Skocz do zawartości

Zmiana autobus na osobowy + dmc


Pomoc

Rekomendowane odpowiedzi

No blakop napisz coś - rzuciłeś hasło i co jest dalej jak uzyska zaświadczenie bo jestem bardzo ciekaw :oops:

 

?? :?

W sporej części kraju zmienisz w dół DMC z takim papierem (+ nowa tabliczka). W czym problem? Załatwiam takie sprawy na co dzień. Jak ognia wszyscy unikają tematu w drugą stronę...

Z tym że oczywiście w borach dolnośląskich jak to zawsze bywa wykładnia festung breslau pewnikiem jest inna... Ale oni akurat są inni we wszystkim hehe ;) (chociaż DMC akurat też zmieniają).

 

Jeszcze Ci w czymś pomóc ketiw? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 116
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    20

  • Marek1

    19

  • michal_k

    15

  • ketiw38

    14

Top Posters In This Topic

Posted Images

Uzyskanie zaświadczenia nie jest równoznaczne z otrzymaniem tabliczki, także nie rozumiem po co mi to zaświadczenie. Przypomnę w brief-e jest 3700 kg jak byś nie pamiętał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzyskanie zaświadczenia nie jest równoznaczne z otrzymaniem tabliczki

 

Owszem - nie jest. Ale może być. Jak ktoś chce full na legalu prosi o nowa tabliczkę i płaci. Inny gubi oryginalną i zostaje tylko z papierem... i dalej pisał nie będę :)

I co z tego, co jest w briefie?? Jakby było w Polsce to by było w polskim DR to 3,7 - co z tego pytam??? Ja nie uważam, żeby DMC nie była do ruszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co z tego, co jest w briefie?? Jakby było w Polsce to by było w polskim DR to 3,7 - co z tego pytam??? Ja nie uważam, żeby DMC nie była do ruszenia.

 

Jest do ruszenia, ale moim zdaniem powinno powstać w wyniku zmian konstrukcyjnych ograniczających MMC. Zaświadczenie, że pojazd był homologowany z innymi danymi ma zastosowanie w przypadku zmiany przepisów dotyczących warunków technicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepis nie określa tego tak jednoznacznie. Tekst mówi:

 

w przypadku zmiany właściwych warunków technicznych

 

a nie

 

w przypadku zmiany właściwych przepisów o warunkach technicznych.

 

Ja to rozumiem tak, że chodzi zatem również o te zmiany, które zwyczajnie są wnioskowane, a mieszczą się w ramach homologacji typu danego pojazdu (i nieraz będą powiązane ze zmianami konstrukcyjnymi, nieraz niekoniecznie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego zadałem pytanie po co to zaświadczenie. Jedzie klient do serwisu, płaci za zmianę tabliczki - serwis podaje taką zmianę do biura homologacyjnego i wszystko gra, oprócz kasy :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych,"

 

Czyli muszą zmienić się warunki techniczne określone w przepisach (czyli w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych), czyli de facto musi zmienić się rozporządzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie- muszą się zmienić te warunki, których granice są przepisami wyznaczane. Ja tak to rozumiem. Innymi słowy - jeśli zmienia się parametr, który jest określany stosownymi warunkami technicznymi to ma być zaświadczenie.

A jak często zmieniają się te przepisy, żeby na tą okazję specjalny paragraf na to był? :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mając na myśli "biuro homologacyjne" miałem na myśli komórki odpowiedzialne w danej marce za dane podawane z nr VIN danych o pojeździe, między innymi zapisują taką zmianę po zmianie przez serwis tabliczki znamionowej i przy zapytaniu przez np WK o dane pojazdu po nr VIN - podadzą 3500 a nie 3700. Jakbyś nie wiedział to takie dane można uzyskać.............. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak często zmieniają się te przepisy, żeby na tą okazję specjalny paragraf na to był? :?

 

Wystarczy, że się kiedyś choć raz zmieniły (np. DMC 16/18 t).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co to na razie klient musi dostarczyć dokumenty do WK, a nie WK za klienta ściągać je z innych źródeł. Producent może to WK udostępnić, ale na pewno nie musiałby robić tego za darmo.

Jakieś dziwne rzeczy zaczynasz wypisywać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To właśnie dlatego nie wiesz, bo nie masz obowiązku, a ja obowiązku nie mam i wiem - taka mała różnica :P

Przecież co to za problem zmieniać sobie wagi (DMC)

Przecież można to rozwiązać prościej :evil:

F1 - 3700 i dopisać F2 - 3500

Tylko czy to rozwiąże problem osoby, która chce mieć ten wpis 3500 kg :evil:

Następny aspekt - na jakiej podstawie wpisać F2 - 3500 :evil: - może na życzenie klienta.

Jeszcze jeden sposób jest poprzez Brief - Gdzie sąsiedzi z zagranicy wpiszą F1 5900; F2 - 3500. - ale gdzie jest sens wpisu takiego - bo ja widzę jeden - możliwość wjeżdżania do strefy 3,5 t - ale niestety uprawnienia na ten samochód trzeba mieć chyba "C" :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następny aspekt - na jakiej podstawie wpisać F2 - 3500 :evil: - może na życzenie klienta.

 

Nie na życzenie tylko F2 wynika wprost z warunków technicznych, a dla samochodu osobowego nie może przekraczać 3,5 tony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja propozycja jest taka, że najpierw trzeba by było w bazie Fiata sprawdzic z jakim DMC ten pojazd został wyprodukoway bo jesli był to samochód ciężarowy lub osobowy o dmc 3,5t, to zmiana DMC nastapiła w trakcie przebudowy pojazdu. Jest dość prawdopodobne, że jeśli tak było to nikt w bazie Fiata nie naniósł tej zmiany DMC i w przypadku zamówienia TZ w serwisie otrzymamy TZ z DMC 3500kg.

Ciekaw jestem jak wygląda w tym pojeździe obecna TZ. Jeśli nie jest ona wydana przez Fiata tylko przez firmę zabudowująca to dośc prawdopodobne jest, że pojazd posiada drugą TZ z DMC 3500 kg.

 

[ Dodano: 11-04-2012, 08:49 ]

Pomoc możesz zamieścić zdjęcie tabliczki znamionowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie na życzenie tylko F2 wynika wprost z warunków technicznych, a dla samochodu osobowego nie może przekraczać 3,5 tony.

 

Mogło by tak być gdyby w przepisy nie dopuszczały ciężarówki 9-cio osobowej. Ale dopuszczają i nie ma podstaw do ograniczenia administracyjnego. To będzie po prostu ciężarówka z 9-cioma miejscami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W grupie FIAT pojazdy nie są produkowane z określoną DMC. Konkretny egzemplarz pojazdu pojazdu z założenia posiada maksymalną masę całkowitą dla danego typu, który jako typ posiada szeroki wachlarz DMC, jednak to dopiero na etapie SPRZEDAŻY klient sam wybiera jakie chce mieć DMC (w zależności od upodobań, kraju przeznaczenia itd.) i taki mu się wystawia WYCIĄG z homologacji - z HOMOLOGACJI, która DMC ma w bardzo szerokich widełkach zazwyczaj.

 

Co do TZ wygląda to różnie... W praktyce auto dostaje w fabryce zazwyczaj TZ z maksymalnym parametrem i zadaniem handlowca jest dopilnowanie, żeby przed sprzedażą zamówić u producenta/importera nową TZ z danymi wnioskowanymi przez klienta. Tyle teorii... A w praktyce... Wiadomo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W grupie FIAT pojazdy nie są produkowane z określoną DMC. Konkretny egzemplarz pojazdu pojazdu z założenia posiada maksymalną masę całkowitą dla danego typu, który jako typ posiada szeroki wachlarz DMC, jednak to dopiero na etapie SPRZEDAŻY klient sam wybiera jakie chce mieć DMC (w zależności od upodobań, kraju przeznaczenia itd.) i taki mu się wystawia WYCIĄG z homologacji - z HOMOLOGACJI, która DMC ma w bardzo szerokich widełkach zazwyczaj.

 

Co do TZ wygląda to różnie... W praktyce auto dostaje w fabryce zazwyczaj TZ z maksymalnym parametrem i zadaniem handlowca jest dopilnowanie, żeby przed sprzedażą zamówić u producenta/importera nową TZ z danymi wnioskowanymi przez klienta. Tyle teorii... A w praktyce... Wiadomo ;)

No raj na ziemi.

Klient idzie do sklepu, widzi Ciężarówkę. Woła sprzedawcę i mówi: Kupuję tę ciężarówkę i poproszę o homologację na 2,5 t bo wie pan muszę ją parkować na parkingu z ograniczeniem 2,5 t - bo tylko taki parking jest przy moim domu.

Gratuluję Blakop wypowiedzi :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego niby musi być ciężarówka? Osobowy będzie (bez kratki).

 

[ Dodano: 11-04-2012, 09:43 ]

Nie na życzenie tylko F2 wynika wprost z warunków technicznych, a dla samochodu osobowego nie może przekraczać 3,5 tony.

 

Mogło by tak być gdyby w przepisy nie dopuszczały ciężarówki 9-cio osobowej. Ale dopuszczają i nie ma podstaw do ograniczenia administracyjnego. To będzie po prostu ciężarówka z 9-cioma miejscami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klient wybiera - ale oczywiście z tego, co oferuje producent, a nie na własne życzenie (a producent zaoferuje to, co ma w widełkach na homo - np. 3500, 4500 itd.). Tak - dokładnie tak to wygląda jak opisałeś. Nie wiedziałeś - prawda? No pewnie dlatego, że nigdy nie kupowałeś małej ciężarówki w tej grupie widocznie. Ale widzisz - po to jest forum, że możesz zapytać i już będziesz mądrzejszy :) Dlatego:

 

Gratuluję Blakop wypowiedzi

 

bardzo dziękuję :) Możesz mi postawić piwo lub przyznać punkt "pomógł" - takie mamy opcje na forum :)

 

Troszeczkę inaczej wygląda to od stycznia br. ale już nie komplikujmy tej wypowiedzi.

 

Dla przykładu - IVECO model C50 - możesz sobie dla nowego auta wybrać:

- 3490

- 3500

- 5200

(a jeszcze do niedawana było 5000 i 5600).

 

Również w autach z grupy średniej i ciężkiej jest podobnie. Mam teraz na placu nowe podwozie dwunastotonowe, ale z DMC 11990. Odesłałem wyciąg do importera i poprosiłem o nowy i TZ), bo klient chce okrągłe 12 ton. I nie ma problemu, bo ten typ ma homo na oba te warianty DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

bardzo dziękuję :) Możesz mi postawić piwo lub przyznać punkt "pomógł" - takie mamy opcje na forum :)

 

Troszeczkę inaczej wygląda to od stycznia br. ale już nie komplikujmy tej wypowiedzi.

 

Dla przykładu - IVECO model C50 - możesz sobie dla nowego auta wybrać:

- 3490

- 3500

- 5200

(a jeszcze do niedawana było 5000 i 5600).

 

Również w autach z grupy średniej i ciężkiej jest podobnie. Mam teraz na placu nowe podwozie dwunastotonowe, ale z DMC 11990. Odesłałem wyciąg do importera i poprosiłem o nowy i TZ), bo klient chce okrągłe 12 ton. I nie ma problemu, bo ten typ ma homo na oba te warianty DMC.

Troszeczkę na piwo musisz poczekać.

Rozumiem, że podchodzę do auta w salonie, a sprzedawca pyta się mnie - jaką chce homologację - bo tabliczka, która jest w pojeździe to jest najmniej ważna.

W domyśle zostawiamy F1 - 5200 , a homologacja na 3490.

Gratuluję.

Bo po wyczytaniu takich wypowiedzi mamy później takie kwiatki:

Klient idzie rejestrować do WK samochodód rejestrują F1 - 3490 (na podstawie homo)

Za rok przyjeżdża na stację (za trzy lata w tym konkretnym przypadku) i zong - i pretensje do diagnosty, że ten samochód taki kupił (na podstawie tabliczki)::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że podchodzę do auta w salonie, a sprzedawca pyta się mnie - jaką chce homologację - bo tabliczka, która jest w pojeździe to jest najmniej ważna.

 

Przecież tabliczkę też wymieniają na taką z właściwymi danymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.