blakop Napisano 10 Kwiecień 2012 Share Napisano 10 Kwiecień 2012 No blakop napisz coś - rzuciłeś hasło i co jest dalej jak uzyska zaświadczenie bo jestem bardzo ciekaw ?? W sporej części kraju zmienisz w dół DMC z takim papierem (+ nowa tabliczka). W czym problem? Załatwiam takie sprawy na co dzień. Jak ognia wszyscy unikają tematu w drugą stronę... Z tym że oczywiście w borach dolnośląskich jak to zawsze bywa wykładnia festung breslau pewnikiem jest inna... Ale oni akurat są inni we wszystkim hehe (chociaż DMC akurat też zmieniają). Jeszcze Ci w czymś pomóc ketiw? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 10 Kwiecień 2012 Share Napisano 10 Kwiecień 2012 Uzyskanie zaświadczenia nie jest równoznaczne z otrzymaniem tabliczki, także nie rozumiem po co mi to zaświadczenie. Przypomnę w brief-e jest 3700 kg jak byś nie pamiętał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Kwiecień 2012 Share Napisano 10 Kwiecień 2012 Uzyskanie zaświadczenia nie jest równoznaczne z otrzymaniem tabliczki Owszem - nie jest. Ale może być. Jak ktoś chce full na legalu prosi o nowa tabliczkę i płaci. Inny gubi oryginalną i zostaje tylko z papierem... i dalej pisał nie będę I co z tego, co jest w briefie?? Jakby było w Polsce to by było w polskim DR to 3,7 - co z tego pytam??? Ja nie uważam, żeby DMC nie była do ruszenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 10 Kwiecień 2012 Share Napisano 10 Kwiecień 2012 I co z tego, co jest w briefie?? Jakby było w Polsce to by było w polskim DR to 3,7 - co z tego pytam??? Ja nie uważam, żeby DMC nie była do ruszenia. Jest do ruszenia, ale moim zdaniem powinno powstać w wyniku zmian konstrukcyjnych ograniczających MMC. Zaświadczenie, że pojazd był homologowany z innymi danymi ma zastosowanie w przypadku zmiany przepisów dotyczących warunków technicznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Kwiecień 2012 Share Napisano 10 Kwiecień 2012 Przepis nie określa tego tak jednoznacznie. Tekst mówi: w przypadku zmiany właściwych warunków technicznych a nie w przypadku zmiany właściwych przepisów o warunkach technicznych. Ja to rozumiem tak, że chodzi zatem również o te zmiany, które zwyczajnie są wnioskowane, a mieszczą się w ramach homologacji typu danego pojazdu (i nieraz będą powiązane ze zmianami konstrukcyjnymi, nieraz niekoniecznie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 10 Kwiecień 2012 Share Napisano 10 Kwiecień 2012 Dlatego zadałem pytanie po co to zaświadczenie. Jedzie klient do serwisu, płaci za zmianę tabliczki - serwis podaje taką zmianę do biura homologacyjnego i wszystko gra, oprócz kasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Kwiecień 2012 Share Napisano 10 Kwiecień 2012 do biura homologacyjnego Gdzie? Sorry nie kumam... Czyli Ty bys nawet zapisów w DR nie zmieniał? No OK OK... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 10 Kwiecień 2012 Share Napisano 10 Kwiecień 2012 "wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych," Czyli muszą zmienić się warunki techniczne określone w przepisach (czyli w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych), czyli de facto musi zmienić się rozporządzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Kwiecień 2012 Share Napisano 10 Kwiecień 2012 Nie- muszą się zmienić te warunki, których granice są przepisami wyznaczane. Ja tak to rozumiem. Innymi słowy - jeśli zmienia się parametr, który jest określany stosownymi warunkami technicznymi to ma być zaświadczenie. A jak często zmieniają się te przepisy, żeby na tą okazję specjalny paragraf na to był? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 10 Kwiecień 2012 Share Napisano 10 Kwiecień 2012 Mając na myśli "biuro homologacyjne" miałem na myśli komórki odpowiedzialne w danej marce za dane podawane z nr VIN danych o pojeździe, między innymi zapisują taką zmianę po zmianie przez serwis tabliczki znamionowej i przy zapytaniu przez np WK o dane pojazdu po nr VIN - podadzą 3500 a nie 3700. Jakbyś nie wiedział to takie dane można uzyskać.............. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 10 Kwiecień 2012 Share Napisano 10 Kwiecień 2012 A jak często zmieniają się te przepisy, żeby na tą okazję specjalny paragraf na to był? Wystarczy, że się kiedyś choć raz zmieniły (np. DMC 16/18 t). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Kwiecień 2012 Share Napisano 10 Kwiecień 2012 Póki co to na razie klient musi dostarczyć dokumenty do WK, a nie WK za klienta ściągać je z innych źródeł. Producent może to WK udostępnić, ale na pewno nie musiałby robić tego za darmo. Jakieś dziwne rzeczy zaczynasz wypisywać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 10 Kwiecień 2012 Share Napisano 10 Kwiecień 2012 chyba, że jest podejrzenie ........................ I uwierz, że prawdę piszę, aże to kosztuje to inna sprawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Kwiecień 2012 Share Napisano 11 Kwiecień 2012 Naprawdę nie wiem o czy piszesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 11 Kwiecień 2012 Share Napisano 11 Kwiecień 2012 To właśnie dlatego nie wiesz, bo nie masz obowiązku, a ja obowiązku nie mam i wiem - taka mała różnica Przecież co to za problem zmieniać sobie wagi (DMC) Przecież można to rozwiązać prościej F1 - 3700 i dopisać F2 - 3500 Tylko czy to rozwiąże problem osoby, która chce mieć ten wpis 3500 kg Następny aspekt - na jakiej podstawie wpisać F2 - 3500 - może na życzenie klienta. Jeszcze jeden sposób jest poprzez Brief - Gdzie sąsiedzi z zagranicy wpiszą F1 5900; F2 - 3500. - ale gdzie jest sens wpisu takiego - bo ja widzę jeden - możliwość wjeżdżania do strefy 3,5 t - ale niestety uprawnienia na ten samochód trzeba mieć chyba "C" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 11 Kwiecień 2012 Share Napisano 11 Kwiecień 2012 Następny aspekt - na jakiej podstawie wpisać F2 - 3500 - może na życzenie klienta. Nie na życzenie tylko F2 wynika wprost z warunków technicznych, a dla samochodu osobowego nie może przekraczać 3,5 tony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 11 Kwiecień 2012 Share Napisano 11 Kwiecień 2012 Moja propozycja jest taka, że najpierw trzeba by było w bazie Fiata sprawdzic z jakim DMC ten pojazd został wyprodukoway bo jesli był to samochód ciężarowy lub osobowy o dmc 3,5t, to zmiana DMC nastapiła w trakcie przebudowy pojazdu. Jest dość prawdopodobne, że jeśli tak było to nikt w bazie Fiata nie naniósł tej zmiany DMC i w przypadku zamówienia TZ w serwisie otrzymamy TZ z DMC 3500kg. Ciekaw jestem jak wygląda w tym pojeździe obecna TZ. Jeśli nie jest ona wydana przez Fiata tylko przez firmę zabudowująca to dośc prawdopodobne jest, że pojazd posiada drugą TZ z DMC 3500 kg. [ Dodano: 11-04-2012, 08:49 ] Pomoc możesz zamieścić zdjęcie tabliczki znamionowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 11 Kwiecień 2012 Share Napisano 11 Kwiecień 2012 Nie na życzenie tylko F2 wynika wprost z warunków technicznych, a dla samochodu osobowego nie może przekraczać 3,5 tony. Mogło by tak być gdyby w przepisy nie dopuszczały ciężarówki 9-cio osobowej. Ale dopuszczają i nie ma podstaw do ograniczenia administracyjnego. To będzie po prostu ciężarówka z 9-cioma miejscami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Kwiecień 2012 Share Napisano 11 Kwiecień 2012 W grupie FIAT pojazdy nie są produkowane z określoną DMC. Konkretny egzemplarz pojazdu pojazdu z założenia posiada maksymalną masę całkowitą dla danego typu, który jako typ posiada szeroki wachlarz DMC, jednak to dopiero na etapie SPRZEDAŻY klient sam wybiera jakie chce mieć DMC (w zależności od upodobań, kraju przeznaczenia itd.) i taki mu się wystawia WYCIĄG z homologacji - z HOMOLOGACJI, która DMC ma w bardzo szerokich widełkach zazwyczaj. Co do TZ wygląda to różnie... W praktyce auto dostaje w fabryce zazwyczaj TZ z maksymalnym parametrem i zadaniem handlowca jest dopilnowanie, żeby przed sprzedażą zamówić u producenta/importera nową TZ z danymi wnioskowanymi przez klienta. Tyle teorii... A w praktyce... Wiadomo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 11 Kwiecień 2012 Share Napisano 11 Kwiecień 2012 W grupie FIAT pojazdy nie są produkowane z określoną DMC. Konkretny egzemplarz pojazdu pojazdu z założenia posiada maksymalną masę całkowitą dla danego typu, który jako typ posiada szeroki wachlarz DMC, jednak to dopiero na etapie SPRZEDAŻY klient sam wybiera jakie chce mieć DMC (w zależności od upodobań, kraju przeznaczenia itd.) i taki mu się wystawia WYCIĄG z homologacji - z HOMOLOGACJI, która DMC ma w bardzo szerokich widełkach zazwyczaj. Co do TZ wygląda to różnie... W praktyce auto dostaje w fabryce zazwyczaj TZ z maksymalnym parametrem i zadaniem handlowca jest dopilnowanie, żeby przed sprzedażą zamówić u producenta/importera nową TZ z danymi wnioskowanymi przez klienta. Tyle teorii... A w praktyce... Wiadomo No raj na ziemi. Klient idzie do sklepu, widzi Ciężarówkę. Woła sprzedawcę i mówi: Kupuję tę ciężarówkę i poproszę o homologację na 2,5 t bo wie pan muszę ją parkować na parkingu z ograniczeniem 2,5 t - bo tylko taki parking jest przy moim domu. Gratuluję Blakop wypowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 11 Kwiecień 2012 Share Napisano 11 Kwiecień 2012 A dlaczego niby musi być ciężarówka? Osobowy będzie (bez kratki). [ Dodano: 11-04-2012, 09:43 ] Nie na życzenie tylko F2 wynika wprost z warunków technicznych, a dla samochodu osobowego nie może przekraczać 3,5 tony. Mogło by tak być gdyby w przepisy nie dopuszczały ciężarówki 9-cio osobowej. Ale dopuszczają i nie ma podstaw do ograniczenia administracyjnego. To będzie po prostu ciężarówka z 9-cioma miejscami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Kwiecień 2012 Share Napisano 11 Kwiecień 2012 Klient wybiera - ale oczywiście z tego, co oferuje producent, a nie na własne życzenie (a producent zaoferuje to, co ma w widełkach na homo - np. 3500, 4500 itd.). Tak - dokładnie tak to wygląda jak opisałeś. Nie wiedziałeś - prawda? No pewnie dlatego, że nigdy nie kupowałeś małej ciężarówki w tej grupie widocznie. Ale widzisz - po to jest forum, że możesz zapytać i już będziesz mądrzejszy Dlatego: Gratuluję Blakop wypowiedzi bardzo dziękuję Możesz mi postawić piwo lub przyznać punkt "pomógł" - takie mamy opcje na forum Troszeczkę inaczej wygląda to od stycznia br. ale już nie komplikujmy tej wypowiedzi. Dla przykładu - IVECO model C50 - możesz sobie dla nowego auta wybrać: - 3490 - 3500 - 5200 (a jeszcze do niedawana było 5000 i 5600). Również w autach z grupy średniej i ciężkiej jest podobnie. Mam teraz na placu nowe podwozie dwunastotonowe, ale z DMC 11990. Odesłałem wyciąg do importera i poprosiłem o nowy i TZ), bo klient chce okrągłe 12 ton. I nie ma problemu, bo ten typ ma homo na oba te warianty DMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 11 Kwiecień 2012 Share Napisano 11 Kwiecień 2012 (...) bardzo dziękuję Możesz mi postawić piwo lub przyznać punkt "pomógł" - takie mamy opcje na forum Troszeczkę inaczej wygląda to od stycznia br. ale już nie komplikujmy tej wypowiedzi. Dla przykładu - IVECO model C50 - możesz sobie dla nowego auta wybrać: - 3490 - 3500 - 5200 (a jeszcze do niedawana było 5000 i 5600). Również w autach z grupy średniej i ciężkiej jest podobnie. Mam teraz na placu nowe podwozie dwunastotonowe, ale z DMC 11990. Odesłałem wyciąg do importera i poprosiłem o nowy i TZ), bo klient chce okrągłe 12 ton. I nie ma problemu, bo ten typ ma homo na oba te warianty DMC. Troszeczkę na piwo musisz poczekać. Rozumiem, że podchodzę do auta w salonie, a sprzedawca pyta się mnie - jaką chce homologację - bo tabliczka, która jest w pojeździe to jest najmniej ważna. W domyśle zostawiamy F1 - 5200 , a homologacja na 3490. Gratuluję. Bo po wyczytaniu takich wypowiedzi mamy później takie kwiatki: Klient idzie rejestrować do WK samochodód rejestrują F1 - 3490 (na podstawie homo) Za rok przyjeżdża na stację (za trzy lata w tym konkretnym przypadku) i zong - i pretensje do diagnosty, że ten samochód taki kupił (na podstawie tabliczki) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 11 Kwiecień 2012 Share Napisano 11 Kwiecień 2012 Rozumiem, że podchodzę do auta w salonie, a sprzedawca pyta się mnie - jaką chce homologację - bo tabliczka, która jest w pojeździe to jest najmniej ważna. Przecież tabliczkę też wymieniają na taką z właściwymi danymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 11 Kwiecień 2012 Share Napisano 11 Kwiecień 2012 I o tym pisałem wcześniej - nie dość tego uaktualnią w swojej bazie, że dany numer VIN otrzymał nową tabliczkę - coś czego nie wie Blakop Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.