Skocz do zawartości

Motor czy motorower


pietrek_k

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy. Klient kupił motocykl/motorower z Niemiec Suzuki AP50. Pojazd nie posiada briefu ani niemieckiego DR ponieważ ponoć nie podlegał rejestracji, ma tylko kartę z VIN i danymi technicznymi jak motorowery z Niemiec. W tłumaczeniu tego dokumenty pierwsze zdanie brzmi. "Homologowany SUZUKI AP50, motocykl, skuter 50...." "Prędkość max: 50km/h...","Poj.siln.-50ccm". Jak go sklasyfikować? Czy jest to motocykl bo w tłumaczeniu tak jest no i ta prędkość max. Czy jest to motorower bo znalazłem takiego samego w katalogu ITS gdzie zgadzały się dane techniczne G,F, moc i poj.siln. Klient ma się pojawić na bad. w piątek i nie wiem co mam robić. :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy ważniejszy rzeczoznawca czy producent? Bo przecież producent określił max.prędkość pojazdu. A rzeczoznawca to wpisze z wiatrem czy pod, z górki czy pod???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd wiesz jakie po drodze mogły być dokonane zmiany? Każdemu pojazdowi można zmniejszyć prędkość - np. w Simsonie S51 robiło się to przez przedłużenie kolanka wydechu i chyba zmianę zębatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko dokonać tego może producent lub jego przedstawiciel a w dokumentach nie było takiej wzmianki. W Polsce też nikt go nie blokował. Więc stąd moja obawa przed wpadką bo motocykl na rok a motorower na dwa latka a uprawnienia zabierają na pięć :) Nie wspomnę o różnicy w cenie badania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko dokonać tego może producent lub jego przedstawiciel a w dokumentach nie było takiej wzmianki.

 

Niby dlaczego? Kto mi zabroni dokonać takiej zmiany w swoim garażu?

 

Dlatego uważam, że decydująca powinna być opinia rzeczoznawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby dlaczego? Kto mi zabroni dokonać takiej zmiany w swoim garażu?

Ograniczasz prędkość żeby mógł być motorowerem bo z tymi 50 km/h max to jest motocykl.

Takie zmiany prowadzą do zmiany rodzaju pojazdu więc zgodnie z PoRD może ich dokonać "uprawniony przedsiębiorca" a nie "złota rączka" w garażu.

 

Dlatego uważam, że decydująca powinna być opinia rzeczoznawcy.

Jak najbardziej, w celu potwierdzenia, prawidłowości dokonanych zmian i parametrów pojazdu + oczywiście opis zmian od przedsiębiorcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie zmiany prowadzą do zmiany rodzaju pojazdu więc zgodnie z PoRD może ich dokonać "uprawniony przedsiębiorca" a nie "złota rączka" w garażu.

 

To zależy jak na to patrzeć. Albo będzie to zmiana rodzaju (z motocykla na motorower), albo zmiana mająca na celu utrzymanie poprzedniego rodzaju (motorower 50 km/h na motorower 45 km/h) albo produkcja nowego pojazdu (1 szt. rocznie).

 

[ Dodano: 01-05-2012, 10:04 ]

+ oczywiście opis zmian od przedsiębiorcy.

 

Przedsiębiorca nie musi opisywać zmian. Wystarczy, że oświadczy, że dokonał zmian w pojeździe bez ich wyszczególniania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motorower 50 km/h

U nas czegoś takiego nie ma. Jeśli ma 50km/h to motocykl.

Jeśli motorower to 45km/h ale jak jest te 50km/h dopuszczalne w innych krajach unii to ciekawe co na to prawo wspólnotowe.

 

albo produkcja nowego pojazdu (1 szt. rocznie).

a jakby to niby miało wyglądać, produkcja przez kogo i z czego, z jakich elementów. :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas czegoś takiego nie ma. Jeśli ma 50km/h to motocykl.

 

Ale było ;)

 

a jakby to niby miało wyglądać, produkcja przez kogo i z czego, z jakich elementów. :?:

 

De facto każda zmiana przed I rejestracją jest produkcją nowego typu pojazdu - analogicznie do zabudowy pojazdów niekompletnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas czegoś takiego nie ma. Jeśli ma 50km/h to motocykl.

Ale było ;)

No i ciekawe że do tych zarejestrowanych wcześniej na 50km/h nie założono żadnych ograniczników.

 

zmiana przed I rejestracją jest produkcją nowego typu pojazdu

No fakt, że w tym wypadku trudno zdefiniować tę rejestrację ale jednak na pewno był już dopuszczony do ruchu i używany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i ciekawe że do tych zarejestrowanych wcześniej na 50km/h nie założono żadnych ograniczników.

 

Większe jaja będą po wejściu w życie ustawy o kierujących. Motocykl będzie musiał mieć powyżej 50 cm3 pojemności, a motorower do 50 cm3 i 45 km/h max. Jak wtedy sklasyfikować pojazdy o pojemności do 50 cm3, ale prędkości powyżej 45 km/h :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większe jaja będą po wejściu w życie ustawy o kierujących. Motocykl będzie musiał mieć powyżej 50 cm3 pojemności, a motorower do 50 cm3 i 45 km/h max. Jak wtedy sklasyfikować pojazdy o pojemności do 50 cm3, ale prędkości powyżej 45 km/h :?:

 

Michał, przecież zgodnie z PoRD motorower już jest tak własnie zdefiniowany od dawna:

46) motorower - pojazd jednośladowy lub dwuśladowy zaopatrzony w silnik spalinowy o

pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm3, którego konstrukcja ogranicza

prędkość jazdy do 45 km/h;

 

Te "jaja" czyli zmiana z 50 na 45 km/h już zostały wprowadzone w Dz.U. 1997 nr 98 poz. 602

Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym. i obowiązują od 01.01.1998

 

Nie wiem po co powtarzanie w ustawie o kierujących tej już dawno obowiązującej definicji motoroweru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te "jaja" czyli zmiana z 50 na 45 km/h już zostały wprowadzone w Dz.U. 1997 nr 98 poz. 602

Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym. i obowiązują od 01.01.1998

 

Nie wiem po co powtarzanie w ustawie o kierujących tej już dawno obowiązującej definicji motoroweru.

 

Zgadza się. Natomiast ustawa o kierujących wprowadzi motocykle i motorowery trójkołowe (obecnie definicje z PORD nie odpowiadają definicjom z rozp. w sprawie homologacji). Natomiast motocykle będą musiały mieć ponad 50 cm3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wtedy sklasyfikować pojazdy o pojemności do 50 cm3, ale prędkości powyżej 45 km/h

Natomiast motocykle będą musiały mieć ponad 50 cm3.

 

No faktycznie że tworzy to jakąś dziwną lukę.

Jednak już i poprzednim razem nasz ustawodawca się też nie przejmował co pojazdami zarejestrowanymi już jako motorower n 50 km/h...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli w karcie motorowerowej niemieckiej pisze 50 km/h to motocykl i nic mnie więcej nie interesuje. Problem się zaczyna jak gówniarz się wysypie i zabije, a wtedy znikąd pomocy. :nook

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jasne w temacie. Dzięki.

Klient się nie pojawił na badaniu. Może ogranicza prędkość albo rezygnuje z zakupu pojazdu. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.