Skocz do zawartości

Drugie miejsce w ciągniku.


Olga

Rekomendowane odpowiedzi

to jeszcze trochę z warunków DzU 32

Rozdział 10

Warunki dodatkowe dla samochodu ciężarowego przystosowanego do przewozu osób

§ 40. 1. Samochód ciężarowy przewożący osoby poza kabiną kierowcy i pomieszczenie przystosowane do przewozu osób odpowiadają następującym warunkom:

1.

2.

4) przymocowane ławki, z zastrzeżeniem § 8 ust. 4 pkt 2a(*), o długości co najmniej 400 mm na jedną osobę i szerokości (głębokości) nie mniejszej niż 300 mm; odstęp między dwiema sąsiednimi ławkami ustawionymi jedna za drugą nie powinien być mniejszy niż 650 mm, a ustawionymi naprzeciw - 900 mm, wliczając w to szerokość (głębokość) jednej ławki;

3.

4. Przepisów ust. 1-3 nie stosuje się do pojazdu przewożącego konwojentów, drużyny robocze i osoby wykonujące czynności ładunkowe oraz pojazdów MON ...

5. Przepisy ust. 2 i ust. 3 pkt 2 stosuje się do przyczepy przystosowanej do przewozu osób.

IMHO o możliwości przewozu osób decyduje obecność ławki (oraz pozostałe wymagania), a o ilości jej wielkość :!::ok

 

(*) siedzenia nie mogą być skierowane bokiem do kierunku jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 109
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • michal_k

    25

  • Paprock

    14

  • adam1501

    9

  • Rowan

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

Rowan - nie bardzo rozumiem o co pytasz, ale tak - uważam, że kombajny zbożowe tudzież inne pojazdy niepodlegające rejestracji nie mają dowodów rejestracyjnych... :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 years later...

Witam. Odświeżę trochę temat bo i u nas jest problem z miejscami z ciągniku.

Jakoś rok temu był u nas klient na OBT ciągnikiem C-360,Dówód rejestracyjny stary z 1994 roku ale miejsca były więc pieczęcie poszły. Dziś dzwoni WK ze klient chce przerejestrować sprzęt ale jest problem bo w DR jest 2 miejsca wpisane a w cepiku 1. Ciągnik faktycznie ma 2 miejsca siedzące. Jak teraz podejść do tematu żeby w cepiku zmienić liczbę miejsc żeby zgadzała się z dowodem rejestracyjnym?? zrobić mu zmiany konstrukcyjne??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, dawid1987 napisał:

Jak teraz podejść do tematu żeby w cepiku zmienić liczbę miejsc żeby zgadzała się z dowodem rejestracyjnym?? zrobić mu zmiany konstrukcyjne??

Trzeba zweryfikować czyj jest to błąd, może pisarski i wystarczy, że magistrat poprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, dawid1987 napisał:

Dziś dzwoni WK ze klient chce przerejestrować sprzęt ale jest problem bo w DR jest 2 miejsca wpisane a w cepiku 1.

To czemu sobie WK nie zmieni przy rejestracji? Czego od Ciebie chce???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągnik zarejestrowany od 1994 roku a w 2021 pierwsze badanie miał w/g  cepiku, dowód też z 1994 roku wydawany chyba jeszcze przez urząd gminy.

5 minut temu, michal_k napisał:

To czemu sobie WK nie zmieni przy rejestracji? Czego od Ciebie chce???

W sumie to tak do końca nie wiem. Ja danych w Cepiku im nie zmienię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie wiem? Obowiązuje identyfikacja podczas badania? No to trzeba sprawdzoć to, co zawiera dowód, pojazd, cepik i porównać. A jak skucha, no to wyprostować należy. Można z oczywistych omyłek skorzystać.

No chyba, że ktoś zaraz wypali, że ilość siedzeń to nie parametr techniczny. :?

Cały czas mówię o sytuacji gdyby zaszła potrzeba jakiegokolwiek badania. Może ustalenia danych - nie wiem. Bo cóż innego zrobić jak do archiwum nikomu zejść się nie chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, dawid1987 napisał:

Ciągnik zarejestrowany od 1994 roku a w 2021 pierwsze badanie miał w/g  cepiku, dowód też z 1994 roku wydawany chyba jeszcze przez urząd gminy.

Wygląda to na błąd powstały podczas cyfryzacji danych.

55 minut temu, dawid1987 napisał:

C-360,(...) w DR jest 2 miejsca

Ciekaw jestem, czy do drugie miejsca spełnia wymagania podane w przepisach, bo w C-360 to tak średnio to widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Paprock napisał:

No to trzeba sprawdzoć to, co zawiera dowód, pojazd, cepik i porównać.

Przy OBT na DR lub PC nie ma obowiązku porównywania danych w CEP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E! Na pewno?

A co jest w paragrafie drugim, w ustępie pierwszym pod literką "c"???

Zawsze taki obowiązek jest!

Edytowane przez Paprock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, adam1501 napisał:

Przy OBT na DR lub PC nie ma obowiązku porównywania danych w CEP.

Oczom nie mogę uwierzyć :omg:, że to wpis Kolegi. Zapewne coś z klawiaturą nie teges. :faint:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, cezary napisał:

Oczom nie mogę uwierzyć :omg:, że to wpis Kolegi.

Dlaczego? Za 2066:

"...w § 2:
a) w ust. 1 w pkt 1 lit. a otrzymuje brzmienie:
„a) sprawdzenie cech identyfikacyjnych oraz ustalenie i porównanie zgodności faktycznych danych pojazdu
z danymi w:
– dowodzie rejestracyjnym,
– pozwoleniu czasowym,
– pokwitowaniu, o którym mowa w art. 132 ust. 2 ustawy, łącznie z danymi i informacjami, o których
mowa w art. 80b ust. 1 pkt 1 i 13 ustawy,”, ..."

Po nowemu do CEPu mamy zaglądać jak robimy BT na pokwitowaniu.

1 godzinę temu, Paprock napisał:

A co jest w paragrafie drugim, w ustępie pierwszym pod literką "c"???

Może się przepisy nie przyjęły :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, adam1501 napisał:

Dlaczego?

A dlatego, że 776 w dalszym ciągu obowiązuje, a 2066 jest stricte zmianą i powiedzmy uszczegółowieniem niektórych kwestii. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, cezary napisał:

776 w dalszym ciągu obowiązuje

Oczywiście, że tak. Chciałem raczej zwrócić uwagę na sposób pisania tego rozporządzenia, które zmieniano już naście razy i z każdą zmianą nie upraszcza się tematu a tylko go gmatwa dodając za każdym razem nowe głupoty.

Nawet jak sprawdzimy dane pomiędzy CEP a DR - pojazdem i stwierdzimy niezgodność w CEP w odniesieniu do DR lub fizycznie do pojazdu, to nie mamy usterki z tym związanej :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisali jak napisali. Skoro wystąpią niezgodności w porównaini z czymkolwiek, to wypadałoby je wyprostować i po kłopocie. Przecież należy z cepiku korzystać chociażby przy vatowskich badaniach. Jakoś nikt nie widzi problemu aby podrodzaj porównać z cepikowymi danymi. A zapytań na forum czy takie nadwozie to na bank kombi lub chatchbak, to skąd się wzięło ostatnimi czasy jak nie z cepikowej bazy.

Podczas każdego badania wykonujemy trzy rzeczy na początek:

jeden - identyfikujemy (sprawdzenie cech identyfikacyjnych oraz ustalenie i porównanie zgodności faktycznych danych pojazdu z danymi w:...)

dwa - oceniamy/sprawdzamy tablice (sprawdzenie prawidłowości oznaczeń i stanu tablic rejestracyjnych pojazdu)

trzy - dane techniczne porównujemy/prostujemy (sprawdzenie zgodności z danymi zgromadzonymi w centralnej ewidencji pojazdów, o których mowa w art. 80b ust. 1 pkt 1, 8–10, 12, 13 oraz 15 ustawy)

Od razu podpowiem, że dane techniczne znajduję się pod numerem 13 w ustawie.

 

No dobra. Kończę, bo temat o dodatkowym siedzeniu w ciągniku, a to rozprawka się urodziła o rozporządzeniu zwanym zakresem. 

nara!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Paprock napisał:

Skoro wystąpią niezgodności w porównaini z czymkolwiek, to wypadałoby je wyprostować i po kłopocie.

To niech sobie WK prostuje przy rejestracji zmieniając dane w CEP. Skoro @dawid1987  porównał dane z DR i były prawidłowe to czego od niego oczekuje WK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czego oczekuje WK. Wiem czego zakraes wymaga i jeżeli istnieje obowiązek porównywania danych technicznych również z cepikiem, to należy to wykonać. Niestety wielu, w tym i ja, cepikowe dane pomija. A więcej tam niezgodności co do dopalaczy katalicznych na przykład, niż zarejestrowanych pojazdów. Taka to centralna baza. :icon_wink: 

Ale jak się przez ćwierć wieku w DiP-ach pisało "spełnia wymogi", no to teraz wyszsło szydło.

Naciski źle, masy własne źle, katalizatory źle! Kto to sprawdze, poprawia, ustala, koryguje, a kto olewa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Paprock napisał:

Wiem czego zakraes wymaga i jeżeli istnieje obowiązek porównywania danych technicznych również z cepikiem, to należy to wykonać

I co to zmieni? Diagnosta nie prostuje danych w CEP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle to zmieni, że rok temu niezgodność powinna być wyłapana podczas okresowego badania i do WK przekazana. 

Autor tematu pyta jak podejść do tematu. Gdybym ja miał nieprzyjemność prostować to za pomocą jakiegoś badania, to napisałbym, że w danych technicznych pobranych z cepiku stwierdzono niepoprawny parametr techniczny dotyczący liczby miejsc do siedzenia. Pojazd posiada dwa miejsca siędzące (jedno dla kierowcy, drugie dla pasażera) i taką ilość rubryka [S.1] dowodu zawiera, naotamiast centralna ewidencja wyświetla info o jednym miejscu. Powyższą niezgodność należy wyjaśnić we właściwym urzędzie do spraw rejestracji pojazdów.

Tylko tyle i aż tyle. No czy to takie trudne, zawiłe, niewykonalne? No ludzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Paprock napisał:

rok temu niezgodność powinna być wyłapana podczas okresowego badania i do WK przekazana. 

W jaki sposób przekazana do WK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Paprock napisał:

jeżeli istnieje obowiązek porównywania danych technicznych również z cepikiem, to należy to wykonać

Wykonałem. Nie zgadza się. Zgodnie z nowym rozporządzeniem nie jest to usterką. Mam to w czapce... :giggle:

8 godzin temu, Paprock napisał:

Powyższą niezgodność należy wyjaśnić we właściwym urzędzie do spraw rejestracji pojazdów.

Kto ma to zrobić, diagnosta??? Dopóki nie będzie jakiejkolwiek odpowiedzialności właściciela pojazdu, dopóty taka komedia będzie trwała dalej.

Dlatego zwracam uwagę na to, że rozporządzenie jest napisane bez jakiejkolwiek sensownej konsultacji z nami. Minister wie lepiej i z nami nie będzie rozmawiał, bo wg jego wizji jest wszystko w porządku. Skoro tak, to żyjemy dalej...:meditate:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, michal_k napisał:

W jaki sposób przekazana do WK?

- chociażby w postaci zaświadczenia.

 

1 godzinę temu, adam1501 napisał:

Kto ma to zrobić, diagnosta???

- wystarczą dobre chęci i wola wyjaśnienia.

 

Jak przyjedzie trajka na czterech kołach takie same będziecie mieć podejście i z błahej sprawy robić Mount Everest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To porównywanie z CEP i tak jest słabe - strasznie trąbili na szkoleniach w 2017 o "module - korekta", stacje same miały takie babole korygować i co? I nic!

Awaria CEP - cały dzień - co się da robisz w awaryjnym, jeżeli numery się zgadzają to hurtem idzie wszystko, na P****cie nie masz nawet możliwości zobaczyć danych technicznych z CEP, chyba, że każde po kolei, ale też "G" widać ;)

I tak się koło zamyka.

Tu przecież jak byk DR i stan faktyczny się w pełni pokrywają, wydział ma jakieś info o zmianach? Jeżeli nie ma - to we własnym zakresie koryguje i tyle.

A jak coś niepokoi Panią z okienka i ma podstawy wątpić w stan faktyczny na dzień dzisiejszy to niech wystawi skierowanie na ustalenie danych (o ile są ku temu przesłanki) i tyle. Po co dzwonią? Zapytać co diagnosta będzie jadł na obiad?

Edytowane przez mirek_handlarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.