Skocz do zawartości

Ciągnik samochodowy ADR zasilany LPG


Borkowski

Rekomendowane odpowiedzi

W pojazdach EX/II I EX/III powinny być wyłącznie silniki wysokoprężne, natomiast o FL nic nie ma w Umowie ADR więc w/g mnie może być zasilany LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umowa ADR- część 9 9.2.4.4. :

"silnik napedzajacy pojazd powinien być tak wyposazony i umieszczony, aby nie narażac ladunku na nagrzanie lub zapalenie. Wpojazdach EX/II i EX/III powinny byc stosowane wyłącznie silniki wysokoprężne"

Jest jakiś inny przepis ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpojazdach EX/II i EX/III powinny byc stosowane wyłącznie silniki wysokoprężne

 

A silnik wysokoprężny napędzany CNG czy LPG nie może być :razz: i znów zonk w przepisach, bo przecież jak zmienisz rodzaj paliwa to i tak silnik wysokoprężny dalej jest silnikiem wysokoprężnym :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przykład-Autobusy

 

Jeździ do mnie kilkanaście z komunikacji miejskiej z CNG i trzeba się po dachu przespacerować aby zbiorniki przejrzeć :D ale za to za badanie jest 3 stówki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobrze al;e w przypadku EXIII i EXII ogrzewacz nie moze byc LPG wiec wydaje mi sie ze w tym przypadku akurat rownierz nie moze byc silnik zasilany tym paliwem a po drugie co z przewodami gazowymi i elektrycznymi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogrzewacz nie moze byc LPG

 

Ogrzewacza może w ogóle nie być :-D

 

a po drugie co z przewodami gazowymi i elektrycznymi?

 

Mają spełniać wymagania ADR i masz to sprawdzić podczas badania :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie masz racje. Ale z instalacja CNG lub LPG do zasilania silnikow w pojazdach EXII i EXIII ja bym osobiscie nie dopusil do ruchu bo skoro ogrzewacz nie moze byc zasilany gazem to silnik wedlug mojej oceny tez nie. Ale ja sie dopiero ucze.

 

[ Dodano: 14-01-2012, 22:46 ]

A co do piewotnego pytania czy FL moze byc zasilany gazem ja bym odpoweidzial ze tak bo nigdzie nie jest napisane na jakim paliwie ma jezdzic FL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy FL moze byc zasilany gazem ja bym odpoweidzial ze tak bo nigdzie nie jest napisane na jakim paliwie ma jezdzic FL.

 

EX/II i EX/III też n ie mają okreslonego zasilanego paliwa tylko

W pojazdach EX/II I EX/III powinny być wyłącznie silniki wysokoprężne,

a wysokoprężne mogą być zasilane i LPG i CNG. Bardziej chodzi o to, że EX nie mogą być o zapłonie iskrowym a rodzaj paliwa niewiele ma do rzeczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wysokoprężne mogą być zasilane i LPG i CNG. Bardziej chodzi o to, że EX nie mogą być o zapłonie iskrowym a rodzaj paliwa niewiele ma do rzeczy

 

Widziałeś kiedyśPsuj, silnik wysokopręzny CNG???

Silniki CNG mają zapłon iskrowy.

Tylko silniki dwupaliwe mogą być wysokoprężne, bo w nich zpłon mieszanki jest uzyskiwany w wyniku wtrysku niewielkiej ilości oleju napędowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałeś kiedyśPsuj, silnik wysokopręzny CNG???

 

Hmm... z tego co wiem, to na CNG przerabia się diesle, chyba, ze sie mylę...

 

 

Już doczytałem :

w przypadku silników z zapłonem samoczynnym - dostosowanie ich do zasilania CNG wymaga zabudowania iskrowego układu zapłonowego lub wtryskiwania niewielkiej dawki ON do komory spalania z jednoczesnym wtryskiem CNG do kolektora dolotowego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już doczytałem : Cytat:

w przypadku silników z zapłonem samoczynnym - dostosowanie ich do zasilania CNG wymaga zabudowania iskrowego układu zapłonowego lub wtryskiwania niewielkiej dawki ON do komory spalania z jednoczesnym wtryskiem CNG do kolektora dolotowego

Czyli jest tak jak pisałem. Jak jest zasilanie jednopaliwowe, to silnik ma zapłon iskrowy, tylko w przypadku silnika dwupaliwowego może być zapłon samoczynny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nadal jest wysokoprężny

Oj chyba już nie, bo podczas przeróbki zmieniane są głowice a silniki są odprężane.

IVECO podaje, że stopień sprężania w silnikach zasilanych CNG wynosi 11-14 a tatem sa to co najwyżej silniki średnoprężne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba szczerze powiedzieć, że pojęcie wysoko- i niskoprężny jest mocno przestarzałe. Moim zdaniem powinno operować się pojęciami "zapłon samoczynny" i odpowiednio "iskrowy", ewentualnie "obieg Diesel" lub "obieg Otto".

Wracając do tematu, według mnie FL może być zasilany gazem LPG czy CNG, bo nie jest to nigdzie zabronione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.