duchu Napisano 17 Luty 2012 Share Napisano 17 Luty 2012 Czy ma ktoś dane techniczne (nie katalog ITS- bo tam ktoś zamieszał) Romet ogar 205? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 17 Luty 2012 Share Napisano 17 Luty 2012 M E N U Strona główna Autor Kontakt D Z I A Ł Y Dane techniczne Naprawa Obsługa Usprawnienia Porady Galeria R Ó Ż N E Forum Linki Romet ogar 205 - Fabryka Rometa zdecydowała się wydać motorower, którego konstrukcja była by stabilna, wysoka, a zarazem lekka i dobrze amortyzowana. Zadaniem konstruktorów było stworzenie jednośladu wzorowanego na Simsonach i radzieckich Rygach. Tak powstał Ogar 205, którego jednostką napędową został polski Dezamet 023 o mocy 1,7 KM*. Lekka konstrukcja podwyższona przez teleskopy tylne dodawała ogólnemu wyglądowi plusa. Motorower łatwo pokonuje typowe wertepy, gorzej z piaskami ze względu na grubość ogumienia. Istniała także możliwość zamontowania owiewki przy przedniej lampie. Jednak model 205 nie spełniał wszystkich oczekiwań użytkowników, jego największym minusem stało się wolne przyspieszenie i dwustopniowa skrzynia biegów i niedostateczna moc silnika. Ogar 205 z silnikiem rometa był produkowany w latach 1986 - 1993. Ogar 205 jest to druga wersja motoroweru dwuosobowego powstałego z zespołów motoroweru 50 T3 dostosowanych do silnika ze skrzynką 2-biegową z Zakładów Metalowych DEZAMET. Motorower Ogar 205 był produkowany w Zakładach Rowerowych ROMET od roku 1986 równolegle z motorowerem Ogar 200. Model 205 ma zmienioną konstrukcyjnie ramę dostosowaną do silnika typ 023 oraz obszerna skrzynkę narzędziowa. W modelu tym wprowadzono zmodernizowaną lampę przednią i tylną z zewnętrznymi przyłączeniami. Poza tym wprowadzono wiele drobnych zmian konstrukcyjnych ułatwiających montaż i obsługę motoroweru. Produkcje zakończono w 1993 roku. Marka i typ motoroweru: Romet Ogar 205 Silnik dwusuwowy, jednocylindrowy Chłodzenie powietrzem Typ silnika 023 Dezamet Pojemność 49,8cm³ Średnica cylindra 38mm Skok tłoka 44mm Moc (katalogowo) 1,5 - 1,9 KM przy 4800 obr. /min * Stopień sprężania 8:1 Gaźnik GM12F1 Sprzęgło cierne 2-tarczowe, mokre Skrzynia biegów 2-biegowa, nożna Paliwo benzyna PB95 z olejem Semisynthetic w stosunku 1:30 Instalacja elektryczna iskrownik- prądnica 6V - 20W Świeca zapłonowa Iskra F80 Masa silnika (bez oleju) 10,5 kg Zawieszenie kół: Przednie 65 mm Tylne 50 mm Ogumienie 17' x 2 1/4' Łańcuch rolkowy 12,7 x 7,75 x 4,88 mm - 110 ogniw Hamulce szczękowe, bębnowe o średnicy bębna 97,5 mm Oświetlenie: Przód żarówka dwuwłókowa "BA15D" - 6V/ 15/15W Tył żarówka rurkowa S 8,5/9, 5 - 6V/5W Wymiary: Długość całkowita 1800 mm Rozstaw osi 1200 mm Szerokość kierownicy 650 mm Wysokość kierownicy 1050 mm Masa w stanie suchym 58 kg Inne: Sygnał dźwiękowy elektryczny Dopuszczalne obciążenie 150kg (dwie osoby) Zużycie paliwa 2,4l/100km Pojemność zbiornika paliwa 9 l Prędkość (katalogowo) 45km/h stat4u stat4u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 17 Luty 2012 Autor Share Napisano 17 Luty 2012 Dzięki juz sobie poradziłem- nawet chyba tym samym,najbardzie potrzebowałem DMC (matematyka nie pasowała mi z ITS-em) i nacisków. Ale i tak dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 11 Sierpień 2012 Share Napisano 11 Sierpień 2012 Przyjechał dzisiaj Ogar z silnikiem od Jawki i nie ma tabliczki znamionowej. Nigdy jeszcze nie był na badaniu. Na główce ramy jest nabity numer i jest naklejka z logo producenta czyli Rometu nigdzie nie znalazłem TZ ani śladów po niej. Właściciel (pierwszy) twierdzi, że nigdy nie było żadnej tabliczki. Czy to możliwe? Stan pojazdu perfekcyjny. Czy w 1985 roku motorowery mogły nie mieć tabliczek znamionowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 11 Sierpień 2012 Share Napisano 11 Sierpień 2012 Może w instrukcji obsługi coś będzie , niestety nie mam czym tego otworzyć . http://www.polskamotorynka.republika.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 12 Sierpień 2012 Share Napisano 12 Sierpień 2012 niestety nie mam czym tego otworzyć . Co znaczy, że nie masz czym tego otworzyć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 12 Sierpień 2012 Share Napisano 12 Sierpień 2012 Co znaczy ... a to, że na służbowym kompie nie posiada m.in. programu do rozpakowania archiwum ... i ma podpisaną lojalkę, że samodzielnie nie zainstaluje żadnego dodatkowego oprogramowania nawet free ... - a jako solidny pracownik się do tego stosuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 12 Sierpień 2012 Share Napisano 12 Sierpień 2012 - a jako solidny pracownik się do tego stosuje To tak jakby w pracy nie miał warunków do jej wykonywania,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojciech Jania Napisano 12 Sierpień 2012 Share Napisano 12 Sierpień 2012 Czy w 1985 roku motorowery mogły nie mieć tabliczek znamionowych? Z tego, co mi wiadomo, to nie miały tabliczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 13 Sierpień 2012 Share Napisano 13 Sierpień 2012 Co znaczy, Już masz wytłumaczone . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 13 Sierpień 2012 Share Napisano 13 Sierpień 2012 Z tego, co mi wiadomo, to nie miały tabliczki.Ale czy miały prawo nie mieć? Czy tu nie zachodzi taka sytuacja jak z omawianymi już lusterkami w ciągnikach rolniczych, że przepisy już wtedy wymagały lusterek a mimo to URSUS sprzedawał ciągniki bez lusterek? Dopóki motorowery nie musiały robić przeglądów okresowych to nikomu to nie przeszkadzało, a teraz przyjeżdża taki po trzydziestu latach i co z nim zrobić? Wysłać na wykonanie zastępczej TZ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 13 Sierpień 2012 Share Napisano 13 Sierpień 2012 Wysłać na wykonanie zastępczej TZ? A jest jakieś inne wyjście ? Mniejszy problem jak z lusterkami albo inaczej, taki problem to nie problem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 13 Sierpień 2012 Share Napisano 13 Sierpień 2012 A jest jakieś inne wyjście ? Dla mnie to jest tylko jedno wyjście, ale właściciel mówi, że jego pojazd jest w stanie kolekcjonerskim a w oryginale takiej tabliczki nie było i co mi pan tu będzie wiercił ramę i takie gó..o nitował?! Szkoda klienta bo kilka pojazdów u nas robi i pewnie się wyniesie do konkurencji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 13 Sierpień 2012 Share Napisano 13 Sierpień 2012 co mi pan tu będzie wiercił ramę i takie gó..o nitował?! Kup u Norberta naklejki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 13 Sierpień 2012 Share Napisano 13 Sierpień 2012 Kup u Norberta naklejki To byłoby wyjście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 13 Sierpień 2012 Share Napisano 13 Sierpień 2012 w oryginale takiej tabliczki nie było Cały problem w tym że przepis z obowiązkiem posiadania tabliczki zadziałał wstecz , jak nie chce mieć wiercone to naklejka . [ Dodano: 13-08-2012, 12:45 ] Kup u Norberta naklejki Lub Ośmiorniczkę albo jakieś inne lepidło . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 13 Sierpień 2012 Share Napisano 13 Sierpień 2012 Lub Ośmiorniczkę albo jakieś inne lepidło . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojciech Jania Napisano 13 Sierpień 2012 Share Napisano 13 Sierpień 2012 A jest jakieś inne wyjście? Jest: http://moto.allegro.pl/tabliczka-znamionowa-zak-komar-rys-romet-mr1-mr2-i2558371288.html (zaznaczam, że nie robię gościowi z Allegro reklamy, przedstawiam tylko, jak sobie ludzie radzą ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 14 Sierpień 2012 Share Napisano 14 Sierpień 2012 przedstawiam tylko, jak sobie ludzie radzą Tylko że ten klient chyba nie chce nic robić a przegląd mieć . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 14 Sierpień 2012 Share Napisano 14 Sierpień 2012 Tylko że ten klient chyba nie chce nic robić a przegląd mieć No skoro się upiera to czemu odmawiasz? Nieładnie tak... Zrób badanie wystaw zaświadczenie z N i tyle. Sam chciał, klient nasz pan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 14 Sierpień 2012 Share Napisano 14 Sierpień 2012 Tylko że ten klient chyba nie chce nic robić a przegląd mieć . Z tego co mówił to jemu zależy na przeglądzie (chociaż przyjechał się upewnić czy rzeczywiście motorowery muszą robić OBT) ale bardziej zależy mu na zachowaniu stuprocentowo oryginalnego wyglądu pojazdu a twierdzi, że ten sprzęt nigdy TZ nie miał. Prawdę powiedziawszy to ja tam nie znalazłem śladów po tabliczce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 14 Sierpień 2012 Share Napisano 14 Sierpień 2012 Prawdę powiedziawszy to ja tam nie znalazłem śladów po tabliczce. Nikt nie mówi że była. Ciekawe czy w takim przypadku ministerstwo wydałoby odstępstwo dla pojazdu zarejestrowanego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Sierpień 2012 Share Napisano 14 Sierpień 2012 Ciekawe czy w takim przypadku ministerstwo wydałoby odstępstwo dla pojazdu zarejestrowanego. Co do zasady trudno by było... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.