Borkowski Napisano 13 Styczeń 2012 Share Napisano 13 Styczeń 2012 Witajcie mam pytanie ciągnik samochodowy - ADR FL KL3 może być zasilany LPG ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dany18 Napisano 13 Styczeń 2012 Share Napisano 13 Styczeń 2012 W pojazdach EX/II I EX/III powinny być wyłącznie silniki wysokoprężne, natomiast o FL nic nie ma w Umowie ADR więc w/g mnie może być zasilany LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 13 Styczeń 2012 Share Napisano 13 Styczeń 2012 powinny być wyłącznie silniki wysokoprężne, Te również mogą być zasilane LPG i CNG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dany18 Napisano 13 Styczeń 2012 Share Napisano 13 Styczeń 2012 Umowa ADR- część 9 9.2.4.4. : "silnik napedzajacy pojazd powinien być tak wyposazony i umieszczony, aby nie narażac ladunku na nagrzanie lub zapalenie. Wpojazdach EX/II i EX/III powinny byc stosowane wyłącznie silniki wysokoprężne" Jest jakiś inny przepis ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 13 Styczeń 2012 Share Napisano 13 Styczeń 2012 Wpojazdach EX/II i EX/III powinny byc stosowane wyłącznie silniki wysokoprężne A silnik wysokoprężny napędzany CNG czy LPG nie może być i znów zonk w przepisach, bo przecież jak zmienisz rodzaj paliwa to i tak silnik wysokoprężny dalej jest silnikiem wysokoprężnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 14 Styczeń 2012 Share Napisano 14 Styczeń 2012 Na przykład-Autobusy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 14 Styczeń 2012 Share Napisano 14 Styczeń 2012 Na przykład-Autobusy Jeździ do mnie kilkanaście z komunikacji miejskiej z CNG i trzeba się po dachu przespacerować aby zbiorniki przejrzeć ale za to za badanie jest 3 stówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mik8181 Napisano 14 Styczeń 2012 Share Napisano 14 Styczeń 2012 no dobrze al;e w przypadku EXIII i EXII ogrzewacz nie moze byc LPG wiec wydaje mi sie ze w tym przypadku akurat rownierz nie moze byc silnik zasilany tym paliwem a po drugie co z przewodami gazowymi i elektrycznymi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 14 Styczeń 2012 Share Napisano 14 Styczeń 2012 ogrzewacz nie moze byc LPG Ogrzewacza może w ogóle nie być a po drugie co z przewodami gazowymi i elektrycznymi? Mają spełniać wymagania ADR i masz to sprawdzić podczas badania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mik8181 Napisano 14 Styczeń 2012 Share Napisano 14 Styczeń 2012 Oczywiscie masz racje. Ale z instalacja CNG lub LPG do zasilania silnikow w pojazdach EXII i EXIII ja bym osobiscie nie dopusil do ruchu bo skoro ogrzewacz nie moze byc zasilany gazem to silnik wedlug mojej oceny tez nie. Ale ja sie dopiero ucze. [ Dodano: 14-01-2012, 22:46 ] A co do piewotnego pytania czy FL moze byc zasilany gazem ja bym odpoweidzial ze tak bo nigdzie nie jest napisane na jakim paliwie ma jezdzic FL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 15 Styczeń 2012 Share Napisano 15 Styczeń 2012 czy FL moze byc zasilany gazem ja bym odpoweidzial ze tak bo nigdzie nie jest napisane na jakim paliwie ma jezdzic FL. EX/II i EX/III też n ie mają okreslonego zasilanego paliwa tylko W pojazdach EX/II I EX/III powinny być wyłącznie silniki wysokoprężne, a wysokoprężne mogą być zasilane i LPG i CNG. Bardziej chodzi o to, że EX nie mogą być o zapłonie iskrowym a rodzaj paliwa niewiele ma do rzeczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 16 Styczeń 2012 Share Napisano 16 Styczeń 2012 a wysokoprężne mogą być zasilane i LPG i CNG. Bardziej chodzi o to, że EX nie mogą być o zapłonie iskrowym a rodzaj paliwa niewiele ma do rzeczy Widziałeś kiedyśPsuj, silnik wysokopręzny CNG??? Silniki CNG mają zapłon iskrowy. Tylko silniki dwupaliwe mogą być wysokoprężne, bo w nich zpłon mieszanki jest uzyskiwany w wyniku wtrysku niewielkiej ilości oleju napędowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 16 Styczeń 2012 Share Napisano 16 Styczeń 2012 Widziałeś kiedyśPsuj, silnik wysokopręzny CNG??? Hmm... z tego co wiem, to na CNG przerabia się diesle, chyba, ze sie mylę... Już doczytałem : w przypadku silników z zapłonem samoczynnym - dostosowanie ich do zasilania CNG wymaga zabudowania iskrowego układu zapłonowego lub wtryskiwania niewielkiej dawki ON do komory spalania z jednoczesnym wtryskiem CNG do kolektora dolotowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 16 Styczeń 2012 Share Napisano 16 Styczeń 2012 http://www.elpigaz.com/AUTOGAZ-PRODUKTY-B2B-Instalacje-LPG-Diesel-na-LPG,1.dhtml to już nic nowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 16 Styczeń 2012 Share Napisano 16 Styczeń 2012 Już doczytałem : Cytat:w przypadku silników z zapłonem samoczynnym - dostosowanie ich do zasilania CNG wymaga zabudowania iskrowego układu zapłonowego lub wtryskiwania niewielkiej dawki ON do komory spalania z jednoczesnym wtryskiem CNG do kolektora dolotowego Czyli jest tak jak pisałem. Jak jest zasilanie jednopaliwowe, to silnik ma zapłon iskrowy, tylko w przypadku silnika dwupaliwowego może być zapłon samoczynny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 16 Styczeń 2012 Share Napisano 16 Styczeń 2012 Jak jest zasilanie jednopaliwowe, to silnik ma zapłon iskrowy, Ale nadal jest wysokoprężny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 16 Styczeń 2012 Share Napisano 16 Styczeń 2012 Ale nadal jest wysokoprężny Oj chyba już nie, bo podczas przeróbki zmieniane są głowice a silniki są odprężane. IVECO podaje, że stopień sprężania w silnikach zasilanych CNG wynosi 11-14 a tatem sa to co najwyżej silniki średnoprężne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Domino Napisano 16 Styczeń 2012 Share Napisano 16 Styczeń 2012 Trzeba szczerze powiedzieć, że pojęcie wysoko- i niskoprężny jest mocno przestarzałe. Moim zdaniem powinno operować się pojęciami "zapłon samoczynny" i odpowiednio "iskrowy", ewentualnie "obieg Diesel" lub "obieg Otto". Wracając do tematu, według mnie FL może być zasilany gazem LPG czy CNG, bo nie jest to nigdzie zabronione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 16 Styczeń 2012 Share Napisano 16 Styczeń 2012 według mnie FL może być zasilany gazem LPG czy CNG, bo nie jest to nigdzie zabronione. O ,i bardzo dobrze. Aleśmy się nagadali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.