Skocz do zawartości

pytanie o 100


mik8181

Rekomendowane odpowiedzi

szanowni koledzy mam dosc nietypowe pytanie poniewaz autobus wychodzacy z fabryki po 2008 lub 2009r. ma obligatoryjnie wbite tempo 100 tylko ogladajac ten autobus zauwazylem ze przzegroda zabezpieczajaca kierowce jest ale ponizej glowy kierujacego a w przestrzeni pasazerskiej tylko pierwsze trzy schowki sa zamykane dalej jest tylko wneka wiec jak podejsc do takiego autobusu za pol roku jak przyjedzie na DBT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 79
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • michal_k

    19

  • blakop

    10

  • danielg539

    9

  • IVVO

    9

nie wiem jak to sie odbywa moj ojciec jezdzi tymi autobusami i gdy odbieral nowy autobus on juz mial 100 wbite w PC i dlatego sie dziwie jezeli one po wyjsciu z fabryki maja wbite tempo 100 to na nastepnyne badanie musi to uzupelnic? tylko wtedy diagnosci wychodza na idiotow bo skoro on tak wyszedl z fabryki i ma 100 obligatoryjnie to dlaczego my sie tego czepiamy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowa kierowcy jest nie tylko jego integralną częścią, ale i chyba najważniejszą. Skoro przegroda ma chronić kierowcę to całego. Wystawiasz zaświadczenie z N i nie waż ne co wyszło z fabryki. Z bagażnikami jest trochę gorzej, bo przepis nie jest precyzyjny. Nie jest napisane, że muszą być zamykane. Jeżeli są głęboko wyprofilowane spełniać mogą wymagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo skoro on tak wyszedl z fabryki i ma 100 obligatoryjnie to dlaczego my sie tego czepiamy

wpis BUS100 w DR to PARANOJA :!:

warunkiem poruszania się z Vmax =100 km/h jest tylko aktualne zaświadczenie z DBT, które wykonujemy na wniosek właściciela :!:

i np. przy OBT w marcu właściciel będzie życzył sobie DBT na Vmax100,( bo latem np ma więcej wycieczek), a gdy pojawi się we wrześniu to tylko okresowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale co ja na to poradze jak sie spotkam z ojcem to sprobuje zskanowac DR z wpisem tempo 100. Tylko tak sobie mysle ze skoro w DR jest wpisane tempo a on nie bedzie spelnial tych warunkow to co mamy zatrzymywac DR za niezgodnosc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poproś ojca, żeby dorobił z plastiku przedłużenie przegrody, tak żeby chroniła głowę również i masz sprawę z głowy. Głowa z głowy. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...
proszę o pomoc przed egzaminem ,chodzi mi o ogranicznik ,zwalniacz ,abs

 

2. Zanim zapytasz...!

To chyba podstawowa zasada wszystkich forów. Zanim przedstawisz swój problem, poszukaj w dziale problemów rozwiązanych, czy już ktoś wcześniej nie rozwiązał Twojego problemu. Może z początku wydawać Ci się to stratą czasu, jednak 10-20 minut poświęconych na szukanie to nie to samo, co 10 godzin lub nawet dni na ponowne rozpatrywanie tematu. Pamiętaj też, że możesz skorzystać z Wyszukiwarki dostępnej tutaj!

 

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=272

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A konkretniej czego nie wiesz kolego ?

. :D

 

Witam. Mam pytanko bo różni diagności różnie to interpretują. Przypadek;

"Przyjeżdża na stacje autobus na B O + dodatkowe na 100km, który juz w dowodzie ma wbitą 100km. Podczas B O -pękniety reflektor a przy dodatkowym na 100 km wszystko ok".

pytanie czy na okresowymm kończy się badanie z negatywem i koniec badania?"

czy okresowe negatyw na dodatkowe ( spełnia) jak wtedy wypełnić zaświadczenia zaś 3 i zaś na 100km??

po prostu jak dobrać się do takiej sytuacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas B O -pękniety reflektor
Odlot... :D

 

No właśnie i tutaj zdania są podzielone jedni mówią że odlot a inni że ' BUS 100 jest niezależne od OBT i pomimo, że OBT zakończyło się "N" to pojazd może spełniać warunki dla BUS 100......."

 

 

p.s a analogiczne nauka jazdy, BO(negatyw)+dodatkowe (ok) . zbity reflektor na zaś 3 negatyw wykreślamy punkt 1,a pod spodem" Pojazd odpowiada warunkom technicznym dla pojazdów typu NAUKA JAZDY" Gość płaci za BO i dodatkowe, w ciągu 14 dni zjawia się na sprawdzenie owego reflektora ( płaci za sprawdzenie 14 zł czy 20zł-mniejsza z tym) i dostaje wpis do dowodu z dniem jak się zjawił pierwszy raz na stacje diag. a no i jeszcze płaci zylka za wpis do dowodu.- jeśli coś nie tak to czekam na sugestie :):D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że OBT zakończyło się "N" to pojazd może spełniać warunki dla BUS 100......."

to co wpiszesz w zaświadczeniu "na 100" w rubryce "termin następnego okresowego badania technicznego autobusu do : " :?::?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"termin następnego okresowego badania technicznego autobusu do :

Czyżbyś zakładał, że termin OBT już minoł? A jak OBT ważne jest jeszcze np. miesiąc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co wykonywać "okresowo" badanie BUS100? Raz wystarczy, a potem wpisane jest to w DR :-P:cool:

 

No ale to co się orientuje za każdym razem musisz wystawić załącznik numer 6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale to co się orientuje za każdym razem musisz wystawić załącznik numer 6.

 

Do czego jest to potrzebne i podstawę prawną poproszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co wykonywać "okresowo" badanie BUS100? Raz wystarczy,

i na OBT bieżnik opon ma 2,5 mm

czyli dla okresowego spełnia ,

ale na "100" wymagane co najmniej 3 mm ...

 

i się podpisz w DR ... :evil::shoot:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kontroli drogowej podstawy prawnej nie znam :cool:

 

Bo jej chyba nie ma :cool:

 

i się podpisz w DR ...

 

W ramach okresowego sprawdza się zgodność w danych zawartych w DR, czyli de facto potwierdza się, że BUS100 również spełnia. Natomiast gdyby nie spełniało wysokości bieżnika to teoretycznie negatyw z powodu niespełnienia BUS100, wykreślenie adnotacji w DR i dopiero pozytyw (lub wymiana opon).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgodność w danych zawartych w DR, czyli de facto potwierdza się, że BUS100 również spełnia.

:shock::evil:

 

potwierdzenie spełniania "100" kosztuje dodatkowo

6.5 - autobusu, który może poruszać się po drogach z prędkością 100 km/h (za badanie specjalistyczne) 126,00 zł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzenie spełniania "100" kosztuje dodatkowo

 

Kosztować może, ale literalnie może zawierać się w zakresie okresowego (zgodność danych w DR ze stanem faktycznym).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.