Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
gryku84

Przygotowanie auta serwisowego (z podwójnej kabiny)?

Polecane posty

gryku84

Witam,

Przymierzam się do zakupu nowego auta dostawczego - Peugeot Boxer z podwójną kabiną oraz 3m skrzynią. Z tylnej części kabiny chciałbym zdemontować siedzenia i założyć szafki na narzędzia. Próbuję dowiedzieć się czy to jest legalne i nie będę miał problemów z ITD, Policją lub późniejszymi przeglądami.

Na Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów dowiedziałem się, że demontaż siedzeń wiąże się ze zmianą konstrukcyjną auta. Nie byłby to problem ponieważ można by zrobić przegląd techniczny i auto zarejestrować jako 3 osobowe. Nikt jednak nie jest w stanie odpowiedzieć mi na pytanie czy to jest zgodne z prawem. Dealer samochodowy nie ma takich informacji, Stacje kontroli wiedzą tylko że można by zmienić auto na 3 osobowe, firma która robi zabudowy z szafkami także nie wie czy to jest legalne. Na jednej ze stacji kontroli powiedzieli mi nawet, że trzeba by zamontować ściankę działową ponieważ szafki mogą stwarzać zagrożenie w przypadku kolizji. Szafki miały by zostać zamontowane do podłogi, którą wcześniej przygotowałaby ją wyspecjalizowana firma.

Czy ktoś z Was posiada pojazd przygotowany w ten sposób? Jeśli macie informacje na ten temat, to proszę o pomoc.

 

P.S. Z czego musiałaby być wykonana ścianka działowa i może ktoś posiada informacje gdzie w Bydgoszczy wykonują takie usługi.

 

Pozdrawiam

Łukasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Na jednej ze stacji kontroli powiedzieli mi nawet, że trzeba by zamontować ściankę działową ponieważ szafki mogą stwarzać zagrożenie w przypadku kolizji

 

Też o tym pomyslałem.

 

Szafki miały by zostać zamontowane do podłogi, którą wcześniej przygotowałaby ją wyspecjalizowana firma.

 

Obawiam się, ze nawet jesli podłoga wytrzyma, to sama szafka załadowana od dołu po sama góre cięzkimi elementami może być zgrożeniem dla kierowcy i pasażerów podczas ewentualnego zderzenia z przeszkodą.

 

Z czego musiałaby być wykonana ścianka działowa

 

Warto rozwazyć możliwośc zakupu orginalnej przegrody od blaszaka i wstawienie jej za pierwszym rzędem siedzeń.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mik8181

danielg539, myslisz o pelnej przegrodzie za pierwszym rzedem siedzen?

na pewno by to zabezpieczylo kierujacego i psazerow bo nawet gdy sie szafka otworzy to narzedzia udeza w przegrode a nie w osoby poruszajace sie w przestrzeni pasazerskiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
myslisz o pelnej przegrodzie za pierwszym rzedem siedzen?

 

Niewatpliwie była by ona najlepsza, choć krata z oczkami o niewielkim rozmiarze (np. 5x5 cm) tez spełniła by swoje zadanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mik8181

ale przez krate zawsze cos moze przeleciec np. glupia srobka a jakona nabierze predkosci to moze zabolec

 

[ Dodano: 23-01-2012, 10:50 ]

no bo wsumie jak narzedzia to i sroby jakies sie na pewno znajda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
ale przez krate zawsze cos moze przeleciec

Dlatego napisałem, że lepsza by była pełna przegroda, do tego jeszcz nalezy dodat, że pełna przegroda znacznie lepiej wytłumi hałas pochodzący ze skrzyń narzędziowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mik8181

zgadzam sie. Dodatkowo szafki zamykane na kluczyk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj

gryku84, za mało dajesz nam danych. Jakie będzie przeznaczenie pojazdu? jaka będzie zabudowa za kabiną? Dostęp do szafek ma byś z wewnątrz czy zewnątrz pojazdu?

 

Zmiany konstrukcyjne które chcesz wprowadzić są do zrobienia legalnie. Tym nie mniej trzeba je zrobić "z głową".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gryku84

Auto, które chciałbym nabyć będzie miało przeznaczenie montażowo-serwisowe. Skrzynia (paka) jest mi niezbędna, żeby można wozić długie elementy. Podwójna kabina potrzebna jest do tego, żeby przewozić w niej m.in. narzędzia elektryczne, które są wrażliwe na wilgoć.

Szafki o których mowa chciałbym zamontować tak aby były odwrócone do siebie tyłem, czyli po otwarciu tylnych drzwi (są z obu stron) miałyby być łatwo dostępne dla pracownika. Dzięki temu także nie będą się otwierały/zamykały przy gwałtownym hamowaniu czy przyspieszaniu. Jeśli chodzi o ich same mocowanie, to chciałbym aby zostały przytwierdzone do podłogi oraz tyłu karoserii aby były bezpieczniejsze oraz stabilniejsze. Szafki nie miałyby także przekraczać wysokości siedzeń (także dla bezpieczeństwa)

 

Dzisiaj, na jednej ze Stacji Kontroli dowiedziałem się, że nie jest konieczny montaż ściany działowej właśnie jeśli szafki nie będą wyższe niż siedzenia. Dodali także, że jeśli zakupię szafki to oni mogą je zamontować i bez problemu przejdzie przegląd stanu technicznego (po ówczesnej zmianie konstrukcji - ilości miejsc).

Co Wy o tym myślicie? Wydaję mi się, że doświadczony diagnosta nie powinien się mylić i także nie powinno być problemu z ITD... Może OSKP mogłaby wystawić jakiś papier świadczący o tym, że po modyfikacjach wszystko jest zamontowane dobrze i nie zagraża życiu osób?

 

Dziękuję za zainteresowanie tematem, pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Skrzynia (paka) jest mi niezbędna, żeby można wozić długie elementy.

 

Czyli auto zostaje nadal jako ciężarowe? Choć jeśli narzędzia będą na stałym wyposażeniu można pokusić się jako o specjalny.

 

Szafki o których mowa chciałbym zamontować tak aby były odwrócone do siebie tyłem, czyli po otwarciu tylnych drzwi (są z obu stron) miałyby być łatwo dostępne dla pracownika. Dzięki temu także nie będą się otwierały/zamykały przy gwałtownym hamowaniu czy przyspieszaniu.

 

Mimo wszystko dla bezpieczeństwa zamontował bym jakąś przegrodę. Tak w razie W, ale obowiązkowo nie będzie wymagana. Choć z drugiej strony można potraktować, ze przestrzeń pasażerska od towarowej trzeba odgrodzić.

 

i bez problemu przejdzie przegląd stanu technicznego

 

Będziesz musiał zrobić badanie po zmianach konstrukcyjnych.

Jesli auto zostaje ciężarowym to do WK będziesz potrzebował tylko to badanie. Jesli zdecydujesz się na specjalny to jeszcze potrzebna będzie faktura na przeróbkę lub oświadczenie od uprawnionego przedsiębiorcy (w praktyce każdy warsztat mechaniczny).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gryku84

Auto ma pozostać jako ciężarowe. Zastanawiam się co dałoby zarejestrowanie go jako specjalne. Wiem, że płaci się wtedy mniejsze OC i chyba trzeba na dach zamontować pomarańczowe koguty?

Dziękuję za odpowiedzi. Jak będę miał więcej informacji, to oczywiście będę o tym pisał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.