Skocz do zawartości

pytanie o 100


mik8181

Rekomendowane odpowiedzi

W ramach okresowego sprawdza się zgodność w danych zawartych w DR, czyli de facto potwierdza się, że BUS100 również spełnia. Natomiast gdyby nie spełniało wysokości bieżnika to teoretycznie negatyw z powodu niespełnienia BUS100,

Zatem rozumiem, że każdy autobus z wpisem BUS 100 powinien na każdym OBT posiadać zaświadczenie o stateczności po rozerwaniu jednej z opon :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 79
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • michal_k

    19

  • blakop

    10

  • danielg539

    9

  • IVVO

    9

Zatem rozumiem, że każdy autobus z wpisem BUS 100 powinien na każdym OBT posiadać zaświadczenie o stateczności po rozerwaniu jednej z opon :?

 

A inaczej jak stwierdzisz, że dane zawarte w DR (czyli wpis BUS 100) są zgodne ze stanem faktycznym? Albo trzeba przyjąć, że jest ok, skoro pojazd przeszedł kiedyś pozytywnie DBT BUS 100, co potwierdza wpis w DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem rozumiem, że każdy autobus z wpisem BUS 100 powinien na każdym OBT posiadać zaświadczenie o stateczności po rozerwaniu jednej z opon :?

zdecydowanie TAK - jeżeli ma być nadal dopuszczony na "100"

 

Dz.U.2013.951

Rozdział 6

Warunki dodatkowe dla autobusu o dopuszczalnej prędkości do 100 km/h

§23

3.Autobus powinien być przebadany przez producenta z wynikiem pozytywnym w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej.

a jeżeli "100" za pierwszym razem zrobił na "poczcie" :razz:

to np. GAZ też "klepniesz" bez sprawdzenia protokołu, bo już ma wpis, a ktoś przed rokiem dopuścił ...

 

Albo trzeba przyjąć, że jest ok, skoro pojazd przeszedł kiedyś pozytywnie DBT BUS 100
... tak samo można by przyjąć, że po c*** robić kolejne OBT skoro rok temu dostał P ;D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to np. GAZ też "klepniesz" bez sprawdzenia protokołu, bo już ma wpis, a ktoś przed rokiem dopuścił ...

 

Akurat kwit masz obowiązek żądać ustawowo przy KAŻDYM badaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo trzeba przyjąć, że jest ok, skoro pojazd przeszedł kiedyś pozytywnie DBT BUS 100, co potwierdza wpis w DR.

Jesteś pewien, że skoro jest wpis to pojazd przeszedł DBT na SKP? Czy może istnieje taka możliwość, że wpis BUS 100 został wpisany na podstawie homo lub jakiegoś oświadczenia producenta? Osobiście widywałem DR od Sprinterów zabudowywanych przez CMS, które miały już wpis BUS 100 w momencie odbioru DR a sam wpis został wydrukowany przez PWPW podczas drukowania DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 996 określony jest zakres OBT a punkt 4 mówi:

4) sprawdzenie warunków dodatkowych dla pojazdów, określonych w § 17–22, § 38–42 i § 52 rozporządzenia o warunkach technicznych.

W tych punktach nie ma nic o 100- czyli wpis w dowód 100 nie wpływa na wynik OBT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedzi należy szukać w starym 32....

Dokładnie tak jak napisano

 

[ Dodano: 03-09-2013, 10:46 ]

że OBT zakończyło się "N" to pojazd może spełniać warunki dla BUS 100......."

to co wpiszesz w zaświadczeniu "na 100" w rubryce "termin następnego okresowego badania technicznego autobusu do : " :?::?:

Termin taki jak w dowodzie bez względu czy jest ważny czy nie

 

[ Dodano: 03-09-2013, 11:19 ]

A po co wykonywać "okresowo" badanie BUS100? Raz wystarczy, a potem wpisane jest to w DR :-P:cool:

 

No ale to co się orientuje za każdym razem musisz wystawić załącznik numer 6.

 

Nie, zaświadczenie wystawiasz na wniosek właściciela jeśli chce mieć 100 i płaci za każdym razem. Wpis w dowodzie bez zaświadczenia jest tylko wpisem i do niczego nie upoważnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 996 określony jest zakres OBT a punkt 4 mówi:

4) sprawdzenie warunków dodatkowych dla pojazdów, określonych w § 17–22, § 38–42 i § 52 rozporządzenia o warunkach technicznych.

W tych punktach nie ma nic o 100- czyli wpis w dowód 100 nie wpływa na wynik OBT

Ale panowie się rozpisali, czyli może przyjechać na kartoflakach z bieżnikiem na 10 mm i też mu wbijecie pieczątkę w DR bo dlaczego ma mieć negatywa :evil:

 

Chyba za bardzo się rozpędziliście załącznik nr 1 to nie Badanie Okresowe :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien, że skoro jest wpis to pojazd przeszedł DBT na SKP? Czy może istnieje taka możliwość, że wpis BUS 100 został wpisany na podstawie homo lub jakiegoś oświadczenia producenta?

 

Jestem pewien, o ile jakiś WK nie złamał prawa.

 

[ Dodano: 03-09-2013, 18:12 ]

Wpis w dowodzie bez zaświadczenia jest tylko wpisem i do niczego nie upoważnia

 

Podaj podstawę prawną na takie stwierdzenie. Oraz oczywiście podstawę na to, że kierowca miałby przy kontroli drogowej posiadać zaświadczenie na BUS100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj podstawę prawną na takie stwierdzenie. Oraz oczywiście podstawę na to, że kierowca miałby przy kontroli drogowej posiadać zaświadczenie na BUS100.

 

PRD 38

5) inne dokumenty, jeżeli obowiązek taki wynika z odrębnej ustawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PRD 38

5) inne dokumenty, jeżeli obowiązek taki wynika z odrębnej ustawy.

 

Dziękuję - znam. Teraz wskaż mi jeszcze tą USTAWĘ, z której ten obowiązek wynika - bo gdzieś to jest określone rozumiem, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzicie Panowie i nie wiadomo co ustawodawca miał na myśli.

Bo wykonując BO dopuszczamy pojazd DO RUCHU.

W związku z tym mamy sprawdzić czy odpowiada wszystkim warunkom.

Żeby sprawdzić czy autobus w czasie badania (podczas dopuszczania go do ruchu - "kontrola okresowa) spełnia wymagania wpisu "Bus 100" musimy przeprowadzić badanie dodatkowe jako składnik bezwzględnie wymagany do zrobienia BO.

A skoro wykonujemy szerszy zakres BO należy za te czynności dodatkowo pobrać opłatę. ;)

 

Ustawodawca (jestem przekonany) nie wprowadził tych czynności (w przeciwieństwie do innych badań dodatkowych) w zakres BO bo było rozporządzenie robione do cennika, którego nikomu nie chce się zmienić, a nie ma już tak naprawdę prawie nic wspólnego z zakresem przeprowadzonych badań - a na pewno coraz mniej :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z tym mamy sprawdzić czy odpowiada wszystkim warunkom.

I tu jest właśnie problem, bo ustawodawca "zlecił" naM sprawdzanie warunków dla Gaz,taxi itd.. a nie dla 100 " 996/4" przy OBT i jak można zrobić OBT z wynikiem pozytywnym jeśli jest wpis "bus 100" a klient powie ,że on już taki wpis ma i nie potrzebuje żadnego dodatkowego badania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PRD 38

5) inne dokumenty, jeżeli obowiązek taki wynika z odrębnej ustawy.

 

Poproszę, jak Blakop, o wskazanie tejże ustawy.

 

a klient powie ,że on już taki wpis ma i nie potrzebuje żadnego dodatkowego badania

 

Dodatkowego nie potrzebuje, ale można sprawdzić warunki BUS100 w ramach OBT (zgodność danych w DR ze stanem faktycznym).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu jest właśnie problem, bo ustawodawca "zlecił" naM sprawdzanie warunków dla Gaz,taxi itd.. a nie dla 100 " 996/4" przy OBT i jak można zrobić OBT z wynikiem pozytywnym jeśli jest wpis "bus 100" a klient powie ,że on już taki wpis ma i nie potrzebuje żadnego dodatkowego badania

Tu nie chodzi o ponowny wpis tylko o kasę :!:

Jeżeli ustawodawca by zawarł dodatkowe bus 100 w załączniku nr 1 to robiłbyś za free :!:

A tak masz obowiązek robiąc OBT wykonać dodatkowe czynności czyli wsiąść za nie kasę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak masz obowiązek robiąc OBT wykonać dodatkowe czynności czyli wsiąść za nie kasę ;)

 

Ale czy na pewno? Czy może jednak zawiera się to w ramach OBT (zgodność danych w DR ze stanem faktycznym)?

 

Bo powiedzmy za pojazd z wpisem VATx też pobierasz przy OBT za dodatkowe czynności (tzn. sprawdzasz czy nadal spełnia VAT)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo powiedzmy za pojazd z wpisem VATx też pobierasz przy OBT za dodatkowe czynności (tzn. sprawdzasz czy nadal spełnia VAT)?

Na to pytanie na zadnym szkoleniu nikt nie umiał odpowiedzieć :x:shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to pytanie na zadnym szkoleniu nikt nie umiał odpowiedzieć :x:shock:

 

Ale na pytanie czy sprawdzać czy na pytanie czy pobierać za to opłatę? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poproszę, jak Blakop, o wskazanie tejże ustawy.

Nie ma na to ustawy jak na większość zachowań w naszym kraju ale nie świadczy to ,że czegoś się nie da dopasować,a odpowiedział na nie wcześniej JACDIAG

Tu nie chodzi o ponowny wpis tylko o kasę

Jeżeli ustawodawca by zawarł dodatkowe bus 100 w załączniku nr 1 to robiłbyś za free

A tak masz obowiązek robiąc OBT wykonać dodatkowe czynności czyli wsiąść za nie kasę

Popieram w 100% /bo po co ustawodawca wykombinował taki kwit, po to tylko aby wpisać w dowód "100" w terminie 6-miesięcy od daty wystawienia :D /

 

Następna sprawa to kontrola drogowa. Rozmawiałem z ITD i jeśli kierowca autobusu przekroczy 80 km/h na autostradzie to:

-jeśli ma zaświadczenie na 100 i wpis w DR- rutynowa kontrola

-Jeśli wpis w DR bez zaświadczenia - rutynowa kontrola + warunki 100

-jeśli nie ma wpisu"100" w DR- mandat za przekroczenie prędkości o 20km/h + punkty karne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma na to ustawy

 

Nie ma, czyli absolutnie zaświadczenie nie jest potrzebne ani nie może być wymagane w ruchu drogowym.

 

-jeśli ma zaświadczenie na 100 i wpis w DR- rutynowa kontrola

-Jeśli wpis w DR bez zaświadczenia - rutynowa kontrola + warunki 100

 

Czyli zaświadczenie nie jest potrzebne, bo inaczej w drugim przypadku byłby mandat.

 

Więc dochodzimy do sedna, że DBT BUS100 wystarczy wykonać tylko raz, wpisać adnotację w DR, a później w ramach OBT sprawdzać, czy dane w DR są zgodne (czyli czy BUS100 nadal aktualne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z ITD i jeśli kierowca przekroczy max 80 dla autobusu na autostradzie to:

-jeśli ma zaświadczenie na 100 i wpis w DR- rutynowa kontrola

-Jeśli wpis w DR bez zaświadczenia - rutynowa kontrola + warunki 100

-jeśli nie ma wpisu"100" w DR- mandat za przekroczenie prędkości o 20km/h + punkty karne

 

To tylko teorja, bo w praktyce takie rozwiązania nie są stosowane

IVVO, to tak jak by pisać mandaty kierowcom cięzarówek którzy jadą z prędkością 90 km/h poza obszarem zabudowanym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc dochodzimy do sedna, że DBT BUS100 wystarczy wykonać tylko raz, wpisać adnotację w DR, a później w ramach OBT sprawdzać, czy dane w DR są zgodne (czyli czy BUS100 nadal aktualne).

Więc wytłumacz dlaczego jest ważne tylko 6-miesięcy, co ustawodawca miał na myśli ustalając taki termin /dał wytchnienie zapominalskim/ Dlaczego nie podał jak w większości badań czy ma być wykonane razem z OBT w jednej cenie czy osobno na wniosek właściciela za dodatkową opłatą. Jeśki nie wiadomo o co chodzi to chodzi o ... i Vat z badania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc wytłumacz dlaczego jest ważne tylko 6-miesięcy

 

Nie wiem, może to jakaś pozostałość starego systemu prawnego. W każdym razie w obecnym systemie, co sam przyznałeś, zaświadczenie potrzebne nie jest ani też nie jest do niczego potrzebne okresowe powtarzanie badania BUS100. Wystarczy zwykłe OBT zawierające w sobie warunki dla BUSa 100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.