krzycho_opole Napisano 29 Styczeń 2012 Share Napisano 29 Styczeń 2012 Z czystej ciekawości: pacjent Ciągnik siodłowy oś przednia: opory toczenia 0,6KN siła hamująca 9,5KN oś tylna: opory toczenia 0,2KN siła hamująca 5KN hmm : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skpauto Napisano 29 Styczeń 2012 Share Napisano 29 Styczeń 2012 Pytasz jak obliczyć współczynnik hamowania? Dz.U. 155 poz 1232 par. 4.1- popieprzony wzór. Jak go rozkminisz i podstawisz używając czujnika nacisku, to masz czarno na białym, czy spełnia, czy nie. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 30 Styczeń 2012 Share Napisano 30 Styczeń 2012 Jeśli sam ciągnik to wyniki są poprawne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 30 Styczeń 2012 Share Napisano 30 Styczeń 2012 Witam!W tym przypadku dopuszcza się przyjmowanie do obliczeń dopuszczalnego nacisku danej osi.(dz.u.155,załącznik nr 1 dział II) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 30 Styczeń 2012 Share Napisano 30 Styczeń 2012 używając czujnika nacisku w tym wypadku to manometru do pomiaru ciśnienia w siłowniku Witam!W tym przypadku dopuszcza się przyjmowanie do obliczeń dopuszczalnego nacisku danej osi to podstawisz zamiast nacisku na pedał h-ca/ciśnienia w siłowniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzycho_opole Napisano 30 Styczeń 2012 Autor Share Napisano 30 Styczeń 2012 Pytasz jak obliczyć współczynnik hamowania? Dz.U. 155 poz 1232 par. 4.1- popieprzony wzór. Jak go rozkminisz i podstawisz używając czujnika nacisku, to masz czarno na białym, czy spełnia, czy nie. Powodzenia. nurtują mnie opory toczenia: oś przednia - nienapędowa, opory zależą od ogumienia, tarcia pomiedzy tarczą i klockiem, oraz opór łożyska oś tylna to samo tylko gumy bliźniacze oraz extra kręci dyfrem mostu, i wałkiem w skrzyni zdawczym gdzieś znalazłem (naukowo) że oś nienapędowa 3% nacisku (tu 7500kg), napędowa 5% nacisku (tu 11500kg) [ Dodano: 30-01-2012, 12:43 ] Jeśli sam ciągnik to wyniki są poprawne. opory toczenia na napędowej nie powinny być wyższe niz na kierowanej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 30 Styczeń 2012 Share Napisano 30 Styczeń 2012 nurtują mnie opory toczenia:gdzieś znalazłem (naukowo) że oś nienapędowa 3% nacisku (tu 7500kg), napędowa 5% nacisku (tu 11500kg) Raczej dotyczy to rzeczywistych nacisków. [ Dodano: 30-01-2012, 12:43 ]Jeśli sam ciągnik to wyniki są poprawne. opory toczenia na napędowej nie powinny być wyższe niz na kierowanej? Te opory 0,6 kN na osi przedniej wyglądają jednak na zbyt duże, zwłaszcza w odniesieniu do osi tylnej gdzie z reguły opory są większe. Można tu podejrzewać blokowanie przez klocki przy braku pływania zacisku h-ca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzycho_opole Napisano 30 Styczeń 2012 Autor Share Napisano 30 Styczeń 2012 Raczej dotyczy to rzeczywistych nacisków. jeśli weźmiemy rzeczywiste naciski (mniejsze) to dopiero mamy poza zakresem opory toczenia na osi przedniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 30 Styczeń 2012 Share Napisano 30 Styczeń 2012 to dopiero mamy poza zakresem opory toczenia na osi przedniej Nooo... prawie jak hamulce zasadnicze w maluchu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 30 Styczeń 2012 Share Napisano 30 Styczeń 2012 to dopiero mamy poza zakresem opory toczenia na osi przedniej Nooo... prawie jak hamulce zasadnicze w maluchu... Te zmierzone 0,6 kN oporów toczenia to już jest lepiej niż tylna oś zasadniczego h-ca w maluchu a już w cieniasie albo w seju to nawet ze dwa razy lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 30 Styczeń 2012 Share Napisano 30 Styczeń 2012 Można tu podejrzewać blokowanie przez klocki przy braku pływania zacisku h-ca. albo nawet bardzo "rozjechana" zbieżność ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 30 Styczeń 2012 Share Napisano 30 Styczeń 2012 Można tu podejrzewać blokowanie przez klocki przy braku pływania zacisku h-ca. albo nawet bardzo "rozjechana" zbieżność ... To trzeba by widzieć czy go w rolkach za bardzo nie rzucało...no i zwrócić uwagę na odczyt z płyty. Ja ma akurat nietypowo płytę "na wylocie" z kanału więc po takich pomiarach jest szansa na zwrócenie na to szczególnej uwagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 30 Styczeń 2012 Share Napisano 30 Styczeń 2012 Bułka z masłem. 0.6 to nie opory tylko hamowanie. Przyczyna -zawalony osuszacz, woda poszła na GZH/przymarzł/ i przytkała I sekcje, podepnij cisnieniomierz do punktu kontrolnego siłownika przód, bedzie tam 0.5 at Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 30 Styczeń 2012 Share Napisano 30 Styczeń 2012 Bułka z masłem. 0.6 to nie opory tylko hamowanie. Przyczyna -zawalony osuszacz, woda poszła na GZH/przymarzł/ i przytkała I sekcje, podepnij cisnieniomierz do punktu kontrolnego siłownika przód, bedzie tam 0.5 at No jeżeli ten pomiar jest z dzisiaj to jest to możliwe. Jak ktoś nie podpina manometrów to jednak tego nie wie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 30 Styczeń 2012 Share Napisano 30 Styczeń 2012 Firma rolek MAHA - opory toczenia - ciężarowe-0,6kN osobowe - 0,2kN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 30 Styczeń 2012 Share Napisano 30 Styczeń 2012 Firma rolek MAHA - opory toczenia - ciężarowe-0,6kN osobowe - 0,2kN Zobacz pierwszy post tył 0.2kN przy bliźniaku z układem napędowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzycho_opole Napisano 30 Styczeń 2012 Autor Share Napisano 30 Styczeń 2012 Firma rolek MAHA - opory toczenia - ciężarowe-0,6kN osobowe - 0,2kN no dokładnie MAHA, a skąd masz takie info o oporach toczeni dla MAHY pozatym czemu na napędowej mniej skoro MAHA niby zawyża? wg mnie przód za mocno trze, hmm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 30 Styczeń 2012 Share Napisano 30 Styczeń 2012 To dane tylko i wyłącznie z instrukcji obsługi rolek. Nic nie wspominają na temat osi napędowej i nienapędowej. Rolki fakt z rocznika 2000. To absolutnie nie jest wskaznikiem do OBT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 30 Styczeń 2012 Share Napisano 30 Styczeń 2012 To dane tylko i wyłącznie z instrukcji obsługi rolek. Wewnętrzne opory urządzenia rolkowego nie mogą wychylać zegarów!!!!! Po to się przeprowadza kalibrację aby to uwzględnić i "na pusto" podczas pracy rolek zegary mają pokazywać 0.0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Devil Napisano 30 Styczeń 2012 Share Napisano 30 Styczeń 2012 Oporem toczenia nazywa się siłę jaką toczące się ciało przeciwstawia się toczeniu. Siła oporu toczenia jest proporcjonalna do siły nacisku. Na rolki wjechał ciągnik samochodowy bez naczepy, czyli bez obciążenia siodła, Rozkład nacisków na osie daleki jest od dopuszczalnych, a szczególnie osi napędowej. Tylna oś w tym przypadku wywiera bardzo mały nacisk na rolki, stąd małe opory toczenia. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 30 Styczeń 2012 Share Napisano 30 Styczeń 2012 Na rolki wjechał ciągnik samochodowy bez naczepy, czyli bez obciążenia siodła A odkąd to sprawdzasz sam ciągnik bez naczepy, jak sprawdzisz siodło i resztę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 30 Styczeń 2012 Share Napisano 30 Styczeń 2012 Na rolki wjechał ciągnik samochodowy bez naczepy, czyli bez obciążenia siodła A odkąd to sprawdzasz sam ciągnik bez naczepy, jak sprawdzisz siodło i resztę No wiesz, jak ma na przeglądzie samego konia to co ma zrobić, bada to co jest... Natomiast brak obciążenia na siodło bardziej zmniejsza wartość siły hamowania i to nie w takim stopniu warość oporów toczenia. Jednak jeżeli juz kola osi tylnej się obracają to ich opór to powinno byc więcej niz 0,2 kN bo takie to są jeszcze prawidłowe nawet dla osobówki natomiast dziwnie niskie /choć nie nieprawdopodobne/ w przypadku ciężarówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzycho_opole Napisano 30 Styczeń 2012 Autor Share Napisano 30 Styczeń 2012 Na rolki wjechał ciągnik samochodowy bez naczepy, czyli bez obciążenia siodła A odkąd to sprawdzasz sam ciągnik bez naczepy, jak sprawdzisz siodło i resztę No wiesz, jak ma na przeglądzie samego konia to co ma zrobić, bada to co jest... Natomiast brak obciążenia na siodło bardziej zmniejsza wartość siły hamowania i to nie w takim stopniu warość oporów toczenia. Jednak jeżeli juz kola osi tylnej się obracają to ich opór to powinno byc więcej niz 0,2 kN bo takie to są jeszcze prawidłowe nawet dla osobówki natomiast dziwnie niskie /choć nie nieprawdopodobne/ w przypadku ciężarówki. tył w porządku natomiast bardziej interesuje mnie przód jest ok czy nie? w instrukcji MAHY takie durnoty "25. ... osobowe w zakresie od 0,1 do 0,6 kN, samochody ciężarowe w zakresie od 0,5 do 4,0 kN ???!!!. Wskazania wartości oporów toczenia dla lewego i prawego koła powinny być mniej więcej równe Zbyt duża ich różnica świadczy o np. usterce jednego z o łożysk lub o zakleszczeniu się jednego z hamulców." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 30 Styczeń 2012 Share Napisano 30 Styczeń 2012 Wskazania wartości oporów toczenia dla lewego i prawego koła powinny być mniej więcej równe Zbyt duża ich różnica świadczy o np. usterce jednego z o łożysk lub o zakleszczeniu się jednego z hamulców." Problem różnicy pomiędzy strona L a P podnosisz dopiero teraz. Jeżeli jest taka wyraźna różnica nawet na poziomie oporów toczenia to nie jest to prawidłowe i nalezy szukać tego przyczyny. Naomiast co do wielkości oporów toczenia kół przedniej nienapędzanej i nieobciążonej osi to wielkość na poziomie 0,6kN też nie jest prawidłowa tj. za wysoka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzycho_opole Napisano 30 Styczeń 2012 Autor Share Napisano 30 Styczeń 2012 Wskazania wartości oporów toczenia dla lewego i prawego koła powinny być mniej więcej równe Zbyt duża ich różnica świadczy o np. usterce jednego z o łożysk lub o zakleszczeniu się jednego z hamulców." Problem różnicy pomiędzy strona L a P podnosisz dopiero teraz. Jeżeli jest taka wyraźna różnica nawet na poziomie oporów toczenia to nie jest to prawidłowe i nalezy szukać tego przyczyny. Naomiast co do wielkości oporów toczenia kół przedniej nienapędzanej i nieobciążonej osi to wielkość na poziomie 0,6kN też nie jest prawidłowa tj. za wysoka. przytoczyłem tylko instrukcje MAHY max~4,0 KN jaja sobie robią? biorąc pod uwage max naciski przód powinien być max 3%x7500kg=0,295KN tył 5%x11500KN=0,575KN biorąc pod uwagę że oś niedociążona (sam koń) więc ok, przód do dupy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.