Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

MarcinS

Pierwsze pytanie początkującego diagnosty.

Polecane posty

MarcinS

Proszę o pomoc, otóż chodzi mi o auto ze stałym napędem na 4 koła (Honda CRV)- nie możemy w tym aucie sprawdzić hamulców na rolkach gdyż nie mamy tzw. wolnych rolek które podkładamy pod koła osi nie badanej. Zgodnie z prawidłami powinniśmy przeprowadzić badanie opóżnieniomierzem, natomiast warunki atmosferyczne są jakie są (oblodzony plac pod stacją jak i drogi główne). Co w takim przypadku? Jak zrobić takie badanie żeby nikt nam nie zarzucił błędu przy badaniu? Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

Oczywiście masz rację, na lodowisku trudno sprawdzić, ale mam nadzieję, że nie mieszkasz na biegunie północnym i znajdzie się kawałek nie tylko odśnieżonej, ale i posypanej drogi. A tak całkiem na poważnie to odpowiedź masz w swoim pytaniu - kupujecie "wolne rolki". Można też odesłać do konkurencji - nie polecam w tym wypadku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinS

No tak, tylko chodzi mi o konkretny dzień i konkretne auto. Był na stacji taki pojazd, nasza stacja nie ma wolnych rolek a na polu lód i śnieżyca...... Badanie wykonane..... w sumie.

 

[ Dodano: 15-01-2012, 10:19 ]

a czy okręgówka ma obowiązek posiadania tzw. wolnych rolek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

Nie nie ma obowiązku. czasami wystarczy dobra argumentacja przed szefem że tracimy klientów....... Nie zawsze są proste odpowiedzi, ale widzę, że wybrałeś dobrą. Jak kupicie rolki to będzie najlepsza :ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdog
Proszę o pomoc, otóż chodzi mi o auto ze stałym napędem na 4 koła (Honda CRV)- nie możemy w tym aucie sprawdzić hamulców na rolkach gdyż nie mamy tzw. wolnych rolek które podkładamy pod koła osi nie badanej.

Ale można każde koło zbadać pojedyńczo tak jak ham.ręczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abcs

Jeśli rolki nie chodzą w przeciwne strony to nic to nie da przy spiętych mostach. W takiej sytuacji lepiej odstąpić od badania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
nasza stacja nie ma wolnych rolek

To nie jest konieczność ,,,

Jeśli już takie badziewie jak unimetal ma możliwość zbadania 4x4 ,,,

Myślę, że czas najwyższy aby wszyscy to mieli, zwłaszcza że terenówek ze stałym napędem jest u nas trochę ,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mik8181

kolego ja w hondzie robie tak zakladam urzadzenie na pedal hamulca i kazde kolo z osobna robie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdog
Myślę, że czas najwyższy aby wszyscy to mieli, zwłaszcza że terenówek ze stałym napędem jest u nas trochę ,,,

Popiera Jausz To tylko że wiesz jakie to są koszty :razz:

 

[ Dodano: 15-01-2012, 13:08 ]

kazde kolo z osobna robie

dokładnie :ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jackow
Proszę o pomoc, otóż chodzi mi o auto ze stałym napędem na 4 koła (Honda CRV)- nie możemy w tym aucie sprawdzić hamulców na rolkach gdyż nie mamy tzw.

Jak masz rolki bez hamulców to badanie zrobisz bez problemu tylko koła pojedynczo należy badać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinS

U nas jest ścieżka MAHA, w sumie nie wiem czy mają hamulce czy nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mmiodzio

Jak masz rolki bez hamulców to badanie zrobisz bez problemu tylko koła pojedynczo należy badać.

 

No dobra ,a co z tyłem gdy badasz przód. Przypadkiem koła tylne nie mają chęci się kręcić w miejscu.[po betonie]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

A jak do tego mają się warunki badania oraz równomierność :x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dany18

Najlepiej jak klient przyjedzie bez wału :D:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Regan55
. Przypadkiem koła tylne nie mają chęci się kręcić w miejscu.[po betonie]

Oj,mają i to duzą ochotę... :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jackow

Jak masz rolki bez hamulców to badanie zrobisz bez problemu tylko koła pojedynczo należy badać.

 

No dobra ,a co z tyłem gdy badasz przód. Przypadkiem koła tylne nie mają chęci się kręcić w miejscu.[po betonie]

A nic stoją sobie w miejscu :-D I będą stać pod warunkiem:

Jak masz rolki bez hamulców i koła pojedynczo należy badać.

Inaczej nową skrzynkę rozdzielczą klientowi sprawisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mik8181

zawsze mozesz uniesc tylna os do gory ;) zartuje oczywiscie zostaje tylko opoznienieomierz lub co nie do konca jest zgodne z prawem kazde kolo z osobna poscic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
zawsze mozesz uniesc tylna os do gory ;)

i przy hamowaniu "wyleci" z rolek i jednocześnie z podnośnika (albo podnośnik wejdzie w podłogę )

 

temu panu dziękujemy :evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skpauto

Większość SKP nie posiada rolek, względy ekonomiczne. Samochody ze stałym napędem przystosowane są do warunków drogowych, ale również terenowych. Jeżeli producent wymyślił taka skrzynie rozdzielczą, że w warunkach terenowych blokada na kamieniach dwóch kół kiedy pozostałe dwa są w powietrzu, lub 3 zablokowane a jedno się obraca, powodowały by awarię układu napędowego, to ile takich aut by sprzedał. Przy prędkości, którą osiągają samochody w trakcie badania, tylko wcześniej uszkodzone napędy mogą się rozsypać. To takie moje przemyślenia , wynikające z doświadczeń i posiadanej wiedzy.

Producenci przestrzegają, ale czy możecie podać przykłady, oprócz książkowych, że na stanowisku diagnostycznym rozsypał się napęd terenówki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1

Producenci przestrzegają, ale czy możecie podać przykłady, oprócz książkowych, że na stanowisku diagnostycznym rozsypał się napęd terenówki?

 

W czasie badania może nie, ale po jakimś krótkim czasie po badaniu. :?

Klient kwestionuje pomiar a urządzenie rzeczywiście zgodnie z DTR nie jest przeznaczone do pomiaru 4x4 i co wtedy?

Trzeba wiedzieć że przypadek pomiaru na rolkach to inny przebieg napędu niż podczas jazdy.

Nie silnik, skrzynia biegów czy rozdzielcze napędza koła ale to rolka napędza koła a nie silnik /odwrotny przebieg napędu/

To zwłaszcza przy badaniu pojazdów o rozbudowanej elektronice która jest wprzęgnięta w układ napędu 4x4.

Jak wtedy zachowa się układ napędowy do końca nie wiadomo.

Układ dohamowywania kół działa wtedy gdy jedne się obracają a inne nie.

Układ dąży do przekazania napędu na te stojące....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
że na stanowisku diagnostycznym rozsypał się napęd terenówki?

Widziałem tylko dwa razy jak pojazd wyskoczył z rolek i nic poza tym, myślę jednak, że gdyby jedną oś porządnie zahamować (ręcznym) na suchej nawierzchni, badając drugą na suchych rolkach to uszkodzenie napędu udałoby się na pewno ,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
ale czy możecie podać przykłady, oprócz książkowych, że na stanowisku diagnostycznym rozsypał się napęd terenówki?

 

Terenówki nie stanowią problemu, są solidne. Problemem są suv-y i osobówki 4x4. Zmiennik załatwił Hondę FR-V 4x4, tylko chrupnęło na rolkach. Jechać się potem dało, ale hałas był aż ciary przechodziły...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Zmiennik załatwił Hondę FR-V 4x4, tylko chrupnęło na rolkach.

 

Psuj, zdaje sie ma rolki z hamulcem a to w tym przypadku było wadą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max72

Dz. U. 155

Dział II

Szczegółowy sposób badania skuteczności i równomierności działania hamulców podczas

przeprowadzania badania technicznego pojazdu

§ 2.

4) pomiar sił hamowania jednej osi powinien być dokonany równocześnie na kołach jednej i drugiej strony tej osi; nie dotyczy pojazdów z nierozłączalnym napędem wszystkich kół, dla których pomiar wykonuje się osobno dla każdego koła przy przeciwnym kierunku obrotów kół tej samej osi;

 

OSKP, dwa kanały (jeden przelotowy) rolki na "dużym" kanale mają możliwość sprawdzania hamulców w 4x4, co prawda jest to stosunkowo nowa stacja (niecałe dwa lata)

niedawno miałem problem[/b]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
nie dotyczy pojazdów z nierozłączalnym napędem wszystkich kół, dla których pomiar wykonuje się osobno dla każdego koła przy przeciwnym kierunku obrotów kół tej samej osi;

 

Takie rozwiązanie sprawdza się, gdy w moście nie ma mechanizmu o zwiekszonym tarciu lub automatycznej blokady, oraz gdy blokada centralnego mechanizmu róznicowego nie jest zalanczana w sposób automatyczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.