Psuj Napisano 11 Kwiecień 2012 Share Napisano 11 Kwiecień 2012 Jeśli było (a też mi się tak wydaje, ale znaleźć nie mogę) to wtedy się należy ograniczenie. Czemu to ma być ciężarówka skoro ma być osobowy??? Bo mieści się w innej kategorii? W/g mnie ograniczenia są dla pojazdów nie mieszczących się w kategoriach (np dwu osiowa ciężarówka F1 - 19000 F2 - 18000). Idąc Twoim tokiem myślenia nie ma problemu aby ciągnik siodłowy zmienić na samochód osobowy, albo 7-mio tonowy autobus po wymontowaniu miejsc na osobówkę (zakładając, ze zmieści się w masie własnej poniżej 3500) ograniczeniem administracyjnym - nie tedy droga... W przypadku pojazdów kat M mówi się o ograniczeniu DMC do 5T dopiero w przypadku kat. M2 Tak, tak... ale dałbym sobie prawicę odrąbać, że widziałem gdzieś zapis M1 do 3500, tylko za cholerę nie pamiętam gdzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 11 Kwiecień 2012 Share Napisano 11 Kwiecień 2012 Dz U. 32 jest odwolanie do dyr Rady 70/156/EWG z póżn. zm. czyli dyr 2005/66/EWG Art. 2 Definicje Do celów niniejszej dyr stosuje się następujące definicje oraz defonicje określone w zał I pkt1: 1)"pojazd" oznacza każdy pojazd silnikowy kategorii M1 w rozumieniu art.2 dyrektywy 70/156/EWG i załącznika II do tej dyrektywy, o dopuszczalnej masie calkowitej nie przekraczającej 3,5 T,oraz oraz każdy pojazd silnikowy kategorii N1 w rozumieniu art. 2 dyr 70/156/EWG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 11 Kwiecień 2012 Share Napisano 11 Kwiecień 2012 No właśnie - chyba już kiedyś pytałem, czy samochód osobowy musi mieć 3,5 maks i jakoś chyba nie doszliśmy wtedy do jednoznacznej odpowiedzi Pytałeś i podałem Ci przykłady z katalogu ITS . Co do zaświadczenia z Fiat Auto Poland to kolega już dostał odpowiedź . Miałem kiedyś klienta co mu po dwóch latach przestały masy pasować ,w tamtym przypadku odesłali go do Fiat Belgia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 11 Kwiecień 2012 Share Napisano 11 Kwiecień 2012 Dz U. 32 jest odwolanie do dyr Rady 70/156/EWG z póżn. zm. czyli dyr 2005/66/EWG Art. 2 Definicje Do celów niniejszej dyr stosuje się następujące definicje oraz defonicje określone w zał I pkt1: 1)"pojazd" oznacza każdy pojazd silnikowy kategorii M1 w rozumieniu art.2 dyrektywy 70/156/EWG i załącznika II do tej dyrektywy, o dopuszczalnej masie calkowitej nie przekraczającej 3,5 T,oraz oraz każdy pojazd silnikowy kategorii N1 w rozumieniu art. 2 dyr 70/156/EWG dyr 2005/66/EWG to dyrektywa odnoszące się do stosowania przednich układów zabezpieczających w pojazdach silnikowych oraz zmieniająca dyrektywę Rady 70/156/EWG. Użyte doprecyzowanie DMC 3500 kg dla pojazdów M1 dotyczy spełniania przez te właśnie pojazdy /M1 do 3500kg oraz N1 / wymogów dotyczących przednich zabezpieczeń pojazdu w przypadku wypadków z niechronionymi uczestnikami dróg. Tekst dyrektywy 2005/66/EWG W dziale III jest opisane co zmienia ta dyrektywa w dyrektywie 70/156/EWG Nie zmienia definicji pojazdu M1 w tej dyrektywie więc jest ona nadal bez tego do 3500kg. Natomiast wprowadza w tabelach dla M1 wymóg wyposażenia w przednie układy zabezpieczające, obowiązujące dla tych pojazdów z DMC do 3500kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 11 Kwiecień 2012 Share Napisano 11 Kwiecień 2012 Mnie to przekonalo, a Ty jak tam sobie chcesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 11 Kwiecień 2012 Share Napisano 11 Kwiecień 2012 Mnie to przekonalo, a Ty jak tam sobie chcesz No właśnie dopisywałem dalszą część do swojego postu. Kliknij w link dot. tekstu rozporządzenia i sprawdź tak co faktycznie wprowadza i zmienia ta dyrektywa na którą się powołujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 11 Kwiecień 2012 Share Napisano 11 Kwiecień 2012 Zgadzam się z Markiem, że taka definicja pojazdu (już samo to jest widocznym uproszczeniem) została przyjęta na potrzeby powyższej dyrektywy. Jeśli pojazd kategorii M1 miałby DMC powyżej 3500 to ta dyrektywa po prostu go nie dotyczy. Ja nie znam przepisu, który ograniczałby DMC samochodu osobowego do 3,5T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 11 Kwiecień 2012 Share Napisano 11 Kwiecień 2012 Zgadzam się z Markiem, że taka definicja pojazdu (już samo to jest widocznym uproszczeniem) została przyjęta na potrzeby powyższej dyrektywy. Jeśli pojazd kategorii M1 miałby DMC powyżej 3500 to ta dyrektywa po prostu go nie dotyczy. Ja nie znam przepisu, który ograniczałby DMC samochodu osobowego do 3,5T. Jest nastepne ROZPORZĄDZENIE (WE) nr 78/2009 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 14 stycznia 2009 w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do ochrony pieszych i innych niechronionych użytkowników dróg, zmieniające dyrektywę 2007/46/WE oraz uchylające dyrektywy 2003/102/WE i 2005/66/WE oraz wprowadzająca kolejne wymogi dla pojazdów M1 i N1 o DMC pow. 2500 kg. Natomiast sama definicja pojazdu M1 zawarta w w dyrektywie 70/156/EWG jest wciąż taka jak była, tj. bez ograniczenia jego DMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 11 Kwiecień 2012 Share Napisano 11 Kwiecień 2012 Czyli są dwie możliwości : 1 Osobowy 9 - miejsc 3,7 T 2. Ciężarowy - 9 miejsc 3,7 T Innych legalnych możliwości zmian nie widzę bo co niby zmieniamy wyciągając fotele by zmieniło się DMC ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 11 Kwiecień 2012 Share Napisano 11 Kwiecień 2012 Czyli są dwie możliwości :1 Osobowy 9 - miejsc 3,7 T 2. Ciężarowy - 9 miejsc 3,7 T Innych legalnych możliwości zmian nie widzę bo co niby zmieniamy wyciągając fotele by zmieniło się DMC ? Na ten ciężarowy to nie za bardzo bo: Jeżeli pojazd określony jako BA lub BB o maksymalnej masie przekraczającej 3.500 kg oraz BC lub BD spełnia jeden z następujących warunków: a) liczba miejsc siedzących (bez kierowcy) przekracza osiem, lub b) P - (M + N x 68) Ł N x 68 gdzie P, M oraz N określono w pkt 1, tak jak dla nadwozia wielozadaniowego AF, to nie jest on uznawany za pojazd kategorii N. a ten jest określony jako autobus... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 11 Kwiecień 2012 Share Napisano 11 Kwiecień 2012 1.1.1. Kategoria M 1 Pojazdy kategorii M mające nie więcej niż osiem miejsc siedzących poza miejscem siedzącym kierowcy.W pojazdach należących do kategorii M 1 nie ma miejsc dla pasażerów stojących. Liczba miejsc siedzących może być ograniczona do jednego miejsca (tj. do miejsca siedzącego kierowcy). Nie ma ograniczenia dmc. http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2011:185:0030:0056:PL:PDF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 11 Kwiecień 2012 Share Napisano 11 Kwiecień 2012 1.1.1. Kategoria M 1 Pojazdy kategorii M mające nie więcej niż osiem miejsc siedzących poza miejscem siedzącym kierowcy.W pojazdach należących do kategorii M 1 nie ma miejsc dla pasażerów stojących. Liczba miejsc siedzących może być ograniczona do jednego miejsca (tj. do miejsca siedzącego kierowcy). Nie ma ograniczenia dmc. http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2011:185:0030:0056:PL:PDF No właśnie nie mogłem znaleźć nt temat aktualnego rozporządzenia KE... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 12 Kwiecień 2012 Share Napisano 12 Kwiecień 2012 Dzisiaj rejestrowałem z czech MB 518 /5000kg 180KM bliźniak/ oryginalna tabliczka 3500 MW 2790 Ład 710kg bez tacha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 13 Kwiecień 2012 Share Napisano 13 Kwiecień 2012 Dzisiaj rejestrowałem z czech MB 518 /5000kg 180KM bliźniak/ oryginalna tabliczka 3500 MW 2790 Ład 710kg bez tacha w Niemczech nie mają problemów w ograniczaniu DMC 5000kg ograniczone do 3500 kg DMC...ale to nadal pojazdy ciężarowe. . A robiłeś już samochód osobowy kat. M1 z autobusu kat. M2 o DMC powyżej 3500kg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Kwiecień 2012 Share Napisano 13 Kwiecień 2012 w Niemczech nie mają problemów w ograniczaniu DMC5000kg ograniczone do 3500 kg DMC...ale to nadal pojazdy ciężarowe. Póki co na swoim terenie też nie mam z tym problemów i robię to dla swojej marki tak samo jak Niemcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 13 Kwiecień 2012 Share Napisano 13 Kwiecień 2012 w Niemczech nie mają problemów w ograniczaniu DMC5000kg ograniczone do 3500 kg DMC...ale to nadal pojazdy ciężarowe. Póki co na swoim terenie też nie mam z tym problemów i robię to dla swojej marki tak samo jak Niemcy Rozumiem, że w jak Poznaniu to już prawie jakby... ale nie tak jak w Niemczech. Tam wystarcza wizyta na stacji kontroli pojazdów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 13 Kwiecień 2012 Share Napisano 13 Kwiecień 2012 Póki co na swoim terenie też nie mam z tym problemów i robię to dla swojej marki tak samo jak Niemcy No to opisz procedurę to podrzucę do mojego WK i ja będę miał pytaczy z głowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Kwiecień 2012 Share Napisano 13 Kwiecień 2012 Tam wystarcza wizyta na stacji kontroli pojazdów. No u nas niestety wpisów do DR nie może dokonywać SKP, więc wizyta w WK konieczna Procedura?? Zaświadczenie od producenta + zaśw. z SKP potwierdzające nowe dane i umieszczenie nowej tabliczki (+opis zmian, jeśli zmianie DMC towarzyszą faktyczne zmiany konstrukcyjne). Na tej podstawie zawiadomienie o zmianie danych do WK, wymiana DR, miana wpisów w KP i wszystko. Ot i cała procedura... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 13 Kwiecień 2012 Share Napisano 13 Kwiecień 2012 No u nas niestety wpisów do DR nie może dokonywać SKP, więc wizyta w WK konieczna Nie tylko to, tam nie potrzeba zaświadczenia od producenta. Wystarczy że diagnosta stwierdzi w dostępnych katalogach że ten pojazd był homologowany dla innych wartości DMC zaśw. z SKP potwierdzające nowe dane i umieszczenie nowej tabliczki Poza przypadkiem wykonywania TZ lub ponownym sprawdzeniu usterek po N za brak TZ, nie znam takiego BT w który stwierdzałbym umieszczenie nowej TZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Kwiecień 2012 Share Napisano 13 Kwiecień 2012 Łe tam mało jeszcze widziałeś Podciąga się to pod ustalenie danych do rejestracji. Zaśw.od producenta mówi tylko o potencjalnych możliwościach, a zaśw.z SKP te nowe dane (z TZ) ustala Już pasuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 13 Kwiecień 2012 Share Napisano 13 Kwiecień 2012 Łe tam mało jeszcze widziałeś Podciąga się to pod ustalenie danych do rejestracji... Jak się to "podciąga" to rzeczywiście nie widziałem... A to pod co byś podciągnął z uwagi na DMC 3900kg Chevrolet Suburban A może Michał_ będzie miał coś do powiedzenia bo coś go dawno już nie ma w tym temacie... Osobowy? Ciężarowy? Czy nie może do zarejestrowania w Polsce.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 13 Kwiecień 2012 Share Napisano 13 Kwiecień 2012 +opis zmian, jeśli zmianie DMC towarzyszą faktyczne zmiany konstrukcyjne)Czy ja się w końcu dowiem jakie to są (waszym zdaniem) te faktyczne zmiany, które w tym konkretnym Fiacie Ducato pozwolą zmienić DMC z 3700 na 3500 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 13 Kwiecień 2012 Share Napisano 13 Kwiecień 2012 Czy ja się w końcu dowiem jakie to są (waszym zdaniem) te faktyczne zmiany, które w tym konkretnym Fiacie Ducato pozwolą zmienić DMC z 3700 na 3500 ? Rozumiem Twoją irytację ,od kilku dni jest tzw bicie piany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 13 Kwiecień 2012 Share Napisano 13 Kwiecień 2012 Szczerze mówiąc to jest tak naprawdę punkt wyjścia do tego tematu. Reszta to chciejstwo bądź mniejszy lub większy przekręt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 13 Kwiecień 2012 Share Napisano 13 Kwiecień 2012 Macie rację że bicie piany. Są dwa wyjścia-1 wrócić do niemiec zarejestrować na jeden dzień - pojechać na stacje - obniżyć F.1 3700 F.2 3500 i zarejestrować w formie jakiej jest następnie znaleść gościa z PKD odpowiednim - przebudować- wykonac badanie i po sprawie 2- Jeśli będziesz miał dowód z niemiec i coś od producenta to wierz mi że żaden urzędnik nie będzie patrzył na twoje wyciągi tylko na dowód i po ptakach [ Dodano: 13-04-2012, 17:51 ] W Polsce DMC rzecz święta [ Dodano: 13-04-2012, 17:54 ] A i jeszcze jedno zdemontować tacho żeby nikt się nie czepiał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.