Skocz do zawartości

Ustalenie max przyczepy z ham.


szyszon

Rekomendowane odpowiedzi

Dodajmy: producenta przyczepy! Co pokazuje bezsens takiego zapisu w dowodzie rejestracyjnym pojazdu ciągnącego.

 

Producenta pojazdu ciągnącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producenta pojazdu ciągnącego.
Producent pojazdu określa mmc dla swojego pojazdu, bo tylko on zna konstrukcyjne założenia dla niego. Producent pojazdu ciągnącego określa maksymalną masę jaką pojazd może ciągnąć ale ona nie jest Maksymalną Masą Całkowitą przyczepy!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent pojazdu określa mmc dla swojego pojazdu, bo tylko on zna konstrukcyjne założenia dla niego. Producent pojazdu ciągnącego określa maksymalną masę jaką pojazd może ciągnąć ale ona nie jest Maksymalną Masą Całkowitą przyczepy!

 

Jest maksymalną masą całkowitą przyczepy (dla tego pojazdu) i wpisuje się ją w polach O1 i O2 dowodu rejestracyjnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jest maksymalną masą całkowitą przyczepy (dla tego pojazdu) i wpisuje się ją w polach O1 i O2 dowodu rejestracyjnego.

Ale jeszcze też funkcjonuje maksymalna masa ciągniona pojazdu.... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maksymalną masą całkowitą przyczepy (dla tego pojazdu)

Maksymalna masa całkowita jest pojęciem ściśle określonym w naszym prawie i oznacza największą masę pojazdu obciążonego określoną w zależności od jego konstrukcji przez producenta;

Innymi słowy: bądąc producentem jakiegoś pojazdu obliczam i konstruuję pojazd na określone obciążenie, niech to będzie np. przyczepa dwuosiowa, która może ważyć z ładunkiem powiedzmy 24T i ja gwarantuję jako producent, że ta przyczepa to wytrzyma. Jeśli kupi ją użytkownik w Polsce to niestety będzie miał zmniejszoną największą wagę tej przyczepy do 18T bo polskie przepisy zezwalają na poruszanie się po drogach przyczepie dwuosiowej o Maksymalnej Masie Całkowitej (określonej prze producenta) równej 24T tylko pod warunkiem, że jej rzeczywista masa całkowita nie przekroczy nigdy Dopuszczalnej Masy Całkowitej określonej przez polskie przepisy na 18T. Użytkownik polski kupi taką przyczepę i będzie ją ciągał za takim pojazdem aby suma ich Dopuszczalnych Mas Całkowitych nie przekroczyła Dopuszczalnej Masy Całkowitej Zespołu Pojazdów i nie będzie go interesowało, że Maksymalna Masa Całkowita tej Przyczepy wynosi aż 24T. Mało tego nie złamie prawa choć w dowodzie w punkcie O1 będzie miał wpisane np. 18T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

abcs - piszesz o MMC/DMC pojazdu (F1/F2), a nie MMC przyczepy określonej dla tego pojazdu (O1/O2)

 

Widziałeś kiedyś np. świadectwo zgodności? Masz tam podaną wprost MMC przyczepy z hamulcem i bez, którą może ciągnąć ten pojazd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

abcs - piszesz o MMC/DMC pojazdu (F1/F2), a nie MMC przyczepy określonej dla tego pojazdu (O1/O2)

 

Widziałeś kiedyś np. świadectwo zgodności? Masz tam podaną wprost MMC przyczepy z hamulcem i bez, którą może ciągnąć ten pojazd.

Już któryś raz próbuję wskazać, że bardzo dowolne posługiwanie się terminami ściśle zdefiniowanymi prowadzi do nonsensów. Nadal twierdzę, że używanie terminu Maksymalna Masa Całkowita przyczepy zamiast np. Największa Masa ciągniętej Przyczepy prowadzi do nieporozumień. Zwróć uwagę, że maksymalną masę całkowitą przyczepy będziesz miał podaną w pozycji F1 dowdu rejestracyjnego przyczepy i wtedy w realnych warunkach ruchu musiałbyś mieć zgodność tej wartości z wartością O1 zapisaną w dowodzie rejestracyjnym pojazdu ciągnącego. Dla pojazdów lekkich ta zależność jest spełniona, ale w przypadku dużych tonaży zawsze bierze się pod uwagę pozycję F2 z dowodu rejestracyjnego przyczepy aby stwierdzić czy zestaw jest prawidłowo skonfigurowany bo doszlibyśmy do absurdów. Chodzi mi tylko o to, że producent pojazdu ciągnącego określa największą masę jaką dany pojazd może ciągnąć ze względu na swą konstrukcję, jakiś nieszczęsny tłumacz nazwał to Maksymalną Masą Całkowitą przyczepy a nie jest to Maksymalna Masa Całkowita jaką określił dla swego wyrobu producent przyczepy. Chodzi o precyzję sformułowań.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę, że maksymalną masę całkowitą przyczepy będziesz miał podaną w pozycji F1 dowdu rejestracyjnego przyczepy

 

W pozycji F1 DR przyczepy będziesz miał - maksymalną masę całkowitą pojazdu

 

A maksymalna masa przyczepy jest to pozycja O1 w DR samochodu ciągnącego przyczepę !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy swiętach nie wypada, ale wreszcie trochę czasu na przyjemności.

Nie samochodu ciągnącego, tylko pojazdu ciągnącego- tak dla ścisłości. :P

Reszta OK :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już któryś raz próbuję wskazać, że bardzo dowolne posługiwanie się terminami ściśle zdefiniowanymi

 

Możesz jeszcze raz tak na szybko podać nam gdzie mamy definicję tych parametrów(Dz.U., art itd.) bo przyznam, że tak na szybko wyleciało mi z głowy, a sam piszesz, że są ścisłe definicje na to, to po co mamy się kłócić :)

 

Co ciekawe - wszyscy jesteśmy tu niby zgodni, że parametr O1/O2 dla pojazdu samochodowego nie jest do obliczenia (bo obliczyć można co najwyżej DMC przyczepy, której de facto nie wpisuje się już do DR), ale proszę spojrzeć na program najnowszego szkolenia firmy wielce tu szanowanej - PERFEKT. Jeden z pkt stoi tam jak byk, że będą uczyć jak obliczyć parametr "O" :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pozycji F1 DR przyczepy będziesz miał - maksymalną masę całkowitą pojazdu
Dokładnie to napisałem. W tym przypadku pojazdem tym będzie przyczepa.

Jeśli Policjant weźmie na drodze do ręki dowody rejestracyjne pojazdu ciągnącego i przyczepy to sprawdzi czy pozycja O1 w dow. rej. samochodu nie jest mniejsza niż pozycja F2 w dowodzie rejestracyjnym przyczepy, mimo, że czytając dokładnie to właściwa byłaby pozycja F1. Ewentualnie zważy przyczepę bo w warunkach ruchu decydująca jest wartość rzeczywista a nie teoretyczna.

Możesz jeszcze raz tak na szybko podać nam gdzie mamy definicję tych parametrów(Dz.U., art itd.) bo przyznam, że tak na szybko wyleciało mi z głowy, a sam piszesz, że są ścisłe definicje na to, to po co mamy się kłócić

Dz.U.32 z roku 2003,par.1:

3. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:

1)...

4) maksymalnej masie całkowitej - rozumie się przez to największą masę pojazdu obciąŜonego określoną

w zaleŜności od jego konstrukcji przez producenta;

5) maksymalnym nacisku osi - rozumie się przez to największy nacisk kół na podłoŜe danej osi pojazdu

obciąŜonego, określony przez producenta w zaleŜności od konstrukcji pojazdu oraz konstrukcji tej osi;

6) masie ciągniętej - rozumie się przez to masę odpowiadającą naciskom osi pojazdu ciągniętego;

7) maksymalnej masie ciągniętej - rozumie się przez to największą masę ciągniętą określoną przez

producenta pojazdu;

 

Moim zdaniem pozycje O1 i O2 to są z założenia właśnie maksymalne masy ciągnięte (hamowana i niehamowana). Gdyby O1 oznaczało: maksymalna masa ciągniętej przyczepy z hamulcem a O2: maksymalną masę ciągniętej przyczepy bez hamulca nie byłoby problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem pozycje O1 i O2 to są właśnie maksymalne masy ciągnięte (hamowana i niehamowana). Gdyby O1 oznaczało: maksymalna masa ciągniętej przyczepy z hamulcem a O2: maksymalną masę ciągniętej przyczepy bez hamulca nie byłoby problemu.

 

Sorry - trochę mnie gardło boli, chyba lekką gorączkę mam... Ale ja kuźwa tego zdania nie kumam (mam nadzieję, że nie tylko ja) :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objaśniam o co mi chodziło: uważam, że gdyby pozycję O1 i O2 nazwano w naszych dokumentach jako maksymalna masa ciągnięta (hamowana i niehamowana) a nie maksymalna masa całkowita to nie byłoby problemów interpretacyjnych. Każdy by wiedział o jaką wielkość chodzi i skąd to wziąć.

Istnieją takie zbiory słów które po połączeniu w jedno wyrażenie nabierają ściśle określonego znaczenia np. Produkt Narodowy Brutto, Okres Połowicznego Rozpadu czy Maksymalna Masa Całkowita Pojazdu. Nie należy takich związków semantycznych używać do określenia podobnych wielkości bo to wprowadza bałagan. Jaśniej nie potrafię. :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli Twoim zdaniem pozycja O1 co w tej chwili określa? A co POWINNA określać (podaj proszę pełne zwroty linijka po linijce i wytłumacz różnice tak na chłopski rozum) - z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrozumiałem to tak:

 

Jeśli O1 pojazdu = 3000 kg to może on ciągnąć przyczepę, której F1 jest nie większe niż 3000 kg.

 

Natomiast jeśli O1 określałoby to, o czym pisze abcs to wtedy można by ciągnąć przyczepę, której F1 przewyższa 3000 kg, ale niezaładowaną do pełna, tzn. jej rzeczywista masa całkowita nie mogłaby przekroczyć 3000 kg.

 

Dobrze zrozumiałem? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli O1 pojazdu = 3000 kg to może on ciągnąć przyczepę, której F1 jest nie większe niż 3000 kg.

 

Poza drogą publiczną, dodajmy, bo na drodze są jeszcze dodatkowe warunki do spełnienia (dmc przyczepy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli Twoim zdaniem pozycja O1
Moim zdaniem powinno się tu wpisywać (i żebym był dobrze zrozumiany- w znakomitej większości przypadków właśnie to jest podawane) największą masę hamowaną jaką przewidział konstruktor do ciągnięcia przez dany pojazd. Mój problem (a może już obsesja?) polega na tym aby ta pozycja (O1) miała inną nazwę. Taka jaką mamy dzisiaj (MMC przyczepy) ma odniesienie do pewnej wielkości konstrukcyjnej przyczepy, która na pewno nie była brana pod uwagę przez konstruktora pojazdu na etapie jego projektowania. Niemcy w swych dokumentach piszą o masie przyczepy holowanej, nie używają sformułowania dopuszczalna ani maksymalna. U nich nie występuje taka zbieżność sformułowań.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem powinno się tu wpisywać (i żebym był dobrze zrozumiany- w znakomitej większości przypadków właśnie to jest podawane) największą masę hamowaną jaką przewidział konstruktor do ciągnięcia przez dany pojazd. Mój problem (a może już obsesja?) polega na tym aby ta pozycja (O1) miała inną nazwę. Taka jaką mamy dzisiaj (MMC przyczepy) ma odniesienie do pewnej wielkości konstrukcyjnej przyczepy, która na pewno nie była brana pod uwagę przez konstruktora pojazdu na etapie jego projektowania. Niemcy w swych dokumentach piszą o masie przyczepy holowanej, nie używają sformułowania dopuszczalna ani maksymalna. U nich nie występuje taka zbieżność sformułowań.

 

Niefortunność polega na użyciu w rozporządzeniu sformułowania:

maksymalna masa ciągnięta a potem użycie w DR sformułowania maksymalna masa całkowita przyczepy.

Gdyby MMC w DR oznaczało maksymalna masę ciągniętą to nie byłoby problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.