Francuzi tez . Gwoli scislosci doskonale wiem jak dzialaja swiatla. Jesli jezdze w UK to samochod musi przejsc MOT , ktore z pewnoscia jest niedbale przeprowadzane skoro dopuszczeja symetryczne swiatla i auta LHD i nikogo nie obchodzi na jakim paliwie jezdzi moj samochod. Rozumiem uwage w rodzaju - przepis mowi tak i tak lub jeszcze bardziej mi sie podoba gdy ktos napisze jak to ominac. Dobija mnie gdy ktos kto nie ma zielonego pojecia jak sie jezdzi amerykanskim lub brytyjskim autem madrzy sie a wszystko usprawiedliwia troska o bezpieczenstwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 3 Styczeń 2012 Share Napisano 3 Styczeń 2012 Bardzo glupi ci Amerykanie glupi sa Niemcy Holendrzy, Belgowie, Brytyjczycy i Francuzi tez A oni jakie mają zdanie o nas ? Jak Kuba Bogu ,tak Bóg Kubie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.