Skocz do zawartości

Moc netto silnika i pojemność.


Bogusław Maćkowski

Rekomendowane odpowiedzi

Berecik, ty tu nie wyskakuj z takimi pomysłami bo Pan Barczuk gotowy podchwycić ten pomysł i wyśle petycję do ministerstwa o wprowadzenie odpowiednich zmian w ustawie. ;)

 

Ps.

Widzę, że sprawa z numerami była poruszana na ostatnim plenum KC - vide wypowiedz Pana Barczuka i ICH stanowcze NIE :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ten kraj normalnieje. Każdy dorosły człowiek zacznie odpowiadać za siebie i to co zrobił nie upewniając się czy to było zgodne z przepisami. Jakiekolwiek przerabianie numerów jest przestępstwem, nawet na skrzyni biegów ( też kradną), a od pilnowania porządku prawa mamy POLICJĘ.Nadgorliwość diagnosty jest dmuchaniem na zimne , ale i tak wszystkiego nie przewidzi. Jak narazie zwiększanie mocy nie jest zabronione, a pacjęt na SKP nie ma potrzeby się spowiadać.

Jeżeli chodzi o zmianę silnika, to coś mi się obiło o uszy, że tylko tej samej marki i tego samego typu. (w SAM-ach może być inny )

Na dzień dzisiejszy nikt nie wysyła samochodów na siłownię, żeby upewnić się przy porównywaniu danych z dowodem , że moc się zgadza. Moc określa producent silnika, a co potem, któż to wie ? Z autopsji podam, że czip za 2 tys. PLN jest g....o warty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy fabyczny program jest do modyfikacji i daje się przestawić, wymiany mikroprpcesorów czasami kończą się agonią i wole operować w ramach wersji producenta jest to może mniej widoczne w osiągach, ale bardziej bezpieczne. Oczywiście to jest moja opinia bo nietwierdze, że są specjaliści którzy wyciskają bez szkody dla jednostki. Ja aż tak bardzo nie jestem zorientowany :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Berecik, ty tu nie wyskakuj z takimi pomysłami bo Pan Barczuk gotowy podchwycić ten pomysł i wyśle petycję do ministerstwa o wprowadzenie odpowiednich zmian w ustawie. ;)

 

Ps.

Widzę, że sprawa z numerami była poruszana na ostatnim plenum KC - vide wypowiedz Pana Barczuka i ICH stanowcze NIE :lol:

 

Panowie to byli przed wojną, więc zachowuj się T O W A R Z Y S Z U.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Myślę, iż mogę już przystępować do przyznawania punktów pomógł.

Przypomnę: pytanie dotyczyło, czy po wymianie silnika po 21.10.2005r. z chwilą ustania obowiązku identyfikacji numeru silnika, czy będzie istaniał obowiązek ustalania mocy i pojemności silnika?

 

Biorąc pod uwagę całość poniżej wskazanych przeze mnie 4 przepisów odpowiedź brzmi:

Diagnosta ma obowiązek ustalać pojemność i moc silnika ponieważ stwierdza zgodność zapisów w dowodzie rejestracyjnym/pozwoleniu czasowym w zgodności ze stanem faktycznym. W przypadku wymiany silnika powodującej zmianę mocy bądź pojemności wynik badania powinien (znaczy musi) być wówczas negatywny z zapisem w uwagach zaświadczenia, iż po uzupełnieniu zapisów w dowodzie rejestracyjnym wynik badania pozytywny następny termin badania do ..... (Taki zapis jest niezbędny by uniknąć kwadratury koła między przepisami rejestracji a wyników badań). W przypadku wątpiwości dane ustala się w oparciu o dane techniczne z katalogu AUTODATA lub AUTODATA DIESEL, dane homologacyjne lub opinię rzeczoznawcy samochodowego.

 

1)

(Dz. U. z 2003r. Nr 227, poz. 2250 z późn. zm.)

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1) z dnia 16 grudnia 2003 r.

w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach

 

§ 4. Okresowe badanie techniczne polega na sprawdzeniu:

1) zgodności faktycznych danych pojazdu z zapisanymi w dowodzie rejestracyjnym lub odpowiadającym mu dokumencie, dotyczących danych identyfikacyjnych i technicznych pojazdu, a także prawidłowości oznaczeń i stanu tablic rejestracyjnych; dla pojazdów niezarejestrowanych dopuszcza się ustalenie faktycznych danych pojazdu na podstawie oględzin;

 

§2 ust. 1

4) (2) dodatkowe - dotyczące pojazdu skierowanego na badanie techniczne przez starostę w celu ustalenia danych pojazdu niezbędnych do jego rejestracji;

 

5) dodatkowe - dotyczące pojazdu, w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany dopuszczonych przez prawo elementów powodujących zmianę danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym dotyczących w szczególności:

a) rodzaju, podrodzaju pojazdu, przeznaczenia, masy własnej, dopuszczalnej ładowności, liczby miejsc, dopuszczalnej masy całkowitej po istotnej zmianie położenia środka ciężkości pojazdu lub innej istotnej zmianie konstrukcyjnej, dopuszczalnej masy całkowitej ciągniętej przyczepy, największego dopuszczalnego nacisku osi po zmianie konstrukcyjnej powodującej istotną zmianę rozkładu nacisku na osie pojazdu,

 

Załącznik Nr 1

1.1. Identyfikacja pojazdu

Oględziny organoleptyczne: porównanie zapisów w dowodzie rejestracyjnym (pozwoleniu czasowym) ze stanem faktycznym lub ustalenie faktycznych danych pojazdu na podstawie oględzin i badań.

3. Oczywiste omyłki w dowodzie rejestracyjnym związane z danymi technicznymi pojazdu.

 

2)

(Dz. U. z 2003r. Nr 192, poz. 1878 z późn. zm.)

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1) z dnia 27 września 2003 r.

w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach

 

Załącznik Nr 1 INSTRUKCJA W SPRAWIE REJESTRACJI POJAZDÓW

 

§ 1. 1. Rejestrując pojazd, z zastrzeżeniem ust. 2-10 oraz § 3, organ rejestrujący:

1) przyjmuje wniosek o rejestrację pojazdu z dołączonymi dokumentami określonymi w rozporządzeniu o rejestracji pojazdów, sprawdzając zgodność zawartych w nich danych dotyczących:

b) pojazdu - cech identyfikacyjnych i danych technicznych;

 

 

2. Dane i informacje z bazy danych drukuje się odpowiednio w poszczególnych rubrykach dokumentów, o których mowa w ust. 1, stosując następujące zasady:

6) "Pojemność silnika/moc" - wpisuje się pojemność silnika wyrażoną w (cm3) oraz obowiązkowo dla motocykli wpisuje się moc silnika wyrażoną w (kW);

 

 

3)

(Dz. U. z 2005r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm.)

USTAWA z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym1)

 

Art. 72. 1. Rejestracji dokonuje się na podstawie:

4) zaświadczenia o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu, jeżeli jest wymagane;

 

Art. 78. 2. Właściciel pojazdu zarejestrowanego jest obowiązany zawiadomić w terminie nieprzekraczającym 30 dni starostę o:

2) zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym.

 

Art. 81. 8. Niezależnie od badań, o których mowa w ust. 2 i 3, dodatkowemu badaniu technicznemu podlega również pojazd:

1a) skierowany przez starostę w celu ustalenia danych pojazdu niezbędnych do jego rejestracji;

 

4)

(Dz. U. z 2002r. Nr 133, poz. 1123 z późn. zm.)

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 22 lipca 2002 r.

w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów.1)

§ 6. 5. (15) Wzór dowodu rejestracyjnego oraz oznaczenia kodów zastosowanych w tym wzorze stanowią załącznik nr 3 do rozporządzenia.

 

ZAŁĄCZNIK Nr 3(36)

WZÓR DOWODU REJESTRACYJNEGO ORAZ OZNACZENIA KODÓW ZASTOSOWANYCH W TYM WZORZE

(format strony A6)

Oznaczenia kodów zastosowanych we wzorze dowodu rejestracyjnego

P.1 pojemność silnika (w cm3),

P.2 maksymalna moc netto silnika (w kW).

 

Wszystkich, którzy wskazali powyższą podstawę prawną lub odpowiedzieli w powyższy sposób przyznaję punkt za "POMÓGŁ". :D

Muszę przyznać, że poziom odpowiedzi jest naprawdę wysoki i powstało tu na forum grono wysokich fachowców. Nieoficjalnie wiem, że nasze wypowiedzi są śledzone przez przedstawicieli MSWIA w Warszawie, którzy również dostrzegają tu diagnostów i urzędników na wysokim poziomie wiedzy.

Cieszę się, że mogę z Wami współpracować. Jeśli ktoś podejmował polemiki lub czuje się pokrzywdzony to przepraszam i zapraszam do kolejnego podchwytliwego pytania, które za jakiś czas być może zadam. :D

Myślę, że skoro prawidłowa odpowiedź została już przeze mnie opublikowana, następne odpowiedzi po tej nie będą już punktowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Według mojej wiedzy w rubryce P3 wpisuje się kody określone w Dz.U.Nr 137/2007 poz.968 zał.3. Np. P-benzyna; D-olej napędowy; M-mieszanka; LPG-gaz płynny itd. Pozdro. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lub w formie kombinowanej - np. P-LPG, P-CNG, P-EE... W zasadzie od niedawna jest to tak ujednolicone - przedtem benzynę oznakowywano również jako BU, BB (zamiast obecnego P), a diesel jako ON (zamiast obecnego D).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma wspólnych kodów unijnych dla oznaczenia rodzaju pojazdu. Każdy kraj sam ustala rodzaj wpisu dla rodzaju paliwa na dokumentach rejestracyjnych. Nie chcę Ci mylić, ale miałem kilka razy do czynienia z sytuacją jaką opisujesz (wpis EG we Francji) i zawsze wychodziło, że jest to Benzyna + gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.