fuks Napisano 24 Styczeń 2012 Share Napisano 24 Styczeń 2012 Witajcie Szukam danych technicznych do Opla Astry-G z 2000 roku i numerze homologacji krajowej PL*0214*01. Czy ktoś z szanownych kolegów mógłby wesprzeć swoją wiedzą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 24 Styczeń 2012 Share Napisano 24 Styczeń 2012 http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/opel/astra/g.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 25 Styczeń 2012 Share Napisano 25 Styczeń 2012 poszło na PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 24 Sierpień 2012 Share Napisano 24 Sierpień 2012 Panowie Astra Classic rocznik 1998 -1999 sedan -spotkałem tabliczki znamionowe gdzie w drugiej pozycji czyli masa zespołu pojazdów nie wpisana żadna liczba - czyli nie mogą posiadać haka - czy jakaś partia tylko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 24 Sierpień 2012 Share Napisano 24 Sierpień 2012 Panowie Astra Classic rocznik 1998 -1999 sedan -spotkałem tabliczki znamionowe gdzie w drugiej pozycji czyli masa zespołu pojazdów nie wpisana żadna liczba - czyli nie mogą posiadać haka - czy jakaś partia tylko No ja też spotkałem, i mało tego w DR miały powpisywane masy przyczep. Myślę że trzeba byłoby zajrzeć do homologacji żeby rozwiązać ten problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 24 Sierpień 2012 Share Napisano 24 Sierpień 2012 że trzeba byłoby zajrzeć do homologacji no właśnie o to chodzi ,bo ogólnie mówi się o paru markach które nie mogą ciągnąc przyczep -ale o oplu nie słyszałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Sierpień 2012 Share Napisano 24 Sierpień 2012 No i OK - w homo wpis jest, a na tabliczce nie ma. Co dalej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 24 Sierpień 2012 Share Napisano 24 Sierpień 2012 No i OK - w homo wpis jest, a na tabliczce nie ma. Co dalej? Umawialiśmy się tu już kiedyś, że homo ważniejsze, przyjmujemy zatem homo a dla upierdliwych tabliczka lubi zginąć (odpaść) ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 24 Sierpień 2012 Share Napisano 24 Sierpień 2012 że homo ważniejsze właściwie racja.. ..masy niezgodne ,przyczepy nie można ciągnąć...a okazuje się że zgodne można i przyczepe ciągnąć-(według homo) ..NR VIN na TZ też inny jak na nadwoziu..... tabliczka lubi zginąć (odpaść) ,,, A tak w ogóle to po co ta tabliczka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 24 Sierpień 2012 Share Napisano 24 Sierpień 2012 ..NR VIN na TZ też inny jak na nadwoziu..... Przepraszam, o tym tu nie było ,,,, A tak w ogóle to po co ta tabliczka A mało to widzisz zastępczych, legalnie bez jakichkolwiek mas,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 24 Sierpień 2012 Share Napisano 24 Sierpień 2012 Umawialiśmy się tu już kiedyś, że homo ważniejsze teraz poważnie ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (UE) NR 19/2011 z dnia 11 stycznia 2011 r. Definicje Dla celów niniejszego rozporządzenia: 1) „tabliczka znamionowa producenta” oznacza tabliczkę lub etykietę umieszczoną przez producenta na pojeździe, która spełnia główne wymogi techniczne niezbędne do identyfikacji pojazdu oraz która dostarcza właściwym organom odpowiednich informacji dotyczących maksymalnych dopuszczalnych mas całkowitych; 2. Informacje, jakie umieszcza się na tabliczce znamionowej producenta: 2.1. Na tabliczce znamionowej producenta umieszcza się w sposób trwały następujące informacje w podanej kolejności: a) nazwa producenta; b) numer homologacji typu całego pojazdu; c) numer identyfikacyjny pojazdu; d) technicznie dopuszczalna maksymalna masa całkowita pojazdu; e) technicznie dopuszczalna maksymalna masa całkowita zespołu; f) technicznie dopuszczalne maksymalne masy na każdą oś, podane w kolejności od przodu do tyłu. Jak nie ma na TZ - m.m.c.z.?..to: -Producent zapomniał ? -Czy nie może ciągnąć przyczepy? -czy może jest jakaś inna przyczyna ,że jest tam puste miejsce ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 24 Sierpień 2012 Share Napisano 24 Sierpień 2012 Na pojazdach np. z Belgii też potrafi być tylko VIN na tablice i żadnych mas a TZ oryginalne...i co na to unijne przepisy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 24 Sierpień 2012 Share Napisano 24 Sierpień 2012 ...i co na to unijne przepisy? Jak zwykle ,przepisy swoje ,a "życie" swoje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 24 Sierpień 2012 Share Napisano 24 Sierpień 2012 Jak zwykle ,przepisy swoje ,a "życie" swoje Raczej unijne swoje a nasze swoje. Bo jak kwestionować taką TZ bez mas, jeśli pojazd był z taką zarejestrowany w unii i spełniał unijne wymagania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 24 Sierpień 2012 Share Napisano 24 Sierpień 2012 Bo jak kwestionować taką TZ bez mas, jeśli pojazd był z taką zarejestrowany w unii i spełniał unijne wymagania A może to zastępcza jest? Skoro nowy numer nadają taki sam jak vin to może i tabliczki dają takie oryginalne, tylko puste Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 24 Sierpień 2012 Share Napisano 24 Sierpień 2012 A może to zastępcza jest? Skoro nowy numer nadają taki sam jak vin to może i tabliczki dają takie oryginalne, tylko puste Zastępcza nadana przez producenta? Bo jest dokładnie taka jak fabryczna, tylko nie ma na niej mas. Jednak dużo tych TZ wydali bo często się takie spotyka, fakt że w pojazdach I rej. jeszcze sprzed 2004 r... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 25 Sierpień 2012 Share Napisano 25 Sierpień 2012 Bo jest dokładnie taka jak fabryczna, tylko nie ma na niej mas. Nie wiem, nie znam procedur. Może tuv zamawia zastępczą u producenta zamiast nabijać swoją? Bo tak naprawdę to widział ktoś tabliczkę zastępczą z np Niemiec? Nie wierzę, że tam nie ulegają uszkodzeniu przy kolizji lub naprawach. Ja w życiu nie widziałem. Trzeba by zgłębić trochę temat, najlepiej u źródła - tylko jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 25 Sierpień 2012 Share Napisano 25 Sierpień 2012 Bo tak naprawdę to widział ktoś tabliczkę zastępczą z np Niemiec? Ja w życiu nie widziałem. To fakt, ja też nie... Nie wiem, nie znam procedur. Może tuv zamawia zastępczą u producenta zamiast nabijać swoją? Prawdopodobne że oryginalna, tylko masy trzeba sobie na niej wydrapać takie jak pasują Trzeba by zgłębić trochę temat, najlepiej u źródła - tylko jak? Może emigracja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 25 Sierpień 2012 Share Napisano 25 Sierpień 2012 Nie wiem, nie znam procedur Gdzieś kiedyś pisałem na forum o zmianie TZ w Oplu . Przyszła od producenta nówka z poprawnymi masami.(oczekiwanie -niecały rok!!) Droga przez mękę .....tak opowiadał klient .Chciał legal Serwis-przedstawiciel na Polskę -producent ....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 25 Sierpień 2012 Share Napisano 25 Sierpień 2012 Gdzieś kiedyś pisałem na forum o zmianie TZ w Oplu . No tak, ale to w Polsce - a za granicą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 25 Sierpień 2012 Share Napisano 25 Sierpień 2012 a za granicą? Musielibyśmy wiedzieć jaki jest zakres badań i czy sprawdzaja zapisy na TZ ,,czy tylko wymiana na zastępczą (lub nową)przy uszkodzeniu TZ..? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 25 Sierpień 2012 Share Napisano 25 Sierpień 2012 Potwierdzam, że producenci wydają także pewną liczbę TZ bez danych - wyłącznie z nr VIN. Zasad ich nadawania za granicą nie znam. Już kiedyś pisałem jak to wygląda (na przykładzie jednej z marek) z tabliczkami oryginalnymi, aż mi tu jeden z kolegów prawie nie zemdlał czytając Fabryka produkuje pojazd. I on zasadniczo - dla fabryki ma jeden jedyny wariant DMC. Ale fabryka nie zawsze wie - a jak wie to nie do końca ją to interesuje gdzie (do jakiego kraju) ten pojazd trafi. Z kolei przedstawiciele tegoż producenta w danym kraju mogą mieć różne oczekiwania co do DMC i innych parametrów. I jeśli załatwią sobie takie, a nie inne "papiery" (homologację) na nowe DMC, to i powinni nowe tabliczki mieć dla tych aut. I wiadomo - np. w Polsce był chory okres ciężarówek w nadwoziu osobowych, gdzie musiały one spełniać pewien wzór. Wtedy to odpowiednio zmieniano DMC o kilka, kilkanaście kg w tą czy w tą. W papierach grało, można było odliczać VAT, sprzedaż kwitła... Ale kto by tam faktycznie myślał o wymianie tych TZ w tysiącach sprowadzanych aut? W innych z kolei pasowało, żeby nie miały mas zespołu itd... A efekty macie na co dzień w SKP... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 27 Sierpień 2012 Share Napisano 27 Sierpień 2012 Jeśli chodzi o starsze samochpdy z Belgii, to znaczna ich część miała TZ bez mas ale często auta te też posiadały orginalne TZ z masami, przy czym te tabliczki bez mas we wszystkich pojazdach miałt taki sam wygląd (coś jak u nas tabliczka zastępcza). Niestety nie znam przyczyny z powodu której montowano te tabliczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.