MarcinS Napisano 15 Styczeń 2012 Share Napisano 15 Styczeń 2012 Proszę o pomoc, otóż chodzi mi o auto ze stałym napędem na 4 koła (Honda CRV)- nie możemy w tym aucie sprawdzić hamulców na rolkach gdyż nie mamy tzw. wolnych rolek które podkładamy pod koła osi nie badanej. Zgodnie z prawidłami powinniśmy przeprowadzić badanie opóżnieniomierzem, natomiast warunki atmosferyczne są jakie są (oblodzony plac pod stacją jak i drogi główne). Co w takim przypadku? Jak zrobić takie badanie żeby nikt nam nie zarzucił błędu przy badaniu? Z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 15 Styczeń 2012 Share Napisano 15 Styczeń 2012 Oczywiście masz rację, na lodowisku trudno sprawdzić, ale mam nadzieję, że nie mieszkasz na biegunie północnym i znajdzie się kawałek nie tylko odśnieżonej, ale i posypanej drogi. A tak całkiem na poważnie to odpowiedź masz w swoim pytaniu - kupujecie "wolne rolki". Można też odesłać do konkurencji - nie polecam w tym wypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinS Napisano 15 Styczeń 2012 Autor Share Napisano 15 Styczeń 2012 No tak, tylko chodzi mi o konkretny dzień i konkretne auto. Był na stacji taki pojazd, nasza stacja nie ma wolnych rolek a na polu lód i śnieżyca...... Badanie wykonane..... w sumie. [ Dodano: 15-01-2012, 10:19 ] a czy okręgówka ma obowiązek posiadania tzw. wolnych rolek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 15 Styczeń 2012 Share Napisano 15 Styczeń 2012 Nie nie ma obowiązku. czasami wystarczy dobra argumentacja przed szefem że tracimy klientów....... Nie zawsze są proste odpowiedzi, ale widzę, że wybrałeś dobrą. Jak kupicie rolki to będzie najlepsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 15 Styczeń 2012 Share Napisano 15 Styczeń 2012 Proszę o pomoc, otóż chodzi mi o auto ze stałym napędem na 4 koła (Honda CRV)- nie możemy w tym aucie sprawdzić hamulców na rolkach gdyż nie mamy tzw. wolnych rolek które podkładamy pod koła osi nie badanej. Ale można każde koło zbadać pojedyńczo tak jak ham.ręczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 15 Styczeń 2012 Share Napisano 15 Styczeń 2012 Jeśli rolki nie chodzą w przeciwne strony to nic to nie da przy spiętych mostach. W takiej sytuacji lepiej odstąpić od badania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 15 Styczeń 2012 Share Napisano 15 Styczeń 2012 nasza stacja nie ma wolnych rolek To nie jest konieczność ,,, Jeśli już takie badziewie jak unimetal ma możliwość zbadania 4x4 ,,, Myślę, że czas najwyższy aby wszyscy to mieli, zwłaszcza że terenówek ze stałym napędem jest u nas trochę ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mik8181 Napisano 15 Styczeń 2012 Share Napisano 15 Styczeń 2012 kolego ja w hondzie robie tak zakladam urzadzenie na pedal hamulca i kazde kolo z osobna robie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 15 Styczeń 2012 Share Napisano 15 Styczeń 2012 Myślę, że czas najwyższy aby wszyscy to mieli, zwłaszcza że terenówek ze stałym napędem jest u nas trochę ,,, Popiera Jausz To tylko że wiesz jakie to są koszty [ Dodano: 15-01-2012, 13:08 ] kazde kolo z osobna robie dokładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 15 Styczeń 2012 Share Napisano 15 Styczeń 2012 Proszę o pomoc, otóż chodzi mi o auto ze stałym napędem na 4 koła (Honda CRV)- nie możemy w tym aucie sprawdzić hamulców na rolkach gdyż nie mamy tzw. Jak masz rolki bez hamulców to badanie zrobisz bez problemu tylko koła pojedynczo należy badać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinS Napisano 15 Styczeń 2012 Autor Share Napisano 15 Styczeń 2012 U nas jest ścieżka MAHA, w sumie nie wiem czy mają hamulce czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 15 Styczeń 2012 Share Napisano 15 Styczeń 2012 Jak masz rolki bez hamulców to badanie zrobisz bez problemu tylko koła pojedynczo należy badać. No dobra ,a co z tyłem gdy badasz przód. Przypadkiem koła tylne nie mają chęci się kręcić w miejscu.[po betonie] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 15 Styczeń 2012 Share Napisano 15 Styczeń 2012 A jak do tego mają się warunki badania oraz równomierność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dany18 Napisano 15 Styczeń 2012 Share Napisano 15 Styczeń 2012 Najlepiej jak klient przyjedzie bez wału Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 15 Styczeń 2012 Share Napisano 15 Styczeń 2012 . Przypadkiem koła tylne nie mają chęci się kręcić w miejscu.[po betonie] Oj,mają i to duzą ochotę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 16 Styczeń 2012 Share Napisano 16 Styczeń 2012 Jak masz rolki bez hamulców to badanie zrobisz bez problemu tylko koła pojedynczo należy badać. No dobra ,a co z tyłem gdy badasz przód. Przypadkiem koła tylne nie mają chęci się kręcić w miejscu.[po betonie] A nic stoją sobie w miejscu I będą stać pod warunkiem: Jak masz rolki bez hamulców i koła pojedynczo należy badać. Inaczej nową skrzynkę rozdzielczą klientowi sprawisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mik8181 Napisano 16 Styczeń 2012 Share Napisano 16 Styczeń 2012 zawsze mozesz uniesc tylna os do gory zartuje oczywiscie zostaje tylko opoznienieomierz lub co nie do konca jest zgodne z prawem kazde kolo z osobna poscic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 16 Styczeń 2012 Share Napisano 16 Styczeń 2012 zawsze mozesz uniesc tylna os do gory i przy hamowaniu "wyleci" z rolek i jednocześnie z podnośnika (albo podnośnik wejdzie w podłogę ) temu panu dziękujemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skpauto Napisano 17 Styczeń 2012 Share Napisano 17 Styczeń 2012 Większość SKP nie posiada rolek, względy ekonomiczne. Samochody ze stałym napędem przystosowane są do warunków drogowych, ale również terenowych. Jeżeli producent wymyślił taka skrzynie rozdzielczą, że w warunkach terenowych blokada na kamieniach dwóch kół kiedy pozostałe dwa są w powietrzu, lub 3 zablokowane a jedno się obraca, powodowały by awarię układu napędowego, to ile takich aut by sprzedał. Przy prędkości, którą osiągają samochody w trakcie badania, tylko wcześniej uszkodzone napędy mogą się rozsypać. To takie moje przemyślenia , wynikające z doświadczeń i posiadanej wiedzy. Producenci przestrzegają, ale czy możecie podać przykłady, oprócz książkowych, że na stanowisku diagnostycznym rozsypał się napęd terenówki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 18 Styczeń 2012 Share Napisano 18 Styczeń 2012 Producenci przestrzegają, ale czy możecie podać przykłady, oprócz książkowych, że na stanowisku diagnostycznym rozsypał się napęd terenówki? W czasie badania może nie, ale po jakimś krótkim czasie po badaniu. Klient kwestionuje pomiar a urządzenie rzeczywiście zgodnie z DTR nie jest przeznaczone do pomiaru 4x4 i co wtedy? Trzeba wiedzieć że przypadek pomiaru na rolkach to inny przebieg napędu niż podczas jazdy. Nie silnik, skrzynia biegów czy rozdzielcze napędza koła ale to rolka napędza koła a nie silnik /odwrotny przebieg napędu/ To zwłaszcza przy badaniu pojazdów o rozbudowanej elektronice która jest wprzęgnięta w układ napędu 4x4. Jak wtedy zachowa się układ napędowy do końca nie wiadomo. Układ dohamowywania kół działa wtedy gdy jedne się obracają a inne nie. Układ dąży do przekazania napędu na te stojące.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 18 Styczeń 2012 Share Napisano 18 Styczeń 2012 że na stanowisku diagnostycznym rozsypał się napęd terenówki? Widziałem tylko dwa razy jak pojazd wyskoczył z rolek i nic poza tym, myślę jednak, że gdyby jedną oś porządnie zahamować (ręcznym) na suchej nawierzchni, badając drugą na suchych rolkach to uszkodzenie napędu udałoby się na pewno ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 18 Styczeń 2012 Share Napisano 18 Styczeń 2012 ale czy możecie podać przykłady, oprócz książkowych, że na stanowisku diagnostycznym rozsypał się napęd terenówki? Terenówki nie stanowią problemu, są solidne. Problemem są suv-y i osobówki 4x4. Zmiennik załatwił Hondę FR-V 4x4, tylko chrupnęło na rolkach. Jechać się potem dało, ale hałas był aż ciary przechodziły... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Styczeń 2012 Share Napisano 18 Styczeń 2012 Zmiennik załatwił Hondę FR-V 4x4, tylko chrupnęło na rolkach. Psuj, zdaje sie ma rolki z hamulcem a to w tym przypadku było wadą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max72 Napisano 18 Styczeń 2012 Share Napisano 18 Styczeń 2012 Dz. U. 155 Dział II Szczegółowy sposób badania skuteczności i równomierności działania hamulców podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu § 2. 4) pomiar sił hamowania jednej osi powinien być dokonany równocześnie na kołach jednej i drugiej strony tej osi; nie dotyczy pojazdów z nierozłączalnym napędem wszystkich kół, dla których pomiar wykonuje się osobno dla każdego koła przy przeciwnym kierunku obrotów kół tej samej osi; OSKP, dwa kanały (jeden przelotowy) rolki na "dużym" kanale mają możliwość sprawdzania hamulców w 4x4, co prawda jest to stosunkowo nowa stacja (niecałe dwa lata) niedawno miałem problem[/b] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Styczeń 2012 Share Napisano 18 Styczeń 2012 nie dotyczy pojazdów z nierozłączalnym napędem wszystkich kół, dla których pomiar wykonuje się osobno dla każdego koła przy przeciwnym kierunku obrotów kół tej samej osi; Takie rozwiązanie sprawdza się, gdy w moście nie ma mechanizmu o zwiekszonym tarciu lub automatycznej blokady, oraz gdy blokada centralnego mechanizmu róznicowego nie jest zalanczana w sposób automatyczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.