Skocz do zawartości

Badanie okresowe bez wpisanego haka w DR


marbie

Rekomendowane odpowiedzi

A jeśli bez dodatkowych dokumentów z dozoru rejestrują np. dwuletnia ciężarówką do 3,5 T sprowadzoną z zagranicy i wyposażonej w windę załadowczą...

 

WK nie ma prawa wymagać dozoru, a poza tym może w ogóle nie wiedzieć, że w pojeździe znajduje się urządzenie podlegające dozorowi. Nawet jeśli OBT w zagranicznym DR jest ważne i WK go uzna (bo nie wie o urządzeniu podlegającemu dozorowi) to zapewne zażąda dodatkowego BT na ustalenie danych, a skoro będzie dodatkowe BT to oznacza, że diagnosta sprawdził dozór, gdyż ma go żądać przy każdym badaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WK nie ma prawa wymagać dozoru, a poza tym może w ogóle nie wiedzieć, że w pojeździe znajduje się urządzenie podlegające dozorowi. Nawet jeśli OBT w zagranicznym DR jest ważne i WK go uzna (bo nie wie o urządzeniu podlegającemu dozorowi) to zapewne zażąda dodatkowego BT na ustalenie danych, a skoro będzie dodatkowe BT to oznacza, że diagnosta sprawdził dozór, gdyż ma go żądać przy każdym badaniu.

 

No i właśnie tędy "mysz się prześliźnie"... 8)

Bo WK rejestruje a nawet nie wie jakie jest wyposażenie dodatkowe pojazdu.

Potem przy OBT, już na SKP trzeba walczyć z klientem który twierdzi, że "dozór mu niepotrzebny bo nigdy go od niego nie wymagali."

A roczną eksploatację tego urządzenia, bez ważnego dozoru UDT, pominąć należy milczeniem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo WK rejestruje

 

Już pisałem - do rejestracji WK będzie wymagało co najmniej badania dodatkowego (ustalenia danych), a więc sprawa dozoru wyjdzie od razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już pisałem - do rejestracji WK będzie wymagało co najmniej badania dodatkowego (ustalenia danych), a więc sprawa dozoru wyjdzie od razu.

 

Wtedy tak.

Jednak nie każdy taki pojazd rejestrowany w okresie pierwszej, trzyletniej ważności OBT, jest kierowany na DBT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak nie każdy taki pojazd rejestrowany w okresie pierwszej, trzyletniej ważności OBT, jest kierowany na DBT.

W przypadku pojazdu z zagranicy to raczej kazdy celem ustalenia RP i nacisków osi.Bynajmniej tak jest u nas...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak nie każdy taki pojazd rejestrowany w okresie pierwszej, trzyletniej ważności OBT, jest kierowany na DBT.

W przypadku pojazdu z zagranicy to raczej kazdy celem ustalenia RP i nacisków osi.Bynajmniej tak jest u nas...

 

U mnie taki się nie trafiaja.

Jeżeli juz ustalenie danych to dla pojazdów juz zarejestrowanych które mają dane w DR niekompletne.

Natomiast w przypadku pojazdu który ma dodatkowo wyciąg z homo /np. z Austrii/ takie ustalanie mija się z celem bo naciski już masz w kN a co roku produkcji też nie ma wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale do tema tu za miesiąc "brak adnotacji" o haku w DR będzie skutkowało usterką drobną i wynikiem pozytywnym BT oraz informacji do klienta o konieczności dokonania wpisu do DR podobnie zresztą z gazem i jak to się ma do porównania zapisów w DR ze stanem faktycznym :razz::razz: przecież jest niezgodność :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast w przypadku pojazdu który ma dodatkowo wyciąg z homo /np. z Austrii/ takie ustalanie mija się z celem bo naciski już masz w kN a co roku produkcji też nie ma wątpliwości.

 

Akurat naciski w kg to chyba każdy umie zamienić na kN. A jesteś pewien, że w wyciągu ze świadectwa homologacji z Austrii będzie rok produkcji?

 

99% pojazdów, którym można uznać OBT zagraniczne, jest kierowane na DBT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesteś pewien, że w wyciągu ze świadectwa homologacji z Austrii będzie rok produkcji?

99% pojazdów, którym można uznać OBT zagraniczne, jest kierowane na DBT.

Jestem pewien, że tak samo WK może samo ustalić RP bo dekoder przecież ma.... 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pewien, że tak samo WK może samo ustalić RP bo dekoder przecież ma.... 8)

 

Taki termin z dekodera to można sobie... wiadomo co. Nie ma żadnej mocy prawnej. Dlatego pozostaje dodatkowe BT lub pismo do producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzisz, że SKP mają inną możliwość ustalenia RP?

Dekodery mamy przecież takie same... :x

 

Jeśli mają wątpliwości - niech kierują do rzeczoznawcy. Inaczej poświadczają nieprawdę w DIP-ach :x A wszyscy wiemy jak jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inaczej poświadczają nieprawdę w DIP-ach :x A wszyscy wiemy jak jest...

No nie szafujmy wielkimi słowami...popełnienie błędu to jeszcze nie tak do jednoznaczne "poświadczenie nieprawdy" :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie szafujmy wielkimi słowami...popełnienie błędu to jeszcze nie tak do jednoznaczne "poświadczenie nieprawdy" :cool:

 

A "popełnienie błędu" z premedytacją tzn. ignorując dekoder? :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A "popełnienie błędu" z premedytacją tzn. ignorując dekoder? :x

To juz temat dla innych roważań bo może to tylko np. "omyłka pisarska"?

Jednak klient mając potwierdzenie RP od producenta nie musi być kierowany na DBT na SKP

I jesli ma windę to nikt się o tym nie dowie i pojazd zostanie zarejestrowany....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jesli ma windę to nikt się o tym nie dowie i pojazd zostanie zarejestrowany....

 

Tak - dokładnie tak. I niby jaką winę WK tu widzisz? Zrobiono coś wbrew przepisom?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I niby jaką winę WK tu widzisz? Zrobiono coś wbrew przepisom?

 

Literalnie - zrobiono. WK nie powinien uznać terminu BT. Pytanie skąd powinien wiedzieć, czy pojazd posiada urządzenie podlegające dozorowi czy nie - może oświadczenie właściciela? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie skąd powinien wiedzieć, czy pojazd posiada urządzenie podlegające dozorowi czy nie

 

Absurd. Nie zrobiono nic wbrew prawu, a jedynie okazało się, że przepisy są nieskuteczne. Czy to wina WK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absurd. Nie zrobiono nic wbrew prawu, a jedynie okazało się, że przepisy są nieskuteczne.

 

Przed uznaniem terminu WK powinno sprawdzić w ramach należytej staranności, czy termin można uznać. Jeśli nie poprzez oświadczenie właściciela, to ekstremalną sytuacją byłoby skierowanie na dodatkowe BT - ustalenie danych niezbędnych do rejestracji, a daną do ustalenia byłaby właśnie obecność urządzenia podlegającemu dozorowi (oraz inne warunki wykluczające możliwość uznania terminu, np. ruch lewostronny). A jest jak jest :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak gość kładzie Ci dowód osobisty to w zasadzie jeszcze do tego dowodu powinien dołożyć oświadczenie, że dane w nim zawarte są aktualne - no nie?

A poza tym każde przerejestrowanie to również oświadczenie czy pojazd np. nie brał udziału w wypadku - no nie?? Bo co z tego, że ma DR z ważnym badaniem? Przecież mógł mieć wypadek...

Aaaa - i kolejne oświadczenie, że dane w tym DR są zgodne ze stanem faktycznym - no bo nie muszą być. Dobrze byłoby tez mieć jakieś oświadczenie co do treści umowy, że zgodna itd...

8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie kwestionuje przedłożonych dokumentów, ale sam dobrze wiesz, że w zagranicznym DR nie ma informacji do jakiego ruchu pojazd jest przystosowany albo czy nie posiada urządzenia podlegającego dozorowi - literalnie są to informacje niezbędne do uznania terminu BT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dowodzie - nie tylko zagranicznym - nie ma też informacji, czy np. jest wykorzystywany do zarobkowego transportu - a od tego zależy zastosowanie odpowiedniego przepisu PoRD o wyznaczeniu terminu OBT. Czy zatem od każdego właściciela przy każdej rejestracji bierzesz tez takie oświadczenie? :)

Coś Ci się troszkę w główce pozmieniało w ostatnich dniach Michale... Generalnie skojarzyłbym to z pewnym faktem... Mówiłem, ostrzegałem, ale nie chciałeś słuchać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale sam dobrze wiesz, że w zagranicznym DR nie ma informacji do jakiego ruchu pojazd jest przystosowany albo czy nie posiada urządzenia podlegającego dozorowi

 

A w Polskim jest????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dowodzie - nie tylko zagranicznym - nie ma też informacji, czy np. jest wykorzystywany do zarobkowego transportu - a od tego zależy zastosowanie odpowiedniego przepisu PoRD o wyznaczeniu terminu OBT. Czy zatem od każdego właściciela przy każdej rejestracji bierzesz tez takie oświadczenie? :)

 

Przecież wiesz, że nie biorę od żadnego. Ale - literalnie - należyta staranność być może by tego wymagała. Podobnie jak przy pojeździe zabytkowym - zapewne nikt nie pyta czy nie jest wykorzystywany zarobkowo.

 

Natomiast "przepisanie" zagranicznego terminu OBT zdarza się u nas naprawdę rzadko (myślę, że nie więcej niż 5% pojazdów sprowadzonych). Jak ktoś ma płacić za ustalenie danych to już woli zrobić OBT, bo zwykle termin będzie z korzyścią dla niego.

 

[ Dodano: 13-09-2012, 18:36 ]

Coś Ci się troszkę w główce pozmieniało w ostatnich dniach Michale... Generalnie skojarzyłbym to z pewnym faktem... Mówiłem, ostrzegałem, ale nie chciałeś słuchać ;)

 

Teraz ja mogę ostrzegać innych ::D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.