Skocz do zawartości

ZMIANA MASY WŁASNEJ W SMART FORTWO


wiletrans

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Proszę o odp. Diagnosta na stacji wykonał zmianę masy własnej na 550 - dot. Smarta ( oczywiscie chodzi o kat. B1). Stacja Kontroli dostała pismo z drugiego końca polski ze starostwa w brzesku - z prośbą o wyjaśnienie na jakiej podstawie została stwierdzona ta masa. Odpisalismy oczywiscie, że na podstawie opinii rzeczoznawcy. Druga sprawa o jaka pytaja to opis zmian w pojeździe dokonanych przez warsztat. Warsztat ten w oświadczeniu stweirdza :

wymontowano następujące części: wykładzina wnętrza, tapicerki części tylniej, półka tylna, wykładzina bagażnika, wykładzina wygłuszająca osłony części tylnej, osłona silnika. I CO NAJLEPSZE : ponad to niektóre podzespoły zostały wymienione na homologowane części wykonane z lżejszych materiałów :

 

I tu zaczyna sie pytanie P. Dyrektor Wydział - skad diagnosta wiedział o JAKIE TO CZĘŚCI LZEJSZE chodzi - i na jakiej podstawie to stwierdził :?

 

Proszę o pomoc - w jaki sposób mam teraz sie bronić - ponieważ w tego co wiem - moze miec poważne problemy ( konczywszy na odebraniu uprawnien ) - PISZE TO RÓWNIEŻ W RAMACH PRZESTROGI !

 

zapomnialem dodac rownież informacji - że owe Starostwo zwróciło się do morcedes-benz polska - z prośbą o opinie na w/w temat i odpisali ":

INFORMUJEMY, ŻE PRODUCENT POJAZDU NIE UDOSTĘPNIŁ W SIECI ASO ŻADNEJ TECHNOLOGII POZWALAJĄCEJ NA ZMIANĘ MASY WŁASNEJ POJAZDU !

ZE WZGLĘDU NA WYRAŹNIE NIEZBADANĄ STATECZNOŚĆ RUCHU TAKIEGO POJAZDU, STANOWI ON ISTOTNE ZAGROŻENIE BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż - pismo Mercedesa na temat Smartów cytowałem tu już dawno... Niestety trzeba było uważać...

 

Teraz jedyna linia obrony to rzeczoznawca. Niech powie, że faktycznie nie wiedział które elementy wymieniono i czy mają one wpływ na wagę pojazdu, a ponieważ nie mógł tego ustalić z godnie z PoRD poprosił o opinię rzeczoznawcy. Wobec pozytywnej opinii i wyznaczenia wagi nie ma znaczenia dla istoty sprawy które elementy wymieniono.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I CO NAJLEPSZE : ponad to niektóre podzespoły zostały wymienione na homologowane części wykonane z lżejszych materiałów

No to tu diagnosta nie wykazał się czujnością bo powinien dokonywać zmian na podstawie pełnej wiedzy co do tego co zostało zmienione.

Chyba że opinia rzeczoznawcy doprecyzowuje jakie to zmiany

 

I tu zaczyna sie pytanie P. Dyrektor Wydział - skad diagnosta wiedział o JAKIE TO CZĘŚCI LZEJSZE chodzi - i na jakiej podstawie to stwierdził

Trudno znaleźć takie elementy ale mogły to być np. felgi aluminiowe zamiast stalowych i opony o najmniejszym dopuszczalnym rozmiarze.

Można to stwierdzić na podstawie wagi z katalogu tych produktów.

 

 

Proszę o pomoc - w jaki sposób mam teraz sie bronić - ponieważ w tego co wiem - moze miec poważne problemy ( konczywszy na odebraniu uprawnien ) - PISZE TO RÓWNIEŻ W RAMACH PRZESTROGI !

A ty piszesz to jako ten diagnosta, właściciel SKP czy właściciel pojazdu bo trudno wywnioskować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisze to jako kolega z pracy - zdawałem egzamin 3 miesiace temu - więc jestem "nowy" w tym zawodzie. Badanie było z października 2011 roku - ale dopiero teraz zaczelo sie postepowanie z wydzialu. Zadzwonilem do firmy - która sporzadzila oswiadczenie zmiany konstrukcyjnej - ma oddzwonić za godzine. Powiedzial natomiast - ze on zna rowniez sprawe - bo wydział do niego rowniez zastosował pismo z prosba o wyjasnienie - lecz stweirdził ze - ta sprawa jutro zostanie wycofana z wydziału : ? z tego co wiem na podstawie KPA - jezeli organ z urzedu wszczal postepowanie - to nie ma mozliwosci "rezygnacji z rejestracji " czy sie myle :? - mysle ze jednak starostwo w Brzesku tego tak nie zostawi....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisze to jako kolega z pracy - zdawałem egzamin 3 miesiace temu - więc jestem "nowy" w tym zawodzie.

No to masz się na czym uczyć... :cool:

Jak widać łatwiej i szybciej jest coś zrobić ale trudniej jest się z tego wytłumaczyć. 8)

 

Zgodnie z PoRD zabronione jest:

6) dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu,

ale za wyjątkiem:

b) pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący

działalność gospodarczą w tym zakresie.

 

Trzeba by doprecyzować co w opisie zmian wpisał kolego i jak określił ten pojazd po zmianach.

tj, czy zmienił jego rodzaj?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy zmienił jego rodzaj?

 

A przepraszam - na jaki?

No o to sie pytam, bo może wyszedł przed szereg i napisał że to pojazd na kat. B1 i stąd ta zadymka... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojazd na kat. B1

 

Myślę Marku1, że wiesz i to określenie potoczne nie mające nic wspólnego z klasyfikacją pojazdu pod kątem jego rodzaju i nie ma co tutaj siać dodatkowego zamętu i zaciemniać obraz całości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma co tutaj siać dodatkowego zamętu i zaciemniać obraz całości :)

 

Dlatego zaczekajmy na odpowiedź... :cool:

W końcu w niejednym Smarcie obniżono MW i nie słychać o zamieszaniach z tego powodu.

 

Samo pismo z MB nie dziwi, bo nie są za przeróbkami dokonywanymi poza ich serwisem.

Gdyby oficjalnie zapytać co sądzą o montażu zamienników to pewnie tez by mieli podobne zdanie, że może wystąpić "niezbadane" coś tam...

 

Natomiast samo obniżenie MW jest zgodnie z prawem możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu w niejednym Smarcie obniżono MW i nie słychać o zamieszaniach z tego powodu.

 

Ty nie słyszałeś, a ja owszem. Sprawa trafiła do prokuratury i był wyrok.

Ale nie powiem Wam jaki bo się będziecie śmiać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie - dzwonil wlasnie Pan - ktory przerabiał pojazdu - i stwierdzil ze klient - wycofal rejestracje z tamtejszego urzedu - i teraz jada do innego. :) stweirdzil rowniez ze Naczelnik Wydzialu - juz sprawe wycofala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słusznie, może w końcu trafią na WK, który tej sprawy jednak nie wycofa ,,,

Pewnie własciciel pojazdu odwiedził kilka SKP zanim mu to ktos klepnął a teraz kolej na WK :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie powiem Wam jaki

Widzisz Marek, jakich mamy kolegów ,,,

No widzę:

Sprawa trafiła do prokuratury i był wyrok.

żeby był wyrok to sprawa musi trafić do sądu...więc śmiesznie już jest :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozporządzenie w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów

par. 14

4. W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu

wniosku o zmianę danych technicznych pojazdu

dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie

rejestracyjnym, wynikającą ze zmiany właściwych,

określonych w przepisach warunków technicznych,

do wniosku dołącza się:

1) dowód rejestracyjny pojazdu;

2) oświadczenie wystawione przez producenta lub

przedstawiciela producenta potwierdzajàce, że pojazd

był homologowany zgodnie z wnioskowanymi

danymi technicznymi

 

może na tej podstawie wystąpili do producenta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozporządzenie w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów

par. 14

4. W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu

wniosku o zmianę danych technicznych pojazdu

dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie

rejestracyjnym, wynikającą ze zmiany właściwych,

określonych w przepisach warunków technicznych,

 

może na tej podstawie wystąpili do producenta?

 

Moim zdaniem ten paragraf nie ma zastosowania, gdyż nie zmieniły się przepisy dotyczące warunków technicznych. Może wystąpili na podstawie KPA i zdrowego rozsądku - bo jak zrobić 550 z 800 kg? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2) oświadczenie wystawione przez producenta lub

przedstawiciela producenta potwierdzajàce, że pojazd

był homologowany zgodnie z wnioskowanymi

danymi technicznymi

 

może na tej podstawie wystąpili do producenta?

 

To dotyczy zmian które są dokonywane w oparciu o homologację.

 

W przypadku tego Smarta ta zmiana jest zmianą dokonana przez "uprawnionego przedsiębiorcę"

Jednak gdyby spojrzeć na to ze strony powiązania ze sobą przepisów to jeżeli przy zmianie danych pojazdów WK obligatoryjnie żądałoby takiego oświadczenia producenta to zmiany jakichkolwiek parametrów nie uwzglednione w homologacji nie byłyby możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamieściłem ten przepis ponieważ ostatnio miałem ciekawy przypadek jeżeli chodzi o DMC

pojazd sprowadzony z zagranicy dwuosiowy DMC 22 t diagnosta zmniejszył F.2 do 18 t

a właściciel kombinuje jak by zwiększyć DMC do 22 t - chciał dołożyć trzecią oś, w jego imieniu zadzwoniłem do WK i zacytowali mi ten przepis (właśnie się doczytali :) ), dokumenty które będą wymagane w jego przypadku to oświadczenie producenta, oświadczenie o zmianach oraz przegląd po zmianach konstrukcyjnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacytowali mi ten przepis (właśnie się doczytali :) ), dokumenty które będą wymagane w jego przypadku to oświadczenie producenta, oświadczenie o zmianach oraz przegląd po zmianach konstrukcyjnych

 

Stosując obligatoryjnie ten przepis do każdej zmiany , żądając oświadczenia producenta ograniczą te zmiany do takich jakie są możliwe zgodnie z homologacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a właściciel kombinuje jak by zwiększyć DMC do 22 t - chciał dołożyć trzecią oś, w jego imieniu zadzwoniłem do WK i zacytowali mi ten przepis (właśnie się doczytali ), dokumenty które będą wymagane w jego przypadku to oświadczenie producenta, oświadczenie o zmianach oraz przegląd po zmianach konstrukcyjnych

Tak więc są to zmiany konstrukcyjne a nie zmiany warunków technicznych.

paragraf nie ma zastosowania, gdyż nie zmieniły się przepisy dotyczące warunków technicznych.
:ok

 

Poza tym jak chce uzyskać potwierdzenie od producenta homologowanych mas i nacisków skoro producent "ma w homologacji dwa naciski" a on chce mieć trzy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4. W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu wniosku o zmianę danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie

rejestracyjnym, wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych,

zmiany warunków nastąpiły po wejściu Polski do UE,

a ten przepis jest dla właścicieli pojazdów, którym wg naszych poprzednich warunków zmniejszono DMC dwuosiowych do 16t, a fabrycznie miały 18 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten przepis jest dla właścicieli pojazdów, którym wg naszych poprzednich warunków zmniejszono DMC dwuosiowych do 16t, a fabrycznie miały 18
:ok

Albo naciski maksymalne mieli zmniejszone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.