Skocz do zawartości

PROJEKT NOWEGO0 CENNIKA.


ARTUR2214

Rekomendowane odpowiedzi

SKPAUTO

ilu członków liczy Ogólnopolskie Stowarzyszenie Diagnostów Samochodowych ?

 

Na dzień dzisiejszy 35-ciu.

Przydało by się w momencie negocjacji warunków zarudzienia mieć ze dwa zera za tą liczbą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 327
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • danielg539

    27

  • JANUSZ60

    21

  • biker100

    21

  • aboz

    21

Sa rownież z takie propozycieże UDS bedzie maial zarejestrowana działalnosc gospodarcza.

Artur wyjaśnij jak w takim przypadku miała by wyglądać niezależność diagnosty od właściciela SKP. Bo ja widze to tak, że jak diagnosta był by restrykcyjny to właściciel SKP "wymienił" by go na innego diagnostę :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SKPAUTO

ilu członków liczy Ogólnopolskie Stowarzyszenie Diagnostów Samochodowych ?

 

Na dzień dzisiejszy 35-ciu.

Przydało by się w momencie negocjacji warunków zarudzienia mieć ze dwa zera za tą liczbą.

 

Panowie toż to smieszne!!!

Kazdy VIP z tego forum ma duzo do powiedzenia a jesli trzeba sie zorganizowac to mamy to co mamy.

Wiem ,wiem zaraz bedzie zapytanie do mnie czy ja jestem czlonkiem OSDS ? nie nie jestem jestem tak UDS jak te z wlascicielem SKP i nalezę od dawna najpierw do Patronatu a teraz do PISKP

Panowie tylko w jednosci siła,wedy sie bedzie kazdy liczyl z taka organizacją . My Polacy tak mamy , chcemy by kotys za nas zalatwil a sami potrafimy tylko biadolic.

Taka sam sytuacja jest panowie z zreszeniem wlascicieli SKP tam tez na dzialajacych ok 4300 SKP nalezy do PISKP ok 400.

jaki jest głos organizacji skupiającej 35 czy tez 400 jak w PISKP CZLONKÓW.?????

Popatzrcei tylke ze jeszcze niektorzy lobbyści próbuje nasz srodowisko podzielic organizujac rozego radzaju KLuby....

a my sami nie potrafimy sie zorganizować!!

ale potrafimy KRYTYKOWAĆ ,ROZLICZAC ale samemu od siebie NIC

 

[ Dodano: 16-05-2014, 07:56 ]

Sa rownież z takie propozycieże UDS bedzie maial zarejestrowana działalnosc gospodarcza.

Artur wyjaśnij jak w takim przypadku miała by wyglądać niezależność diagnosty od właściciela SKP. Bo ja widze to tak, że jak diagnosta był by restrykcyjny to właściciel SKP "wymienił" by go na innego diagnostę :(

a mysle,ze nie mozna byłoby ot tak sobie wymieniac UDS

poinformowalem tylko o takich propozycjach

 

DanielG - pytalem sie Ciebie ile masz w BT N a m-cu? nie odpowiedziales mi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie tylko w jednosci siła,wedy sie bedzie kazdy liczyl z taka organizacją . My Polacy tak mamy , chcemy by kotys za nas zalatwil a sami potrafimy tylko biadolic.

Taka sam sytuacja jest panowie z zreszeniem wlascicieli SKP tam tez na dzialajacych ok 4300 SKP nalezy do PISKP ok 400.

jaki jest głos organizacji skupiającej 35 czy tez 400 jak w PISKP CZLONKÓW.?????

Popatzrcei tylke ze jeszcze niektorzy lobbyści próbuje nasz srodowisko podzielic organizujac rozego radzaju KLuby....

a my sami nie potrafimy sie zorganizować!!

ale potrafimy KRYTYKOWAĆ ,ROZLICZAC ale samemu od siebie NIC

 

ATRR2214 - BRAWO. Widzę, że kolega dostrzega ten sam problem - potrzebę, konieczność zrzeszania się celem stworzenia silnej i zwartej grupy zawodowej. Grupy zawodowej, która poprzez swoich przedstawicieli będzie miała realny wpływ na kształt i brzmienie aktów prawnych dotyczących naszego środowiska oraz to, że poprzez przynależność do różnych organizacji tak naprawdę nasza siła rozmywa się, co więcej rodzą się antagonizmy.

Panowie przemyślcie to na spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytalem sie Ciebie ile masz w BT N a m-cu? nie odpowiedziales mi

Trochę mam i statystycznie sporo więcej niż konkurencja w moim rejonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ,wiem zaraz bedzie zapytanie do mnie czy ja jestem czlonkiem OSDS ? nie nie jestem jestem tak UDS jak te z wlascicielem SKP i nalezę od dawna najpierw do Patronatu a teraz do PISKP

Panowie tylko w jednosci siła,wedy sie bedzie kazdy liczyl z taka organizacją . My Polacy tak mamy , chcemy by kotys za nas zalatwil a sami potrafimy tylko biadolic.

Taka sam sytuacja jest panowie z zreszeniem wlascicieli SKP tam tez na dzialajacych ok 4300 SKP nalezy do PISKP ok 400.

jaki jest głos organizacji skupiającej 35 czy tez 400 jak w PISKP CZLONKÓW.?????

Popatzrcei tylke ze jeszcze niektorzy lobbyści próbuje nasz srodowisko podzielic organizujac rozego radzaju KLuby....

a my sami nie potrafimy sie zorganizować!!

ale potrafimy KRYTYKOWAĆ ,ROZLICZAC ale samemu od siebie NIC

 

Też jestem właścicielem SKP i członkiem PISKP i nic nie stanęło mi na przeszkodzie, żeby stać się członkiem OSDS.

Masz słuszność w tym co piszesz. Więc man nadzieję na szybką deklarację przynależności do OSDS.

Pozdrawiam. "w jedności siła"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem właścicielem SKP i członkiem PISKP i nic nie stanęło mi na przeszkodzie, żeby stać się członkiem OSDS.
Zboczeńców na tym świecie nie brakuje :evil:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem właścicielem SKP i członkiem PISKP i nic nie stanęło mi na przeszkodzie, żeby stać się członkiem OSDS.
Zboczeńców na tym świecie nie brakuje :evil:

 

Aboz, jesteś uroczy. :D

 

Ja tu walczę i przekonuje, aty cios poniżej pasa. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tu walczę i przekonuje, aty cios poniżej pasa. Dzięki.
Przecież Ci napisałem, że zboczeńców na tym świecie nie brakuje. Siebie z tego grona nie wyłączałem :evil:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież Ci napisałem, że zboczeńców na tym świecie nie brakuje. Siebie z tego grona nie wyłączałem

Skoro to takie modne teraz, to może pójdźmy tym tropem ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JANUSZ60, coś sugerujesz? Bo mam wrażenie, że jednak nie do końca odczytałeś moje intencje :cool: .

Skoro to takie modne teraz, to może pójdźmy tym tropem ,,,

Bardzo ciekawa koncepcja :ok

I Prezes naprzeciw mnie. Za jakie grzechy :]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I Prezes naprzeciw mnie

A kto powiedział że przeciw? Wytłumaczę jak chłop krowie na miedzy cytując wybrane.

OSDS
Siebie z tego grona nie wyłączałem
Skoro to takie modne teraz, to może pójdźmy tym tropem

Teraz chyba zrozumiesz o co ketiwowi chodziło , zresztą ktoś mu podpowiedział . :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blisko trzystu uczestników konferencji miało okazję wysłuchać wystąpienia Dyrektora Łukasza Twardowskiego i uzyskać informacje o postępach prac związanych ze zmianami Rozporządzenia w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach poz. 996 oraz tabeli opłat za badania techniczne, o tym, że idą one w dobrym kierunku, są przygotowane i w ciągu miesiąca zostaną przekazane do konsultacji. Wysokość opłat nie będzie podawana wartościowo, ale za pomocą współczynników, które będzie można waloryzować co roku

http://www.piskp.pl/aktualnosci-wszystkie/446-relacja-z-konferencji-stacje-kontroli-pojazdow-2014

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co? Dalej wiemy, że nic nie wiemy. Kto nie był na konferencji dostał trochę ogólników na pocieszenie i tyle. A gdzie szczegóły dotyczące cennika? Gdzie zapowiadane zmiany w rozporządzeniu? PISKP jakby nie chce ogłaszać publicznie treści, które się pojawiły na spotkaniu. Pytanie dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Relacja z konferencji PISKP, czyli jaki problem mają diagności?

 

W Ossie k. Rawy Mazowieckiej odbyła się jubileuszowa, dziesiąta konferencja Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów. Spotkanie było okazją do przedstawienia wszystkich najistotniejszych problemów branży. W tym roku, po raz pierwszy od wielu lat, pojawiła się szansa na ich rozwiązanie.

 

Dziesięciolecie istnienia Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów było okazją do spojrzenia wstecz i podsumowania. Podsumowania tego, co udało się osiągnąć, jak i tego co wciąż pozostaje bolącym problemem branży.

O co chodzi branży SKP?

 

Palącym problemem Stacji Kontroli Pojazdów pozostaje niezmienna od dziesięciu lat tabela opłat za przeglądy. W tym czasie wiele się zmieniło, m.in. podwyższono podatek VAT, swoje żniwo zebrała inflacja. Powstało także wiele nowych SKP, przez co wzrosła konkurencja. Ceny urządzeń i ich serwisu nie zmalały. W tym zakresie PISKP zaproponował Ministerstwu Infrastruktury i Rozwoju nowe rozwiązanie, oparte na znacznym uproszczeniu systemu opłat i oparciu go na kategoriach homologacyjnych.

Premia za pozytywny przegląd

 

Pomiędzy młotem a kowadłem, w świetle bieżących przepisów znajdują się diagności. Pełnią oni istotną funkcję państwową, jaką jest decydowanie o dopuszczeniu do ruchu pojazdów. Jednocześnie zatrudniani są na zasadach wolnorynkowych. Bywa, że znajdują się pod presją właścicieli stacji, w których interesie jest wykonanie przeglądów z wynikiem pozytywnym, z drugiej strony, w przypadku źle przeprowadzonego badania to oni, a nie właściciele, są pociągani do odpowiedzialności karnej. Zarówno diagności, jak i całe środowisko SKP, postulują by zawód diagnosty był traktowany jako zawód zaufania publicznego, niezależny od wpływów i odpowiedzialny

.

Gadżety za obowiązkowe przeglądy na stacjach SKP

 

Także państwo powinno, zdaniem PISKP, poważniej zaangażować się w problem wszystkich Stacji Kontroli Pojazdów, które na gruncie obowiązującego prawa działają na zasadach wolnorynkowych. Od strony prawodawstwa SKP nie różnią się od zwykłych warsztatów, z tą różnicą, że mają ustawowo narzucone z góry wymagania i warunki, które muszą spełniać (także tabelę opłat za przeglądy). Doprowadza to do niezdrowej konkurencji, niektóre stacje zachęcają potencjalnych klientów do skorzystania ze swoich usług za pomocą gadżetów czy innych rozdawanych bonusów. Patologią są pojawiające się sporadycznie hasła reklamowe typu"U nas bez problemów przejdziesz przegląd"

 

 

Niestety problemów nie brakuje, o czym można było się przekonać słuchając konferencyjnych wykładów oraz rozmawiając z właścicielami i pracownikami Stacji Kontroli Pojazdów. PISKP od dłuższego czasu zabiega o dokonanie zmian w polskim prawie. Obecnie system w wielu przypadkach nie działa na korzyść SKP, co w konsekwencji może wpływać negatywnie na bezpieczeństwo na drogach.

 

Jubileuszowa konferencja odbyła się pod patronatem Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Oczekiwano, że przedstawiciele Ministerstwa przedstawią zebranym koncepcję nowych uregulowań prawnych, które zmienią obecne podstawy funkcjonowania branży SKP. Łukasz Twardowski, Dyrektor Departamentu Transportu Drogowego, z jednej strony rozczarował, z drugiej wlał nadzieję w serca uczestników konferencji. Przedstawiciel Ministerstwa nie miał gotowych odpowiedzi na temat konkretnych zmian, ale ujawnił, że już w ciągu najbliższych tygodni poznamy treść nowelizacji tabeli opłat za badania techniczne i zakresu badań. To tylko dwa podpunkty z listy najbardziej palących problemów SKP, ale nowelizacja i tak byłaby dużym krokiem w przód. Już sam fakt, że Ministerstwo zajmuje się sytuacją branży jest dużym progresem. W poprzednich latach te problemy były spychane na boczny tor.

 

Co jeszcze na X konferencji PISKP?

Jak każdego roku, podczas konferencji PISKP, zebrani wysłuchali wystąpień osób związanych z branżą badań technicznych. Wśród najistotniejszych, można wymienić prezentację Andrzeja Kolasy, p.o. Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego. Przestawiciel TDT opowiedział o planowanych zmianach w ustawie, które mają ułatwić dostęp do zawodu diagnosty. Nad ograniczeniem wymagań, jakie trzeba spełnić przed przystąpieniem do egzaminu na diagnostę, pracowało Ministerstwo Sprawiedliwości. Obecnie projekt jest już w sejmie.

 

Dyrektor departamentu ewidencji państwowych w MSW, Roman Kusyk, opowiedział o planowanych zmianach w bazie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców. Obecne funkcjonowanie CEPiKu pozostawia bardzo wiele do życzenia. System jest niedokładny, posiada nieaktualne bazy danych o samochodach (co wpływa m.in. na nierealny średni wiek pojazdów zarejestrowanych w Polsce), są także problemy z dostępem do danych. Nowa wersja systemu - CEPiK 2.0 ma eliminować te błędy i dodatkowo ograniczyć koszty. Swoją rolę w nowym CEPiKu będą ogrywali diagności. Zostaną oni połączeni w sieć, co wyeliminuje wiele problemów. Np. samochód, który nie przeszedł przeglądu na jednej stacji, będzie figurował w bazie danych jako niesprawny. Diagnosta z innej stacji dowie się o tym z informacji zawartych w bazie, przez co będzie mógł sprawdzić czy usterka na pewno została poprawnie naprawiona.

 

Dziesięciolecie Izby podsumował jej prezes, Leszek Turek. Przedstawił on w skrócie historię powołania instytucji oraz jej osiągnięcia na przestrzeni dekady. Nie mogło zabraknąć także listy postulowanych zmian i planów na przyszłość.

 

 

Kolejne lata mogą być dla PISKP pracowite. Unia Europejska dąży do tego, by zunifikować badania techniczne pojazdów we wszystkich krajach członkowskich. Co ciekawe, na tle innych państw wspólnoty, polski system badań, pomimo kilku oczywistych wad, prezentuje się bardzo dobrze. Dzięki temu Polsce prawdopodobnie uda się uniknąć wysokich kosztów i swego rodzaju "rewolucji na SKP". Mimo to, zdaniem prezesa Turka, wszelkie narzucone zmiany muszą być dostosowane do polskich warunków, dlatego nad ich implementacją Izba będzie musiała stale czuwać.

 

 

http://motofocus.pl/publikacje/12054/relacja-z-konferencji-piskp-czyli-jaki-problem-maja-diagnosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.