Skocz do zawartości

Potrzebne dane do Astry-G


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Szukam danych technicznych do Opla Astry-G z 2000 roku i numerze homologacji krajowej PL*0214*01. Czy ktoś z szanownych kolegów mógłby wesprzeć swoją wiedzą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...

Panowie Astra Classic rocznik 1998 -1999 sedan -spotkałem tabliczki znamionowe gdzie w drugiej pozycji czyli masa zespołu pojazdów nie wpisana żadna liczba - czyli nie mogą posiadać haka - czy jakaś partia tylko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie Astra Classic rocznik 1998 -1999 sedan -spotkałem tabliczki znamionowe gdzie w drugiej pozycji czyli masa zespołu pojazdów nie wpisana żadna liczba - czyli nie mogą posiadać haka - czy jakaś partia tylko

 

No ja też spotkałem, i mało tego w DR miały powpisywane masy przyczep. Myślę że trzeba byłoby zajrzeć do homologacji żeby rozwiązać ten problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że trzeba byłoby zajrzeć do homologacji

no właśnie o to chodzi ,bo ogólnie mówi się o paru markach które nie mogą ciągnąc przyczep -ale o oplu nie słyszałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i OK - w homo wpis jest, a na tabliczce nie ma. Co dalej?

Umawialiśmy się tu już kiedyś, że homo ważniejsze, przyjmujemy zatem homo a dla upierdliwych tabliczka lubi zginąć (odpaść) ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że homo ważniejsze

właściwie racja..

..masy niezgodne ,przyczepy nie można ciągnąć...a okazuje się że zgodne można i przyczepe ciągnąć-(według homo) :-D

 

..NR VIN na TZ też inny jak na nadwoziu..... 8)

 

tabliczka lubi zginąć (odpaść) ,,,

 

A tak w ogóle to po co ta tabliczka :-P;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..NR VIN na TZ też inny jak na nadwoziu..... 8)

Przepraszam, o tym tu nie było ,,,,

A tak w ogóle to po co ta tabliczka :-P;)

A mało to widzisz zastępczych, legalnie bez jakichkolwiek mas,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umawialiśmy się tu już kiedyś, że homo ważniejsze

 

teraz poważnie :)

 

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (UE) NR 19/2011

z dnia 11 stycznia 2011 r.

 

Definicje

Dla celów niniejszego rozporządzenia:

1) „tabliczka znamionowa producenta” oznacza tabliczkę lub etykietę umieszczoną przez producenta na pojeździe, która spełnia główne wymogi techniczne niezbędne do identyfikacji pojazdu oraz która dostarcza właściwym organom odpowiednich informacji dotyczących maksymalnych dopuszczalnych mas całkowitych;

 

2. Informacje, jakie umieszcza się na tabliczce znamionowej producenta:

2.1. Na tabliczce znamionowej producenta umieszcza się w sposób trwały następujące informacje w podanej kolejności:

a) nazwa producenta;

b) numer homologacji typu całego pojazdu;

c) numer identyfikacyjny pojazdu;

d) technicznie dopuszczalna maksymalna masa całkowita pojazdu;

e) technicznie dopuszczalna maksymalna masa całkowita zespołu;

f) technicznie dopuszczalne maksymalne masy na każdą oś, podane w kolejności od przodu do tyłu.

 

Jak nie ma na TZ - m.m.c.z.?..to:

-Producent zapomniał :-P ?

-Czy nie może ciągnąć przyczepy?

-czy może jest jakaś inna przyczyna ,że jest tam puste miejsce ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle ,przepisy swoje ,a "życie" swoje ;)

Raczej unijne swoje a nasze swoje.

Bo jak kwestionować taką TZ bez mas, jeśli pojazd był z taką zarejestrowany w unii i spełniał unijne wymagania :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jak kwestionować taką TZ bez mas, jeśli pojazd był z taką zarejestrowany w unii i spełniał unijne wymagania

 

A może to zastępcza jest? Skoro nowy numer nadają taki sam jak vin to może i tabliczki dają takie oryginalne, tylko puste :P:P:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to zastępcza jest? Skoro nowy numer nadają taki sam jak vin to może i tabliczki dają takie oryginalne, tylko puste :P:P:P

Zastępcza nadana przez producenta?

Bo jest dokładnie taka jak fabryczna, tylko nie ma na niej mas.

Jednak dużo tych TZ wydali bo często się takie spotyka, fakt że w pojazdach I rej. jeszcze sprzed 2004 r...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jest dokładnie taka jak fabryczna, tylko nie ma na niej mas.

 

Nie wiem, nie znam procedur. Może tuv zamawia zastępczą u producenta zamiast nabijać swoją? Bo tak naprawdę to widział ktoś tabliczkę zastępczą z np Niemiec? Nie wierzę, że tam nie ulegają uszkodzeniu przy kolizji lub naprawach. Ja w życiu nie widziałem.

 

Trzeba by zgłębić trochę temat, najlepiej u źródła - tylko jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo tak naprawdę to widział ktoś tabliczkę zastępczą z np Niemiec? Ja w życiu nie widziałem.

To fakt, ja też nie... :cool:

 

 

Nie wiem, nie znam procedur. Może tuv zamawia zastępczą u producenta zamiast nabijać swoją?

Prawdopodobne że oryginalna, tylko masy trzeba sobie na niej wydrapać takie jak pasują :-D

 

Trzeba by zgłębić trochę temat, najlepiej u źródła - tylko jak?

Może emigracja? :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, nie znam procedur

Gdzieś kiedyś pisałem na forum o zmianie TZ w Oplu .

Przyszła od producenta nówka z poprawnymi masami.(oczekiwanie -niecały rok!!)

Droga przez mękę .....tak opowiadał klient .Chciał legal 8)

Serwis-przedstawiciel na Polskę -producent .......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a za granicą?

Musielibyśmy wiedzieć jaki jest zakres badań i czy sprawdzaja zapisy na TZ ,,czy tylko wymiana na zastępczą (lub nową)przy uszkodzeniu TZ..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, że producenci wydają także pewną liczbę TZ bez danych - wyłącznie z nr VIN. Zasad ich nadawania za granicą nie znam.

 

Już kiedyś pisałem jak to wygląda (na przykładzie jednej z marek) z tabliczkami oryginalnymi, aż mi tu jeden z kolegów prawie nie zemdlał czytając ;)

 

Fabryka produkuje pojazd. I on zasadniczo - dla fabryki ma jeden jedyny wariant DMC. Ale fabryka nie zawsze wie - a jak wie to nie do końca ją to interesuje gdzie (do jakiego kraju) ten pojazd trafi. Z kolei przedstawiciele tegoż producenta w danym kraju mogą mieć różne oczekiwania co do DMC i innych parametrów. I jeśli załatwią sobie takie, a nie inne "papiery" (homologację) na nowe DMC, to i powinni nowe tabliczki mieć dla tych aut. I wiadomo - np. w Polsce był chory okres ciężarówek w nadwoziu osobowych, gdzie musiały one spełniać pewien wzór. Wtedy to odpowiednio zmieniano DMC o kilka, kilkanaście kg w tą czy w tą. W papierach grało, można było odliczać VAT, sprzedaż kwitła... Ale kto by tam faktycznie myślał o wymianie tych TZ w tysiącach sprowadzanych aut? :) W innych z kolei pasowało, żeby nie miały mas zespołu itd... A efekty macie na co dzień w SKP...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o starsze samochpdy z Belgii, to znaczna ich część miała TZ bez mas ale często auta te też posiadały orginalne TZ z masami, przy czym te tabliczki bez mas we wszystkich pojazdach miałt taki sam wygląd (coś jak u nas tabliczka zastępcza). Niestety nie znam przyczyny z powodu której montowano te tabliczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.