Skocz do zawartości

Pierwsze pytanie początkującego diagnosty.


MarcinS

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o pomoc, otóż chodzi mi o auto ze stałym napędem na 4 koła (Honda CRV)- nie możemy w tym aucie sprawdzić hamulców na rolkach gdyż nie mamy tzw. wolnych rolek które podkładamy pod koła osi nie badanej. Zgodnie z prawidłami powinniśmy przeprowadzić badanie opóżnieniomierzem, natomiast warunki atmosferyczne są jakie są (oblodzony plac pod stacją jak i drogi główne). Co w takim przypadku? Jak zrobić takie badanie żeby nikt nam nie zarzucił błędu przy badaniu? Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście masz rację, na lodowisku trudno sprawdzić, ale mam nadzieję, że nie mieszkasz na biegunie północnym i znajdzie się kawałek nie tylko odśnieżonej, ale i posypanej drogi. A tak całkiem na poważnie to odpowiedź masz w swoim pytaniu - kupujecie "wolne rolki". Można też odesłać do konkurencji - nie polecam w tym wypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, tylko chodzi mi o konkretny dzień i konkretne auto. Był na stacji taki pojazd, nasza stacja nie ma wolnych rolek a na polu lód i śnieżyca...... Badanie wykonane..... w sumie.

 

[ Dodano: 15-01-2012, 10:19 ]

a czy okręgówka ma obowiązek posiadania tzw. wolnych rolek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie ma obowiązku. czasami wystarczy dobra argumentacja przed szefem że tracimy klientów....... Nie zawsze są proste odpowiedzi, ale widzę, że wybrałeś dobrą. Jak kupicie rolki to będzie najlepsza :ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o pomoc, otóż chodzi mi o auto ze stałym napędem na 4 koła (Honda CRV)- nie możemy w tym aucie sprawdzić hamulców na rolkach gdyż nie mamy tzw. wolnych rolek które podkładamy pod koła osi nie badanej.

Ale można każde koło zbadać pojedyńczo tak jak ham.ręczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nasza stacja nie ma wolnych rolek

To nie jest konieczność ,,,

Jeśli już takie badziewie jak unimetal ma możliwość zbadania 4x4 ,,,

Myślę, że czas najwyższy aby wszyscy to mieli, zwłaszcza że terenówek ze stałym napędem jest u nas trochę ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że czas najwyższy aby wszyscy to mieli, zwłaszcza że terenówek ze stałym napędem jest u nas trochę ,,,

Popiera Jausz To tylko że wiesz jakie to są koszty :razz:

 

[ Dodano: 15-01-2012, 13:08 ]

kazde kolo z osobna robie

dokładnie :ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o pomoc, otóż chodzi mi o auto ze stałym napędem na 4 koła (Honda CRV)- nie możemy w tym aucie sprawdzić hamulców na rolkach gdyż nie mamy tzw.

Jak masz rolki bez hamulców to badanie zrobisz bez problemu tylko koła pojedynczo należy badać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz rolki bez hamulców to badanie zrobisz bez problemu tylko koła pojedynczo należy badać.

 

No dobra ,a co z tyłem gdy badasz przód. Przypadkiem koła tylne nie mają chęci się kręcić w miejscu.[po betonie]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz rolki bez hamulców to badanie zrobisz bez problemu tylko koła pojedynczo należy badać.

 

No dobra ,a co z tyłem gdy badasz przód. Przypadkiem koła tylne nie mają chęci się kręcić w miejscu.[po betonie]

A nic stoją sobie w miejscu :-D I będą stać pod warunkiem:

Jak masz rolki bez hamulców i koła pojedynczo należy badać.

Inaczej nową skrzynkę rozdzielczą klientowi sprawisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze mozesz uniesc tylna os do gory ;) zartuje oczywiscie zostaje tylko opoznienieomierz lub co nie do konca jest zgodne z prawem kazde kolo z osobna poscic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze mozesz uniesc tylna os do gory ;)

i przy hamowaniu "wyleci" z rolek i jednocześnie z podnośnika (albo podnośnik wejdzie w podłogę )

 

temu panu dziękujemy :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość SKP nie posiada rolek, względy ekonomiczne. Samochody ze stałym napędem przystosowane są do warunków drogowych, ale również terenowych. Jeżeli producent wymyślił taka skrzynie rozdzielczą, że w warunkach terenowych blokada na kamieniach dwóch kół kiedy pozostałe dwa są w powietrzu, lub 3 zablokowane a jedno się obraca, powodowały by awarię układu napędowego, to ile takich aut by sprzedał. Przy prędkości, którą osiągają samochody w trakcie badania, tylko wcześniej uszkodzone napędy mogą się rozsypać. To takie moje przemyślenia , wynikające z doświadczeń i posiadanej wiedzy.

Producenci przestrzegają, ale czy możecie podać przykłady, oprócz książkowych, że na stanowisku diagnostycznym rozsypał się napęd terenówki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producenci przestrzegają, ale czy możecie podać przykłady, oprócz książkowych, że na stanowisku diagnostycznym rozsypał się napęd terenówki?

 

W czasie badania może nie, ale po jakimś krótkim czasie po badaniu. :?

Klient kwestionuje pomiar a urządzenie rzeczywiście zgodnie z DTR nie jest przeznaczone do pomiaru 4x4 i co wtedy?

Trzeba wiedzieć że przypadek pomiaru na rolkach to inny przebieg napędu niż podczas jazdy.

Nie silnik, skrzynia biegów czy rozdzielcze napędza koła ale to rolka napędza koła a nie silnik /odwrotny przebieg napędu/

To zwłaszcza przy badaniu pojazdów o rozbudowanej elektronice która jest wprzęgnięta w układ napędu 4x4.

Jak wtedy zachowa się układ napędowy do końca nie wiadomo.

Układ dohamowywania kół działa wtedy gdy jedne się obracają a inne nie.

Układ dąży do przekazania napędu na te stojące....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że na stanowisku diagnostycznym rozsypał się napęd terenówki?

Widziałem tylko dwa razy jak pojazd wyskoczył z rolek i nic poza tym, myślę jednak, że gdyby jedną oś porządnie zahamować (ręcznym) na suchej nawierzchni, badając drugą na suchych rolkach to uszkodzenie napędu udałoby się na pewno ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czy możecie podać przykłady, oprócz książkowych, że na stanowisku diagnostycznym rozsypał się napęd terenówki?

 

Terenówki nie stanowią problemu, są solidne. Problemem są suv-y i osobówki 4x4. Zmiennik załatwił Hondę FR-V 4x4, tylko chrupnęło na rolkach. Jechać się potem dało, ale hałas był aż ciary przechodziły...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiennik załatwił Hondę FR-V 4x4, tylko chrupnęło na rolkach.

 

Psuj, zdaje sie ma rolki z hamulcem a to w tym przypadku było wadą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dz. U. 155

Dział II

Szczegółowy sposób badania skuteczności i równomierności działania hamulców podczas

przeprowadzania badania technicznego pojazdu

§ 2.

4) pomiar sił hamowania jednej osi powinien być dokonany równocześnie na kołach jednej i drugiej strony tej osi; nie dotyczy pojazdów z nierozłączalnym napędem wszystkich kół, dla których pomiar wykonuje się osobno dla każdego koła przy przeciwnym kierunku obrotów kół tej samej osi;

 

OSKP, dwa kanały (jeden przelotowy) rolki na "dużym" kanale mają możliwość sprawdzania hamulców w 4x4, co prawda jest to stosunkowo nowa stacja (niecałe dwa lata)

niedawno miałem problem[/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dotyczy pojazdów z nierozłączalnym napędem wszystkich kół, dla których pomiar wykonuje się osobno dla każdego koła przy przeciwnym kierunku obrotów kół tej samej osi;

 

Takie rozwiązanie sprawdza się, gdy w moście nie ma mechanizmu o zwiekszonym tarciu lub automatycznej blokady, oraz gdy blokada centralnego mechanizmu róznicowego nie jest zalanczana w sposób automatyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.