michal_k Napisano 11 Wrzesień 2012 Share Napisano 11 Wrzesień 2012 A jeśli bez dodatkowych dokumentów z dozoru rejestrują np. dwuletnia ciężarówką do 3,5 T sprowadzoną z zagranicy i wyposażonej w windę załadowczą... WK nie ma prawa wymagać dozoru, a poza tym może w ogóle nie wiedzieć, że w pojeździe znajduje się urządzenie podlegające dozorowi. Nawet jeśli OBT w zagranicznym DR jest ważne i WK go uzna (bo nie wie o urządzeniu podlegającemu dozorowi) to zapewne zażąda dodatkowego BT na ustalenie danych, a skoro będzie dodatkowe BT to oznacza, że diagnosta sprawdził dozór, gdyż ma go żądać przy każdym badaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 11 Wrzesień 2012 Share Napisano 11 Wrzesień 2012 WK nie ma prawa wymagać dozoru, a poza tym może w ogóle nie wiedzieć, że w pojeździe znajduje się urządzenie podlegające dozorowi. Nawet jeśli OBT w zagranicznym DR jest ważne i WK go uzna (bo nie wie o urządzeniu podlegającemu dozorowi) to zapewne zażąda dodatkowego BT na ustalenie danych, a skoro będzie dodatkowe BT to oznacza, że diagnosta sprawdził dozór, gdyż ma go żądać przy każdym badaniu. No i właśnie tędy "mysz się prześliźnie"... Bo WK rejestruje a nawet nie wie jakie jest wyposażenie dodatkowe pojazdu. Potem przy OBT, już na SKP trzeba walczyć z klientem który twierdzi, że "dozór mu niepotrzebny bo nigdy go od niego nie wymagali." A roczną eksploatację tego urządzenia, bez ważnego dozoru UDT, pominąć należy milczeniem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 11 Wrzesień 2012 Share Napisano 11 Wrzesień 2012 Bo WK rejestruje Już pisałem - do rejestracji WK będzie wymagało co najmniej badania dodatkowego (ustalenia danych), a więc sprawa dozoru wyjdzie od razu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 12 Wrzesień 2012 Share Napisano 12 Wrzesień 2012 Już pisałem - do rejestracji WK będzie wymagało co najmniej badania dodatkowego (ustalenia danych), a więc sprawa dozoru wyjdzie od razu. Wtedy tak. Jednak nie każdy taki pojazd rejestrowany w okresie pierwszej, trzyletniej ważności OBT, jest kierowany na DBT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 12 Wrzesień 2012 Share Napisano 12 Wrzesień 2012 Jednak nie każdy taki pojazd rejestrowany w okresie pierwszej, trzyletniej ważności OBT, jest kierowany na DBT. W przypadku pojazdu z zagranicy to raczej kazdy celem ustalenia RP i nacisków osi.Bynajmniej tak jest u nas... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 12 Wrzesień 2012 Share Napisano 12 Wrzesień 2012 Jednak nie każdy taki pojazd rejestrowany w okresie pierwszej, trzyletniej ważności OBT, jest kierowany na DBT. W przypadku pojazdu z zagranicy to raczej kazdy celem ustalenia RP i nacisków osi.Bynajmniej tak jest u nas... U mnie taki się nie trafiaja. Jeżeli juz ustalenie danych to dla pojazdów juz zarejestrowanych które mają dane w DR niekompletne. Natomiast w przypadku pojazdu który ma dodatkowo wyciąg z homo /np. z Austrii/ takie ustalanie mija się z celem bo naciski już masz w kN a co roku produkcji też nie ma wątpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 12 Wrzesień 2012 Share Napisano 12 Wrzesień 2012 No ale do tema tu za miesiąc "brak adnotacji" o haku w DR będzie skutkowało usterką drobną i wynikiem pozytywnym BT oraz informacji do klienta o konieczności dokonania wpisu do DR podobnie zresztą z gazem i jak to się ma do porównania zapisów w DR ze stanem faktycznym przecież jest niezgodność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 12 Wrzesień 2012 Share Napisano 12 Wrzesień 2012 przecież jest niezgodność Jest niezgodność między zdrowym rozsądkiem a pozycją 996 dziennika ustaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 12 Wrzesień 2012 Share Napisano 12 Wrzesień 2012 Natomiast w przypadku pojazdu który ma dodatkowo wyciąg z homo /np. z Austrii/ takie ustalanie mija się z celem bo naciski już masz w kN a co roku produkcji też nie ma wątpliwości. Akurat naciski w kg to chyba każdy umie zamienić na kN. A jesteś pewien, że w wyciągu ze świadectwa homologacji z Austrii będzie rok produkcji? 99% pojazdów, którym można uznać OBT zagraniczne, jest kierowane na DBT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 12 Wrzesień 2012 Share Napisano 12 Wrzesień 2012 A jesteś pewien, że w wyciągu ze świadectwa homologacji z Austrii będzie rok produkcji?99% pojazdów, którym można uznać OBT zagraniczne, jest kierowane na DBT. Jestem pewien, że tak samo WK może samo ustalić RP bo dekoder przecież ma.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 12 Wrzesień 2012 Share Napisano 12 Wrzesień 2012 Jestem pewien, że tak samo WK może samo ustalić RP bo dekoder przecież ma.... Taki termin z dekodera to można sobie... wiadomo co. Nie ma żadnej mocy prawnej. Dlatego pozostaje dodatkowe BT lub pismo do producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 12 Wrzesień 2012 Share Napisano 12 Wrzesień 2012 Dlatego pozostaje dodatkowe BT Sądzisz, że SKP mają inną możliwość ustalenia RP? Dekodery mamy przecież takie same... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 12 Wrzesień 2012 Share Napisano 12 Wrzesień 2012 Sądzisz, że SKP mają inną możliwość ustalenia RP?Dekodery mamy przecież takie same... Jeśli mają wątpliwości - niech kierują do rzeczoznawcy. Inaczej poświadczają nieprawdę w DIP-ach A wszyscy wiemy jak jest... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 12 Wrzesień 2012 Share Napisano 12 Wrzesień 2012 Inaczej poświadczają nieprawdę w DIP-ach A wszyscy wiemy jak jest... No nie szafujmy wielkimi słowami...popełnienie błędu to jeszcze nie tak do jednoznaczne "poświadczenie nieprawdy" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 12 Wrzesień 2012 Share Napisano 12 Wrzesień 2012 No nie szafujmy wielkimi słowami...popełnienie błędu to jeszcze nie tak do jednoznaczne "poświadczenie nieprawdy" A "popełnienie błędu" z premedytacją tzn. ignorując dekoder? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 12 Wrzesień 2012 Share Napisano 12 Wrzesień 2012 A "popełnienie błędu" z premedytacją tzn. ignorując dekoder? To juz temat dla innych roważań bo może to tylko np. "omyłka pisarska"? Jednak klient mając potwierdzenie RP od producenta nie musi być kierowany na DBT na SKP I jesli ma windę to nikt się o tym nie dowie i pojazd zostanie zarejestrowany.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 12 Wrzesień 2012 Share Napisano 12 Wrzesień 2012 I jesli ma windę to nikt się o tym nie dowie i pojazd zostanie zarejestrowany.... Tak - dokładnie tak. I niby jaką winę WK tu widzisz? Zrobiono coś wbrew przepisom? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 12 Wrzesień 2012 Share Napisano 12 Wrzesień 2012 I niby jaką winę WK tu widzisz? Zrobiono coś wbrew przepisom? Literalnie - zrobiono. WK nie powinien uznać terminu BT. Pytanie skąd powinien wiedzieć, czy pojazd posiada urządzenie podlegające dozorowi czy nie - może oświadczenie właściciela? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 12 Wrzesień 2012 Share Napisano 12 Wrzesień 2012 Pytanie skąd powinien wiedzieć, czy pojazd posiada urządzenie podlegające dozorowi czy nie Absurd. Nie zrobiono nic wbrew prawu, a jedynie okazało się, że przepisy są nieskuteczne. Czy to wina WK? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 12 Wrzesień 2012 Share Napisano 12 Wrzesień 2012 Absurd. Nie zrobiono nic wbrew prawu, a jedynie okazało się, że przepisy są nieskuteczne. Przed uznaniem terminu WK powinno sprawdzić w ramach należytej staranności, czy termin można uznać. Jeśli nie poprzez oświadczenie właściciela, to ekstremalną sytuacją byłoby skierowanie na dodatkowe BT - ustalenie danych niezbędnych do rejestracji, a daną do ustalenia byłaby właśnie obecność urządzenia podlegającemu dozorowi (oraz inne warunki wykluczające możliwość uznania terminu, np. ruch lewostronny). A jest jak jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 12 Wrzesień 2012 Share Napisano 12 Wrzesień 2012 A jak gość kładzie Ci dowód osobisty to w zasadzie jeszcze do tego dowodu powinien dołożyć oświadczenie, że dane w nim zawarte są aktualne - no nie? A poza tym każde przerejestrowanie to również oświadczenie czy pojazd np. nie brał udziału w wypadku - no nie?? Bo co z tego, że ma DR z ważnym badaniem? Przecież mógł mieć wypadek... Aaaa - i kolejne oświadczenie, że dane w tym DR są zgodne ze stanem faktycznym - no bo nie muszą być. Dobrze byłoby tez mieć jakieś oświadczenie co do treści umowy, że zgodna itd... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 12 Wrzesień 2012 Share Napisano 12 Wrzesień 2012 Nikt nie kwestionuje przedłożonych dokumentów, ale sam dobrze wiesz, że w zagranicznym DR nie ma informacji do jakiego ruchu pojazd jest przystosowany albo czy nie posiada urządzenia podlegającego dozorowi - literalnie są to informacje niezbędne do uznania terminu BT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Wrzesień 2012 Share Napisano 13 Wrzesień 2012 W dowodzie - nie tylko zagranicznym - nie ma też informacji, czy np. jest wykorzystywany do zarobkowego transportu - a od tego zależy zastosowanie odpowiedniego przepisu PoRD o wyznaczeniu terminu OBT. Czy zatem od każdego właściciela przy każdej rejestracji bierzesz tez takie oświadczenie? Coś Ci się troszkę w główce pozmieniało w ostatnich dniach Michale... Generalnie skojarzyłbym to z pewnym faktem... Mówiłem, ostrzegałem, ale nie chciałeś słuchać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 13 Wrzesień 2012 Share Napisano 13 Wrzesień 2012 ale sam dobrze wiesz, że w zagranicznym DR nie ma informacji do jakiego ruchu pojazd jest przystosowany albo czy nie posiada urządzenia podlegającego dozorowi A w Polskim jest???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 13 Wrzesień 2012 Share Napisano 13 Wrzesień 2012 W dowodzie - nie tylko zagranicznym - nie ma też informacji, czy np. jest wykorzystywany do zarobkowego transportu - a od tego zależy zastosowanie odpowiedniego przepisu PoRD o wyznaczeniu terminu OBT. Czy zatem od każdego właściciela przy każdej rejestracji bierzesz tez takie oświadczenie? Przecież wiesz, że nie biorę od żadnego. Ale - literalnie - należyta staranność być może by tego wymagała. Podobnie jak przy pojeździe zabytkowym - zapewne nikt nie pyta czy nie jest wykorzystywany zarobkowo. Natomiast "przepisanie" zagranicznego terminu OBT zdarza się u nas naprawdę rzadko (myślę, że nie więcej niż 5% pojazdów sprowadzonych). Jak ktoś ma płacić za ustalenie danych to już woli zrobić OBT, bo zwykle termin będzie z korzyścią dla niego. [ Dodano: 13-09-2012, 18:36 ] Coś Ci się troszkę w główce pozmieniało w ostatnich dniach Michale... Generalnie skojarzyłbym to z pewnym faktem... Mówiłem, ostrzegałem, ale nie chciałeś słuchać Teraz ja mogę ostrzegać innych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.