Skocz do zawartości

Odwołanie od decyzji diagnosty


artursxp

Rekomendowane odpowiedzi

Czy można odwołać się od decyzji diagnosty? i gdzie to można zrobić? oraz czy diagnosta który nie chce zrobić przeglądu pojazdu ma do tego prawo i czy musi uzasadnić swoja decyzje na piśmie?

Rozmawiałem z diagnosta który twierdzi że on może wszystko i od jego decyzji niema odwołania. W dodatku twierdzi że może każdemu odmówić btp. Bo ma takie prawo? w dodatku nie musi uzasadniać tego na piśmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z diagnosta który twierdzi że on może wszystko

 

Odważny gość :)

 

Czy można odwołać się od decyzji diagnosty? i gdzie to można zrobić? oraz czy diagnosta który nie chce zrobić przeglądu pojazdu ma do tego prawo

 

Prawo do odstąpienia od badania jest tylko w jednym przypadku (o ile dobrze pamiętam) - braku dozoru na zbiornik gazu w przypadku pojazdu zasilanego gazem.

 

W dodatku twierdzi że może każdemu odmówić btp. Bo ma takie prawo? w dodatku nie musi uzasadniać tego na piśmie.

 

Nie może, ale co mu zrobisz jak nie chce :lol: . A co do odpowiedzi na piśmie to chyba byś musiał z jego szefem porozmawiać a w zasadzie złożyć pismo i czekać na odpowiedź :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byś musiał z jego szefem porozmawiać a w zasadzie złożyć pismo i czekać na odpowiedź ]

 

Kogo masz na myśli ; WK ,Starostwo czy właściciela SKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, najpierw musisz mu to udowodnić ze u niego byłeś . Wiedz ze moze sie tłumaczyć ze cie tam wogule nie było. Mozesz złozyc skarge na diagnoste do jednostki kontrolujcej SKP np. Starostwa albo UM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega ARTURSXP leciutko wtopił (patrz drugi jego temat) i szuka teraz kogoś kto go z tego wyciągnie, a jak nie będzie chciał mu "pomóc" to go "przekona siłą argumentów". I mu ich dostarczacie. :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawo do odstąpienia od badania jest tylko w jednym przypadku (o ile dobrze pamiętam) - braku dozoru na zbiornik gazu w przypadku pojazdu zasilanego gazem.

Z tabeli w 155 wynika, że możesz odstąpić od badania w przypadku braku dokumentów z dozoru na jakiekolwiek urządzenie w pojeździe na które wymagany jest dozór techniczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tabeli w 155 wynika, że możesz odstąpić od badania w przypadku braku dokumentów z dozoru na jakiekolwiek urządzenie w pojeździe na które wymagany jest dozór techniczny

I tyle w tym temacie

 

[ Dodano: 22-01-2012, 15:59 ]

W dodatku twierdzi że może każdemu odmówić btp. Bo ma takie prawo? w dodatku nie musi uzasadniać tego na piśmie.

Kto mieczem wojuje od miecza ginie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

braku dozoru na zbiornik gazu w przypadku pojazdu zasilanego gazem.

Tu sie calkowicie zgadzam...A co powiecie jak miałem gościa na OBT ktory nie mial zadnego dokumentu na pojazd i byl bardzo niezadowolony kiedy odmówiłem mu wykonania OBT...Owszem pojechał w sina dal ale widziałem po nim ze mial duze wątpliwości czy ja postapiłem dobrze... :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oraz czy diagnosta który nie chce zrobić przeglądu pojazdu ma do tego prawo i czy musi uzasadnić swoja decyzje na piśmie?

 

W określonych przypadkach ma takie prawo i nie musi nic dawać na piśmie.

 

Prawo do odstąpienia od badania jest tylko w jednym przypadku (o ile dobrze pamiętam) - braku dozoru na zbiornik gazu w przypadku pojazdu zasilanego gazem.

 

Noo... będzie tego więcej. Np przyjeżdża gość na badanie i chce zmiany konstrukcyjne, ale sam mówi, że nic nie zmienił. Więc www.nadrzewo.pl i nie ma mowy o badaniu...

 

Rozmawiałem z diagnosta który twierdzi że on może wszystko i od jego decyzji niema odwołania.

 

Na diagnostę możesz wnieść skargę do Starosty na terenie którego pracuje. Praktycznie udajesz się do WK do osoby nadzorującej stacje i diagnostów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda że wtopiłem. Ale prawda jest taka że panowie diagności (pewnie nie wszyscy) maja problemy z czytaniem ze zrozumieniem.

Chce zrobić badanie techniczne pojazdu.

mam następujące dokumenty:

dowód rejestracyjny, tabliczkę znamionowa nowa wydana od producenta i jego oświadczenie.

A panowie diagności twierdzą że w Polsce nie można zmienić dmc.w dodatku powołujecie sie na przepis który mówi że w przypadku zmian konstrukcyjnych nie można zmienić dmc. A jakie ja zmiany konstrukcyjne chcę zrobić???????? Zwiększyć ładowność pojazdu o 10kg. Mam na to oświadczenie producenta który poświadcza że ten pojazd z nr VIN posiada taka homologacje. Wiec ten przepis mnie nie dotyczy. Nie zmieniłem konstrukcji pojazdu nic nie dobudowałem nic nie przerabiałem. Wiec jak wielki PAN DIAGNOSTA może powoływać się na ten przepis??????? W takim przypadku chyba mam racje??? Czy ktoś może zna przepis który mówi że niewolno zmieniać dmc???? Tylko proszę nie mówcie mi że podwyższając dmc zmieniam konstrukcje pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie ja zmiany konstrukcyjne chcę zrobić????????

Więc jakim prawem chcesz żeby diagnosta wykonał badanie i wystawił zaświadczenie o zmianie dmc ? Ma poświadczyć nie prawdę ?

przyjeżdża gość na badanie i chce zmiany konstrukcyjne, ale sam mówi, że nic nie zmienił
Więc []nie ma mowy o badaniu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A panowie diagności twierdzą że w Polsce nie można zmienić dmc.w dodatku powołujecie sie na przepis który mówi że w przypadku zmian konstrukcyjnych nie można zmienić dmc.

 

Nie zmienić tylko zwiększyć, w Twoim przypadku o to chodzi :-P więc diagnosta powołuje się na słuszny przepis a poza tym sam piszesz, że nie dokonałeś żadnych zmian konstrukcyjnych a chcesz wykonać badanie po zmianie konstrukcji pojazdu wobec tego chcesz aby diagnosta poświadczył nieprawdę.

 

Moim zdaniem w tym przypadku tylko wizyta w WK powinna załatwić temat i po przedstawieniu dokumentów od producenta pojazdu i nowej TZ powinna nastąpić wymiana DR bez żadnego badania, ale to moje zdanie niekoniecznie zgodne z prawem :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a Panowie co rozumiecie przez zdanie "zmiana konstrukcji pojazdu"?

Czy konstrukcja pojazdu to nie jest dobudowanie przebudowanie,przeróbka, pojazdu który jest budowany fabrycznie?

Ja też uważam że przegląd nie jest mi potrzebny. Ale diagnosta żyje w przekonaniu że ma racje??? Że w Polsce niemożna zmienić dmc a to chyba nieprawda???

Nie mam zamiaru donosić na diagnostę. Porostu jestem tu żeby z wami czyli fachowcami w tej dziedzinie się poradzić? A nie was atakować.

Niedługo większość z was będzie miała ten sam problem. Nauki jazdy przyjdą do was o rade, a wy nie powiecie im z uśmiechem na ustach że maja problem i że tego się nie da zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale diagnosta żyje w przekonaniu że ma racje??? Że w Polsce niemożna zmienić dmc a to chyba nieprawda??

Sam zaprzeczyłeś sobie własnymi słowami

Diagnosta powołałsie na przepis DZ.U. z 2009r Nr 155 poz 1232 rozp ws zakresu i sposobu wykonywania BTP. i ok tylko że ten zapis mówi: W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia, pojazdu marki typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona wcześniej dmc nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości.

Więc diagnosta chyba wie że w dół można zmienić a do góry nie da rady.

Chcesz żeby diagnosta wpłynął na WK ? :D

Ja też uważam że przegląd nie jest mi potrzebny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wytłumacz mi jedno! Który przepis jest właściwy? Bo napewno te 2 przepisy mówią różne rzeczy:

W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu wniosku o zmianę danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych, do wniosku dołącza się:

1) dowód rejestracyjny pojazdu;

2) oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi.

a tym:

Diagnosta powołałsie na przepis DZ.U. z 2009r Nr 155 poz 1232 rozp ws zakresu i sposobu wykonywania BTP. i ok tylko że ten zapis mówi: W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia, pojazdu marki typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona wcześniej dmc nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości.

 

Czy wg Ciebie to są 2 przepisy mówiące to samo??

zmiana konstrukcyjna to jest to samo co zmiana techniczna w dowodzie rejestracyjnym????????????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wytłumacz mi jedno! Który przepis jest właściwy?

Obydwa są właściwe , pierwszy pochodzi z ROZPORZĄDZENIA MINISTRA INFRASTRUKTURY

z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (DZ.U. 186 Z 2007 z późniejszymi zmianami ) i tłumaczą na nasze jest dla WK , a drugi DZ.U. z 2009r Nr 155 jest "nasz".

Diagnosta na podstawie tego pierwszego nic Ci nie zrobi ,tylko WK.

Chociaż jak pisał blakop ,jeden tak a drugi nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wytłumacz mi jedno! Który przepis jest właściwy? Bo napewno te 2 przepisy mówią różne rzeczy:

Zgadza się kolego oba mówią o różnych rzeczach i oba są w Twoja sprawę zamieszane, jednak zacznijmy od początku. Masz pojazd, nową tabliczkę znamionową i oświadczenie producenta, że dany egzemplarz jest homologowany zgodnie z nową tabliczką znamionową. Nie ma mowy o żadnej przebudowie, o żadnych zmianach konstrukcyjnych, tylko o zmianie błędnego parametru, do którego przyznaje się producent. W związku z tym nie może być tu mowy o BT na zmiany konstrukcyjne bo takowych nie przeprowadzono, więc wizyta na SKP jest zbędna i nie potrzebna, jak też mieszanie w to wszystko diagnosty. Jednak istnieje możliwość dokonania korekty błędnych danych zawartych w DR na podstawie cytowanego przepisu §14 ust 4 Dz.U.186 z 2007 poz 1322. Wszystkie składowe do tego wniosku posiadasz więc udajesz się do WK i dokonujesz stosownych zmian. Gdyby WK nie chciał tego dokonać i chciał jakichkolwiek innych dokumentów niż te wymienione w rozporządzeniu niech Ci wydadzą na piśmie decyzje odmowną a z nią udaj się do jednostek nadrzędnych i sprawę załatwisz. Cały zabieg tej sprawy jest pomiędzy WK i właścicielem. Przepis jest jasny i czytelny bez żadnych dwuznaczności i żądanie w tym przypadku BT lub opinii rzeczoznawcy nie wchodzi w grę bo posiadasz wszystkie niezbędne dokumenty aby zgodnie z zapisem prawnym dokonać zmian w DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie - uparłeś się kolego na tą stację, a tu wizyta na SKP w ogóle nie jest konieczna.

Inna sprawa, czy WK przyjmie ten wniosek. Tu sprawa nie jest oczywista, ponieważ cytowany paragraf 14 rozporządzenia o rejestracji jest różnie interpretowany, a z jego jakąkolwiek "oficjalną" interpretacją się nie spotkałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma mowy o żadnej przebudowie, o żadnych zmianach konstrukcyjnych, tylko o zmianie błędnego parametru, do którego przyznaje się producent.

Widziałem juz takie pismo z IVECO ,producent nie przyznaje sie do błędu ,lecz informuje czy sugeruje że taka i taka grupa pojazdów jest homologowana na 11990 lub 12000 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem juz takie pismo z IVECO ,producent nie przyznaje sie do błędu ,lecz informuje czy sugeruje że taka i taka grupa pojazdów jest homologowana na 11990 lub 12000 kg.

Tu nie może być mowy o grupie pojazdów i dwóch rodzajach homologacji, ponieważ WK odmówi zmiany danych bo są zgodne z homologacją. "Kwit" pisał jakiś niekoniecznie kompetentny człowiek. Pismo powinno być jednoznaczne i określać konkretny pojazd i jego masę oraz informację o wydaniu stosownej tabliczki znamionowej, wówczas na podstawie takiego dokumentu WK nie będzie miało żadnych wątpliwości co do żądanej przez właściciela zmiany. Wiemy wszyscy na jakiej zasadzie się odbywa homologacja i skąd te herezje ale wystawienie takiego oświadczenia nie rozwiewa niejasności związanych ze zmianą parametrów. To jest analogiczna sytuacja jaka miała miejsce z rodzajem nadwozia dla VATu, tam też oświadczenia przedstawiciela pisali "kowale", że pojazd spełnia wymagania konstrukcyjne np. dla vana - i klienci byli w szoku jak nie chciała im OSKP wydać stosownego zaświadczenia, bo to pisma miało brzmieć, że dany konkretny egzemplarz jest vanem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem w tym przypadku tylko wizyta w WK powinna załatwić temat i po przedstawieniu dokumentów od producenta pojazdu i nowej TZ powinna nastąpić wymiana DR bez żadnego badania, ale to moje zdanie niekoniecznie zgodne z prawem :?

 

Moim nie załatwi :-D

 

tabliczkę znamionowa nowa wydana od producenta i jego oświadczenie.

.

 

A skąd urzednik będzie wiedział że ona tam jest ,a może jej tam nie ma ;) .Na pewno nie wyjdzie z WK i nie skontroluje.

 

WK powinien wystawić skierowanie na dodatkowe -uzupełnienie danych potrzebnych do rejestracji .Diagnosta napisze na zaswiadczeniu za na TZ jest taka DMC(bez okreslania P lub N i finał.

 

zaświadczenie z SKP i producenta powinno załatwic sprawe ,ale czy załatwi :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.