adamiec06 Napisano 9 Styczeń 2012 Share Napisano 9 Styczeń 2012 Przygotowuję się do egzaminu teoretycznego z ADR i mam pytanie do wszystkich znawców tematu. 1. ABS ( wymagania ADR 2012 nowe) jakie pojazdy powinny go posiadać, od którego roku i jaki rodzaj. Co oznacza Kategoria I- pojazdy silnikowe. Przyczepa kategoria A- a jakie są inne kategorie parametry????? 2. Zwalniacz - (wymagania w ADR 2012 nowe) jakie pojazdy powinny go posiadać i od którego roku co oznacza II A 3. W załączniku nr 7 ,, zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu dodatkowym ADR '' w dziale III w punkcie 2 Zamontowany zwalniacz spełnia wymogi badania typ.. ?????? i skuteczność dla DMC ?????????- wiem przepisujemy to ze świadectwa ADR a gdy go brak 4. W rozporządzeniu Dz.U.z 2009 r. Nr.155 poz.1232 w załączniku nr. 1 mamy wykaz czynności podczas badania okresowego, w pozycji od 4 ,,Światła'' sprawdzamy------ i wiem,że na egzaminie żądają pytania o oznaczenie. światła mijania -C , drogowe -R , drogowe i mijania CR, drogowe albo mijania C/R, Czy ktoś potrafi opisać oznaczenie wszystkich (działa 4) świateł w rozporządzeniu 5. Wałkowany temat od dawna- badanie okresowe przyczepki ,, SAM " do 750 kg bezterminowe czy na 1 rok 6. Na jaki okres (1 rok) czy 2 przedłużamy ważność badania okresowe ciągnika rolniczego w kolejce turystycznej 7. Jaką pobrać opłatę za badanie okresowe pojazdu zabytkowego ( np autobus ),( poj. osobowy) wykorzystywanego do zarobkowego transportu drogowego i na jaki okres przedłoży badanie ???? 8. Od kiedy w Polsce na SKP obowiązuje EOBD/ OBD 9. Jaką pobrać opłatę za BO autobusu poniżej 15 osób i na ile przedłożyć badanie. 10. Pytanie z Vademecum Diagnosty wyd IV- (pełno w nim błędów) str 126 pytanie z działu pojazdów zasilanych gazem nr 45 Który z monitorów musi być zastosowany przez producenta na Europę- brak podstawy prawnej ??????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dany18 Napisano 9 Styczeń 2012 Share Napisano 9 Styczeń 2012 Test typ IIA Maksymalnie obciążony samochód należy rozpędzić do 30 km/h na spadku drogi wynoszącym 7% na odcinku 6 km, gdy przy włączonym zwalniaczu średnie opóźnienie wyniesie co najmniej 0,6 m/s2 to urządzenie jest skuteczne [ Dodano: 09-01-2012, 21:37 ] Układ ABS kategorii I zawiera: -optyczną sygnalizację świetlną niesprawności działania ABS pojazdu silnikowego lub przyczepy. -układ hamulcowy roboczy działający na wszystkie koła pojazdu i rozdzielające swoje działania odpowiednio między osie, -takie założenia konstrukcyjne, że kiedy koła lewej i prawej strony pojazdu są ustawione na nawierzchni o różnych współczynnikach przyczepności koła bezpośrednio sterowane nie powinny blokować, gdy na urządzenie sterujące zostanie nagle przyłożona pełna siła przy prędkości 50km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbych1916 Napisano 9 Styczeń 2012 Share Napisano 9 Styczeń 2012 4 oznaczenie kodowe lamp http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=17474&highlight=#17474 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dany18 Napisano 9 Styczeń 2012 Share Napisano 9 Styczeń 2012 Jeśli się nic nie zmieniło w ciągu ostatnich miesięcy to zwalniacz dotyczy pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej pow 16 t lub przeznaczonych do ciągnięcia przyczep o DMC pow 10 t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skpauto Napisano 9 Styczeń 2012 Share Napisano 9 Styczeń 2012 Przygotowuję się do egzaminu teoretycznego z ADR i mam pytanie do wszystkich znawców tematu. 3. W załączniku nr 7 ,, zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu dodatkowym ADR '' w dziale III w punkcie 2 Zamontowany zwalniacz spełnia wymogi badania typ.. ?????? i skuteczność dla DMC ?????????- wiem przepisujemy to ze świadectwa ADR a gdy go brak Właściciel pojazdu powinien posiadać zaświadczenie od producenta(przedstawiciela producenta) że pojazd spełnia te wymagania DU 155 dział I zał. 4 pkt 6. Kryteria uznania stanu technicznego..... . 5. Wałkowany temat od dawna- badanie okresowe przyczepki ,, SAM " do 750 kg bezterminowe czy na 1 rok Nie udało się z śmiesznymi interpretacjami MI i nie przeskoczyli zapisu ustawowego PoRD Art. 81 ust. 10. Bo jest to przyczepa lekka. 7. Jaką pobrać opłatę za badanie okresowe pojazdu zabytkowego ( np autobus ),( poj. osobowy) wykorzystywanego do zarobkowego transportu drogowego i na jaki okres przedłoży badanie ???? W wysokości, jakby nim nie był. 8. Od kiedy w Polsce na SKP obowiązuje EOBD/ OBD O ile pamiętam to dla sam o zapłonie iskrowym 2001 rok, a dla o zapłonie samoczynnym 2003 r. Bo tak zobowiązano producentów w obowiązek montowania tych systemów diagnozy. 9. Jaką pobrać opłatę za BO autobusu poniżej 15 osób i na ile przedłożyć badanie. Badanie OBD zastępuje analizę spalin lub zadymienia, jeżeli wynik jest poprawny nie musisz ich wykonywać - pobieram jak za powyższe. Jeżeli się mylę to na pewno ktoś mnie poprawi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 9 Styczeń 2012 Share Napisano 9 Styczeń 2012 9. Jaką pobrać opłatę za BO autobusu poniżej 15 osób i na ile przedłożyć badanie. o ile pozostałe pytania są w miarę zasadne to z tym ... opłata = poz. 1.2 cennika termin OBT = pół roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 10 Styczeń 2012 Share Napisano 10 Styczeń 2012 O ile pamiętam to dla sam o zapłonie iskrowym 2001 rok, a dla o zapłonie samoczynnym 2003 r. Bo tak zobowiązano producentów w obowiązek montowania tych systemów diagnozy. "...można przyjąć, że samochody osobowe z silnikami o zapłonie iskrowym, które przeszły badania homologacyjne po: * 1 stycznia 1996 roku w USA, * 1 stycznia 2001 roku w krajach Unii Europejskiej, * 1 stycznia 2002 roku w Polsce, posiadają system diagnostyczny zgodny z OBDII/EOBD. Nie oznacza to jednak, że wszystkie pojazdy wyprodukowane po tych datach będą zgodne z systemem OBDII/EOBD. Producenci mieli dwa lata na przystosowanie pojazdów, które uzyskały homologację przed powyższymi datami do obowiązujących norm,. Zdarzyć się więc może, że na przykład auto wyprodukowane w Niemczech w roku 2002 nie jest zgodne ze standardem OBDII/EOBD. Obowiązek wyposażania pojazdów z silnikiem ZS w system OBDII/EOBD wprowadzono dopiero w roku 2004...." http://www.automex.pl/techinfo/obd/obdbasic.php Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.