Marek1 Napisano 3 Luty 2016 Share Napisano 3 Luty 2016 No wiadomo. Ale przecież Marek wie lepiej, że nie przeleżała na półce i na pewno jest używana. Nie wiem. Jednak wszystko na to wskazuje, że nie jest inaczej. Więc wskazana, daleko idąca ostrożność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 3 Luty 2016 Share Napisano 3 Luty 2016 Więc wskazana, daleko idąca ostrożność. Ja bym powiedział wprost - martwy przepis - raczej nie do wykrycia na SKP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 3 Luty 2016 Share Napisano 3 Luty 2016 Ja bym powiedział wprost - martwy przepis - raczej nie do wykrycia na SKP. Niestety to kwestia ocen, więc to doskonały punkt zaczepienia dla tzw. "organów kontrolnych" Można się niepotrzebnie i głupio tłumczyć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 4 Luty 2016 Share Napisano 4 Luty 2016 A co powiecie na używaną instalację gazową z nowiutką butlą i nowiutką homologacją? Instalacja wykonana jako II generacja. Co prawda to elementy (parownik, centralka, wlew) brudne noszące ślady użytkowania, a homologacja z przed 2 dni. A i jeszcze jedno, przyjechał na OBT bo mu się skończyło, ale wpisu GAZ w DR nie posiadał. Wygoniliśmy faceta, ale już mu wykonano badanie u konkurencji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baca9 Napisano 4 Luty 2016 Share Napisano 4 Luty 2016 przyjechał na OBT bo mu się skończyło, ale wpisu GAZ w DR nie posiadał. Wygoniliśmy faceta, ale już mu wykonano badanie u konkurencji. I bardzo dobrze, że konkurencja myśli. Brak wpisu to UD:10.5.d); Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 4 Luty 2016 Share Napisano 4 Luty 2016 Brak wpisu to UD:10.5.d); Nie chodzi tu o brak wpisu tylko o wykonanie instalacji z używanych elementów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 4 Luty 2016 Share Napisano 4 Luty 2016 Już kiedyś o tym pisałem - dokąd nie będzie rejestru wydawanych decyzji TDT w powiązaniu - decyzja /pojazd - to będzie jak jest - jako diagnosta nie masz możliwości weryfikacji - można po marudzić - organ wydający nad tym nie panuje więc dla czego diagnosta ma próbować to ogarnąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tatowy Napisano 4 Luty 2016 Share Napisano 4 Luty 2016 kiedyś po montażu instalacji był przegląd na SKP i można było ją zweryfikować a teraz nawet brak wpisu jest UD i można tak robic do końca świata chyba ze będzie można wołać zaświadczenia z poprzedniego przeglądu i uznać UI / po to między innymi miały byc wydawane zaświadczenia /o fakturze pisałem dlatego że dochodziliście kiedy był montowany zbiornik , a fakturę trzeba i tak mieć w WK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Luty 2016 Share Napisano 4 Luty 2016 dokąd nie będzie rejestru wydawanych decyzji TDT w powiązaniu - decyzja /pojazd - to będzie jak jest IVVO - Ty chyba tradycyjnie nie doczytałeś... TDT wydaje tylko papier na zbiornik, a w opisanym przypadku tenże akurat jest nowy. Chodzi o pozostałe elementy instalacji, które wyglądają na używane, choć mają homo... Co niby tutaj TDT ma do rzeczy? Skontaktował bym się z wystawcą tego homo i co chodzi. Niewykluczone, że to właściciel podłożył kwit od czego innego, a potem zrobił składaka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baca9 Napisano 4 Luty 2016 Share Napisano 4 Luty 2016 chodzi tu o ... wykonanie instalacji z używanych elementów. Czy jesteś pewien, że te elementy nie przeleżały jakiś czas pod regałem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 4 Luty 2016 Share Napisano 4 Luty 2016 Ty chyba tradycyjnie nie doczytałeś Tą sprawą powinien się zająć TDT nie SkP - ale jak zwykle brak przepisów - dlaczego- pojazd z zagranicy z gazem powinien być skierowany ustawowo do warsztatu montującego gaz - i to oni powinni stwierdzić czy dana instalacja jest zgodna z przepisami czy nie - to nie powinna być nasza działka - po stwierdzeniu prawidłowości montażu powinni wystawić świadectwo homologacji i z tym dokumentem dopiero na SKP - a w obecnych przepisach to wolna amerykanka - i nie mamy żadnych podstaw do zakwestionowania z czego ta instalacja jest złożona i czy odpowiada przepisom - to trzeba usankcjonować bo w obecnej chwili papier na zbiornik wystarczy i elementy homologowane - jeśli najbardziej zainteresowana instytucja /TDT/ nie da prikazu jak to robić i kto ma nad tym czuwać to możemy sobie tylko pogdybać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Luty 2016 Share Napisano 4 Luty 2016 Przecież przepis już obecnie jest wyraźny - są używane elementy w instalacji, to N!! Nikt nie zadzwonił do firmy montującej zapytać jak to było, więc można gdybać... Ale sprawa dla mnie jasna. Po co jakieś wymyślanie? No i koniecznie szukanie kogoś, kto by za to wziął odpowiedzialność - bo przecież nie SKP... SKP jest tylko od brania pieniążków za... Za coś co każdy warsztat tez nam może zdiagnozować (jak tylko ma odpowiedni sprzęt). Instalacje ma badać TDT, za stan techniczny odpowiadać w zasadzie właściciel - to ja się pytam - PO CO SKP?? W tym układzie to tylko grupa darmozjadów, którą z łańcucha BRD należy wyeliminować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 4 Luty 2016 Share Napisano 4 Luty 2016 Błażeju już dawno zwróciłem uwagę na to, że badania techniczne pojazdów w obecnym kształcie nie mają większego sensu, bo chodzi w nich głównie o kasę a diagnostom chcącym dobrze wykonywać swe obowiązki (jak już ktoś takiego zdecyduje się zatrudnić) brak narzędzi do respektowania "dziwnych" zapisów prawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 4 Luty 2016 Share Napisano 4 Luty 2016 grupa darmozjadów, którą z łańcucha BRD należy wyeliminować. I nie pomyślałeś, że równie dobrze w dobie komputerów najpierw można by wyeliminować część urzędników WK ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Luty 2016 Share Napisano 4 Luty 2016 można by wyeliminować część urzędników WK ??? Żartujesz? A gdzie ja taką ciepłą posadkę później znajdę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 4 Luty 2016 Share Napisano 4 Luty 2016 Żartujesz? Przyznasz, że wystarczyłoby odpowiednio system rejestracji zmienić ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Luty 2016 Share Napisano 4 Luty 2016 I tak ktoś to musi potem do kompa wklepać... Ale eliminacja badań w obecnym kształcie - jak i tym proponowanym przez wielu (zero odpowiedzialności diagnosty) to dobry pomysł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 4 Luty 2016 Share Napisano 4 Luty 2016 Uważam,że: 1.Rozmowa nie na temat. 2.Diagnosta,ma za małe uprawnienia (było wiele razy-np:"proszę okazać homologacje"-"podstawę prawną poproszę ,że muszę.....") Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 4 Luty 2016 Share Napisano 4 Luty 2016 Błażeju już dawno zwróciłem uwagę na to, że badania techniczne pojazdów w obecnym kształcie nie mają większego sensu, bo chodzi w nich głównie o kasę a diagnostom chcącym dobrze wykonywać swe obowiązki (jak już ktoś takiego zdecyduje się zatrudnić) brak narzędzi do respektowania "dziwnych" zapisów prawa Ostrzegałem wielokrotnie, że takie gadanie nie poprawia sytuacji a na pewno przyniesie wiele problemów diagnostom. Właśnie macie NIK na swoim terenie....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 5 Luty 2016 Share Napisano 5 Luty 2016 I tak ktoś to musi potem do kompa wklepać... Ale eliminacja badań w obecnym kształcie - jak i tym proponowanym przez wielu (zero odpowiedzialności diagnosty) to dobry pomysł. Nie chodzi o jak to napisałeś /zero odpowiedzialności diagnosty/. Czy jest problem z urządzeniami technicznymi zamontowanymi na pojazdach z zagranicy - NIE - gonimy do UDT gonimy do TDT - pytam więc - dla czego nie pogonić w ten sam sposób klienta z gazem - niech jedzie do firmy zajmującej się montażem gazu - dostanie wyciąg z homo dla instalacji - wystarczy jeden wpis do ustawy nakazujący taką procedurę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 5 Luty 2016 Share Napisano 5 Luty 2016 IVVO, homologacja jest na montaż, więc wystawia ją firma, która instalację zamontowała. Jak to się ma do instalacji już zainstalowanych w pojeździe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 5 Luty 2016 Share Napisano 5 Luty 2016 homologacja jest na montaż No właśnie chodzi o potwierdzenie "tego" montażu - jak do tej pory miałem może z cztery wydane homologacje na zamontowaną instalacje z zagranicy - instalacja zakładana w Polsce - homo przetłumaczone na niemiecki - tam tego też wymaga WK do wpisu w dowód - tylko kupując pojazd z zagranicy nie dostaje tego od sprzedającego albo nie chce bo u nas jakoś przejdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 5 Luty 2016 Share Napisano 5 Luty 2016 Skoro w ZDR jest wpis o instalacji zasilania gazem, to czego Ty jeszcze wymagasz? Gorzej jakby nie było, ale na kilka pojazdów z LPG na pierwszej jakie miałem, wszystkie miały odpowiednie wpisy w ZDR (homologacje również, ale po co mnie one). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 5 Luty 2016 Share Napisano 5 Luty 2016 aboz, Nie ma problemu z Niemcem - tam w uwagach masz wypisane homologacje każdego podstawowego elementu instalacji /bo właściciel miał homologacje/ więc dla czego jej nie żądać - i tu nie ma problemu - ale np Francuz napisze tylko GAZ i lipa - w takiej instalacji klient przed pierwszą może zmodyfikować wszystko - nie jesteś w stanie stwierdzić czy było tam LPG czy CNG - a ja jako diagnosta muszą to łyknąc [ Dodano: 05-02-2016, 08:55 ] Zauważ pojazdy z Holandii - tam większość jeździ na CNG - a ile ich zarejestrowałeś jako CNG - ja jedną dla gośćia z podkarpackiego /tam można zatankować ponoć CNG/- a reszta ... pozostawiam bez odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Luty 2016 Share Napisano 5 Luty 2016 W Polskim DR też jest tylko hasło GAZ - i gdzie chcesz gościa wysłać w związku z tym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.