thesperado Napisano 4 Styczeń 2012 Share Napisano 4 Styczeń 2012 Art. 71 Ustawy PoRD mówi w ust. 2, że warunkiem dopuszczenia pojazdu do ruchu jest fakt, że odpowiada on warunkom określonym w Art.66, czyli inaczej mówiąc gdy wynik badania jest P. W przypadku wojska można zauważyć nieco dziwną praktykę. Wysyłają oni w ostatnim dniu ważności BT pojazd, który jest niesprawny na BT, tylko po to aby dostał on wynik badania N, ponieważ wojskowi uważają, że skoro zaświadczenie jest ważne 14 dni, to daje im to prawo przez 14 dni do poruszania się tym pojazdem, lub daje dodatkowe 14 dni na naprawę tego pojazdu i w okresie ważności zaświadczenia mogą sobie jeździć na ponowne BT zgodnie z przepisami. Mało tego. Jak im się nie uda naprawić pojazdu w ciągu 14 dni, to ponownie wysyłają pojazd na BT po wynik negatywny, aby dostać kolejne zaświadczenie na 14 dni z wynikiem N. Wg mnie pojazd niezgodny z Art. 71 (nie spełnia wymagań Art.66) jest do ruchu niedopuszczony, czyli jeździć nie powinien. Zakładam, że po listopadowym szkoleniu ktoś jest mi w stanie to wyjaśnić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek1 Napisano 4 Styczeń 2012 Share Napisano 4 Styczeń 2012 Kolego jeśli jest wynik ,,N'' to jest to wynik ,,N'' koniec kropka i ten pojazd nie powinien się poruszac po drodze jeśli nie ma OBT ,a jeśli się porusza po drodze a nie na lawecie to jest już rola Policji lub ŻW oni są od tego Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 4 Styczeń 2012 Share Napisano 4 Styczeń 2012 to ponownie wysyłają pojazd na BT po wynik negatywny, aby dostać kolejne zaświadczenie na 14 dni z wynikiem N. A od kiedy to po terminie 14 wydaje się ponowne zaswiadczenie z wynikiem N.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 5 Styczeń 2012 Share Napisano 5 Styczeń 2012 od kiedy to po terminie 14 wydaje się ponowne zaswiadczenie z wynikiem N. Jeśli pojazd przyjedzie niesprawny po 14 dniach od OBT, wystawiasz zaświadczenie z wynikiem "N" ale to nie jest już poprawkowe i kasa za całe OBT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 5 Styczeń 2012 Share Napisano 5 Styczeń 2012 wystawiasz zaświadczenie z wynikiem "N" ale to nie jest już poprawkowe i kasa za całe OBT To właśnie miałem na myśli.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max72 Napisano 5 Styczeń 2012 Share Napisano 5 Styczeń 2012 a w jaki sposób ustalacie termin NBT, tj. czy od dnia uzyskania P czy od daty rozpoczęcia badania ja od uzyskania P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 5 Styczeń 2012 Share Napisano 5 Styczeń 2012 NTBT od P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 5 Styczeń 2012 Share Napisano 5 Styczeń 2012 od P , nie inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 5 Styczeń 2012 Share Napisano 5 Styczeń 2012 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 5 Styczeń 2012 Share Napisano 5 Styczeń 2012 w jaki sposób ustalacie termin NBT, Od daty rozpoczęcia badania ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 5 Styczeń 2012 Share Napisano 5 Styczeń 2012 Od daty rozpoczęcia badania ,,, Też tak ustalam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 5 Styczeń 2012 Share Napisano 5 Styczeń 2012 I niech mnie ktoś przekona, że robię źle ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 5 Styczeń 2012 Share Napisano 5 Styczeń 2012 I niech mnie ktoś przekona, że robię źle Nawet Panowie z TDT nie mieli odwagi tego zakwestionować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 5 Styczeń 2012 Share Napisano 5 Styczeń 2012 Nawet Panowie z TDT nie mieli odwagi tego zakwestionować. TNBT od "P" również Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thesperado Napisano 5 Styczeń 2012 Autor Share Napisano 5 Styczeń 2012 W temacie zaznaczyłem "wojskowa interpretacja" Kolego jeśli jest wynik ,,N'' to jest to wynik ,,N'' koniec kropka i ten pojazd nie powinien się poruszac po drodze jeśli nie ma OBT A się porusza i to nagminnie, ma w rozkazie podpisaną sprawność, i na podstawie ważnego zaświadczenia jest wypisywany na PKT. to jest już rola Policji lub ŻW oni są od tego Policja pojazdów wojskowych z reguły nie kontroluje a, ŻW widać także nie zna PoRD. Jeśli pojazd przyjedzie niesprawny po 14 dniach od OBT, wystawiasz zaświadczenie z wynikiem "N" ale to nie jest już poprawkowe i kasa za całe OBT. Problem w tym, że można trafić zaświadczenia N (ponowne) wystawione przez wojskowe SKP przed upływem 14 dni, a słyszałem także o zaświadczeniach P na okres krótszy niż rok i nie był to autobus wystawionych na przejazd z jednostki do jednostki . Za badania pojazdów wojskowych wojskowe SKP nie pobierają kasy, więc zabawa trwa w najlepsze. Osobiście widziałem zaświadczenie z wynikiem N gdzie było zaznaczone że jest to badanie 6.11 VAT, w którym określił diagnosta występujące w pojeździ usterki i długopisem dopisał ograniczenia w używanie pojazdu. O co tu chodzi? Przecież wojskowych diagnostów się doszkala jak widzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 5 Styczeń 2012 Share Napisano 5 Styczeń 2012 Przecież wojskowych diagnostów się doszkala jak widzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 5 Styczeń 2012 Share Napisano 5 Styczeń 2012 Art. 71 Ustawy PoRD mówi w ust. 2, że warunkiem dopuszczenia pojazdu do ruchu jest fakt, że odpowiada on warunkom określonym w Art.66, czyli inaczej mówiąc gdy wynik badania jest P. W przypadku wojska można zauważyć nieco dziwną praktykę. Wysyłają oni w ostatnim dniu ważności BT pojazd, który jest niesprawny na BT, tylko po to aby dostał on wynik badania N, ponieważ wojskowi uważają, że skoro zaświadczenie jest ważne 14 dni, to daje im to prawo przez 14 dni do poruszania się tym pojazdem, lub daje dodatkowe 14 dni na naprawę tego pojazdu i w okresie ważności zaświadczenia mogą sobie jeździć na ponowne BT zgodnie z przepisami. Mało tego. Jak im się nie uda naprawić pojazdu w ciągu 14 dni, to ponownie wysyłają pojazd na BT po wynik negatywny, aby dostać kolejne zaświadczenie na 14 dni z wynikiem N.Wg mnie pojazd niezgodny z Art. 71 (nie spełnia wymagań Art.66) jest do ruchu niedopuszczony, czyli jeździć nie powinien. Zakładam, że po listopadowym szkoleniu ktoś jest mi w stanie to wyjaśnić. To wszystko nic Ja widziałem zaświadczenie wystawione przez diagnostę na OSKP w pewnej JW dla pojazdu który nie zaliczył badania okresowego. Było to zaświadczenie z wynikiem P a termin następnego badania za 14 dni a w uwagach wypisane usterki. To sa dopiero jaja ale cóż w MON'ie nie może być normalnie bo dopiero byłby burdel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 5 Styczeń 2012 Share Napisano 5 Styczeń 2012 Ja ostatnio robiłem taki pojazd co OBT miał co pół roku ale dlaczego to ja niewiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 5 Styczeń 2012 Share Napisano 5 Styczeń 2012 ale cóż w MON'ie nie może być normalnie bo dopiero byłby burdel To całkiem jak w cywilu ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 5 Styczeń 2012 Share Napisano 5 Styczeń 2012 ale cóż w MON'ie nie może być normalnie bo dopiero byłby burdel To całkiem jak w cywilu ,,, W sumie racja w cywilu też jest niezły burdel ale w wojsku się można pośmiać do tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 5 Styczeń 2012 Share Napisano 5 Styczeń 2012 I niech mnie ktoś przekona, że robię źle ,,, To dlaczego klientowi zabierasz możliwość poruszania się w okresie do 14 dni skoro ten okres zabierasz z okresu pozytywnego. Nie wiem czy nie zamieszałem, ale proszę się wczytać. Czasy dopuszczenia do ruchu na okres do 14 dni (z usterkami) podobno się skończyły - nawet zabierając dowód możesz dopuścić tylko na 7 dni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej65 Napisano 5 Styczeń 2012 Share Napisano 5 Styczeń 2012 W temacie zaznaczyłem "wojskowa interpretacja"Kolego jeśli jest wynik ,,N'' to jest to wynik ,,N'' koniec kropka i ten pojazd nie powinien się poruszac po drodze jeśli nie ma OBT A się porusza i to nagminnie, ma w rozkazie podpisaną sprawność, i na podstawie ważnego zaświadczenia jest wypisywany na PKT. to jest już rola Policji lub ŻW oni są od tego Policja pojazdów wojskowych z reguły nie kontroluje a, ŻW widać także nie zna PoRD. Jeśli pojazd przyjedzie niesprawny po 14 dniach od OBT, wystawiasz zaświadczenie z wynikiem "N" ale to nie jest już poprawkowe i kasa za całe OBT. Problem w tym, że można trafić zaświadczenia N (ponowne) wystawione przez wojskowe SKP przed upływem 14 dni, a słyszałem także o zaświadczeniach P na okres krótszy niż rok i nie był to autobus wystawionych na przejazd z jednostki do jednostki . Za badania pojazdów wojskowych wojskowe SKP nie pobierają kasy, więc zabawa trwa w najlepsze. Osobiście widziałem zaświadczenie z wynikiem N gdzie było zaznaczone że jest to badanie 6.11 VAT, w którym określił diagnosta występujące w pojeździ usterki i długopisem dopisał ograniczenia w używanie pojazdu. O co tu chodzi? Przecież wojskowych diagnostów się doszkala jak widzę. Policja kontroluje wojskowe pojazdy jak popełnią wykroczenie, żandarmi znają się na przepisach ale tylko takich na których chcą się znać i dlatego zabierają dowody za coś za co nie maja prawa zabrać. PKT - to porażka, często trzymają tam służbę ludzie którzy nie mają pojęcia o technice. Przecież wojskowych diagnostów się doszkala jak widzę. Chyba że sami sie doszkolą za własne pieniądze. Taka jest rzeczywistość. To wszystko nic Ja widziałem zaświadczenie wystawione przez diagnostę na OSKP w pewnej JW dla pojazdu który nie zaliczył badania okresowego. Było to zaświadczenie z wynikiem P a termin następnego badania za 14 dni a w uwagach wypisane usterki. To sa dopiero jaja ale cóż w MON'ie nie może być normalnie bo dopiero byłby burdel W cywilu też zdarzaja sie perełki Ja ostatnio robiłem taki pojazd co OBT miał co pół roku ale dlaczego to ja niewiem Bo w wojsku za badanie się nie płaci, to raz, a dwa uważam że niektóre samochody 30 i więcej letnie powinny być na stacji przed każdym wyjazdem a nie tylko raz w roku. Są owszem sprawne ale w tak wiekowym pojeździe wszystko może się zdąży w każdej chwili. Czy ktoś postawi mu pieczątkę w dowodzie czy nie to inna sprawa, ale jak zaznaczyłem za badania sie nie płaci i naprawdę jak komuś się chce to może robić badanie nawet co miesiąc. W PRD jest czas maksymalny kiedy powinien pojazd być na stacji a nigdzie nie ma określonego czasu minimum. Jak kogoś stać w cywilu to przecież może też robić badanie co miesiąc, toż to czysty zysk dla właściciela stacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 5 Styczeń 2012 Share Napisano 5 Styczeń 2012 Bo w wojsku za badanie się nie płaci, Firmy transportowe które mają swoje SKP też nie płacą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 5 Styczeń 2012 Share Napisano 5 Styczeń 2012 Bo w wojsku za badanie się nie płaci, to raz, Może w wojsku ale umnie na cywilnej gratisów się nierobi a dwa uważam że niektóre samochody 30 i więcej letnie powinny No ten akurat był z 2008 r chyba że w wojsku pojazdy sanitarne bada się co pół roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jurek014 Napisano 6 Styczeń 2012 Share Napisano 6 Styczeń 2012 Panowie jeżeli chcecie się wypowiadać na temat pojazdów SZ to powinniście znać Dzienniki Rozkazów MON które regulują te kwestie. Może nie pamiętacie, że D-ca JW. Powinien wcześniej powiadomić OSKP o skierowaniu pojazdu na badania , aby diagnosta miał czas na zapoznanie się z obowiązującymi przepisami dotyczącymi pojazdów sił zbrojnych. Takie pytanie przewija się w testach egzaminacyjnych dla diagnostów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.