Skocz do zawartości

Wymagania dot przegrody, kratki


monmar

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanko czy sa jakiś szczególne wymagania dotczące owej przegrody czy kratki, np jej wymiary, szerokość poszczególnch oczek w kratce? Czy kratka lub przegroda musi bys orginalna lub z homologacją??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pablo popatrz w dz.u. 32. Przegroda ma wytrzymać dwukrotność przewidzianego ładunku. Naprawdę trudno by przegroda plastikowa albo drewniana miała taką wytrzymałość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Ustawa o VAT nie rozgranicza przegrody w pojazdach w zależności od pierwszej rej.Jeżeli masz klienta upierdliwego który chce aby pokazać w dzienniku ustaw warunki kratki i ma samochód o DMC 3,5 t to co mu pokazać?Wszystko jest OK jeżeli ma wydane zaświadzczenie ale gdy się coś zakwestionuje to są czase problemy.I co wtedy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Tak siedzę i myślę.

Chciałbym z Panami podzielić się kilkoma refleksjami. W dniu dzisiejszym podjechał kierowca całkiem nową Skodą kombi VAN z zamontowaną przegrodą, na której widniał napis: HOMOLOGACJA MKiTM. Jak mniemam dotyczyło to Ministra Komunikacji i Transportu Morskiego? Mam pytanie, kto pamięta datę zmiany MKiTM na MI. Jak taka przegroda może odpowiadać przepisom odnośnie kratki z 12.2002. Jak pamiętacie nasze forum (przepraszam Panie Norbercie) Forum Norcomu było rozgrzane do czerwoności jak dyskutowaliśmy o Ustawie Vatowskiej a tu sprzedawca montuje przegrodę boć jaką i się nie martwi. Na pewno powie, że winę ponosi diagnosta bo to on kwestionuje coś co było dobre. Następny przykład przegroda w Fiacie Panda homologacja najprawdopodobniej PIMOT, odległość od ścian bocznych powyżej 50mm. Homologowana wg nowych przepisów. Przykładów takich można mnożyć. Boli mnie głowa, ktoś napisał „To jest Polska, stary, tu się ciężko oddycha..." a my musimy pracować.Tyle Kończę a ogólnie jest dobrze.

as

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według opini ministerstwa (odpowiedzi na pytania zadane przez piskp) to kratka nie jest przegrodą trwałą - jeśli idzie o vat.

odległość od ścian bocznych powyżej 50mm

T, że przegroda ma homologację nie znaczy, że nieprawidłowo

zamontowana kratka może być.

a ogólnie jest dobrze

No i dobrze!!! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według opini ministerstwa (odpowiedzi na pytania zadane przez piskp) to kratka nie jest przegrodą trwałą - jeśli idzie o vat.

 

Już pisałem na temat niefortunnych sformułowań w pytaniach PISKU, pytając finansistów o tzw. "kratkę" ( my wiemy o co chodzi ),dostali mało precyzyjną odpowiedz. Tak jak mało precyzyjne było zadane pytanie. Trwała przegroda dla diagnosty to jest to :

Dz. U. Nr. 32 poz. 262 z 2003r par. 8 pkt. 4. ust. 7 - 8

 

Jak narazie MF nie ogłosiło nigdzie swojej definicji trwałej przegrody. A wolno im, sami napisali że mają prawo do swoich wławsnych autonomicznych definicji i interpretacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak przyszło mi na myśl - ale nie podam teraz przepisu

istnieje coś takiego jak wiążąca interpretacja US - może namawiajcie wszystkich zainteresowanych Vat -em aby kierowali do swoich Urzedów zapytania w tej sprawie - czym więcej pism tym lepiej - może ukaże sie wiążąca interpretacja w tej kwestii dla WSZYSTKICH a nie tylko dla "wybranych"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

abc ,ja wręcz nakłaniam swoich klientów do zwracania się ( na piśmie oczywiście ) do US z zapytaniami w sprawie VAT. Od 22 .08.2005 żaden klient z odp. US do mnie nie wrócił . Chodzi oczywiście, najczęściej o watpliwości odnosnie art.86 ust.4 pkt. 1 ustawy. To ich ustawa i niechaj oni ze swoim bublem się męczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trwała przegroda dla diagnosty to jest to

Niestety przepisy vatowskie nie są przepisami o war. tech. pojazdów i żyją własnym życiem. To również trzeba brać pod uwagę. A propos kratki to w starszych pojazdach (przed 29.05.1999) też nie wymaga się kratki (na podst. DZ.U.32), i klient może Ci powiedzieć, że wymyślasz bo co z tego, że w ustawie vatowskiej pisze, że ma być przecież DZ.U.32 mówi, że nie musi być. Masło maślane - vat vatem a warunki techniczne warunkami. Jedno ma niewiele wspólnego z drugim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

abc , masz jak zwykle wiele racji ...ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby sam. w wersji kombi uzyskał świadectwo homologacji jako van. Oczywiście żeby spełnił warunki ustawy o podatkach nie może mieć z tyłu kanapy ( jeden rząd siedzeń ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Witam kolege, ponieważ nikt na forum już chyba nie czyta o podatkach (VAT) mam pytanie czy możesz mi podpowiedzieć :Fiat seicento VAN i matiz , załapują się na punkt 1.zaświadczenia VAT. Dopiero od tygodnia mamy okręgówkę. Jeżeli możesz mi pomóc z góry dziękuje.Psuj,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obowiązkowym przedmiotem badań, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy o podatku od towarów i usług, w okręgowej stacji kontroli pojazdów, są pojazdy opisane szczegółowo w poniższych punktach od 1 do 4.

 

Pojazdy wymienione w ustawie o podatku od towarów i usług muszą posiadać następujące atrybuty:

 

1) atrybuty pojazdu VAT-1

a) pojazd samochodowy

b) jeden rząd siedzeń

c) oddzielenie siedzeń od części przeznaczonej do przewozu ładunków

d) oddzielenie wykonane jest za pomocą ściany lub przegrody

e) podrodzaj pojazdu: wielozadaniowy lub van

 

2) atrybuty pojazdu VAT-2

a) pojazd samochodowy

b) więcej niż jeden rząd siedzeń

c) oddzielenie siedzeń od części przeznaczonej do przewozu ładunków

d) oddzielenie wykonane jest za pomocą ściany lub przegrody

e) długość części przeznaczonej do przewozu ładunków > "długości pojazdu" zdefiniowanej w ustawie o podatku od towarów i usług

 

3) atrybuty pojazdu VAT-3

a) pojazd samochodowy

b) otwarta część przeznaczona do przewozu ładunków

 

4) atrybuty pojazdu VAT-4

a) pojazd samochodowy

b) posiada kabinę kierowcy

c) posiada nadwozie przeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielny element pojazdu

 

Zawarte są tutaj wszystkie informacje dot. badań vat. Powodzenia i miłej pracy : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak wyglada samochod towos odnosnie odliczenia vat ????????? bo u nas chlop kombinuje z towosem 7 miejsc zmieniamy na 5 czyli 3 miejsca ktarka i tyl po 1 miejscu nprzeciw siebie i mowi ze to nie jest rzad i podobno to na okregowce w gdansku przejdzie co wy na to???????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Mam pytanko a jak w przegrodzie umieszczona jest szyba np, o wym. 650x400 jak w nowych kangoo expres z tego roku jest homologacja,podrodzaj van.Czy sama homolgacja wystarczy aby uznac,ze szyba wytrzma dwukrotny ciezar przewozonego ladunku?

 

[ Dodano: 27-05-2006, 08:27 ]

Cosik nikt nie odpowiada wiec odpowiem sobie sam moim zdaniem jesli pojazd przeszedl homolagacje to przegroda w nim(i nieszczesna szyba) spelnia warunki techniczne.Kto sie nie zgadza to prosze o glosy. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Ja i moi koledzy - diagności wymagamy osłonięcia szyby w przegrodzie (np. kratką), mimo iż samochód jest nowy i homologowany.

Przepisy o warunkach technicznych nie przewidują umieszczania szyby w przegrodzie, więc jeśli już ona tam się znalazła - niech będzie zabezpieczona.

Jeśli zaś chodzi o homologacje - to temat jest (w niektórych przypadkach) wart zainteresowania prokuratora. Np. przegroda w Pandzie - dosłownie tekturowa (a ma atest PIMOT-u).

Auta z homologacją "ciężarową", mające 4 miejsca - a w rzeczywistości normalne osobówki, pięcio-miejscowe, często nawet bez kratki (takie klient kupił z salonu - często nie mając pojęcia o wymaganiach dla samochodów ciężarowych).

To wszystko to jedno wielkie olewanie przez producentów przepisów o homologacji i o warunkach technicznych.

My - diagności, w tej sytuacji często musimy sami decydować co jest bezpieczne i zgodne z przepisami a co nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mylisz się kolego. Diagnosta jest ostatnim, i można powiedzieć - najważniejszym ogniwem w łańcuszku podmiotów uczestniczących w procesie dopuszczania pojazdów do ruchu.

Jeżeli bezkrytycznie potwierdzisz, po przeprowadzonym badaniu, że pojazd odpowiada warunkom określonym w art. 66 ustawy PORD, to w razie wypadku, w którym np. zginie kierowca lub pasażer przykładowej "Pandy", na skutek... np. przebicia tekturowej przegrody przez przewożony przedmiot - to zmiłuj się Boże nad tobą.

Wszystkie okoliczności zadziałają przeciwko tobie.

Tak niestety jest sformułowane prawo. A gdy jeszcze dodamy do tego działania roszczeniowe cwanej rodziny (z jeszcze cwańszym adwokatem) człowieka zabitego w przykładowym wypadku, to będziemy mieli "full wypas".

Oczywiście są możliwe działania obronne, ale co się po sądach naszwędasz, to głowa mała.

 

[ Dodano: 09-06-2006, 15:03 ]

I jeszcze dwa słowa: oczywiście jeśli opisane zdarzenie nastąpi w okresie kiedy pojazd jeszcze nie był na skp (np. nowy) to winny oczywiście się nie znajdzie.

Ale jeśli w DR będzie już twoja pieczątka, lub wystawisz zaświadczenie - to winny już jest. I to jesteś TY.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.